Gabriel Ursan Oxigenoterapie 1

Doua sfaturi pentru bloggeri pe 2015

Sfaturi prietenești. Din alea care nu se cer. Din alea care pur și simplu se scriu că ți-ai adus aminte. Din alea pe care oricum nu le bagă în seamă nimeni. Gen să-ți iei un domeniu propriu .ro simplu și ușor de reținut, să-ți iei un hosting decent, să scrii aproape zilnic, să investești într-un template rapid și altele.

Nu, nu vom vorbi nici despre plugin-uri de WordPress, nici despre copywriting, nici despre bani din blog. Subiectele astea sunt bune de tocit taste după câteva beri când te simți inspirat. Și la fel ca și când beri mai multe beri, la un moment dat ajungi să vorbești cu pereții până când ți se rupe filmul, te culci, te trezești și o iei de la capăt cu ale tale.

Am doar două sfaturi pentru bloggeri în 2015. Pe lângă cele pe care le-am tot abordat de-a lungul timpului pe categoria cu pricina. Alea sunt valabile oricum. Dacă nu țineți voi cont de ele acum vor veni generații și generații care le vor citi și poate se va alege ceva. Până atunci, cele două sfaturi sunt: 1. Atrage discuțiile la tine pe blog. 2. Explorează și dă share la ce ți-a plăcut. În cele ce urmează vom dezvolta, dacă aveți timp, bineînțeles. Bani nu cere nimeni. Măcar timp :) Că este irecuperabil.

Contează foarte mult să știi și ce obiective ai cu blogul. Dacă vrei să fie și el pe acolo, nu te obosi. Trăiește-ți pasiunea până te lovește scânteia. Dar dacă te-a lovit scânteia…

Atrage discuțiile la tine pe blog. Facebook este o rețea socială gratuită și atât. Acum e cea mai tare din lume. Va fi cea mai tare din lume mulți ani de acum în colo. Folosește rețelele sociale pentru a promova blogul și conținutul blogului, dar nu muta discuțiile pe ele. Blogul tău e blogul tău. Are valoare doar dacă majoritatea discuțiilor se poartă centralizat acolo. Vor fi unii care vor comenta doar pe Facebook. E bine și așa. Dar dacă ai comentarii 0 pe blog și zeci de comentarii pe rețelele sociale, trebuie să iei măsuri. Take your time și educă-ți cititorii. Necesită răbdare și timp.

Explorează și dă share la ce ți-a plăcut. E bine să te concentrezi pe conținutul blogului tău. Dar nu rămâne numai acolo. Sunt foarte multe bloguri bune în România. Și nu mă refer doar la cele mari. Poate tu ești pasionat de traforaj. E treaba ta, e pasiunea ta. Fii acolo. În plus, nu da share doar la ce scrii tu. Nu doar share doar la linkuri de afiliat. Fii activ cu chestii proprii pe rețelele sociale dacă tot îți place să te dai pe ele. Pentru că atunci când vei da share la ceva vei avea un reach mai bun și nu vei mai fi privit doar ca tipul sau tipa care dă share doar la al său blog. Și oprește-te să mai dai share la prostii. Dacă ți-a plăcut un articol de pe un blog românesc, dă-i share.Gabriel Ursan Oxigenoterapie 1

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

29 Comments

  • Daniel

    Reply Reply 02/01/2015

    Like.

  • Adi

    Reply Reply 02/01/2015

    Multumesc, voi incerca sa fac asta. La multi ani !

  • Lospa

    Reply Reply 02/01/2015

    Si eu incerc sa aduc discutiile pe blog. Ma gandeam sa pun un chat, in dreapta, sa mai comunice cititorii daca e. Dar sigur se trezesc si idioti care sa injure aiurea sau sa faca spam aiurea.

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 02/01/2015

      Nu merita chat. Discuțiile merita sa fie la articole pentru ca ele dau valoarea articolului. Plus ca un plugin de chat s-ar putea sa incarce prea mult blogul.

      • Lospa

        Reply Reply 02/01/2015

        Nu, ma refeream sa discute chestii care n-au legatura cu unele articole. Dar cam ai dreptate.

        • Marius Cucu

          02/01/2015

          Nu, discuta in privat daca vor sau pe facebook. offtopic au unde sa faca… destul!

        • Lospa

          03/01/2015

          Cum zici tu, omule.

  • Postolachi Dumitru

    Reply Reply 02/01/2015

    M-am uitat pe pagina de Facebook a blogului Gabriel Ursan si sfatul cu numarul 2 nu se prea respecta :) Dar primul sfat e sfant… unde sunt cititorii tai acolo sunt si ideile tale.

