Unelte de marketing pe care le folosesc și pe care le recomand

Când lucrezi în marketing și publicitate schimbările se întâmplă des. Din ce în ce mai des. De aceea nu vei putea ține pasul la nesfârșit cu toate activitățile pe care le ai de făcut pentru rămâne performant.

Aici intervin uneltele de marketing sau marketing tools cum le spun cei care lucrează în domeniu. Ca să nu o lungesc, am să vă prezint câteva unelte de marketing pe care eu le folosesc cu succes.

Pe lângă faptul că mă ajută să obțin performanțe mai mari, vânzări mai multe și realizări mai rapide, aceste unelte de marketing pe care le recomand îmi oferă și singura resursă irecuperabilă: timp.

Marketingul online mănâncă timp. La propriu.

Marketing tools
Ce e mai important decât timpul?

Dacă ai familie, copii, hobby-uri, pasiuni, responsabilități etc. ai nevoie de timp pentru ele. Muncești și meriți recompense. În domeniul marketingului știi doar că munca nu se termină niciodată.

Așa că niște unelte bune de marketing online te-ar putea ajuta. Unele sunt free, altele costă bani. Nu te gândi din start că șeful tău nu ți-ar permite această cheltuială sau că nu ți-o permiți tu.

Marea majoritate a uneltelor de marketing au un program de încercare gratuit (free trial) astfel încât să vezi dacă sunt potrivite pentru tine sau nu. În final vrei să-ți facă viața mai ușoară, nu?

Recomandări programe de marketing online

Recomandari unelte de marketing
Recomandari unelte de marketing

Acestea fiind zise, fără o ordine anume, vă prezint ce unelte de marketing folosesc eu pentru clienții mei, pentru mine sau pentru diverse proiecte. Unele se pot potrivi cu ce ai nevoie, altele nu.

Recomandări unelte marketing

Voi presupune că aveți un nivel de experiență minim în marketing online atunci când prezint pe scurt aceste unelte și că știți la ce mă refer. Dacă nu înțelegeți ceva, fără rușine, întrebați-mă în comentarii.

Update: am făcut și o versiune video cu recomandări de aplicații de marketing online pentru cei care preferă varianta video. Cei care preferă să citească pe fugă pot citi articolul în continuare.

