Maxi-taxi în Galați: DA sau NU? Dezbatere.

De curând am scris acest articol care a fost intens distribuit de către cetățenii orașului Galați. Acolo erau niște lucruri pe care le-aș face eu dacă aș fi primar. De asemenea, cititorii erau invitați să completeze cu propriile gânduri. Am primit o grămadă de comentarii atât la articol, cât și pe Facebook.

Unele mai bune, altele mai pătimașe, altele răuvoitoare, altele excelente. Vă mulțumesc tuturor pentru ele. Constat că cetățenii orașului Galați nu ezită să-și spună părerea în mod constructiv și civilizat. Cu această ocazie am fost rugat să scriu un articol pe blogul meu și despre situația maxi-taxi.

După cum bine știți, șoferii de maxi-taxi sunt în grevă de luni, 27.04.2015, pe termen nelimitat. Greva se datorează anunțului conform căruia pe la începutul lunii mai 2015, licențele de operatorilor de transport maxi-taxi nu vor mai fi prelungite. Mai exact, nu vor mai exista maxi-taxi în Galați. Eu personal nu mai circul cu mijloacele de transport în comun de ceva vreme și sunt irelevant. Chiar nu pot să-mi dau cu părerea legat de utilitatea mijlocului de transport numit maxi-taxi în cazul meu.

Pot să-mi dau cu părerea despre situația în sine. Dar nu e cine știe ce părere, pentru că din punctul meu de vedere, fiecare parte implicată în această situație are dreptatea și motivele ei. Nu există un adevăr absolut. Niciodată.

De exemplu, șoferii de maxi-taxi rămân brusc fără locuri de muncă. Când un om rămâne fără loc de muncă nu e loc de bucurie. Când rămân și mai mulți oameni fără loc de muncă, nici atât. De asemenea, toate microbuzele  alea care funcționau ca maxi-taxi costă bani. Cineva a dat bani pe ele, le-a cumpărat. Dacă ele nu mai sunt utilizate, adică nu mai produc bani, pot rămâne ca investiție neamortizată (mă rog, nu toate, că la alea vechi nu mai ai ce să mai amortizezi).  Pe de altă parte, citesc în presă că sunt mult mai mulți cetățeni bucuroși de lipsa maxi-taxi-urilor de pe traseu. Așa este, orașul e mai liniștit, traficul e mult fluidizat, iar cei care circulau de obicei cu maxi-taxi nu se plâng chiar așa tare de lipsa lor (sau nu am citit eu unde trebuie). Sunt de acord că într-o țară evoluată, sistemul public de transport trebuie să fie unul unitar, bine organizat, punctual. Evoluția are un preț, așa este, dar nu ne putem opune acesteia.

După cum vedeți, am emis două păreri mai mult sau mai puțin relevante. Nu le băgați în seamă. De aceea, dau curs solicitării de a publica acest articol unde vă invit să vă spuneți părerea în câmpul de comentarii.  Comentați la articolul de pe blog, astfel încât toate părerile să fie centralizate într-un singur loc, nu pe Facebook unde, de obicei, articolele mele ajung să fie distribuite în mai multe locuri.

Și, chill, să nu ne enervăm. Vă rog să vă respectați interlocutorii în discuțiile din comentarii. Mulțumesc frumos pentru înțelegere.

126 de comentarii la „Maxi-taxi în Galați: DA sau NU? Dezbatere.”

  1. E groaznic fara maxi-taxi! Eu locuiesc la marginea orașului , ca sa ajung la tramvai eu trebuie sa traversez un cartier întreg, ziua nu-i nici o problema ( dacă am timp) dar ce fac seara? La autobuz la fel , îmi i-a cam 15 min sa ajung! Cu maxi-taxi , care are statie chiar in fata blocului pot sta liniștita si când copilul meu vine si pleacă undeva! Nu sunt de acord cu scoaterea acestor maxi-taxi-uri de pe traseu, o sa ajungem iar ca pe vremea comunismului, sa călătorim pe scările autobuzelor si sa stam cu orele prin stații!

    Răspunde
  2. Principial daca aduceau autobuze destule pentru toate traseele si neaparat NOI si NEpoluante mai intelegeam ,O ducem atat de bine in Galatiul cel maret care daca tot nu are bani pentru nimic eeee macar sa moara inca vreo catva soferi ,spalatorii auto,serviceuri cu angajati,(vor emigra si umfla diaspora). Probabil ca discutia pentru galateni va fi la anul pe vremea asta tot pe principiul fluidizari circulatiei- circulatia cu numere pare si impare a autoturismelor personale .

    Răspunde
  3. Este jale fara maxi taxi din cauza timpului pierdut prin statii sa astepti autobuzul.
    Cu ocazia asta se ingroasa somerii din galati. Ca sa nu mai spun de transportul pina la santierul naval.

    Răspunde
  4. Si la inventia tractorului, au ramas fara job multi agricultori cu sapa, cu boul, cu calul si au trebuit sa-si dea la fier vechi toate atelajele.
    Orice schimbare e grea, tranzitia de la o obisnuinta la alta doare. Dar nu doare nici mult si mai si trece.
    Evident ca un Transurb administrat prost, “capusat” peste 20 de ani de transportul privat care a mancat din piata nu a permis nici investitii in autobuze noi si nepoluante, nici un efectiv sificient cat sa faca fata cererii de transport urban.
    Ce e drept este ca orasul nostru prea arata a un oras din Africa.
    Nu ne civilizam niciodata daca mereu vrem confortul imediat in dauna celui pe termen lung.

    Luati exemplul Brasovului, care a scapat de mult de problema transportatorilor privati, are un sitem de transport urban foarte bine pus la punct si au o multime de strazi inguste.

    Răspunde
    • Transurb este o GAURA NEAGRA care inghite cel putin 100.000 de lei pe zi din ,banii contribuabilor pe cand maxi-taxi aduc bani la la buget sau macar nu cer subventii.,ca sa nu mai vorbim ca maxi-taxi asiguta yraiul a cel putin 1500 de persoane.

      Răspunde
  5. sunt de acord cu scoaterea lor de pe trasee.dar nu pe toate sa le lase pe traseele marginase pe cele unde autobuzele nu circula sa suplimenteze nr autobuzelor si va fi ok si civilizat.cei care au maxi taxi si au amortizat de mult costurile ele fiind vechi polueaza plus evaziune fiscala de cand circul cu maxi taxi si circul de ceva timp o singura data am primit bilet.astfel se vor aduce mai multi bani prin vanzarea de bilete de autobuz si implic transurbul sa aibe profit.exista solutii pt scoaterea lor.soferii de pe maxi taxi pot fi angajati pe autobuze unii din ei altii oricum erau iresponsabili la volan.

    Răspunde
    • Chiar crezi ca toate persoanele care circula cu autobuzul cumpara bilet? Zilele acestea am vazut doar 5persoane sa capseze biletul

      Răspunde
      • Macar la Transurb sunt oameni platiti sa controleze daca oamenii au bilet sau nu! Pt privat cine controleaza? Cate controale au fost in peste 20 de ani de cand exista??? E liniste fara ele si mie imi place! Sunt de parere ca daca Transurb suplimenteaza nu numai autobuzele ci si traseele, spre ex preluarea unora din privat, cum ar fi 63, 84,port (nu-i stiu nr.),etc., atunci totul vine de la sine!

        Răspunde
        • Cristi esti neinformat.La maxi taxi sant controale in fiecare an pe cand la Transurb niciodata.

    • Nu toate sunt vechi au fost folosite doar 5 ani fiind cumparate in 2009 asa ca nu cred ca poluaeaza mai sunt unele vechi pe alea sa le scoata

      Răspunde
    • Cei care sunt de acord cu scoaterea masinilor de oe traseu nu au circulat cu autobuzul cred, eu am mers o perioada zi de zi si nu este deloc bine, aglomerat, urat mirositor in special vara, cersetori, rromi care se uau de tine ca nu le dai bani, injuraturi si multe altele. Pot sa iti spun din surse sigure ca vor ramane fara loc de munca aproximativ 500 de persoane din care nu cred ca se vor angaja la transurb mai multi de 100. Sunt inca soferi care nu si-au terminat lizingurile la masini plus rate si alte datorii, la ei nu se gandeste nimeni? Ce isi pot gasi ei de munca in Galati? De ce trebuie sa isi lase familiile in urma ptr a migra? De ce nu se investeste in ceva de durata? De ce distrug tot ce mai este? Or sa se alatura celor alti 500 de someri de la apaterm si altor care vor mai veni. Iar in ceea ce priveste biletul care soferii chipurile sunt obligati sa le dea treaba nu sta chiar asa, exista o ordonanta care sta scrisa si in maxi dar care nu o baga nimeni in seama in care scrie ca orice persoana este obligata sa ceara bilet in momentul in care plateste asltfel in caz de control va primi amenda.

      Răspunde
    • cand a nins foarte tare la noi singurii care circulau erau maxi taxi dc din cauza autobuzelor care patinau si blocau traficul cand va aud ca mergeati in picioare decat sa mergeti in autobuzul puturos mai bine stati in picioare ca multi care mergeti 2 statii luati maxi taxi cel mai aglomerat sunt multe maxi taxi care merg cam goale in fine asta nu este un motiv acesti oameni au dat bani pe acele masini iar acum le tin pe post de muzeu aceste maxi taxi sunt noi luate in leasing nu cum face primarul nostru drag a cumparat autobuze SH care alti le arunca la gunoi ptr noi sunt bume asa crede el iar acestea au luat foc in loc sa dea drumul la apa la oameni le plateste subventii la oameni azi de exempplu am stat 15 min sa astept un autobuz nu a fost cum.a zis primarul ca circula din minut in minut asa ca sa gandim logic ce preferam sa mergem cu maxi taxi in care nu il asteptam 5 ore sa vina stam comod nu urca toti nespalatii si in primul rand nu poluaeaza sa decidem fratilor singuri

      Răspunde
  6. siau facuto cu mina lor pentru ca patroni de maxi taxi au angajat in ptoportie de 50% numai oameni nepregatiti sa lucreze in sistemul de transport public de persoane ma refer aici la atitudine prestanta etc sa saturat lumea sa asculte manelele lor sa inhaleze tigarile pe care le fumeaza sa le vada tatuajele de peste tot caci nu in pataloni scurti si maeu se vine la servici sa stea in caldura insuportabila desi au masinile aer conditionat sa stea la un semafor pina se schinba de cel putin 2 ori sa asculte discutiile cu pretenasi sau cu vreo gagica astea sunt putine din lucrurile care iau facut pe oameni sai urasca ce nu se intelege inca in rominia este ca la servici trebue sa fii respectos imi pare rau de oameni care nu se regasesc in cele scrise mai sus parere mea este ca fara este mai bine

    Răspunde
    • Da laurentiu ne e sila tuturor sa ii auzim cum vorbesc sau sa vedem cum se imbraca.dar stii de ce imi e mie mai sila? De imputitele astea de autobuze, de hotii de buzunare din ele si desigur de oamenii nespalati pe care ii gasesti de la 8 dimineata si mie personal imi strica ziua.un sofer de maxi taxi il pot ignora…in schimb un intreg autobuz plin de nespalati…mi.e cam greu

      Răspunde
      • De hoti de buzunare ai grija sa te feresti iar de nespalati inseamna ca nu ai circulat cu DAMEN-DEPOZIT sa vezi cum este vara,ingramaditi unul peste altul, de multe ori am coborat cu 1-2 statii mai inainte sa nu mi se faca rau, MACAT AUTOBUZUL ESTE MAI MARE.

