Leapşa despre concursuri

Din păcate, unii bloggeri „mari” nu prea mai dau curs anumitor lepşe pe care le primesc şi din cauza acestui fapt unii dintre ei chiar încep să nu mai primească astfel de solicitări, chiar dacă uneori subiectul le-ar fi pe plac. În acest articol am să dau curs unei lepşe despre concursuri, primită de la Dumitru Postolachi prin intermediul acestui articol.

Am să dau şi eu mai departe leapşa aceasta către alţi bloggeri, iar ca să vă reţin atenţia vreau să vă spun că poate exista şi o recompensă pentru cei care dau curs acestei invitaţii, însă va trebui să citiţi articolul meu până la capăt ca să ştiţi despre ce e vorba. Mi-ar plăcea totuşi să nu vă gândiţi la potenţiala recompensă pe care o puteţi primi de la Dumitru dacă preluaţi această leapşă de la mine aşa cum nici eu şi nici Tudor nu ne gândim neapărat la asta. Pur şi simplu e genul de leapşă despre care ne face plăcere să scriem, că dacă ar fi fost legată de „creşterea prepeliţelor” sigur nu ne-am fi priceput. Cel puţin eu nu. Nu ştiu dacă şi Tudor :).

Atât eu cât şi Tudor am fost aleşi de Dumitru pentru că obişnuim să participăm la concursuri online pentru bloggeri, iar de curând am şi câştigat câteva premii importante. În acest articol am să încerc să vă povestesc cât mai multe despre cum cred eu că s-ar putea câştiga un concurs online, ce cred despre concursurile online şi ce reguli ar putea avea un concurs pentru bloggeri astfel încât să nu existe loc de interpretări. Am să rog toţi bloggerii cărora le dau mai departe această leapşă să fie atenţi la subiectul acesteia, citez:

Concret as vrea sa aflu din experienta personala a fiecarui blogger ce crede despre concursurile care se perinda prin online si cum crede el ca ar trebui sa se desfasoare concursul perfect care sa nu lase loc de interpretari in randul participantilor.

Înainte de a începe, menţionez că am să fac referire doar la concursurile online pentru bloggeri unde câştigătorii sunt aleşi pe baza respectării briefului de concurs şi a criteriilor de jurizare. Nu că nu am încredere în concursurile online cu tragere la sorţi, însă eu nu prea am noroc şi nu am câştigat până acum un astfel de concurs ca să vă povestesc cum puteţi câştiga un concurs cu tragere la sorţi :).

Sfaturi pentru câştigarea unui concurs online

Sfaturi pentru câştigarea unui concurs online

  1. Fii perseverent şi nu renunţa niciodată. Redactarea unui simplu articol mediocru de concurs pe blog nu îţi va oferi nici măcar dezamăgirea faptului că nu ai câştigat. Nu vei câştiga fiecare concurs la care participi, iar asta trebuie să-ţi intre bine în cap. Totuşi, bucuria va fi mai mare atunci când vei câştiga ceva pentru că vei observa cum munca ţi-a fost răsplătită.
  2. Fii sincer şi nu mânca rahat. Nu ştiu cum să spun, dar cred că este un fel de chimie între oameni chiar dacă nu se trece de ecranul computerului de cele mai multe ori. Văd unele articole de concurs în care unii participanţi laudă atât de fals anumuite produse, servicii, bloguri, etc. despre care trebuie să scrie încât eu nici nu le-aş băga în seamă articolele dacă aş fi organizator. Măcar de s-ar fi simţit un pic de încredere, dar … not. Tot la acest punct pot spune că dacă n-ai un blog autentic, iar ultimele tale articole sunt numai pentru concursuri online, organizatorilor nu le va păsa de tine. De fapt, uneori nici nu le pasă de tine, ci de audienţa pe care o ai. Un concurs online îl câştigi cu un blog pe care munceşti, nu pe un blog special făcut pentru astfel de competiţii.
  3. Scrie corect gramatical. Nu există faza aia că „Ce vrei domle`, m-am grăbit!?” sau „Ştim că uneori creativitatea ne mai face să nu scriem corect gramatical aşa că nu vom ţine cont de asta!„. Greşelile gramaticale şi topicile ciudate „zgârie pe ochi” până şi un analfabet. Dacă nu te oboseşti să scrii corect gramatical, să pui spaţiu după semnele de punctuaţie şi să faci ca propoziţiile sau frazele tale să aibă sens, atunci dă-mi voie să-ţi spun că nu ţi-ai dat interesul şi că nu meriţi premiul.
  4. Aşează textul şi imaginile calumea. Poţi să scrii tu cât de bine ai scrie, dar dacă nu faci articolul cât mai uşor de parcurs şansele tale de a câştiga ceva scad dramatic. Degeaba eşti un mare poet în viaţă dacă nu reuşeşti să-ţi cosmetizezi articolul şi „overall” să arate bestial. Imaginile trebuie să aibă legătură cu articolul, să fie poziţionate unde trebuie şi să fie redimensionate potrivit.
  5. Pune pasiune. Pasiunea cu care scrii un articol de concurs trebuie să iasă prin toţi porii textului sau creaţiei respective. Eu am o vorbă: din 100% succes, 80% constă în pasiune şi atitudine, iar restul de 20% în experienţă şi cunoştinţe.

