Maxi Taxi Galati

Maxi-taxi în Galați: DA sau NU? Dezbatere.

De curând am scris acest articol care a fost intens distribuit de către cetățenii orașului Galați. Acolo erau niște lucruri pe care le-aș face eu dacă aș fi primar. De asemenea, cititorii erau invitați să completeze cu propriile gânduri. Am primit o grămadă de comentarii atât la articol, cât și pe Facebook.

Unele mai bune, altele mai pătimașe, altele răuvoitoare, altele excelente. Vă mulțumesc tuturor pentru ele. Constat că cetățenii orașului Galați nu ezită să-și spună părerea în mod constructiv și civilizat. Cu această ocazie am fost rugat să scriu un articol pe blogul meu și despre situația maxi-taxi.

După cum bine știți, șoferii de maxi-taxi sunt în grevă de luni, 27.04.2015, pe termen nelimitat. Greva se datorează anunțului conform căruia pe la începutul lunii mai 2015, licențele de operatorilor de transport maxi-taxi nu vor mai fi prelungite. Mai exact, nu vor mai exista maxi-taxi în Galați. Eu personal nu mai circul cu mijloacele de transport în comun de ceva vreme și sunt irelevant. Chiar nu pot să-mi dau cu părerea legat de utilitatea mijlocului de transport numit maxi-taxi în cazul meu.

Pot să-mi dau cu părerea despre situația în sine. Dar nu e cine știe ce părere, pentru că din punctul meu de vedere, fiecare parte implicată în această situație are dreptatea și motivele ei. Nu există un adevăr absolut. Niciodată.

De exemplu, șoferii de maxi-taxi rămân brusc fără locuri de muncă. Când un om rămâne fără loc de muncă nu e loc de bucurie. Când rămân și mai mulți oameni fără loc de muncă, nici atât. De asemenea, toate microbuzele  alea care funcționau ca maxi-taxi costă bani. Cineva a dat bani pe ele, le-a cumpărat. Dacă ele nu mai sunt utilizate, adică nu mai produc bani, pot rămâne ca investiție neamortizată (mă rog, nu toate, că la alea vechi nu mai ai ce să mai amortizezi).  Pe de altă parte, citesc în presă că sunt mult mai mulți cetățeni bucuroși de lipsa maxi-taxi-urilor de pe traseu. Așa este, orașul e mai liniștit, traficul e mult fluidizat, iar cei care circulau de obicei cu maxi-taxi nu se plâng chiar așa tare de lipsa lor (sau nu am citit eu unde trebuie). Sunt de acord că într-o țară evoluată, sistemul public de transport trebuie să fie unul unitar, bine organizat, punctual. Evoluția are un preț, așa este, dar nu ne putem opune acesteia.

După cum vedeți, am emis două păreri mai mult sau mai puțin relevante. Nu le băgați în seamă. De aceea, dau curs solicitării de a publica acest articol unde vă invit să vă spuneți părerea în câmpul de comentarii.  Comentați la articolul de pe blog, astfel încât toate părerile să fie centralizate într-un singur loc, nu pe Facebook unde, de obicei, articolele mele ajung să fie distribuite în mai multe locuri.

Și, chill, să nu ne enervăm. Vă rog să vă respectați interlocutorii în discuțiile din comentarii. Mulțumesc frumos pentru înțelegere.

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

126 Comments

Comment navigation

  • Cristian

    Reply Reply 30/04/2015

    Salut,vă scriu din afara României. ..eu în 20 de ani de cutreierat lumea nu am văzut atâta incompetență ca la noi.Doar în Africa mai sunt Maxi taxi. ..Acest mijloc de transport de lumea a treia dă notă de sărăcie și incompetență. În străinătate fiecare oraș are doar o firmă de transport cu autobuze. ..TREZIȚI-VĂ! !!!

    • Maria

      Reply Reply 30/04/2015

      Asa este dar uitate ca aia au si locuri de munca inafara si uitate bine si la strazile lor si la nivelul de civilizatie.Urca un roman in autobuz sau maxi taxi sa vezi cate gauri da in scaune cat le mazgalesc si cand te duci la munca nu ai loc de pensionari.E usor sa iti dai cu parerea dar vino si traieste aici,unde e lupta pentru supravietuire.Trebuie sa mergi cate jumatate de km pana la o statie si cand vin autobuzele trec cate 3 cu 22 din 303 in 303 minute si si celelalte numere la fel.E varza sistemul de management si la transurb si la maxi taxi si la tot ce e in Galati.Iar in afara mai ai metrou ,tren mai ai si alte oportunitati de transport,sau facut niste statistici.Ce sa iti spun,stai acolo unde esti ca stai bine,dar nu iti mai da cu parerea la orasul in care domiciliem.Lucrez la spitalul de copii si stau in micro 18 inspre iesirea din Galati,ia zi-mi tu cand e iarna cat fac eu pana la tramvai.Sa puna mijloace de transport peste tot sa acopere rutele in toate colturile si sa ii scoata frate.Ca nu ma incalzesc cu nimic pe mine personal.Dar imi este necesar un mijloc de transport si nu vreau sa ma intorc inapoi in comunism,vreau sa am posibilitatea sa aleg.E democratie.O sa ne trezim cu cine stie ce preturi pe bilete si cine stie ce ne mai pregatesc edilii orasului.Nimic nu e degeaba ,toate astea se intapla cu un scop.Asta cred ca ne e momeala.