        Răspunde
    • Când s-au dărmat toate chioscurile si magazinasele si au rămas vreo 2000 de concetățeni fara munca…nimeni nici un cuvânt,trei sferturi din combinat afara..nimeni nimic,acum ca raman 500 de “șoferi cărători de cartofi” pt ca așa eram tratați…fac greva.dar nimeni nu zice ca jumătate din tamponări si accidente erau provocate de ei,ca ne era frica sa mergem in preajma lor,pt ca te așteptai la orice si pana la urma nu vrem un oraș liniștit cu trafic fluidizat,ce daca nu avem apa calda….?????

      Răspunde
    • bravo laurentiu…..si mai adaog : sa se ia la intrecere cu alti soferi de maxi-taxi pentru 1 client…..sa puna viata noastra in pericol….sa vorbeasca mai tot timpul la telefon….eu personal am facut 2 accidente din cauza lor….foarte bine sa le scoata….in alte orase nu exista maxi-taxi…si lumea se descurca,….o sa mai adaoge autobuze si cui nui convine sa ia taxiul

      Răspunde
  7. ROMANIA ARE O PROBLEMA;POLITICIENII SE BAGA PESTE ECONOMIE IAR POLITICA O LASA IN GRIJA FEMEILOR DE SERVICIU. DE ACEEA NU AVEM NICI O ECONOMIE PERFORMANTA DAR NICI O POLITICA COERENTA.E REZULTATUL VENIRII IN POLITICA A MARLANILOR CAPATUITI , A BISNITARILOR CU RELATII SI A BEIZADELELOR CELOR MAI SUS NUMITI.

    Răspunde
  8. In europa nu exista maxi -taxi dar ai statie de autobuz peste tot si autobuze din 10 in 10 minute dar in Galati ? Daca stai la banci in statie ai ocazia sa astepti si o ora dupa un autobuz ! Sa cumpere mai multe autobuze si atunci sa scoata maxi-taxi nu asa ca le tuna lor !

    Răspunde
      • Se scot aproape 250 de masini din care transurbul poate suplimenta cu 20 de autobuze care nici alea inca nu sunt aduse si ar mai avea nevoie de inca 66 dar nu au bani asa ca sa va vad atunci cum circulati, iar din astea dimineata 25 pleaca la conventii. Zilele astea a fost haos la orele de varf ptr ca tot mai multi oameni au plecr cu masinile personale.

        Răspunde
  9. Daca ar functiona Transurb cum ar fi corect, poate ca nu ar fi nevoie de maxitaxi, dar …. cum traim in Romania unde INCA se fura (nu stim de pe unde mai este ???) si contractele se dau asa cum se dau …. nu vad rezolvata problema cu achizitionarea catorva autobuze VECHI. Nu prea circul cu maxi, dar NU sunt de acord cu eliminarea lor. Poate ar trebui sa se dea licente doar acelora care corespund din punct de vedere tehnic si al confortului. (inclusiv interzicerea fumatului). DECI lasati totusi maxi-taxi. Intai sa vedem ca merge brici TRANSURB si apoi putem lua masuri de inlaturare a concurentei.

    Răspunde
  10. Este normal ca cei care stau in oras sa se bucure,dar cei care locuiesc la tara? Exista foarte putine autobuze care trec prin bariera traian Şi vin foarte rar; Nu exista autobuz din bariera pana in tiglina.eu una trebuie sa iau 102 Şi sa merg Pe jos din parc cfr pana in bariera pentru ca programul meu Nu se suprapune cu cel al autobuzelor care duc pana la metro . Nu Mai zic ca e foarte aglomerat. Nu inteleg cu Ce ii deranja maxi-taxi.urile Pe cei care oricum mergeau cu autobuzul. Mi se parea normal sa se faca un sondaj sa se observe ca foarte multi oameni prefera mijlocul de transport privat

    Răspunde
  11. Eu aici unde sunt platesc 1,5 EURO pe un bilet si merg toata ziua cu orice autobuz…si autobuze decente nu gunoie ca la noi….si vara au aer conditionat…la care le da drumu si iarna caldura….la noi cand ati simtit aerul conditionat in freza? Cand ati simtit ultima oara ca va e cald inautobuz iarna?/?

    Răspunde
  12. Eu am locuit in Galati, acum locuiesc in Brasov, aici nu exista decat Transub, orasul e mult mai liber si traficul e mult mai fluidizat (dar asta si datorita sensurilor giratorii)!!

    Răspunde
    • exact asa, oare de ce nu face primaria inca cateva sute de sensuri giratorii, poaate sigur se rezilva treaba cu maxi-taxi :))) serios, daca esti paralela, mai bine taci, ca sincer daca tu crezi ca sensurile giratorii au treaba cu transportul persoanelor, e clara :)) ce-ai fumat ca vreau si eu :)))

      Răspunde
      • Alex: Citeste si intelege: “traficul e mult mai fluidizat (dar asta si datorita sensurilor giratorii)!!” ai inteles? sau ai capul mai greu asa? iti repet ca asa e cu unii, comenteaza inainte de a intelege. Datorita lipsei maxi taxi-urilor si prezentei sensurilor giratorii traficul este mai fluidizat. sunt 2 idei in fraza Mihaelei. Daca esti paralel macar taci din gura.

        Răspunde
  13. E foarte fain fara maxi-taxi. Intra o gloata de oameni intr-un autobuz, mirosuri care mai de care, tigani, boschetari, hoti de buzunare, toate specimenele orasului, la fel si in cazul tramvaiului. Vine caldura, o sa fim privilegiati sa simtim simultan transpiratia a n insi.
    Intotdeauna mi-a fost urat sa circul cu autobuzul si cu tramvaiul, acum nu am alternativa, neavand permis. Ca sa nu mai spun ca nu sunt autobuze/tramvaie care sa aiba traseele maxi-taxiurilor. Pentru unele locatii, trebuie sa mergi cu autobuzul pana intr-o statie, de acolo schimbi cu tramvai sau invers., cand cu maxi-taxi, te urcai si ajungeai bine-mersi.
    E foarte misto, nu am ce sa zic. Cineva mai sus spunea ca intr-o tara civilizata nu sunt maxi-taxiuri. Sa inteleg ca se vrea ca si noi sa fim una din ele. Dar intr-o tara civilizata sunt spitale sau scoli sau strazi ca a le noastre? Nu cred.
    Moarte stan.

    Răspunde
  14. In nici un oras civilizat nu veti gasi transport in comun facut cu cascarabete. Sunt multe, poluante, fara reguli (nici cele de bun simt), fara respectarea normelor de siguranta, cu soferi care nu respecta statiile, nu sunt punctuali (asta nu se observa ca sunt foarte dese), etc. Singura problema pe care o are GL este dotarea Transurb si conducerea lui. Pentru cei care spun ca nu se poate fara maxi-taxi i-as invita sa isi imagineze un transport in comun cu autobuze ce au macar aer conditionat (daca nu si camere de supraghere cum sunt in Munchen, de exemplu) care ajung in fiecare colt al orasului cu precizie de 1minut, in statii civilizate, in care se poate gasi o harta a traseelor si un orar precis (orar ce tine cont de nevoile calatorilor de-a lungul zilei) daca nu o tabela care anunta urmatoarele autobuze ce vor ajunge in statie si timpul ramas. Lucrurile exista de ani buni in afara numai ca la noi incompetenta dar si interesele unora (cum ar fi sefii celor care au firmele de maxi taxi) ne fac sa ne indoim ca ar putea exista transport in comun fara maxi taxi. Va spun ca in Germania autobuzul se coboara pe o parte atunci cand ajunge in statia ca sa poata cobora persoanele cu carucioare sau cu handicap. Nimic nu este imposibil, totul se poate cu deschidere catre nou, prin munca si bunavoita. Numai bine!

    Răspunde
  15. Exemplu: azi am pierdut un autobuz la 14,55. Am asteptat pana 15,30 si nu a avut bunavointa sa vina. Imi da si mie cineva o explicatie ptr acele 35 de min pierdute in van? Cu un maxi taxi faceam acelasi drum dus intors. Si ma refer la tranversarea galatiului din micro 40 pana la universitatea danubius. In vrenurile acestea timpul este esential in orice faci. Ptr cele 35 min iti poti pierde serviciul tinand cont de mentalitatea patronilor. Cu un maxi taxi ajungi mai repede si esti flexibil din toate punctele.