Despre concursurile care se perindă prin online

Despre concursurile care se perindă prin online

  1. Concursuri cu desemnarea câştigătorului prin tragere la sorţi. Mă mai înscriu la astfel de concursuri atunci când premiul mă atrage foarte mult, dar n-am câştigat niciodată nimic. În peste 50% din aceste concursuri nu prea am încredere şi nu mă refer la cele organizate de bloggeri serioşi sau de companii cunoscute, ci la cele organizate peste noapte de diverse entităţi online. Recunosc că şi eu am organizat diverse concursuri cu desemnarea câştigătorului prin tragere la sorţi, însă am făcut asta din motive total obiective având în vedere că cerinţa acelor concursuri nu era legată nicidecum de originalitate sau creativitate. În acest caz, asta e cea mai corectă metodă.
  2. Concursuri cu desemnarea câştigătorului prin obţinerea de likeuri sau de voturi. De curând am participat la un astfel de concurs pe care l-am şi câştigat, însă recunosc că mi-a fost mai greu decât la un concurs în care trebuia să creez eu ceva. Părerea mea despre aceste concursuri este că cine e mai prezent în social media are şanse mai mari. Nu e neapărat despre cunoştinţele de marketing ale concurentului, ci despre numărul de prieteni cu care socializează des. Dacă ai obţinut cele mai multe voturi sau likeuri nu înseamnă că eşti cel mai bun aşa cum dă de înţeles cerinţa concursului. De fapt, organizatorul nu îi vrea pe ce mai buni. Îi vrea pe cei mai mulţi. Nu-i de mine şi nu cred că merită să mai particip la astfel de concursuri decât dacă premiul îmi face foarte tare cu ochiul sau dacă e vorba de vreun orgoliu personal.
  3. Concursuri cu desemnarea câştigătorului prin jurizare. Astea sunt genul de concursuri care îmi plac foarte mult pentru că am ce învăţa dacă pierd şi am ce învăţa dacă câştig. Plec mereu de la premiza că jurizarea va fi mereu subiectivă şi că nu am o problemă cu asta. Aşa cum juriul mă alege uneori pe mine, aşa e normal să aleagă şi pe altcineva. Aici e foarte importantă respectarea cerinţelor de concurs, dar şi creativitatea, originalitatea şi munca joacă roluri extrem de importante. În plus, la aceste concursuri ai ocazia să cunoşti oameni extraordinari şi bloguri foarte bune care să-ţi dea de … citit. Unii organizatori pot trece peste unele aspecte mai puţin importante din brief dacă ai abordat concursul în cauză cu multă originalitate, creativitate şi muncă. Toate cele 3 aspecte se văd de la o poştă dacă sunt realizate cum trebuie, însă celor mai originali din fire le dau un sfat: fără „OZN-uri„! „OZN-urile” nu plac mereu, iar comisia de jurizare nu face parte de cele mai multe ori dintr-un cerc de artişti neînţeleşi. Adică: niciodată total pe lângă subiect!

Reguli ideale pentru un concurs online

Reguli ideale pentru un concurs online

  1. Simple şi uşor de înţeles. Regulile stufoase au acoperire cam la orice aspect, dar tot creează sentimentul de frustrare unor bloggeri care pierd. Nu mă refer acum la oameni bolnavi psihic care au fixuri bine împământenite şi vor avea de comentat mereu câte ceva, ci la oameni normali la cap. Cu cât sunt reguli mai puţine şi mai specifice, cu atât mai bine.
  2. Transparenţă totală. Nu sunt deacord ca toate articolele participante să fie afişate pe măsură ce oamenii se înscriu. Asta ar însemna ca cei care se înscriu la urmă să poată studia ce au scris concurenţii, să se documenteze/inspire de la ei şi să publice ceva şi mai tare. În schimb, după „stop vot (înscrieri)„, mi-ar plăcea să văd o listă cu toate articolele participante care să fie oferită public astfel încât cei care s-au înscris să-ţi poată vedea competitorii fără să mai poată face ceva. Nu sunt deacord nici ca articolele participante să nu fie afişate deloc înainte de luarea deciziei.
  3. Criterii de jurizare ponderate. Un juriu alege câştigătorii în funcţie de mai multe criterii. E bine ca toţi concurenţii să le ştie ca să conştientizeze că joacă într-un mediu corect. Bineînţeles, pe lângă criterii oarecum măsurabile precum corectitudine gramaticală, originalitate, creativitate, lungime articol, design articol, s.a.m.d. există si criteriul numit „părerea mea” şi sunt perfect deacord cu el, însă toată lumea trebuie să ştie ce pondere are acesta în sistemul de notare şi ce pondere au celelalte criterii. Un sistem corect e format din 3 mari aspecte: a) Siguranţă; b) Reguli clare; c) Sentimentul de apreciere. Şi cu asta am încheiat leapşa.

Mai departe

Îi invit pe următorii bloggeri să participe la această leapsă. Menţionez că aceasta trebuie neapărat preluată de la mine cu link către acest articol, astfel încât Dumitru să aibă o mai bună trasabilitate a articolelor voastre în cazul în care vreţi să obţineţi o şansă pentru recompensa pe care este dispus să o ofere. Dacă nu vă interesează recompensa, puteţi specifica că aţi preluat leapşa de la cine vreţi. Cel mai important este să scrieţi despre acest aspect şi să daţi leapşa mai departe ca să aflăm părerea cât mai multor bloggeri despre concursurile online.

Mă aştept să preia leapşa şi să o dea mai departe:

9 comentarii la „Leapşa despre concursuri”

  1. Multam fain, Gabriel. Nu vreau sa-ti promit ca o sa preiau leapsa pentru ca in ultima vreme sunt cam in urma cu blogul. Am vreo 4 review-uri cu care sunt dator de mai mult timp decat as vrea sa recunosc, plus niste articole pe care incerc sa le scriu de mai bine de o luna.

    Daca ma apuca inspiratia, o sa scriu despre subiect. Am organizat o data un astfel de concurs (tu stii asta bine :) ) si am invatat cate ceva de acolo.

    Răspunde

Comentează la acest articol

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.