Liderii dezvoltă, managerii consolidează. Astea sunt două aspecte care mi-au rămas în cap după un curs de management la care am participat de curând. Checklist-ul este una dintre cele mai puternice unelte ale unui manager.
Checklist-ul este ca un plan care trebuie urmărit atent. O unealtă menită să scadă eșecul. Un real ajutor zilnic. Citez de pe Wikipedia:
A checklist is a type of informational job aid used to reduce failure by compensating for potential limits of human memory and attention. It helps to ensure consistency and completeness in carrying out a task. A basic example is the „to do list.” A more advanced checklist would be a schedule, which lays out tasks to be done according to time of day or other factors.
După ce am auzit despre noțiunea de checklist în management am zis că e încă o noțiune simpatică, din cărți.
Dar în cadrul cursului respectiv a trebuit să particip la o simulare destul de complexă de business. Și cea mai de folos unealtă de management mi s-a părut checklist-ul. Fără el sigur era o întreagă abrambureală, un întreg haos, mai ales că lucram în echipe în care nu lucrăm în mod obișnuit.
După care am primit ca task după training să-mi aleg o activitate de la serviciu și să fac un checklist pentru ea. Mi-am stors un pic creierii pentru câteva puncte de bifat și mi-am făcut trei checklist-uri: unul zilnic, unul săptămânal și unul lunar. Recunosc că mă ajută foarte mult. Nu sunt neapărat dezorganizat, dar sunt ușor de distras (mă entuziasmez repede), iar checklist-urile mă ajută să fac lucrurile cum trebuie, în ordinea care trebui și, cel mai important, la timp. Momentan mi-am făcut checklist-ul în Google Sheets, dar caut o cale și mai bună de automatizare.
Recomand să încercați experiența de a realiza și de a lucra cu un checklist. E ca și cum ai face o procedură de lucru, numai că într-un mod deloc stufos, mult simplificat. Tip: când îl concepeți gândiți-vă că ați face o listă de cumpărături pe care o veți organiza în funcție de ce trebuie să cumpărați prima dată, a doua oară, a treia oară etc. Succes!
Cum a zis si Flavy, Evernote e OK. Trust me! :)
Deci știe și chestii recurente?
Eu folosesc o aplicati pentru iOS(Clear) si din cand in cand Evernote, care imi permite sa accesez „Note-urile” si de pe PC.
Scriu practic ce am de facut si in dreptul lui ori pun un checkbox ori il las asa si il tai dupa ce am terminat ce mi-am propus.
Eu folosesc Google Keep la checklist-uri ocazionale. Dar ce mă fac cu cele recurente?
Hmm..nu am idee..adaugarea lor de fiecare data?
Trebuie sa fie o solutie mai automatizata dar nu stiu eu..
Cu adăugarea lor de fiecare dată mai degrabă rămân la Google Sheets :) Tre` să găsesc eu o soluție până la urmă, iar cum dau de ea sigur o zic și pe blog ;)