    Răspunde
  16. Hai sa nu mai scriem povesti cu feti frumosi si sa vedem realitatea. Atat timp cat Transurb e in deficit cu mijloacele de transport ? maxi-taxi te ajuta. Acelasi pret , stateai pe un scaun mai comod, un pic mai rapid si fara “gunoieri” pe langa tine, ce-i drept mai ici pe colo hop si cate o manea, dar in definitiv nu mergeai 1 ora cu maxi-taxi sa inebunesti de cap. Cat despre functionarea lor? stie toata lumea de cine e condusa , ce spagi se dau in primarie si etc. Una peste alta, daca primaria a-r putea sa asigure atatea mijloace in comun cat e nevoie? asta e. In definitiv transportul cu maxi-taxi e o afacere a unui SRL, care poate si falimenta . Mai rau de proprietarii care au masinile noi si in leasing, dar cum ziceam, e o afacere, azi merge, maine pica ! Nu stiu ce are de gand nea` primaru asta , dar poate constientizeaza ca scaunul din primarie nu e un teren de fotbal, cu toate ca si la fotbal din cate am inteles…e la fel de “bata” , nu`s microbist dar lumea vorbese. Altceva nu e de facut, decat asteptare si…sa vedem ce o sa le mai “cace” mintea prea-politicienilor din Galati , si cu siguranta ma astept la ceva bun sa nu ! In rest draga omule, stai ca bou in statie si asteapta, draga conducatorule de maxi-taxi poti sa mai stergi geamurile , ca pe nea primaru` i`l doare la basca . :D

    Răspunde
  17. De doua zile de cand sunt soferii de pe maxi taxi in greva, simt si eu ce inseamna sa circuli cu masina civilizat pe strazile orasului. Imi pare sincer rau pentru cei care raman fara locuri de munca dar, sincer, cred ca 60% dintre soferii de pe maxi taxi nu au ce cauta acolo. Vorbesc din punctul de vedere al unui conducator auto dar si al unui pieton. De ce sa fim nevoiti vara sa le suportam tinuta indecenta (pantaloni scurti, slapi, maiou, prosopul agatat pe dupa gat), limbajul vulgar pe care il folosesc de multe ori in conversatiile pe care le poarta la mobil, in timpul mersului, cand abia reusesc sa tina masina pe banda de mers cu o mana sau eventual cu piciorul (cealalta mana folosind-o la schimbat viteza), muzica prea tare si neadecvata cateodata si exemplele pot continua.
    Nu doresc decat sa se implementeze in oras un sistem de transport in comun decent si civilizat.

    Răspunde
  18. E simplu. Trebuie suplimentat numărul de autobuze. Și trebuie sa fie create noi rute pentru a oferi posibilitatea tuturor sa ajungă acolo unde trebuie. Fără maxi-taxi străzile numai sunt atât de aglomerate, trafic fluid..cam atât.

    Răspunde
  19. Ma nene referire la prosoape la slapi etc. Nu isi permit oameni sa dea drumul la ac pentru ca masina consuma enorm , in leg cu vorbitul la telefon si ce sa mai precizat acolo , marea majoritate a soferilor stau de dimineata de la 6 pana seara la 9 in jurul a 14 15 ore . 3 zile consecutiv cu un liber a patra zi , cat sa reziste un om fara sa stea de vorba , sa stea sa auda toti ratati de clienti ca vor nujce pretentii sau nujt ce alte figuri mai au in cap ? Eu consider ca nici clienti nu sunt placuti la vorba si nu stiu sa fie oameni drepti in societate . Din punctul meu de vedere nu ar fi bine sa scoata maxi taxi , ci doar sa le mai rareasca putin cate putin , pana se ajunge la o limita acceptabila , la modul ca azi scoate 10 masini , cate una doua de pe fiecare traseu , si tot asa dau nu zi de zi la luna la doua saptamani sa se ajunga undeva la o intelegere acceptabila , numai spun ca sunt facute multe magarii cu patroni firmelor cu licente cu leasing cu fel de fel de manarii … Numai previzez altele. Dar ganditiva ca sunt patroni de masini care au platit 4 5 ani taxe impozite inmatriculari reparatii plus multe altele si acum vor fi lasati si fara masini , sunt fff multe lucruri complicate care multi nu le inteleg sau nu sunt interesati , dar asa cum este romania fiecare afacere are ramura ei(caracatita de investitori).

    Răspunde
  20. Problema e ca pana sa se dezvolte orasul asta la nivelul la care spera unii vom merge cu autobuzul de.o sa ne vina acru. Noi nu suntem pregatiti financiar sa evoluam deodata incat sa ajungem la nivelul oraselor civilizate care au autobuze curate cu conditii optime. Si sa fim sinceri…voi vedeti ce oameni circula cu autobuzul?(nu ma refer chiar la toti ci la majoritatea).pentru multi e distractiv sa distruga ceva, sa rupa sa lipeasca gume…sa scuipe..dc nu? Pentru ei conceptul de evolutie nu exista.sunt atat de inculti incat se multumesc cu nivelul p care il au.si mie mi.e frica sa merg langa oamenii astia. Si langa hoti de buzunare si langa oameni care put la 8 dimineata!!cum dracu sa puti la prima ora?!! Mi.au stricat ziua:((

    Răspunde
  21. Fara maxi-taxi, in felul acesta asa zisi soferi nu ne mai transporta ca pe niste saci de cartofi, stau in statie pana se umple ful, se intrec pe traseu si franeaza de ne arunca in toate partile, ne raspunde urat cand cerem sa se ridice trapele pentru aerisire ….etc. Intradevar multi raman fara servici, pacat de ei dar trebuie sa mai eliberam putin orasul si am sesizat ca nu se sta atat de mult in statie si nimeni nu mai taie calea masinilor in trafic.

    Răspunde
  22. Sa se faca investitii la Transurb cu autobuze moderne si ecologice (ca la Brasov, de exemplu), sa se ajunga la un sistem de transport eficient si convenabil ca pret al biletului si, astfel, va disparea de la sine sistemul paralel de transport. Deocamdata, exista riscul sa se repete povestea cu garajele sau cu termoficarea: stricam si dupa aceea cautam solutii. Desfiintam maxi-taxi-urile si, apoi, constatam ca autobuzele nu fac fata unui transport civilizat, nu sunt suficiente autobuze, nu se respecta orarul si nu sunt acoperite toate zonele orasului. Oricum, ar trebui schimbat sistemul de prioritati al conducerii actuale, mai putin circ si mai multe investitii in ceea ce este cu adevarat important pentru un trai cat de cat decent: drumuri asfaltate, trotuare nivelate, parcari, apa calda, caldura, transport etc…. Si, dupa ce se rezolva toate acestea, ne putem distra si bucura de formatii straine, palmieri….

    Răspunde
    • Adevarat, macar acum, intai sa investesca primarul asta in ceva civilizat si apoi sa distruga si transportul. Garaje distruse, cu ce au inlocuit locurile goale? solutii pt. parcari??? Da, erau urate unele chiscuri, unde muncesc cei care nu mai au un loc de munca, in ce s-a investit in orasul asta? Ce fabrica si-a deschis portile??? In fine, deocamdata NU pentru anularea maxitaxi ,.. mai intai sa vedem autobuze la 5 min. si trasee suplimentare si apoi sa distrugem si transportul in comun.

      Răspunde
  23. Vreau maaaaaxi taaaaaaaaxi!!!! oameni buni, Galatiul are alte probleme de rezolvat intai..nu asta cu poluarea…si sa fim seriosi …asa se pune o problema in tarile civilizate? intai taiem si apoi cautam solutii??? wtf!?!?!?!

    Răspunde
  24. Nu sunt de acord cu scoaterea maxi-taxi-urilor, cel putin deocamdata. Tinand cont de felul in care se prezinta situatia transportului public in Galati la momentul actual…Circul cu ambele si pana acum nu am fost obligata sa impart maxi cu diversi golanasi care lalaie manele in gura mare, lasandu-mi cicatrici pe timpan, sau care se agata de bare ca maimutele. Si nici n-a trebuit sa fac carcei la mana de strans ce tin poseta, ca sa nu fie cotrobaita de vreun “binevoitor”, care considera ca ar avea si el nevoie de ce-am eu prin ea. Si nici nu mi se pare normal ca, in cazul in care ai pierdut un autobuz, sa stai de-ti vine acru, pana binevoieste sa vina urmatorul. Aveam o urgenta, stiam ca ies in statie si sigur gasesc un maxi pentru ce-am nevoie. Adevarat, este enervant cand merg ca mortul ca sa mai prinda o data semaforul, sa mai urce cateva persoane, dar punand in balanta plusurile si minusurile…In concluzie, mai intai sa se puna la punct serios Transurb-ul si dupa aceea mai discutam de eliminarea concurentei. Chiar sunt curioasa cum se va solutiona aceasta dilema. O seara frumoasa tuturor.

    Răspunde
  25. In ultimii ani in orasul nostru ca si in tara se iau multe decizii fara a se face un studiu de impact, un proiect cu data de inceput dar mai ales cu data de definitivare.Ca si in cazul garajelor acestea sunt darmate si apoi ne trezim ca nu avem nici macar o schita din creion cu ce vrem sa construim in loc, stam si zburdam printre darmaturi.Am garaj si l-as darama daca as sti ca acolo se va construi o parcare acoperita pentru toate masinile di zona, dar daca nu ,nu.
    Ca un bun platitor de taxe si impozite inca din primele zile ale anului as vrea sa stiu cum de nu se autosesizeaza curtea de conturi si DNA pentru cheltuirea a 8 mil de euro din bugetul orasului ptr un studiu de fezabilitate pt constructia unui tunel pe sub dunare care pornea de nicaieri si se oprea in mijlocul campului.
    Cu maxi-taxi, intai le scoatem , cream un haos in transport, oamenii intarzie la munca si sunt penalizati ( il vor tine minte la alegeri) apoi se trezesc ca nu au mijloace care sa sustina transportul galatenilor.Trebuiau sa cumpere autobuze NOI la care aveau garantie , cele SH cu 600 mii km rulati or sa ne afume tot restul zilelor.Cu banii dati pe cele sh cumparau mai multe noi,dar nu mai puteau sa fure, cum cei din Brasov sau Tm sau Sibiu, pot sa acceseze foduri si sa ia autobuze noi numai noi nu.Nu sunt omeni competenti in primarie dale 1 luna sa se indrepte apoi daca nu dai afara in urma unor teste ca la privat.Nu sti – te invatam, nu poti – te ajutam ,nu vrei – te dam afara.Ca fost sofer de maxi-taxi ( acum 10 ani) ii compatimesc pe soferii care vor ramane fara job, dar ca participant in trafic tre sa recunosc ca e lejer acum pe strazi.