      • Cristian

        Reply Reply 30/04/2015

        Sì eu sunt din Galați, iar peste câtva timp mă voi întoarce acasă și vreau să trăiesc intr-o lume civilizată.Este de ajuns o persoană cu competență care să se ocupe de un proiect pentru transportul în comun. Trebuie doar bunăvoință.În primul rând trebuie făcut un proiect și propus la primarie de o firmă care își permite să cumpere autobuze la standard europenean ..Chiar nu înțeleg de ce trebuie votate acele tâmpenii de maxi taxi. ..Este un haos în Galați care face bine celor care poseda maxi taxi. Este normal să nu fie străzile bune dacă ei nu plătesc taxe. EVAZIUNE TOTALĂ! !! Am mers anul trecut de 100 de ori cu maxi taxi. ..mmă rugam de ei să-mi dea biletul. ..Hai să fim serioși.

        • mihai

          01/05/2015

          Biletele de maxi-taxi se platesc anticipat la Primarie cu cel putin o luna de zile inainte,asa ca evaziunea este doar in capul tau de cercopitec.

        • Radu Florea

          02/05/2015

          Prietene, un sofer de maxi-taxi are carte de munca la 2 sau 4 ore dar in general la 2 ore si munceste in general 1 zi cu 1 zi sau 2 cu 2. Stii cat primeste de la angajator pe o zi de munca? In jur de 100 lei -cateodata mai putin, catedata mai mult-. Pe langa acest „salariu”, FIECARE sofer de maxi-taxi isi mai „trage” MINIM 50 lei intr-o zi proasta, 100-150 lei intr-o zi normala si 200-300lei intr-o zi buna si in care se mai si gandeste „Fuck my employer”. Si vorba aia…se plimba prin oras; conduce. Intrebarile mele pentru tine sunt urmatoarele: Castiga un sofer de maxi-taxi mai mult ca tine? Munceste el mai mult ca tine? Ti se pare corect? Este sau nu evaziune? (tu ai contrazis persoana de mai sus in legatura cu asta).
          Si ca sa inchei, chestia e ca el, soferul, pleaca acasa la sfarsitul fiecarei zi de munca si cu salariul pe o zi care-l primeste la sfarsitul fiecarei zile si cu „spaga” lui. Adica intr-o zi de munca pleaca acasa de obicei cu 200-250 lei. Daca e un om care trage tare si mai da libere si altor soferi, o sa munceasca cam 4-5 zile pe saptamana. Evaziune sau nu? Si sa nu crezi ca spun povesti.

        • clicknet

          03/05/2015

          Si nu trebuie date calatorului cand plateste sau si acesta trebuie sa plateasca anticipat

      • Radu Florea

        Reply Reply 02/05/2015

        Sper sa nu te superi pe mine dar vreau sa iti propun sa gandesti mai deschis si sa te documentezi inainte sa fii un personaj tipic romanesc. Ideea este ca cei de la transurb urmeaza sa aduca mai multe autobuze si sa creeze mai multe trasee astfel incat toata lumea sa fie multumita. Iti spun din surse sigure ca autobuzele noi sunt pe drum si ca sa fiu mai precis, autobuzele sunt deja pe teritoriul Romaniei si urmeaza sa ajunga in Galati luna asta.
        Nu cred ca e posibil sa crezi ca vor scoate maxi-taxi si nu vor mai aduce autobuze ca fie treaba buna. Si da, sunt 100% sigur ca si atunci cand vor veni autobuzele noi nu va fi OK pentru toata lumea pentru ca nu cred eu ca vor face treaba sa fie „fina” din prima dar in timp totul se va rezolva. Schimbarea asta e buna si cine se asteapta ca totul sa fie perfect din prima nu stie unde traieste si nu este realist pentru ca evolutia se face pas cu pas nu totul dintr-o bucata iar cei care nu sunt deschisi la schimbare vor deveni cei criticati de noua generatia (sau viitoarea generatie) precum batranii (o mare parte din ei cel putin) din ziua de azi (si criticati pe buna dreptate).

