De la Zilele Biz 2013, Media & Marketing Day

Salutare! Vineri, 15 noiembrie 2013 sunt prezent la Zilele Biz, mai exact în ziua cea mai interesantă pentru mine: Media & Marketing Day. În cele ce urmează am să prezint schițe din timpul evenimentului. Sper să se înțeleagă și să alegeți ce vă interesează. Marta Ușurelu, redactor șef la revista Biz, a deschis ziua cu un speech introductiv în care a prezentat ce s-a întâmplat în zilele trecute. Mi-a plăcut realismul Martei. Pozele am să le adaug când ajung acasă, deci diseară sau mâine dimineață.

Goodvertising – Thomas Kolster. Advertising is everywhere. În advertising realizăm de obicei valoare perceptuală. Au fost oferite mai multe exemple de goodvertising, adică promovare într-un mod plăcut și etic. Au fost date atât de multe exemple încât nu am ținut pasul în scris :). În general a fost vorba despre implicarea marilor companii în reclame care prezintă produsul sau serviciul vândut, dar care recunosc un anumit aspect neplăcut sau oferă o recomandare sinceră și pozitivă în materialul publicitar. În concluzie, merită să-ți spui povestea într-un mod natural și puternic. Priviți campania Follow The Frog care e un exemplu de goodvertising inteligent :).

Science of engagement – Liz Wolstenholme. Îmi place accentul ei britanic :). Se vorbește despre engagement și despre cum 3 experți în antropologie, psihologie și neuroștiință s-au reunit sa studieze fenomenul, rezultând cele 19 elemente care merită măsurate: acces, estetică, asocieri, apartenență, dorință, empatie, îmbunătățire, evadare, experiență, comportament de grup etc. (vedeți tot în poze). Cele 4 elemente care trebuie luate în calcul în engagement sunt: 1. Mood-date them (creează senzații, vinde o experiență, oglindește o stare), 2. Woo them when they’re in the mood (înveselește atunci când oamenii au nevoie de asta, oferă cadouri care rezolvă probleme sau situații), 3. Strut your stuff (cu cât prezinți lucrurile aflate mai sus și nu neapărat brandul în sine, cu atât mai mult oamenii te vor considera un lider în domeniu – aceste branduri acționează cu multă convingere când e cazul, nu urmăresc mereu convențiile). 4. Make yourself a one-off (creează sau câștigă anumite totemuri sociale). Merită să te întrebi ce elemente din cele 19 conține mesajul brandului tău în anumite evenimente publicitare.

Londra-București, adevăr și mit în PR – Gabriela Lungu. Pregătită să răspundă la întrebări. Înainte de a răspunde la întrebările publicului, răspunde la întrebările primite peni rețelele sociale. O persoană foarte volubilă, energică și pozitivă. Punem prea mult preț pe consultanța din străinătate – avem consultanți foarte buni și în România, poate chiar mai buni (ea lucrează în Londra din martie). Din păcate, în România nu prea se măsoară campaniile de PR pentru că toți clienții vor ieftin, iar agențiile nu pot accesa tool-urile destul de scumpe. România este țara aflată pe locul 2 în lume pe piața de creativitate PR, după Suedia – merită să ne ținem de acest loc și să fim și mai creativi. Oamenii de PR trebuie să fie ei creativi în ziua de azi, nu să facă ce făceau până acum. Se vorbește despre cât de mult teren pierde TV-ul și cât de nemăsurabile/greu măsurabile sunt rezultatele unei campanii de PR pe sticlă. Blogosfera e din ce în ce mai importantă în PR și advertising – trebuie doar să fim atenți că în România se cumpără cam orice.

În pauză m-am întâlnit cu Emil Călinescu. E bine să mai vezi câte o față cunoscută și să schimbi câteva vorbe :).