    Răspunde
  26. Masinile de tip maxi-taxi sunt o necesitate, atata timp cat numai Transurb este operator pe piata galateana. Intelegeam sa se scoata maxi-taxi-urile in conditiile in care aveam masini de transport in comun cu aer conditionat, care sa vina iute si pe grafic din 3 in 3 minute etc. Cu un maxi-taxi ajungeam din centru, la Spitalul Judetean (sa dau un exemplu) in max. 20 de minute, pe cat timp cu “carutele” acestea luate de la SH ajung in aproape o ora. Ar fi salutara reintroducerea maxi-taxi-urilor, dar amendati fara mila soferii, cand conduc anapoda in trafic si cand nu emit bilete de calatorie. Cineva se plangea intr-o postare ca arata Galatiul ca Africa, de la maxi-taxi-uri. Sa fim seriosi : si acolo sunt demult autobuze cu aer conditionat, nu ca la noi, se-hasuri care iau si foc pe strada!!!!!

    Răspunde
  27. Cu bietii pensionari ce facem ?Pai stau acum inghiesuiti ?Astea sunt vasele lor de croaziera prin faimosul nostru oras cu ruine de la garaje , de la intrepeinderi gen IMH , ISCL etc. si cu capete de linie la portile cimitirelor ! (nu folositi tigara electronica ca o furati!)

    Răspunde
  28. Multe pareri si multe comparatii cu orase sau tari civilizate.Comparatiile nu isi au rostul.Parca se punea problema ca in economia de piata sa avem posibilitatea de alegere,chiar si a mijloacelor de transport,pe banii nostri.Apoi fiecare zona sa se organizeze cum crede de cuviinta,functie de posibilitati si nevoi.Iar cine scrie ca in Brasov se circula civilizat si la timp habar nu are cum se sta si cate jumatate de ora in statie la ora de varf.Sau la Targu Mures,unde daca apelezi la taxi din lipsa de autobuz te-ai ars.

    Galatiul moare si se urateste pe zi ce trece.Blocurile sunt multicolore,strazile sunt prafuite si gaurite,chioscurile mai mult sau mai putin urate,dar cu care ne obisnusem 20 de ani-pe care tot primaria le aprobase-au disparut doar ca sa ramana locuri neingrijite si accidentate in locul lor,strazi odata elegante,cu cladiri domnesti sunt la cheremul tiganilor-vezi casele de pe Cuza sau pe strazi spre port-facute bucati caramida cu caramida-tot Primaria fie laudata!Si foste intreprinderi au ajuns la mana unor profitori care le-au falimentat iar locurile pe care au fost sunt sinistre.Ar fi putut deveni case de batrani,copii,adaposturi de animale,malluri…daca ar fi existat oameni carora sa le pese de ce se intampla in orasul asta.si faleza e neexploatata probabil pentru ca avem sacali prea mari pentru a se ajunge la un consens benefic orasului.Nu mai avem copaci pentru ca au fost taiati – cei cu afaceri de piatra ne-au pavat pana si cimitirul(zona Eroilor).si multe,multe altele..

    Aveam si noi ceva bun-circulam rapid si la timp.Aveam un confort pe care nu ni-l putem permite zilnic cu masina personala.NU PIERDEAM TIMP!!!in statii,aveam mijloc de transport si pe stradute laterale…Nu spune nimeni ca nu erau si inconveniente dar problema gospodarilor unui oras asta este,sa le rezolve spre confortul tuturor!

    Galati,orasul de la Dunare(acolo unde Primaria a cheltuit bani pe circ si paine si betie si manele),oras frumos………

    Răspunde
  29. Maxi-taxi este marele ajutor pentru oamenii salariati, grabiti, activi care nu isi permit autoturism personal dar nici nu sunt dispusi sa piarda timp prin statii. In ce priveste grija de plata taxelor, aceasta nu este a calatorului, care poate solicita bilet, ci a celor care trebuie sa colecteze taxe pe baza unor legi emise de oameni alesi de noi si platiti pentru asta.

    Răspunde
  30. Fratilor,contientizati ca fara maxi taxi e jale si prapad in Galati? Vreti oras civilizat,putin poluat si ”bla” ”bla”? pai atunci mutati-va din Galati,ati gresit locul. Transub-ul nu va fi capabil in veci sa suplimenteze toate traseele,suficient. Cand vad comentarii de genul: ” e mai bine cu autobuzul,este mult mai eficient” etc.etc..va spun sincer,observ cate persoane in necunostinta de cauza isi permit sa vorbeasca si e un semn de intrebare,destul de grav.

    Răspunde
  31. Sunt necesare maxi taxi….macar pentru zonele si locurile unde Transurb nu opereaza. ….chiar mi-e mila de domnisoara care a scris mai devreme ca ea, ca sa mearga la Universitatea Danubius, (!!!), “tranverseaza galatiul” !

    Răspunde
  32. Mda…ia sa vedem ce am inteles eu din comentariile de mai sus:
    1: Se circula mai bine in Galati fara maxi-taxi – Clar!
    2: Autobuzele sunt prea putine – Clar! Daca 25 de ani banii sau dus la maxi-taxi care nu platesc taxe ( dar strazi strica ) de unde sa cumpere transurb autobuze?..
    3: Autobuzele nu au aer conditionat – Am inteles ca astea aduse recent au…dar cand am mai mers si eu cu maxi-taxi nu am simtit nici o briza de AC
    4: In autobuz miroase – Sa fim seriosi ca in maxi taxi miroase cel putin la fel de rau
    5: In autobuz sunt oameni naspa – Da, sunt cetatenii Galatiului…astia suntem…dar vrem ca in Germania.
    6: Soferii de maxi-taxi sunt nesimtiti si incapabili – .(punct)
    7: Cand construiesti o casa noua ce faci prima oara? O darami pe aia veche…Unde stai pana e gata casa noua?…sper ca ati inteles ideea….schimbarea e dificila.
    8: Toata lumea injura primaria, toata lumea injura politicienii, toti sunt “nemti” dar primaria nu ii lasa sa traiasca ca in Germania….Eu personal sunt multumit de multe masuri luate de Stan, desi unele ma afecteaza si pe mine ( eliminarea bannerelor publicitare ) pot sa constientizez ca asa e civilizat. Am citit pe pagina primariei multe comentarii gen ” de ce e inchisa strada Traian” …ca e vina lu’ Stan….Cat de idiot trebuie sa fii ca dupa 25 de ani de tipete ca de ce nu se face strada Traian…cand se lucreaza pentru asfaltarea ei ( stau pe strada Traian si pot sa va zic ca se lucreaza intr-un stil cum nu am crezut ca o sa vad in Galati prea curand ) tu sa injuri primarul ca strada e inchisa.
    9: Romanul e nemultumit si LENES ( pot argumenta oricand ) Daca primaria dadea fiecarul galatean cate un S-Class cadou, era scandal ca e prea mare consuma prea mult si polueaza, eventual ca trebuia sa vina si cu sofer….Vreti un trai mai bun? Munciti, platiti taxe, nu mai acceptati evaziune, fiti voi corecti in primul rand si dupa asta uitati-va si la altii. Daca ajungeti la concluzia ca sunteti prea buni pentru tara asta atunci e democratie si fiecare poate sta unde vrea…

    P.S. Zicea cineva ca soferii de maxi-taxi muncesc cate 14-15 ore pe zi…ITM-ul ce parere are de treaba asta? Nu de alta dar nu am vazut niciodata un contract de munca cu 14 ore pe zi timp de lucru. Putem pune pariu ca in contract sunt trecute doar 4? Mi se pare putin nesimtire ca tu sa furi de la stat sau sa nu produci un leu amarat ( si aici nu ma refer doar la maxi-taxi ) si dupa asta sa vii cu pretentii.

    P.S.2 Am observat deseori sintgama de “bosorogi”…am doua intrebari: Noi cand o sa ajungem sa zicem la 60 de ani+…ce o sa fim in ochii celor tineri? Si o intrebare mai personala celor care spun asa: Mata si tactu sunt tot bosorogi?….

    Răspunde
    • Firmele de maxi-taxi aduceau un venit de 1 milion lei noi pe an la bugetul local, ei platesc traseul(1000 lei/masina/luna, estimativ) indiferent daca transportau sau nu calatori, nu este vorba de bilete date sau nu in maxi taxi, impozit se platea. Foarte multi gresiti cand vorbiti si nu prea stiti despre ce. Exista legi pentru transport si colectarea, nu este ca atunci cand ai cumpara o paine. Un lucru nu la comentat nimeni, cand transurb va detine monopolul si va creste pretul biletului de la 1,5 la 3 lei veti fi obligati sa dati 3 lei. Cand transurb a marit pretul biletului de la 1 leu, la1.5 lei, maxi-taxi a mers cu 1 leu inca 14 zile, apoi fiind concurenta neloiala au fost obligati sa treaca si ei la1.5 lei. De ce nu ganditi in ansamblu ? Si da…le tin partea pentru ca am masina personala si am lovit un autobuz care iesea din statie de la potcoava direct in banda 2, iar cand l-am intrebat daca transurbul a cumparat si strazile mi-a raspuns ca doar strazile importante, aseara de la agentie la banci 2 autobuze mergeau cu 20km/h pe 2,5 benzi din cele 3 de urcare…faceau liniute ?

      Răspunde
  33. Trebuiesc rarite si atat. Eu circul cu 63 zilnic, dus-intors, iar acum nu am cu ce. Locul de munca este pe drumul de centura, cei care nu sunteti deacord cu ele va rog sa imi spuneti cu ce ajung tinand cont ca locuiesc aproape de talcioc. Referitor la cum sunt unii soferi, ca nu au o tinuta adecvata sau ce vb la telefon ,sunt multe alte persoane care se urca in maxi-taxi si vb destul de tare si cu un limbaj neadecvat. Acum in perioada aceasta de cand circul cu transub trebuie sa plec cu 1 ora inainte ca sa ajung la serviciu in comparatie cu 1/2 ora. Seara la 21 cand ies inchipuitiva ca de la omv de pe centura trebuie sa ajung la capatul tramvaiului. De nespalati in autobuze nu mai spun nimic, in repetate randuri a trebuit sa cobor ca mi s-a intors stomacul. In consecinta vreau maxi-taxi.