    • Victor

      Reply Reply 01/05/2015

      Spui ca nu mai esti in Galati de 20 de ani, inseamna ca iti aduci aminte de „epoca de aur” cand stateai cate 40 de minute in statie pentru un 22 sau un 34 . Iti aduci aminte frecventa ce era trecuta pe tabliile vechi intre 15 minute si 45 de minute. Nu putem spune ca in momentul acesta parcul auto a regiei de transport este mare incat sa satisfaca orasul acesta. Maxi taxiurile nu au aparut ca un moft dupa 90 de cand au aparut toata lumea din Galati a spus: „bine ca nu mai stam cum statea in statie pe soare sau frig”. Deci sa nu confundam necesitatea cu ce se intampla in alta parte.
      Apropo cred ca acolo unde esti ai apa calda ca aici la noi nu exista termenul asta … si putem continua asa legat de ce ai tu si ce este necesar pt orasul asta.

      • Radu Florea

        Reply Reply 02/05/2015

        Mi-a placut asta apa calda :))

  • Maria

    Reply Reply 30/04/2015

    Buna ziua oameni buni.Eu propun sa puneti program si de circulatie cu masinile personale.Deci vreau sa aerisiti total aceste strazi ca ma incomodeaza oamenii care merg cu masina mica la serviciu.Vreau sa mearga toti cu Transurbul in timpul saptamanii sa circule doar masinile de serviciu iar restul cetatenilor sa mearga ca intr-o tara civilizata ce suntem cu mijloacele de transport in comun.Cu masina personala doar in weekend.Sa scoatem tot ca sa aerisim arterele Galatiului.Ce parere aveti dragi concetateni.Pai sa moara toate caprele si sa muncim nu sa ne plimbam dupa bunul plac la munca cu masina personala.Ori ne civilizam cu totii ,ori nu.

  • Capii

    Reply Reply 30/04/2015

    Cand va aud cu traficul fluidizat ma apuca rasul,de unde pana unde ati vazut voi trafic fluidizat?Dimineata si dupa-amiaza e mai infernal decat era inainte,fiindca multi care foloseau maxi-taxi acum au scos masinile personale de la naftalina.
    Iar legat de autobuze,daca ar veni macar la ora x care e scrisa pe acea lista ar fi perfect,sa nu mai zic de ce fel e inauntru si cate persoane urca

  • Maria

    Reply Reply 30/04/2015

    Asta e problema ingrijoratoare din tara noastra si din orasul Galati.De ce circulam cu maxi -taxi.Spitalul Judetean si toate spitalele din Galati sunt la pamant,Combinatul e pe duca,Apaterm,varza,Faleza se surpa,strazile pline de praf si gropi,blocurile prin micro 13,prin micro 17 G-uri si L-uri cad peste oameni,plus cate sunt cu bulina rosie,murim cate putin zilnic,iar ce ne sta in gat este sa distrugem,sa ne autodistrugem.Ce daca eu nu mi-am permis sa am afacerea mea si muncesc la unul care ma freaca,sa moara si ala cu chioscul,sa moara si ala cu maxi-taxi,lasa combinatul ne polueaza,inchideti-l.Sunteti o adunatura de retardati,cei care se bucura de raul altora.Cu ce va incalzeste sufleteste pe voi ca dispar aceste maxi-taxi. Emanati rautate si cand respirati dar va comparati cu civilizatia.Uitati-va in oglinda cand spuneti de chioscuri,de Combinat si de cei care raman fara un job.Poate ca atunci cand o sa va fie randul sa fi-ti dati afara ,o sa va aduceti aminte de bucuria pe care o emanati acum in suflet.Daca sunteti asa inteligenti si asa culti si iesiti in tarile europene,nu ati observat cat sunt de civilizati?Voi uitativa la voi si la caracterul vostru inainte sa va da-ti cu parerea.Actionati in sistem turma,daca va spune unul ceva ,voi o luati de buna,chiar daca castiga ala care vine cu ideea,satisfactia voastra este ca mor altii si sunt mai multi,iar voi o sa le fiti superiori ca aveti inca un loc de munca.Bravo!Dar spunetii primarului ,sa ne dea si ceva de munca ,cei din Combinat in loc sa investeasca,l-au distrus,cei cu chioscurile probabil au tarabe ca au spiritul de comercianti in sange,se descurca ei intr-un fel,sau poate sunt fara ocupatie,raman si marlanii de la maxi-taxi fara locuri de munca,sa ne faca mai multe benzi de trafic.Strazi supraetajate ca in afara,asta este o idee optima pentru a aerisi circulatia,nu distrugerea locurilor de munca.Iar pentru galateni un mesaj de la un om oarecare ACUM SUNTETI MULTUMITI,VA SIMTITI SATISFACUTI CA AU RAMAS ATATI OAMENI FARA LOCURI DE MUNCA,MERGETI SI SARBATORITI PENTRU SUCCESUL CARE L-ATI AVUT,SI PENTRU REALIZARILE VOASTRE.BRAVO GALATENILOR SA FI-TI MANDRI DE CE SE INTAMPLA CU ACORDUL VOSTRU.FELICITARI!