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 02/01/2015

      Eu n-am mai dat add pe Facebook cuiva de luni bune :)

      • Postolachi Dumitru

        Reply Reply 02/01/2015

        Ma refeream la… Explorează și dă share la ce ți-a plăcut.

        SHARE-uesti doar articolele de pe blog :)

      • Gabriel Ursan

        Reply Reply 02/01/2015

        A, acum am înțeles la ce te referi. Așa e, pe pagina blogului nu prea dau share la diverse, că nu prea stau pe acolo. De pe profilul personal dau share la chestii care îmi plac.

  • Gina Bradea

    Reply Reply 02/01/2015

    Aici stau si bine si prost. Intr-un an am adunat putin peste 5000 de comentarii pe blog. Aproape jumatate sunt raspunsurile mele. Am sters injuraturile si pornografiile, am lasat insa si criticile care folosesc un limbaj civilizat, nu doar laudele. Problema este ca primesc foarte multe mesaje in privat. In privat discut mult cu oamenii. Aici mai am de lucru, sa-i mult pe blog. Am facut un forum, au intrat extrem de putini, ceva plus zero :D . Sa vedem cum fac sa-i atrag mai mult. Ar fi grozav. Probabil in felul acesta ar mai scadea se Bounce rate, care este iar urias, in jur de 80 :)

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 02/01/2015

      Da. Trebuie să îi educi constant si din privat să-i treci pe blog.

      Cea mai buna motivație e ca vor vedea si alții discuția voastră si își vor extrage răspunsuri din ea in cazul in care pun aceleași intrebari.

  • adnia

    Reply Reply 02/01/2015

    bune idei! le stiam, dar nu stiu de ce, le-am cam ignorat..multumesc ca mi le-ai reaimintit!

  • Iulian

    Reply Reply 02/01/2015

    Mi-am propus ca 2015 să fie anul meu. Pe toate planuri. :) Deci, e posibil să mă mut în barca bloggerilor „serioși” (cu domeniu și tot ce trebuie) și atunci am să-ți urmez sfaturile cu siguranță. :)

  • Luci Florescu

    Reply Reply 02/01/2015

    Ultimul sfat nu este neaparat pentru bloggeri, ci pentru toata lumea. :D

  • Alina

    Reply Reply 02/01/2015

    Share! :)

  • Alina

    Reply Reply 02/01/2015

    Si eu m-am hotarat sa-mi iau domeniu tot datorita tie, Gabi! :D
    Doar ca nu ti-am spus niciodata! :))
    Multumesc! :P

  • Vienela

    Reply Reply 02/01/2015

    Nu reusesc sa te citesc prea des, insa nici nu ma pot abtine sa nu dau share cand scrii asa.
    La multi ani, Gabriel!

  • rudia

    Reply Reply 02/01/2015

    Așa mai învățăm și noi câte ceva! :-)
    Mulțumiri pentru sfaturi!
    Și, evident, La mulți ani! ;-)

  • Mihaela

    Reply Reply 02/01/2015

    Mi-a placut articolul tau asa ca i-am dat share. :) La multi ani!

  • Matei Irinel

    Reply Reply 02/01/2015

    Ți-am dat și eu share pentru că mi s-a părut interesant, însă sfaturile nu se opresc doar aici zici eu :)

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 02/01/2015

      Vor mai fi și altele. Plus că sunt linkuri prin articol care conduc către alte articole interesante despre subiect :)

  • Daniele

    Reply Reply 02/01/2015

    La Multi Ani! Multumim pentru sfaturi!
    Mi-a placut tare mult articolul tau si i-am dat share. As vrea sa pot urma sfaturile tale dar blogging-ul mi se pare inca foarte greu de gestionat. Nu pot ca fac parte din categoria bloggerilor care sunt cititi, mai ales ca majoritatea umbla doar dupa concursuri. Nu am organizat concursuri, nu am cititori. O concluzie simpla si care nu ma satisface, din pacate.
    Sfaturile tale sunt remarcabile pentru cei care au cat de cat trafic pe blog. Noi, ceilalti, inca ne zbatem ca pestele pe uscat.

  • Hop si eu la comentarii. Scurt si la obiect. Mi-a placut mult partea cu „educarea cititorilor”. Da, acolo ar trebui sa lucram toti ceva mai mult.
    Îmi place mult si site-ul tau. Simplu si elegant. Am sa revin aici, cu siguranta.
    Succes în 2015, Gabriel !

  • Andreea

    Reply Reply 03/01/2015

    Sfaturi bune. Cine a citit, sa le urmeze.

Leave A Response

* Denotes Required Field