    Răspunde
  34. Mai dava-n **** de aici de figuranti..nu are omu bani de costum si sacou ca e cald vara eu de ex stau la tara cu ce sa ajung in oras cu trenu? Nu,eu vreau maxi-taxi in galati dar sa nu fie toti ciobanii la volan si sa fie mai putine.

    Răspunde
  35. Daca ai locuinta la periferii asta e ,ai dat mai putini bani pe ea si erai constient ca te misti mai greu prin oras cu transportu in comun asa ca i-ti misti fundu pina la prima statie de autobuz astepti maxim 10 minute si pleci cu el asa ne apropiem si noi cit de cit de lumea civilizata si stati fara grija traseele se vor schimba si se vor pune mai multe autobuze plus ca in statii se vor pune panouri cu traseele de autobuz si cu atentionare de cit mai asteptati in statii pina vine fiecare traseu in parte.NU CU GEAMANTANELE ALEA CARE CIRCULAU PE STRAZI EVOLUAM NOI.Si cei care nu vor sa evolueze sa se intoarca inapoi de unde au venit.

    Răspunde
    • asa este – cand te-ai angajat la SIDEX stiai ca ajungi cu tramvaiul. Acum Nu mai ajungi. Cand te-ai angajat la SNG, stiai ca ajungi cu tramvaiul. Acum Nu mai ajungi…NIMIC nu mai este ca atunci cand ne-am gasit un loc de munca sau un loc de trai….

      Răspunde
  36. INTRADEVAR E TRAFICUL LIBER FARA MAXI DAR TOTUSI NU SE ACOPERA TOT MOMENTAN DE TRANSURB CUM VA FII TRAFICUL CU AUTOBUZE PE OLTULUI SI PE NAE LEONARD

    Răspunde
  37. Eu trebuie sa schimb 2 autobuze ca sa ajung la facultate.Probabil mai sunt care stau asa prin zone marginale .Daca au suplimentat 102 ,105 si 39 nu ajuta pe multi dintre noi.Daca isi doresc o schimbare benefica,sa puna autobuze pe rutele de la maxi.Si apoi ma intreb,dupa cum dau ei la studenti si elevi abonamente gratuite,care e castigul lor,ca la noi este?

    Răspunde
  38. NORMAL CA DA!!! Nici nu se pune problema. Statiile de autobuze sunt putine si insuficiente. E mult de mers , e mult de asteptat si sunt mult prea aglomerate la orele de varf, si la orele 2-3 cand scapa elevii de la scoala. Nu mi se pare normal sa astepti sa treaca jumatati de ora doar pentru ca nu ai loc sa arunci un ac in autobuze!!!!!

    Răspunde
  39. 1. prin masura asta se elimina concurenta pentru Transurb – monopolul devine din nou al statului – al statului degeaba in statii.
    2. in maxi-taxi nu am auzit de hoti de buzunare
    3. in maxi-taxi nu am avut disconcort sonor, decat in extrem de putine ocazii iar atunci calatorii respectivi au fost coborati imediat

    4 Greva? – Eu nu pot sa-mi inchipui cum as putea face greva cu 3 zile inainte de a fi disponibilizat. Lipsa de organizare si de creier.

    Răspunde
  40. Nu… Fara maxi taxi…. E asa bine fara ele!!!!! Sunt destule orase din Ro care nu au asa ceva si e foarte bine….

    Răspunde
  41. Domnule primar lasati autobuzele ,tramvaiele,maxi-taxi si chiar mai suplimentati si cu traseele propuse de cetatenii orasului.Nu va bateti joc de noi astia care mergem zilnic la munca.Nu vrem sa circulam pe scara tramvaielor sau a autobuzelor.Eu zic ca traim bine asa cum suntem si daca mai poate fi facut ceva faceti,dar nu distrugeti ceea ce este.Intai construiti parcari supraetajate,apoi daramati garajele,intai oferitine oportunitati pentru a munci,apoi distrugeti locurile de munca.Va cred ca doriti sa mai stoarceti ce puteti cat sunteti la conducere si e de inteles oricare ar fif fost in locul dvs ,probabil ar fi vrut sa faca si el un ban.Dar daca il face-ti sa fi-ti sanatos,dar nu distrugeti cetatenii si agoniseala lor de o viata.La un garaj stiti cati bani a strans un pensionar pentru al contrui,in timpurile cand se dadeau autorizatii el si-a rupt de la gura pentru fiecare caramida.Afacut sacrificii mari sa il construiasca,iar dvs va bate-ti joc de noi.La maxi taxi stiti cate familii mananca si cati copii traiesc,nu doar cei a proprietarilor si copiii soferilor.Dati-le ceva decent de munca pentru a putea trai in continuare ,inainte sa le luati painea de pe masa.La Apaterm stiti cati isi plang in pumni din cauza ratelor?Nu va este frica de Dumnezeu?Este pacat ca sunteti asa hapsan.Romanul e nosrmal ca este invidios ca daca vecinul are garaj si eu nu am ,darama-l si pe al lui.Daca ala are o afacere si eu nu am ,distruge-l.Asta e mentalitatea romanului din cauza educatiei in care ne-am crescut.Daca dumneavoastra stati la VILA ,iar eu stau la bloc,asta inseamna ca trebuie sa daramam toate vilele ca toti au furat.De unde au avut bani?Parerea mea este sa fi-ti lucid si sa lasati macar ceea ce nu ati terminat detot,asa cum este.Lasati sa faca altii acest lucru sa distruga orasul si nu va mai lasati manipulat.Sper sa va lumineze Dumnezeu mintea si sa nu ne distrugeti definitiv orasulConstruiti faleza,investiti in turism,vaporase pe care sa ne plimbam si sa savuram un suc pe Dunare,parcuri ati facut destule,asa cred eu,investiti in turism ,in educatie si dezvoltati orasul Galati ,nu il distrugeti.Sa ramaneti in amintirea noastra ca un primar bun,nu ca un tiran.Va multumesc!

    Răspunde
  42. E foarte rau fara maxi-taxi !!! Locuesc intr-un cartier, unde aveam maxi-taxi la fiecare 3-4 min. Acum autobuzul vine o data la 30 min., si acela aglomerat si atit de vechi, ca face zgomot asurzitor si tremura din toate incheeturile! Vara mai e cum mai e, dar la iarna va fi groaznic! Ne intoarcem in epoca de piatra.

    Răspunde
  43. La fel ca in orice domeniu, Maxi-taxi e un “rau necesar”. Daca institutiile statului – Politia rutiera (dat fiind modul haotic de circulatie), RAR (care a dat liber unor poluatori grosolani in trafic), ANAF (biletele), ITM (contractele de munca) – deci, STATUL si-ar fi facut datoria, nu am fi avut atatea discutii. Ar fi fost mai putine dar mai civilizate

    Răspunde
  44. Poate daca totusi s’ar inlocui absenta maxi’taxi’urilor cu alte mijloace de transport in comun la fel de convenabile in raport pret-timp, ar fi ok, dar cum sa ajungem la scoala / serviciu la timp, fara un mijloc de transport, cu taxi-urile? Mie una nu-mi convine, ca nu’s fata lu tata si nu am sponsori… incat sa dau zilnic 10 lei doar dus, pe taxi, sau sa astept 30 min cel putin pentru a veni un autobuz, care culmea nici nu are traseul unui maxi’taxi… aberant si totodata prea multe figuri…
    Da, se fura….dar cine nu fura? Comerciantii nu fura? Civili nu fura? Haideti, terminati cu vaicarelile…
    In plus…. acele masini asigurau venit multor familii, care la randul lor, pot sa ne fie rude, apropiati…
    Ce’i mai place romanului sa “moara si capra vecinului”.. dar cand ii moare capra lui, cum se mai jeleste…

    DECI, PRO MAXI – TAXI!!!
    Sau orice mijloc de transport care sa asigure aceleasi trasee MUNCITORILOR/ ELEVILOR/ STUDENTILOR!

    Răspunde
  45. Vai, vai, vai….! Primarul nostru n-a fost si nu este capabil de nimic, dar strica si ce-au facut ceilalti primari, toti au fost dezinteresati ptr orasul nostru, dar asta chiar a pus capac. Si va dau cateva exemple:
    1) garajele le darama fara un alt proiect de inlocuire si nu mai punem ca erau si astea o sursa de impozitare care aducea bani la bugetul orasului
    2) strazile sunt praf in tot orasul, apa ne-a taiat-o (ca sunt datorii..) din cate observati noi avem doar bligatii nu si drepturi.
    3) cainii si mizeria sunt la ele acasa, dar astea probabil nu sunt asa importante si nu sunt o prioritate ptr dl PRIMAR al orasului GALATI, rusine…!!! Mergeti pe stadion va rugam frumos si nu ne mai incurcati ca acolo poate sunteti mai priceput, dle primar, va rugam insistent!

    Aveti un exemplu putin mai incolo la vreo 18 Km (Braila) care va da clasa…!
    Acolo s-a putut sa vina Japonezii, sa creeze locuri de munca, sa aiba drumuri bune in oras, sa se implice total cu alte cuvinte. pe Braileni nu-i incurca maxi-taxi si nici investitorii.

    Răspunde
  46. Eu cred ca multi exagereaza. Cei de la Transurb au scos toate autobuzele pe traseu si urmeaza sa mai primeasca si altele. In primul rand, acum nu ai cum sa stai in statie mai mult de 5 minute pe traseele principale. In al doilea rand urmeaza sa mai aduca autobuze/tramvaie si vor creea mai multe trasee directe. In timp totul se va rezolva si cred ca este un pas mare in sus pentru Galati.

    Răspunde
  47. Salut,vă scriu din afara României. ..eu în 20 de ani de cutreierat lumea nu am văzut atâta incompetență ca la noi.Doar în Africa mai sunt Maxi taxi. ..Acest mijloc de transport de lumea a treia dă notă de sărăcie și incompetență. În străinătate fiecare oraș are doar o firmă de transport cu autobuze. ..TREZIȚI-VĂ! !!!

