Magazinul online Elefant.ro a lansat de curând categoria fashion pe lângă alte categorii lansate de-a lungul timpului pe lângă comercializarea cărților, adică baza de produse cu care a început acest magazin online. Fac parte acest șir de mișcări dezvoltate într-un timp relativ scurt dintr-o strategie pornită pe termen lung de la bun început sau doar le merge bine și vor să acapareze cât mai multe segmente de piață printr-o metodă centralizată? Am să încep acest articol cu o întrebare la care merită să răspundeți cu prima variantă care vă vine în minte, că așa e despre branduri.

Când auziți de magazinul Elefant.ro care e primul lucru care vă trece prin minte? Magazinul ăla online de cărți? Magazinul ăla online de jucării? Magazinul ăla online de muzică și filme? Magazinul ăla online de asigurări auto? Magazinul ăla online de haine? Magazinul ăla online de … (completați voi)? Sunt întrebări pertinente la care trebuie să răspundă consumatorii, iar brand developerii trebuie să plece urechea. Pentru că multe categorii adunate sub un singur brand pot deschide niște oportunități de câștiguri suplimentare, însă istoria arată că această metodă a scăzut mereu puterea brandului. Veți spune probabil că producătorii auto și-au tot extins produsele comercializate, iar brandul nu avut de suferit. La prima vedere așa pare, însă nu e chiar așa. Producătorii de mașini au produs în continuare mașini de diverse tipuri, lărgindu-și activitatea prin clase noi, nu prin alte produse complet diferite.

Asta despre branding. Mai multe puteți citi într-o carte de tipul must read numită Cele 22 de legi imuabile ale brandingului.

Trebuie totuși să salut strategia Elefant.ro. Numele magazinului online nu e deloc prost ales. Te poate duce cu gândul că vei găsi de toate acolo. Și elefanții sunt pui la naștere. Ei cresc, învață, se dezvoltă. Cam asta pare că face Elefant.ro acum. Au început cu cărți, au continuat cu eBook readere și secțiune de cărți electronice în limba română (au și aplicație de reader dedicată pentru Android și iOS), mai apoi au apărut filmele, muzica, jucăriile, hainele și probabil multe altele de acum încolo. Elefant.ro se declară Mall-ul online al familiei tale și în ritmul ăsta de dezvoltare are toate șansele să ajungă așa.

Ca să nu mai zic că au un departament de marketing destul de puternic. Reclamele lor apar peste tot și fie că vreți să recunoașteți sau nu, Elefant.ro este un brand în mintea oamenilor. Brand care probabil spunea ceva la început, nu mai spune nimic acum, dar va spune ceva în viitor dacă se țin de treabă cu același entuziasm. Cert este că atrag destul de des atenția cu ceva nou, iar acest lucru e de bun augur. Voi ce părere aveți despre extinderea constantă a magazinului online Elefant.ro?


Gabriel Ursan
Gabriel Ursan

Blogger @GabrielUrsan.ro. I love marketing & development. I also like how the internet changes the world.

    2 replies to "Elefant.ro, o strategie mai lungă către Amazon de România sau o rupere de brand?"

    • ElfBebe

      Elefant urmareste acceasi strategie ca si Emag-ul [recent a adaugat mancare pentru animale]. Diversitatea nu aduce intotdeauna calitate clientilor. Gandeste-te numai ce va fi de Black Friday?!..Amazon 8 ani de zile a taiat si apa angajatilor pentru a nu merge pe rosu.. Oricum nu cred ca mai dureaza mult si amazon va fi si in Romania si atunci o sa inteleaga daca au ales o strategie buna sau doar au cheltuit baniii pe marketing excesiv…

    • Incerc sa inteleg miscarea, dar mi se pare, la fel ca si la Emag, o mutare speculativa, oportunista. Cred ca daca vrei sa te dezvolti, te dezvolti in apropierea directiei initiale, consolidand in acest fel brandul. Asa mi se pare ca se arunca un pic cam departe. Ca Emag de altfel.

Comentează la acest articol