Eugen Erhan și Tudor Muscalu, fondatorii Fredo & Pid’jin deschid capitolul Cultura fericirii. Trebuie inclusă valoare umană peste tot. Sunt date tot felul de exemple interesante, dar concluzia este că pentru a ajunge la oameni trebuie să te legi de o valoare umană sau mai multe valori umane. Se oferă exemple concrete bazate pe benzile desenate Fredo & Pid’jin. Foarte amuzant și inteligent. Recomand să căutați și să urmăriți aceste benzi desenate.

Cultura fericirii – Nicoleta Eftimiu. Se povestesc detaliile campaniei Coca-Cola când s-au folosit prenume de persoane pe sticle. S-au folosit de influenceri și connecteri pentru a răspândi campania pe internet. Apoi, au fost prezenți peste tot. Stocul de Coca-Cola a fost schimbat într-o singură noapte în 15 orașe. Toată această campanie a fost cea mai complexă campanie Coca-Cola din România. Se continua subiectul Cultura fericirii cu Maria Gheorghiță. Ea lucrează pentru AdProduction, companie care se ocupă de oferirea fericirii la raft: aranjarea rafturilor din marile magazine plus adăugarea de elemente de publicitate interesante. Lumea iubește personalizarea și merită pusă tehnologia în slujba creativității. Adaptarea geolocalizată presupune o diferențiere de adresare pentru fiecare regiune și temperament în parte. Decizia de cumpărare de ia la raft.

Liviu David și Semida Durigă. Super tare introducerea Semidei cu bancul căluțului care a lăsat ceva sub pom :). Se vorbește în continuare despre fericire din mai multe perspective. România este pe locul 90 în lume la nivelul de fericire. Republica Moldova e peste noi. Românul e competitiv la fericire: dacă îți cumperi pantofi prea scumpi și vede cineva care nu are bani de ei, spune că ești fraier că ai dat atâția bani, dacă îți ei prea ieftini, zice că ești vai de capul tău. Foarte amuzantă și bună prezentarea lor.

Începe cea mai valoroasă monedă de schimb: ideea. Despre acest subiect vor vorbi Michael Conrad, James Bisgrove, Anca Nuță, Mihai Constantinescu și Mihai Gongu. Trebuie să gândești un mesaj scurt în care să se regăsească compania, brandul (exemplu: Intel Inside). Michael Conrad este încântător și se vede și experiența. Oferă exemple concrete de cum se nasc idei: ideea de reclamă, ideia afacerii, ideea brandului, comunicarea ideii (mesajul) = arhitectura ideii. Fără creativitate, business-ul respectiv nu există. James Bisgrove de la UEFA Champions League prezintă aspecte legate de strategia lor de marketing – e o adevărată mașinărie în spate. Brandurile care nu spun o poveste nu au fani. Nu există o altă rețetă a succesului în afara inovației. În plus, foarte interesantă prezentarea lui Mihai Gongu despre Hi-jack.

Destul de obositoare această ultimă zi din cadrul evenimentului. Pentru toată lumea :).

5 comentarii la „De la Zilele Biz 2013, Media & Marketing Day”

  1. Fredo & Pid’jin, sunt cei mai tari! Ii stiu inca de cand eram prin liceu si-mi place enorm umorul lor!

    “Stocul de Coca-Cola a fost schimbat într-o singură noapte în 15 orașe” – WOW! S-a vorbit si la Webstock despre Coca-Cola dar nu cred c-au spus prea multe despre campania “Imparte o Cola cu …”.

    • Salut. Prezentarea despre Hijackvertising a fost a lui Mihai Gongu. Mihai Constantinescu a vorbit despre Festivalul Enescu.

      • Scuze Mihai. Am modificat. Sunt convins că înțelegi de unde (Mihai) mi-au sărit degetele aiurea pe tastatură :). Mi-ar plăcea să-mi oferi niște materiale pentru un articol despre conceptul tău de marketing. Poate chiar prezentarea de la Zilele Biz ;)

Comentează la acest articol

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.