    Răspunde
    • Asa este dar uitate ca aia au si locuri de munca inafara si uitate bine si la strazile lor si la nivelul de civilizatie.Urca un roman in autobuz sau maxi taxi sa vezi cate gauri da in scaune cat le mazgalesc si cand te duci la munca nu ai loc de pensionari.E usor sa iti dai cu parerea dar vino si traieste aici,unde e lupta pentru supravietuire.Trebuie sa mergi cate jumatate de km pana la o statie si cand vin autobuzele trec cate 3 cu 22 din 303 in 303 minute si si celelalte numere la fel.E varza sistemul de management si la transurb si la maxi taxi si la tot ce e in Galati.Iar in afara mai ai metrou ,tren mai ai si alte oportunitati de transport,sau facut niste statistici.Ce sa iti spun,stai acolo unde esti ca stai bine,dar nu iti mai da cu parerea la orasul in care domiciliem.Lucrez la spitalul de copii si stau in micro 18 inspre iesirea din Galati,ia zi-mi tu cand e iarna cat fac eu pana la tramvai.Sa puna mijloace de transport peste tot sa acopere rutele in toate colturile si sa ii scoata frate.Ca nu ma incalzesc cu nimic pe mine personal.Dar imi este necesar un mijloc de transport si nu vreau sa ma intorc inapoi in comunism,vreau sa am posibilitatea sa aleg.E democratie.O sa ne trezim cu cine stie ce preturi pe bilete si cine stie ce ne mai pregatesc edilii orasului.Nimic nu e degeaba ,toate astea se intapla cu un scop.Asta cred ca ne e momeala.

      Răspunde
      • Sì eu sunt din Galați, iar peste câtva timp mă voi întoarce acasă și vreau să trăiesc intr-o lume civilizată.Este de ajuns o persoană cu competență care să se ocupe de un proiect pentru transportul în comun. Trebuie doar bunăvoință.În primul rând trebuie făcut un proiect și propus la primarie de o firmă care își permite să cumpere autobuze la standard europenean ..Chiar nu înțeleg de ce trebuie votate acele tâmpenii de maxi taxi. ..Este un haos în Galați care face bine celor care poseda maxi taxi. Este normal să nu fie străzile bune dacă ei nu plătesc taxe. EVAZIUNE TOTALĂ! !! Am mers anul trecut de 100 de ori cu maxi taxi. ..mmă rugam de ei să-mi dea biletul. ..Hai să fim serioși.

        Răspunde
        • Biletele de maxi-taxi se platesc anticipat la Primarie cu cel putin o luna de zile inainte,asa ca evaziunea este doar in capul tau de cercopitec.

        • Prietene, un sofer de maxi-taxi are carte de munca la 2 sau 4 ore dar in general la 2 ore si munceste in general 1 zi cu 1 zi sau 2 cu 2. Stii cat primeste de la angajator pe o zi de munca? In jur de 100 lei -cateodata mai putin, catedata mai mult-. Pe langa acest “salariu”, FIECARE sofer de maxi-taxi isi mai “trage” MINIM 50 lei intr-o zi proasta, 100-150 lei intr-o zi normala si 200-300lei intr-o zi buna si in care se mai si gandeste “Fuck my employer”. Si vorba aia…se plimba prin oras; conduce. Intrebarile mele pentru tine sunt urmatoarele: Castiga un sofer de maxi-taxi mai mult ca tine? Munceste el mai mult ca tine? Ti se pare corect? Este sau nu evaziune? (tu ai contrazis persoana de mai sus in legatura cu asta).
          Si ca sa inchei, chestia e ca el, soferul, pleaca acasa la sfarsitul fiecarei zi de munca si cu salariul pe o zi care-l primeste la sfarsitul fiecarei zile si cu “spaga” lui. Adica intr-o zi de munca pleaca acasa de obicei cu 200-250 lei. Daca e un om care trage tare si mai da libere si altor soferi, o sa munceasca cam 4-5 zile pe saptamana. Evaziune sau nu? Si sa nu crezi ca spun povesti.

        • Si nu trebuie date calatorului cand plateste sau si acesta trebuie sa plateasca anticipat

      • Sper sa nu te superi pe mine dar vreau sa iti propun sa gandesti mai deschis si sa te documentezi inainte sa fii un personaj tipic romanesc. Ideea este ca cei de la transurb urmeaza sa aduca mai multe autobuze si sa creeze mai multe trasee astfel incat toata lumea sa fie multumita. Iti spun din surse sigure ca autobuzele noi sunt pe drum si ca sa fiu mai precis, autobuzele sunt deja pe teritoriul Romaniei si urmeaza sa ajunga in Galati luna asta.
        Nu cred ca e posibil sa crezi ca vor scoate maxi-taxi si nu vor mai aduce autobuze ca fie treaba buna. Si da, sunt 100% sigur ca si atunci cand vor veni autobuzele noi nu va fi OK pentru toata lumea pentru ca nu cred eu ca vor face treaba sa fie “fina” din prima dar in timp totul se va rezolva. Schimbarea asta e buna si cine se asteapta ca totul sa fie perfect din prima nu stie unde traieste si nu este realist pentru ca evolutia se face pas cu pas nu totul dintr-o bucata iar cei care nu sunt deschisi la schimbare vor deveni cei criticati de noua generatia (sau viitoarea generatie) precum batranii (o mare parte din ei cel putin) din ziua de azi (si criticati pe buna dreptate).

        Răspunde
    • Spui ca nu mai esti in Galati de 20 de ani, inseamna ca iti aduci aminte de “epoca de aur” cand stateai cate 40 de minute in statie pentru un 22 sau un 34 . Iti aduci aminte frecventa ce era trecuta pe tabliile vechi intre 15 minute si 45 de minute. Nu putem spune ca in momentul acesta parcul auto a regiei de transport este mare incat sa satisfaca orasul acesta. Maxi taxiurile nu au aparut ca un moft dupa 90 de cand au aparut toata lumea din Galati a spus: “bine ca nu mai stam cum statea in statie pe soare sau frig”. Deci sa nu confundam necesitatea cu ce se intampla in alta parte.
      Apropo cred ca acolo unde esti ai apa calda ca aici la noi nu exista termenul asta … si putem continua asa legat de ce ai tu si ce este necesar pt orasul asta.

      Răspunde
  48. Buna ziua oameni buni.Eu propun sa puneti program si de circulatie cu masinile personale.Deci vreau sa aerisiti total aceste strazi ca ma incomodeaza oamenii care merg cu masina mica la serviciu.Vreau sa mearga toti cu Transurbul in timpul saptamanii sa circule doar masinile de serviciu iar restul cetatenilor sa mearga ca intr-o tara civilizata ce suntem cu mijloacele de transport in comun.Cu masina personala doar in weekend.Sa scoatem tot ca sa aerisim arterele Galatiului.Ce parere aveti dragi concetateni.Pai sa moara toate caprele si sa muncim nu sa ne plimbam dupa bunul plac la munca cu masina personala.Ori ne civilizam cu totii ,ori nu.

    Răspunde
  49. Cand va aud cu traficul fluidizat ma apuca rasul,de unde pana unde ati vazut voi trafic fluidizat?Dimineata si dupa-amiaza e mai infernal decat era inainte,fiindca multi care foloseau maxi-taxi acum au scos masinile personale de la naftalina.
    Iar legat de autobuze,daca ar veni macar la ora x care e scrisa pe acea lista ar fi perfect,sa nu mai zic de ce fel e inauntru si cate persoane urca

    Răspunde
  50. Asta e problema ingrijoratoare din tara noastra si din orasul Galati.De ce circulam cu maxi -taxi.Spitalul Judetean si toate spitalele din Galati sunt la pamant,Combinatul e pe duca,Apaterm,varza,Faleza se surpa,strazile pline de praf si gropi,blocurile prin micro 13,prin micro 17 G-uri si L-uri cad peste oameni,plus cate sunt cu bulina rosie,murim cate putin zilnic,iar ce ne sta in gat este sa distrugem,sa ne autodistrugem.Ce daca eu nu mi-am permis sa am afacerea mea si muncesc la unul care ma freaca,sa moara si ala cu chioscul,sa moara si ala cu maxi-taxi,lasa combinatul ne polueaza,inchideti-l.Sunteti o adunatura de retardati,cei care se bucura de raul altora.Cu ce va incalzeste sufleteste pe voi ca dispar aceste maxi-taxi. Emanati rautate si cand respirati dar va comparati cu civilizatia.Uitati-va in oglinda cand spuneti de chioscuri,de Combinat si de cei care raman fara un job.Poate ca atunci cand o sa va fie randul sa fi-ti dati afara ,o sa va aduceti aminte de bucuria pe care o emanati acum in suflet.Daca sunteti asa inteligenti si asa culti si iesiti in tarile europene,nu ati observat cat sunt de civilizati?Voi uitativa la voi si la caracterul vostru inainte sa va da-ti cu parerea.Actionati in sistem turma,daca va spune unul ceva ,voi o luati de buna,chiar daca castiga ala care vine cu ideea,satisfactia voastra este ca mor altii si sunt mai multi,iar voi o sa le fiti superiori ca aveti inca un loc de munca.Bravo!Dar spunetii primarului ,sa ne dea si ceva de munca ,cei din Combinat in loc sa investeasca,l-au distrus,cei cu chioscurile probabil au tarabe ca au spiritul de comercianti in sange,se descurca ei intr-un fel,sau poate sunt fara ocupatie,raman si marlanii de la maxi-taxi fara locuri de munca,sa ne faca mai multe benzi de trafic.Strazi supraetajate ca in afara,asta este o idee optima pentru a aerisi circulatia,nu distrugerea locurilor de munca.Iar pentru galateni un mesaj de la un om oarecare ACUM SUNTETI MULTUMITI,VA SIMTITI SATISFACUTI CA AU RAMAS ATATI OAMENI FARA LOCURI DE MUNCA,MERGETI SI SARBATORITI PENTRU SUCCESUL CARE L-ATI AVUT,SI PENTRU REALIZARILE VOASTRE.BRAVO GALATENILOR SA FI-TI MANDRI DE CE SE INTAMPLA CU ACORDUL VOSTRU.FELICITARI!

    Răspunde
    • da ,ai dreptate ,sunt niste criminali .,in loc sa creeze noi locuri de munca , ei arunca tot mai multi oameni in saracie si din ce in ce spre moarte ,poate cu aceste salarii isi intretin familiile si isi trimit copiii la scoala ;iti vine sa plingi numai cind te gindesti .

