KTM 390 Adventure este o motocicletă de aventură și, aș putea spune, de soft enduro, cu care poți să te distrezi foarte mult. Am decis să fac un review la KTM 390 Adventure pentru că atunci când voiam să mi-o cumpăr nu am găsit informații despre ea în română.
P.S.: Sara (copilul) a fost doar în poză. Copiii de 8 ani nu se plimbă pe motor ca pasageri, știu. Casca galbenă există pentru că și ea are o motocicletă electrică împrumutată cu care se mai dă :)
Prin urmare, am decis să fac un videoclip pe canalul meu de YouTube în care să descriu câteva aspecte despre KTM 390 Adventure. Inclusiv cum cum dezactivezi MTC pe KTM 390 Adventure, aspect pe care mulți enduriști nu îl doresc activ niciodată :)
Detalii despre KTM 390 Adventure găsești aici, pe siteul oficial.
Cum e de fapt KTM 390 Adventure afli din videoclipul de mai jos.
Iar dacă ești genul care nu are răbdare să urmărească un video YouTube până la capat (așa ca mine), am pus mai jos descrierea videoclipului pe care am pus-o și pe YouTube (nimeni nu o va citi acolo).
Am facut acest review KTM 390 Adventure pentru ca nu am gasit prea multe detalii in limba romana despre ea inainte sa mi-o cumpar.
Asa ca am decis sau ii fac un review video folosind cunostintele mele de balta despre filmat si editat in speranta ca la un moment dat acest lucru va ajuta pe cineva.
Acest review KTM 390 Adventure contine inclusiv informatii despre cum dezactivezi MTC pe KTM 390 Adventure. Voi detalia aici cum se dezactiveaza MTC pe KTM si de ce merita dezactivat pe offroad.
MTC inseamna Motorcycle Traction Control. Este un fel de ESP pentru motociclete daca e sa facem o comparatie simpla, desi nu este fix acelasi lucru. MTC te ajuta sa nu derapezi.
Mai exact, atunci cand ai MTC activat pe KTM 390 Adventure, motocicleta va sti cand viteza rotii din fata nu este sincronizata cu viteza rotii din spate si va reduce in cateva milisecunde puterea la roata din spate astfel incat sa nu derapezi daca accelerezi din greseala intr-o curba sau pe un traseu umed.
Desi MTC este este o functie foarte buna de siguranta pentru motociclete, fanii enduro sau fanii offroad nu vor aprecia prea mult aceasta functie. Noi vrem putere, coborari si derapaje (controlate) :)
Prin urmare, daca esti un rider cu un pic de experienta care doreste sa abordeze o urcare mai provocatoare, vei dori sa dezactivezi MTC pe KTM 390 Adventure.
Pentru a dezactiva MTC pe KTM 390 Adventure va trebui sa ai motorul pornit si cricul sus.
Dupa aceea, va trebui sa intri in Settings, Motorcycle, MTC si sa selectezi OFF.
Vei apasa lung pe buton fara sa actionezi acceleratia (merge dezactivat si din mers), iar cand computerul de bord iti zice sa dai drumul la buton, da-i drumul.
Vei observa in computerul de bord in dreapta jos MTC OFF. Vei avea parte acum de toata puterea motorului si vei putea aborda fara nici un fel de teama sau retinere pana si cele mai provocatoare rampe pe care le poti aborda cu un adventure (nu enduro), inclusiv trasee TET.
⚠️ Atentie mare! Daca ti se opreste motorul, MTC devine iar ON (adica activ). Este o chestie pe care cei de la KTM au implementat-o pentru siguranta si momentan nu poate fi dezactivata permanent.
Adica nu poate fi dezactivata precum ABS-ul (care ramane mereu pe offroad odata dezactivat) pana cand decizi tu sa activezi iar. Asta e. Asa mergem momentan.
In rest, nu ca e a mea, dar KTM 390 Adventure este o motocicleta cu care te poti distra foarte bine daca esti incepator sau daca ai trecut la nivelul urmator.
Pentru avansati s-ar putea sa fie un pic cam ”pârțâită” pe anumite zone, dar și pe ei ar trebui sa-i multumeasca pe 80% din zonele de offroad pe care le abordeaza.
Pe strada e o motocicleta buna pentru incepatori. E rezistenta si manevrabila. E foarte usoara in primul rand, avand doar 158 Kg DRY (fara benzina, ulei si antigel).
Nu te smuceste rau daca scapi controlul la acceleratie. Daca esti la inceput, vreo 2 ani te dai cu ea lejer pana sa-ti doresti ceva mai mult.
Viteza maxima este de 165 Km/h din ce zice producatorul, insa nu am ajuns acolo pentru ca nu este legal si sigur sa circuli cu o astfel de viteza ;) Sta bine pe trasa, daca asta va intrebati.
Pretul de 6800 de euro este accesibil, mai ales daca vrei sa faci un leasing pe 2-3 ani pe care sa nu-l simti prea tare la rata. Iar acest pret sigur mai poate fi negociat usor cu vanzatorul.
In videolip probabil ati observat si niste PowerParts.
Chestiile astea se comanda separat si costa suplimentar. Inca astept crashbars-urile si skid plate-ul. In rest, i-am pus handle guards de enduro (mai am de reglat cu pompa de frana fata, stiu), protectie pentru far si crash bumps la furca fata.
Consider ca orice chestie de protectie e binevenita, mai ales daca ai de gand sa o scoti pe offroad. De exemplu, imediat ce imi vin crash bars-urile o voi scoate pe drumul de piatra de la Greci catre varful Tutuiatu din Muntii Dobrogei.
Acest review nu este sponsorizat de KTM. L-am facut doar in speranta ca pot ajuta cumva pe cineva. Scuzati editarea si exprimarea (am avut emotii).
Imi place foarte mult sportul pe doua roti si respect pasionatii de alte tipuri de motoare (mai ales pe cei care vor zice ca un motor adventure arata urat:)).
Consider ca fiecare tip de motor iti aduce o alta experienta. Nu cred ca exista cea mai tare motocicleta sau cea mai tare experienta. Sunt doar diferite.
Voi incepe sa fac astfel de videoclipuri si postari pe blog pentru ca mersul pe doua roti este fain si e pacat sa nu il promovam si pretuim asa cum se cuvine.
Va rog sa ma scuzati pentru trasaturile de incepator in ale YouTube-ului si motociclismului.
Asfalt uscat si cat mai putin noroi din ala rau (pentru enduristi) va doresc pe drum. Stay safe.
Singurii care se pot proteja pe traseu suntem noi insine, pentru ca celorlalti participanti la trafic uneori nu le pasa sau sunt prea ocupati cu altele :)
Daca v-a placut, m-ar ajuta un subscribe, like, comentariu etc. Ce va vine mai la indemana de facut.
Cu respect,
Ursanul
Multumim pentru review, pentru fanatici este util!