Odată pornit, traficul trebuie întreținut

Dacă tot voi avea un pitch de 1 minut (pe ceas) despre blogging la Open Connect Galați, joi, pe 28 noiembrie începând cu orele 09:30 la pub Yoobi, merită să fabric articole suport de înainte. Înainte de asta, trebuie să menționez că nu voi mânca rahat :). Adică, voi vorbi din perspectiva unui om care se juca cu aia în țărână de prin 2007, prin 2009 a născut www.GabrielUrsan.ro, prin 2010 l-a abandonat, iar prin aprilie 2012 s-a apucat de treabă și a adus www.GabrielUrsan.ro la niște statistici interesante. Voi vorbi din perspectiva și experiența unui blogger de provincie cu o medie de peste 1.500 de vizitatori absolut unici pe zi (exceptăm spike-urile de trafic când am ajuns și la 8.000 de vizitatori absolut unici pe zi, conform trafic.ro).

Dar nu e numai despre trafic, că dacă tot mă laud fățiș, hai să mă așa pe mine și cu statistici gen aproape 12.000 de like-uri la pagina mea de Facebook, peste 5.400 de urmăritori pe Google+, locul 16 pe Facebrands Romania în categoria bloguri personale și peste 500 de abonați la newsletter. Iar ca targetare, oamenii care mă urmăresc sunt preponderent bărbați, inteligenți și proactivi, dar și femei inteligente și proactive, mai ales atunci când scriu articole despre sănătate, nutriție, beauty (da! :)) și dezvoltare personală. Prin iulie-august 2013 am început să am trafic peste medie (bloguri personale) și mi-am dat seama că am aprins un foc. Iar ca orice foc, odată aprins, acesta trebuie întreținut că altfel se stinge în acordurile unui chitarist talentat care face atmosferă în jurul unui foc de tabără pe care toți au încetat să-l mai întrețină.

La fel e și cu blogging-ul. Odată pornit, trebuie întreținut. La Zilele Biz am auzit o grămadă de persoane care discutau în pauze, pe holuri, că vor să facă branding personal, iar următorul pas este să-și facă un blog pe care să pună poze cu ele.

Lăudabil, însă dacă nu te ții de treabă, probabil în primul an nu vei avea parte de rezultatele așteptate și vei renunța. Dar nu voi vorbi acum despre noțiunea blogger care vrea să aibă succes din prima și după 3 luni se lasă de meserie anunțând asta într-un articol grandios care generează tone de compasiune față de cititori. Voi vorbi despre trafic.

Deci, presupunem că ai trecut de mult de cele 3 luni de speranță că cineva chiar îți va citi blogul. La mine nu s-a terminat nici acum. Recunosc că deși am o comunitate frumoasă care citește și comentează cu regularitate www.GabrielUrsan.ro, puțini citesc și mulți vizitează. Probabil este și de poziționare, așa că e normal.

Dar dacă ai început să aduci valoarea aia de trafic de care ești mulțumit, trebuie neapărat s-o întreții. Am doar câteva recomandări care nu reinventează deloc roata de la căruță și cu siguranță le veți mai citi și pe alte bloguri dacă nu ați făcut-o deja. Important este să nu rămâneți la stadiul de citit. Aplicați, că altfel nu se schimbă nimic. Odată pornit, traficul trebuie întreținut prin următoarele metode:

  • scrie zilnic – dacă nu ai apucat să ai ceva nou în fiecare zi, recuperează în următoarele zile astfel încât media ta de publicare să se ducă la un articol pe zi
  • folosește rețelele de socializare – întotdeauna adaugă un mesaj personal indiferent de profilul, pagina sau grupul unde postezi
  • scrie bine – nu scrie niciodată de dragul de a scrie – vezi publicațiile online care trebuie să producă subiecte și apoi vezi comentariile cititorilor legate de mamă
  • folosește titluri bune – în nici un caz bombastice – mai degrabă o întrebare bunicică decât un EXCLUSIV, MORI PROST, VEZI CINE A F… PE Y…
  • păstrează naturalețea – adaugă oricărui articol publicitar (că vin și alea și le vrei) un iz personal – lumea care te urmărește știe cum scrii
  • socializează – ieși din online în offline – cunoaște oameni, discută cu ei – răspunde la comentariile de pe rețele sociale – răspunde și pe blog când trebuie
  • fii constructiv – ai trafic bun la un articol în care unii pun numai întrebări prostești, deși rezolvarea lor se regăsește în articol sau în comentarii? – ajută-i totuși :)!
  • conturează-ți brandul – fă-ți o siglă bună și ține-te de ea – fă-ți sau pune un template bun și ține-te de el – ne plac lucrurile noi, dar nu săptămânal
  • măsoară – de unde îți vine traficul, pe ce subiecte, cum, când, la ce oră etc. – nu obții decât ceea ce măsori
  • fă din asta o pasiune – blogul e ca mersul pe bicicletă, datul cu motorul sau schiatul – dacă nu simți că e pasiune sau hobby, mai încearcă un pic – dacă nu, lasă-te
  • implică-te în comunitate – un blog ar trebui să expună păreri, evenimente sau proiecte care contează – și în care crezi, că altfel nu mai e blogul tău
  • monetizează – așa cum știi, așa cum poți – nu e întotdeauna de bani, dar îți va da aripi și te va motiva să continui pe principiul “uite mă că se poate
  • cod curat – atenție la ce teme folosești – multe dintre ele au mizerii în cod – cu cât template-ul e mai recunoscut ca fiind ok, cu atât mai bine – nu te uita numai la design
  • fă engagement – adică, fă-i pe cititori să se simtă bine la tine – doar ei contează! – concursurile inteligente sunt bune, dar nu suficiente – fă campanii mișto
  • nu exagera cu reclamele – ok, ai AdSense – ok, ai afiliere la ProfitShare și 2Parale – dar nu-ți transforma blogul în unul în care scrii doar pentru concursuri online – nu e blog
  • scrie comentarii – pe alte bloguri – doar dacă îți vine să scrii, că altfel te faci de rahat – și eu urmăresc cele mai tari bloguri, dar scriu doar când am ceva de spus – nu exagera
  • descoperă – bloguri, oameni, idei – și scrie despre ele fără să te aștepți la recunoștință pentru că nu e cazul – dacă îți place, îți place și punct
  • răspunde – la mailuri, la mesaje, la comentarii etc. – vei întâlni mulți retardați – ei te fac de multe ori să ai statisticile pe care le ai – gândește-te la asta

Restul punctelor le completați voi, că doar de asta există un câmp de comentarii mai jos ;).

 

8 comentarii la „Odată pornit, traficul trebuie întreținut”

  1. Cred că ating toate punctele în afară de primul. Nu am posibilitatea să scriu un articol zilnic. În schimb, aș putea avea posibilitatea de a recupera sâmbăta sau duminica, iar apoi media ar ajunge la unul pe zi, dar și așa e greu. Problema e că de multe ori pierd prea mult timp cu documentatul și alesul unui subiect destul de interesant.

    În orice caz, am văzut că minim un articol pe zi menține, și chiar ajută într-o mare măsură la creșterea traficului. Să presupunem că cititorii vor revenii zilnic să vadă ce ai postat, dar pe lângă aceștia, numărul tău mare de articole scrise poate avea un impact pozitiv în SERP. Având un număr mare de postări, Google poate selecta o gamă mare de keyword-uri. Deci, șansele să te găsească cineva sunt mult mai mari pe zi ce trece, și pe zi ce postezi.

    Am avut zile, mai ales la început, când postam chiar și 4, 5 articole. Apoi am avut și perioade de declin, când nu aveam mai mult de 2 articole săptămânal. Acum n-am mai ținut cont. Scriu când am posibilitatea. Ceea ce contează e că nu voi renunța la blogging. Nu se știe niciodată la ce nivel voi ajunge. Eu sunt totuși la început și am multe de învățat. Până una alta, chiar dacă n-am mare vechime, am reușit să mă fac plăcut de câțiva oameni de la vârf, în special din nișa IT cu care comunic și care mă ajută cu sfaturi și multe altele. În afară de altele, poți câștiga prieteni, și chiar dacă aceștia sunt doar din online, într-o bună zi te poți găsi cu ei la un suc, bere, eveniment etc.

    Răspunde
    • Așa este, blogging-ul este o oportunitate foarte bună să-ți faci prieteni și să-ți ții creierul în priză (în sens pozitiv), cum se zice :). E fain că poți comunica și face schimb de informații cu persoane care au aceiași pasiuni, indiferent de unde se află în lume.

      Răspunde
  2. Esti modest. M-am uitat pe statsiticile tale de trafic si ai peste 2000 de vizitatori abslout uni pe zi, nu peste 1500. Felicitari si keep up the good work!

    Răspunde
  3. Cred ca e cel mai greu de lucru de facut, sa reusesti sa publici constant si de calitate. Mai ales in primul an, mai ales daca mai ai si alte proiecte sau eventual un jo care iti distrage atentia. Dar asa este, daca nu te ocupi constant de blog, fiind constient de faptul ca dureaza pana se vad rezultatele, acestea s-ar putea sa nu mai apara deloc sau oricum sa se lase asteptate mult de tot.

    Răspunde

Comentează la acest articol

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.