      Răspunde
  51. Apreciez comentariul dumneavoastra doamna Maria. E o reala problema ce se intampla in Galati. Nu vor mai fi locuri de munca nici in acest domeniu, la fel ca si in altele si in curand Galatiul se duce de “rapa”. Sa va ofer un mic exemplu: sunt nascuta in GL, am locuit acolo pana m-am mutat la facultate in IS. In IS nu exista sistemul de la GL cu maxi-taxi si e un adevarat calvar, autobuzele nu vin la timp, cand vin efectiv nu ai unde sa urci, de ce sa te tii etc. Nu mai zic de micile incidente precum igiena unora, furtul de portofele, pensionari care se plimba cand sunt orele de varf, cei care nu platesc bilete etc. Eu sunt studenta la o facultate care presupune fuga de la un spital la altul, ceea ce e imposibil a se face cu autobuzele oferite cu marinimie de primarie, deci pentru a ajunge in timp util de la o destinatie la alta trebuie sa iei taxiul zilnic de 2-3 ori pe zi (SUPER nu???). Acest lucru i-a determinat pe parintii mei sa-mi cumpere masina, fiindca astfel ma ajungea mult mai ieftin. Asta se va intampla si in viitor…oameni vor incepe sa investeasca in masini personale, dar sa nu uitam ca daca vrei o masina sigura nu investesti doar in motorina ci si in consumabile, amenzi, incidente etc. E o simpla povestioara, pe care am trait-o si o vor trai si alti in GL. De asemenea, ganditi-va si la ceea ce face primaria, Datorita faptul ca sunt plecata de 4 ani din GL, cand revin “acasa” e din ce in ce mai dezastruos, orasul e o viitoare epava, cu mii de gropi, mizerie etc. Nu mai zic ca nu s-a facut nimic in ultimi patru ani, ba dimpotriva se distruge si ce a mai ramas. Va zic sincer intru in depresie cand revin acolo, stau doar inchisa in casa, mi-e scarba de ce vad (afirmand faptul ca locuiesc in centru unde cica ar trebui sa fie wow) Si avand in vedere ca stiu de ce se urmareste sa se distruga si maxi-taxi, poate voi atrage un semnal de alarma celor care chiar le pasa de orasul in care traiesc ei si copiii lor: Viceprimarul doresti sa scoata maxi-taxi de pe rute intrucat e o adevarata concurenta ptr planurile lui meschine, acesta urmarind ca odata ce va scoate maxi-taxi sa falimenteze tot ce inseamna transport public, in special Transurbul, si apoi sa-l cumpere/sa-l privatizeze si apoi sa aduca autobuze-rebut de la alti sa impuna un pret pe bilet in jur de 2 lei cu casare in autobuz (astfel stricandu-le planurile inclusiv a micilor sarlatani care nu au bunul simt de a-si cumpara bilet) si astfel GL va mai bifa un lucru bine facut, ca in ultimii ani. Mult succes celor care promoveaza astfel de sarlatanii si sa nu uite ca iei vor fi cei care candva vor plati pretul indiferentei.

    Răspunde
  52. fluidizat ???
    E pur si simpl o idiotenie,nu exista autobuze…dar nu-i intereseaza. Muncesc undeva in zona pietii din 17, de acolo trebuie sa ajung langa liceul 10 in Doja. Fireste au taiat maxi-taxi dar nu au bagat nici o solutie de transport. NESIMTIRE.
    Mai clar…fluidizam.,…ni se rupe ca nu ai cu ce merge acasa cucoana…sugestie sport. Sunt de acord si cu sportul dar sa faca si primarul sport incarcat de sacosi de la piata dupa o zi de munca si sa junga si bun de treaba acasa dupa asta. INCOMPETENTA si NESIMTIRE

    Răspunde
    • Asa e!!!!!!!!!! oameni fara locuri de munca, timp enorm pierdut in trafic, ce sa mai zic de autobuze! infecte , pur si simplu! si mai urca cate unul, care nu are bilet, desigur, care pute ingrozitor a alcool, urina si igiena precara, de parfumeaza intreg autobuzul! in maxi-taxi nu se intampla la fel. cei ce urca in ele platesc calatoria, si circuli si mai aerisit. nu urca toti betivii, aurolacii si mizerabilii in ele, cum se intampla in autobuze!

      Răspunde
  53. Sa le spui handicapati e putin spus .Criminali poate e mai potrivit ; nu se gindesc ca ramin oameni fara loc de munca ,fara un salariu , poate fara aceste salarii ajung sa moara de foame .Cu maxi-taxi ajungi mai repede la destinatie .Din tiglina sa ajungi in piata , astepti un 11 de-ti vine acru ,te ocoleste de te ia mama dracului si te lasa la naiba ca mergi pe jos o gramada .Criminalii nu se gindesc nici la soferi ca ajung muritori de foame , nici la calatori .In loc sa creeze locuri de munca , ei omoara si oamenii si orasul .Sa le fie rusine !

    Răspunde
  54. macar de ar avea in fiecare statie case de cumparat bilete, autobul e ful nu poti lua bilet vine controlul si ups nu ai bilet cresc amenzile creste bugetul la primarie defapt in buzunarele unora si noi romanul de rand ca de obicei o luam in gura inca o data, datorita faptului ca nu ai de unde naiba sa cumperi un bilet foarte frumos chiar nu vedeti ca ne ducem de rapa?

    Răspunde
  55. As sustine soferii de maxi taxi doar daca si-ar respecta programul!!! De exemplu in weekend sau chiar si in timpul saptamanii dupa ora 8:30 cel tarziu, seara, pe anumite trasee nu mai vezi nici un maxi taxi, fiind obligati multi dintre noi sa luam taxiul sau sa mergem pe jos, neexistand nici statie de autobuz. Sa nu mai vorbim de imensa evaziune fiscala, o parte din soferi refuzand sa-ti dea biletul chiar daca le ceri

    Răspunde
    • Tinere,poti sa dormi linistit pentru ca biletele sunt platite la Primarie in avans cu cel putin o luna.Evaziune e doar in capul tau de cercopitec.

      Răspunde
      • Si totusi, marea problema. De ce nu-si respecta orarul?? Se arunca doar la banii din orele de varf si fac tam-tam, in rest nu le pasa, ca dupa 8seara sau in weekend ca altii lucreaza si nu au cu ce ajunge acasa.

        Răspunde
  56. Sigur ca dreptatea e la mijloc:
    – maxi este un element de poluare, de toate felurile, de la țigara șoferului si maneaua din difuzor, pana la ocuparea benzilor de circulație, fiindca cel putin sunt suficiente
    – maxi este alternativa la gaura neagra numita Transurb: lipsa orarului de traseu, organizarea interna conform cerintelor de partid) fonduri risipite pe vechituri, nici o preocupare pentru tehnologii in pas cu timpurile (adica tot poluare – dar cu motoare ce nu se compara cu maxi), iar daca ninge… macar pe cei cu maxi ii impinge foamea…

    Răspunde
  57. Galatiul a fost privilegiat multi ani cu aceste “cascaranete”, fata de alte orase, chiar si fata de cele in care exista acest mijloc de transport. In Constanta, de exemplu, sunt masini vechi, si vin f rar (pretul fiind doar de 1 leu…). In alte orase, cum e Sibiul de exemplu, (care il lauda toata lumea, si presa si toti) nu exista maxi taxi, autobuzele vin foarte rar si controale la greu (desi n-ar trebui dupa cum se spune ca lumea e civilizata acolo, nu urca nimeni fara bilet!). Dar de ce sa aiba galatenii confort in transport cand se pot chinui cum fac romanii de prin mai toate celelalte orase??? Stiti ca primarul poate fi dat jos prin referendum ca si presedintele??? Opozitia cu ce se mai ocupa??? Presa locala, societatea civila, dorm toti??? :|

    Răspunde
  58. in privinta locurilor de munca sunt de acord….dar in privinta profesionalismului celor ce faceau maxi taxi….erau varza…90 % dintre ei…ceva mai bine decat in anii 90-95 cand opreau unde apucau…dar in rest…unii parca aveau saci de cartofi in spate.in alta ordine de idei as opta pentru reducerea treptata a maxi-taxi-urilor, asta din cauza ca parcul auto al transurb sa fim seriosi , nu poate satisface in totalitate cererea de transport in comun….

    Răspunde
  59. O sa fie groaznic fara maxi-taxi-uri, si o sa zic mai multe motive. In maxi-taxi esti in siguranta deoarece nu orice persoana isi permite sa mearga in fiecare zi cu el, daca intelegeti ce vreau sa zic, fata de autobuz in care mereu urci cu frica: sa nu fie tigani, hoti, golani, drogati sau mai stiu eu ce lume de genul asta. Un alt motiv ar fii confortul, pentru ca in maxi-taxi te simti bine in locul tau si totul e frumos, pe cand in autobuz sunt numai batrani imputiti care se imbulzesc si daca nu le convine ceva incep sa comenteze si tu esti ceva gen: ” du-te-n …”. Ceea ce vreau sa zic este ca in autobuze urca absolut oricine. In fiecare zi trebuie sa simt mirosul unui boschetar pisat pe el. Hello, unde am ajuns ? De ce trebuie sa ne imbulzim in niste vechituri, fiare care vin in statie in maxim 30 de min, cand putem merge civilizat, fara teama ca ne-ar putea face cineva rau ? Ca sa nu mai zic de “cersetorii” care isi spun rugaciunea… Stiu ca acum multi o sa aveti probabil de comentat la ce am spus eu, dar sincer nu stiu daca puteti nega ceva pentru ca eu am gandit destul de realist.