  • WordPress.org – este platforma de tip CMS pe care poți începe orice proiect, landing page, microsite, blog sau orice îți trece prin cap. Este complet gratuită, dar necesită un server de hosting shared sau dedicat (dacă vrei să-ți meargă super). Necesită câteva cunoștințe tehnice, dar după ce prinzi cum merge treaba îți va fi foarte ușor să-l folosești.
  • Hosting web – recomand Simplenet sau Sitebunker. Ai nevoie măcar de un hosting web shared ca să-ți pui domeniul sau domeniile undeva. Plus că dacă vrei să folosești WordPress ai nevoie de un hosting pentru WordPress. Ambele recomandări sunt bune. Prețurile încep chiar de la 1, respectiv 3 euro pe lună.
  • Hosting WordPress – deși pentru început cele două recomandări de mai sus se pot dovedi foarte bune, sunt totuși niște servicii de găzduire web de tip shared (Simplenet are și dedicat, scuze). Eu raport calitate preț pentru un hosting dedicat WordPress mai bun ca la Kinsta nu am găsit. Și da, am folosit și WPEngine, Pagely.
  • GeneratePress – probabil cea mai rapidă temă de WordPress. Pentru ca site-ul tău să rankeze bine pe Google ai nevoie de viteză. Și dacă nu-ți permiți mereu un hosting premium, o reglezi și din template. Aproape orice proiect de-al meu începe instalând template-ul GeneratePress. Poți face absolut orice cu el. Lightweight și simplu.
  • GetResponse – Ai nevoie de email marketing pentru că așa în timp vei strânge multe adrese de email și vei putea comunica gratuit cu clienții tăi. Da, email marketing-ul funcționează și în 2020 și va funcționa și în 2025. Sunt suprins cât de puține companii nu iau email marketing-ul în serios când e atât de la îndemână. Recomand.
  • SocialPilot – Tool-ul ăsta de marketing mi-a salvat viața. Este un fel de HootSuite sau Buffer, dar mai ieftin. Adică cu un preț accesibil pentru oamenii de rând. Te ajută să programezi în avans postări pe toate canalele de social media și să-ți faci calendarul de social media. Îți economisește ore, zile, luni, ani. Fă-ți un cont de test acum.
  • Shopify – atunci când vrei un magazin online rapid și la cheie pentru vreo ideea de-a ta (poate vrei o validare), pentru vreun client sau chiar pentru core business-ul tău, alege direct la sigur Shopify. Ai cele mai bune practici de e-commerce, cele mai recente tehnologii din e-commerce și e cel mai ușor de folosit. Ai 14 zile de test aici dacă vrei.
  • Business name generator – dacă ești în pană de idei și vrei să vezi niște versiuni și denumiri legate de niște jocuri de cuvinte pe care le ai în cap pentru o afacere, un nume, un produs sau un proiect, îți recomand cu drag Business name generator. Introduci un cuvânt cheie pentru brandul tău și apeși butonul. Sigur te va inspira o versiune.
  • Hatchful – acest tool de marketing te va ajuta să creezi logouri gratuite pe care le poți folosi online și în print în câteva secunde. Cel mai fain este că te ajută atunci când nu ai idei de cum ai dori să fie brandul tău (elegant, de încredere etc.) sau în ce industrii (fashion, sport etc.). Nu iese ca din mâna unui designer, dar poate ajuta.
  • Fiverr – ce marketer nu știe Fiverr pentru faptul că poți angaja oameni să facă diverse sarcini pe 5$? Nu mai costă chiar pe 5 dolari acum toată treaba, dar uneori poți găsi freelanceri care să facă lucruri mai ieftin, mai rapid și mai bine decât profesioniști cu experiență care te amână sau nu mai răspund la telefon. Fă-ți cont acum pe Fiverr.
  • Pexels – să știi că nu poți folosi orice poză găsești pe Google în proiectele tale. Nu e legal. Plus că e penibil. Și neprofesionist. Și… Tu probabil fiind marketer știi deja asta. Dar asta nu înseamnă că toate pozele bune pe care le poți folosi online trebuie să coste bani. Pexels este un website cu poze gratis pe care le poți folosi fără restricții.
  • DepositPhotos – încă ceva! Sunt multe siteuri cu poze gratuite. Mulți le știu. Mulți le folosesc. O să ajungi ca tu și concurența să folosești poze la fel. Clienții nu vor mai face facă diferența. Ca să scoți capul din mulțime îți trebuie uneori poze de o altă calitate. De te-ai săturat de Shutterstock, recomand depositphotos.
  • Canva – acest Photoshop al săracilor și noobilor mi-a salvat de multe ori timpul. De fapt, e incorect să fie numit așa. Canva este un tool foarte bun pe care eu îl folosesc foarte des ca să fac rapid grafică pentru Instagram, Facebook (poze sau reclame) și chiar videouri. Este simplu și ușor de utilizat, chiar și de un copil de 8 ani (fiică-mea).
  • Mangools – ai nevoie de unelte SEO. Punct. Și aici nu mă refer la un Yoast SEO, plugin SEO pe care toată lumea îl instalează pe WordPress. Problema cu toolurile SEO este că sunt scumpe. Foarte scumpe. Pentru că oferă și chestii pe care nu le vei folosi absolut niciodată. Dacă ești un business mic și mijlociu, Mangools e tot ce trebuie.
  • SignRequest – acesta este un tool util pentru semnat documente digitale. De fapt, poți digitaliza o mare parte din documentele interne, cere semnături pe contracte etc. Legal, recunoscut și sigur. Reduci cheltuielile cu hârtia, tonerul, arhivarea etc. În timp ce salvezi planeta pentru că nu mai irosești resurse. Tot ce trebuie la preț mic, sub alte soluții similare de digitalizare documente (pe care le-am testat).
  • TubeBuddy – dacă YouTube este viața ta fie că ești youtuber sau ți-ai dori să fii sau fie că ai o strategie de comunicare pe video pentru compania ta, TubeBuddy e ce trebuie. E gratuit pentru chestiile de bază. Începe să-l folosești și vezi tu după aia dacă vei avea nevoie și de funcționalități plătite. Dacă ai canal de YouTube, folosește-l.
  • Vertigo Media – nu au neapărat un serviciu de tip SaaS automatizat, dar îți pot oferi cele mai tari soluții de email marketing sau business email. Cu ajutorul lor am optimizat costurile unor companii ce trimiteau un volum de până la un milion de emailuri pe lună, dar și costurile unor companii ce foloseau Google Workspace pentru email.
  • Visme – prezentările nu trebuie să fie plictisitoare și la fel ca celelalte prezentări. Pentru asta există Visme care e o combinație, sau un măritiș cum as spune eu, între o unealtă precum Canva și PowerPoint. Versiunea free îți oferă facilități suficiente pentru început, iar versiunea cu plată sigur își scoate banii dacă ai nevoie de tot.
  • INVOX Call Tracking – dacă ai clienți sau dacă afacerea ta primește mai mult apeluri telefonice decât direct comenzi online (ex. cabinete avocatură, saloane, service-uri auto, restaurante etc.) trebuie neapărat să folosești acest tool. Cu INVOX Call Tracking vei putea monitoriza cu exactitate succesul pe fiecare campanie îl are. Am scris și aici despre asta.

Momentan cam acestea sunt uneltele de marketing online pe care le folosesc (pe unele mai mult, pe altele mai puțin). Recomand să le încerci pe toate pentru că inspirația și pofta vine în timp ce mănânci.

Fă bookmark la acest articol

Fă bookmark la acest articol pentru că o să mai fac update cu tool-uri de marketing pe măsură ce le folosesc sau le descopăr. Prin urmare, lista de mai sus ar putea deveni mai lungă pentru că se actualizează constant.

Bookmark la articolul ăsta despre unelte de marketing

Comentează la acest articol

Sigur știi și tu niște tooluri faine de marketing pe care ai dori să le împărtășești cu alții pentru a face un bine cuiva. Lasă-mi un comentariu cu recomandările tale și eu voi publica comentariul tău și voi arunca o privire.

Fără comentarii spam vă rog :) Nu le voi posta. Puteți în schimb să vă faceți reclamă dacă aveți o unealtă de marketing online, un plugin o funcționalitate, un serviciu SaaS, orice. Sprijinim afacerile românești.

Pareri unelte de marketing online
Ce păreri și recomandări de unelte de marketing online ai?

Dă share acestui articol

Știți că nu prea cer shareuri la chestii. Însă acest articol ar putea ajuta un om aflat acum în dificultate. Un om care își smulge părul din cap că nu mai face față cu diverse activități de marketing la muncă sau în business.

Este foarte posibil ca cel puțin un tool de marketing online din această listă să îi fie util și să îi îmbunătățească viața. Prin urmare, indiferent dacă ai sau nu treabă cu marketingul online, dă share la acest articol.

Mulțumesc!

Recomandare tooluri de marketing
Recomanda aceste recomandari de tooluri de marketing

Un comentariu la „Unelte de marketing pe care le folosesc și pe care le recomand”

Comentează la acest articol

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.