    Răspunde
  60. A avea un oras civilizat inseamna: spitale dotate cu doctori calificati de unde sa iesi VIU,scoli cu profesori pregatiti special pt. acesta meserie (NU avocati,doctori sau nu mai stiu eu ce, care predau copiilor materii la care nu au calificare) si unde copii sa invete cu adevarat carte,strazi fara gauri care sa tina macar 10-15 ani nu 2-3, oamenii sa aiba apa-caldura si curatenie in oras, salarii decente si LOCURI DE MUNCA. In tarile civilizate exista aceste facilitati deoarece STATUL le asigura nevoile. La noi STATUL nu ofera nimic, nici salarii decente, nici locuri de munca,sanatatea si invatamantul sunt la pamant si nu se produce nimic,doar se consuma, la STAT. Noi romanii trebuie sa ne descurcam singuri pt. a ne castiga traiul, dar nu suntem lasati. Oamenii AU dreptul la munca,NU le luati acest drept ,ei produc taxe si impozite, fara privati GUVERNUL v-a scumpi taxele celorlalti pt. a putea trai el bine. NU trebuie desfiintata o institutie care produce din cauza unora, NU toti suntem INVIDIOSI ca ei. Cui nu ii place acest tip de transport-privat- are optiunea de a alege autobuzul, asa ca lasti-ne si noua optiunea de a alege, nu numai lor…..Acest SUBIECT nu este PRIORITAR, avem lucruri mai importante care cer rezolvari cat mai urgent…..Cele enumerate….

    Răspunde
  61. Bravo domnule primar, sunt convins ca, transportul in comun este singura varianta civilizata in Galati, ca de altfel in toata Europa. Gata cu maxi-txi, garaje comuniste (pentru unii pline doar de muraturi), chioscuri ordinare. Intradevar, se puteau face mult mai multe lucruri, dar si numai cu acestea, fata orasului s-a schimbat in 3 ani cat nu a facut Nicolae in 8 ani. Bravo domnule Stan. Tin sa precizez ca sunt apolitic.

    Răspunde
  62. Pretenasilor, nu va doriti mai multe autobuze/troleibuze. Sunt din Bucuresti si acolo avem suficiente. Galatiul este FOARTE aerisit, sunt prin galati de vre-o 8 luni si n-am vazut niciodata, repet, niciodata, aglomeratie, doar 10-15 masini la semafor. Nu am avut placerea de a folosi transportul public din Galati dar, max-taxi-ul ajungea mai rapid in statie ce-i drept, DAR faceai o vesnicie pana la destinatie pentru ca soferul astepta la fiecare trecere de pietoni, fiecare colt de strada, pentru un eventual client. Daca Galatiul parea aglomerat din cauza maxi-taxiu-urilor, stati sa vedeti cand v-a fi dotat transurb-ul cu mai multe masini. Ah, si va plangeti ca nu au infrastructura bine pusa la punct? Cumparati-va bilete, nu mai circulati blat si or sa aiba si aia din ce bani sa puna la punct infrastructura. Am obs. ca unii sunt ofuscati ca trebuie sa schimbe 2 mijloace de transport pentru a ajunge la destinatie, cat de comod si lenes sa fi, tinind cont ca atunci cand traversez orasul cu masina de munca, nu apuc sa termin tigarea si am trecut dintr-un capat in altul. Tipul care se plangea ca a stat 35 min. in statie.. pretenas, in 40 min traversezi orasul la picior, in Bucuresti faci 2 ore pana la munca cu autobuzul, Dr. Taberei – Televiziune. Hai sa ne plangem si sa fim milogi, ca asta stim cel mai bine.

    Răspunde
    • Pleaca bai de aici cu Bucurestiul tau. Auzi ce solutie inteligenta la el, cica sa traversezi orasul la picior, mori de ras. Ce vii tu cu comparatiile astea, adica daca in cloaca aia de Bucuresti faci 2 ore cu autobuzul, cei din alte orase ar trebui sa faca la fel, daca aici e loc de mai bine?
      Mars inapoi la cloaca ta.

      Răspunde
  63. Frate,eu ce sa mai spun,ca stau in port? Aici circula doar 10(odata la 45 de minute)si 34 care nu prea stiu ce traseu are. Acum,ori ajung la munca prea devreme,ori prea tarziu,pe cand cu maxi taxi puteai pleca oricand,deci sunt pro maxi! Nu trb sa astept juma de ora sa merg cu autobuzul pana la spicu(k nu am eu chef sa merg pe jos)si apoi inca 45 sa ajung in alta parte..

    Răspunde
  64. Da , o sa ne învățăm și cu transportul în comun. Nu mai stai sa asculți certuri intre șoferi pe tot parcursul , și sa oprească unde voiau ei.aveau fiecare legea lor. Bănuiesc ca o sa fie mai multe autobuze și mai multe locuri de munca cu o lege fixa preferam și înainte sa circul cu autobuzul sau pe jos din cauza șoferilorsstresanți din maxi taxi

    Răspunde
  65. salut sunt din galati,si cred ca retragerea lientelor de maxi taxi este o tampenie,si cine spune ca daca se scoat microbuzele de pe trasee se fluidizeaza traficul ,asta nu este adevarat pentru ca toti au iesit cu masinile personale si este un trafic infernal.ieri am stat la semafor 12 minute la intersectia cosbuc cu brailei. si nici macar un politist care sa dirizeze cat de cat .sincer nu sunt de acord cu aceasta masura

    Răspunde
  66. Cand scoti ceva inlocuiesti.Primarul asta a creat un haos total.Ma obliga efectiv sa circul in mijloace de transport in comun mai ceva ca in comunism.Este ceva infernal….nu ai nici cum sa respiri,cand cobori din autobuz esti transpirat de ti-e sila de tine….Pe unele trasee nici macar nu a avut bunul simt sa mareasca numarul de autobuze …Unde mai pui ca trebuie sa ocolesti un cartier intreg sa ajungi intr-o statie de unde sa apuci sa urci intr-un autobuz arhiplin…
    Mi-e greata de orasul asta si de regulile impuse …
    Si nu uitati cata lume a ramas fara locuri de munca…

    Răspunde
  67. Eu sunt din Galați circul cu mașina proprie dar iarna când zăpadă e mare îmi este de ajutor maxi- taxi, mai ales ca ele vin mult mai des decât autobuzele, deci zic sa nu le scoata.fiecate cu părerea lui.ms

    Răspunde
  68. am circulat cu maxi taxi de nevoie, pentru ca autobuzele sunt foarte rare. Pe traseul tiglina-Catusa am varianta cu maxi -taxi care dureaza 20 minute si cu autobuzul care dureaza 7 minute (cu ochii pe ceas). pe deasupra, in maxi taxi ascult manele, injuraturi, discutii ale soferului la telefon cu alti soferi,(de multe ori certuri, injuraturi) respir fumul lor de tigara, iar daca le cer socoteala, ma invita sa merg cu masina personala sau cu un taxi. Ca sa ramana pe trasee, ar fi bine ca soferii sa treaca se la niste cursuri de bun simt si educatie cetateneasca!

    Răspunde
  69. in primul rand da maxi taxi incurca traficul cand sta cu zecile de minute la semafor si in statii in al doilea rand soferi de maxi taxi sunt needucati se cearta intre ei se injura cu clienti in masina iar in al treilea rand cand au ei chef fugaresc masinile alea de parca ar cara saci de cartofi nu pasageri asa ca din punctul meu de vedere mai bine merg cu autobuzul decat sa ma umplu de nervi cu tot felul de handicapati care nu merita nici macar sa aiba permis de conducere lasatine soferi de maxi taxi fara bun simt si experienta cautativa de drum

    Răspunde
  70. Sa dispara Maxi-Taxi .Sunt galatean din 2002 si de atunci si pana acum nu am vazut macar un microbuza sa circule cu AC pornit or din ce stiu eu e principala conditie pentru a primi licenta este ca masina sa fie dotata cu AC.Apoi mai vine si evaziunea ca nu prea sa dau bilete la calatori administratorii de firme declara cate bilete vor ei . Si daca vreti sa intrati in rand cu tarile UE scoateti maxi-taxi bagati autobuze faceti benzi speciale pt bus si apoi veti vedea ca nu vor mai fii intarzieri.

    Răspunde
  71. Salut!
    Eu sunt plecat din Galati de vreo 7 ani si va spun ca oras mai aglomerat si in care se circula prost nu prea gadesti. Este o lipsa de civilizatie in trafic, atat din partea celor cu maxi-taxi cat si a celorlalti participanti la trafic.In Pitest, de exemplu, primaria a scos licentele de maxi taxi, dar au investit bani frumosi in autobuze. Daca s-ar respecta si in Galati statiile si locurile de oprire ptr microbuze, iar soferii acestora nu ar mai fi chiar niste taximetristi pusi pe facut bani, nu as avea nimic de comentat. Nu e usor sa ramai fara locuri de munca, dar nici dezastrul asta din oras nu mai poate continia.

    Răspunde
  72. Cred si eu ca cei cu masini personale fac apologia autobuzului ca ei isi plimba fundul in masina si nu sunt nevoiti sa astepte un autobuz jumate de ora. Masinile maxi-taxi or fi creand ele multe neplaceri insa am circulat cu autobuzul timp de 4 zile si mi-a fost de ajuns, la orele de varf este groaznic: oamenii se calca in picioare si te imping sa urce, desi autobuzul est plin ochi, iti rup hainele de pe tine, ajungi dimineata la serviciu transpirat si sifonat. In plus, cu autobuzul circula gratis toti tiganii si boschetarii, ce sa mai vorbesc de hotii de buzunare, de babele si mosii care nu se spala cu lunile si trebuie sa le miros eu transpiratia. SUNT de acord cu maxi taxi, atat timp cat primaria nu este in masura sa permita cetatenilor sai sa calatoreasca civilizat cu autobuzul!

    Răspunde
  73. E foarte bine…. Nu ii mai plangeti atat pe cei cu maxi-taxi.. investitia e de mult scoasa… Trebuie modernizat parcul auto transurb si o strategie foarte buna… Mai multe trasee si mai dese ar fi cheia succesului…. Si ideal ar fi sa investeasca in Masini electrice !!!!

    Răspunde
  74. Eu văd problema altfel nu am citit toate commenturile poate a scris cineva deja ce urmează sa scriu eu. Ma refer strict la persoanele care considera ca scoaterea maxi taxiurilor este un lucru bun, ,,pentru a fi si noi un oraș european”. Degeaba suntem un oraș european atâta timp cât oamenii care locuiesc in orașul respectiv sunt niște,, ciortanii” îmi si imaginez 40 de persoane înghesuite într-un autobuz din care 20 îs nespălati. Va urez mult succes + manele si toate alea

    Răspunde

Comentează la acest articol

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.