    • da ,ai dreptate ,sunt niste criminali .,in loc sa creeze noi locuri de munca , ei arunca tot mai multi oameni in saracie si din ce in ce spre moarte ,poate cu aceste salarii isi intretin familiile si isi trimit copiii la scoala ;iti vine sa plingi numai cind te gindesti .

  • Mada

    Reply Reply 30/04/2015

    Daca sunteti de acord cu maxi taxi haideti sa ne unim si sa mergem maine la primarie sa ii sustinem

  • ema m,adalina

    Reply Reply 30/04/2015

    Apreciez comentariul dumneavoastra doamna Maria. E o reala problema ce se intampla in Galati. Nu vor mai fi locuri de munca nici in acest domeniu, la fel ca si in altele si in curand Galatiul se duce de „rapa”. Sa va ofer un mic exemplu: sunt nascuta in GL, am locuit acolo pana m-am mutat la facultate in IS. In IS nu exista sistemul de la GL cu maxi-taxi si e un adevarat calvar, autobuzele nu vin la timp, cand vin efectiv nu ai unde sa urci, de ce sa te tii etc. Nu mai zic de micile incidente precum igiena unora, furtul de portofele, pensionari care se plimba cand sunt orele de varf, cei care nu platesc bilete etc. Eu sunt studenta la o facultate care presupune fuga de la un spital la altul, ceea ce e imposibil a se face cu autobuzele oferite cu marinimie de primarie, deci pentru a ajunge in timp util de la o destinatie la alta trebuie sa iei taxiul zilnic de 2-3 ori pe zi (SUPER nu???). Acest lucru i-a determinat pe parintii mei sa-mi cumpere masina, fiindca astfel ma ajungea mult mai ieftin. Asta se va intampla si in viitor…oameni vor incepe sa investeasca in masini personale, dar sa nu uitam ca daca vrei o masina sigura nu investesti doar in motorina ci si in consumabile, amenzi, incidente etc. E o simpla povestioara, pe care am trait-o si o vor trai si alti in GL. De asemenea, ganditi-va si la ceea ce face primaria, Datorita faptul ca sunt plecata de 4 ani din GL, cand revin „acasa” e din ce in ce mai dezastruos, orasul e o viitoare epava, cu mii de gropi, mizerie etc. Nu mai zic ca nu s-a facut nimic in ultimi patru ani, ba dimpotriva se distruge si ce a mai ramas. Va zic sincer intru in depresie cand revin acolo, stau doar inchisa in casa, mi-e scarba de ce vad (afirmand faptul ca locuiesc in centru unde cica ar trebui sa fie wow) Si avand in vedere ca stiu de ce se urmareste sa se distruga si maxi-taxi, poate voi atrage un semnal de alarma celor care chiar le pasa de orasul in care traiesc ei si copiii lor: Viceprimarul doresti sa scoata maxi-taxi de pe rute intrucat e o adevarata concurenta ptr planurile lui meschine, acesta urmarind ca odata ce va scoate maxi-taxi sa falimenteze tot ce inseamna transport public, in special Transurbul, si apoi sa-l cumpere/sa-l privatizeze si apoi sa aduca autobuze-rebut de la alti sa impuna un pret pe bilet in jur de 2 lei cu casare in autobuz (astfel stricandu-le planurile inclusiv a micilor sarlatani care nu au bunul simt de a-si cumpara bilet) si astfel GL va mai bifa un lucru bine facut, ca in ultimii ani. Mult succes celor care promoveaza astfel de sarlatanii si sa nu uite ca iei vor fi cei care candva vor plati pretul indiferentei.

  • Lilith

    Reply Reply 30/04/2015

    fluidizat ???
    E pur si simpl o idiotenie,nu exista autobuze…dar nu-i intereseaza. Muncesc undeva in zona pietii din 17, de acolo trebuie sa ajung langa liceul 10 in Doja. Fireste au taiat maxi-taxi dar nu au bagat nici o solutie de transport. NESIMTIRE.
    Mai clar…fluidizam.,…ni se rupe ca nu ai cu ce merge acasa cucoana…sugestie sport. Sunt de acord si cu sportul dar sa faca si primarul sport incarcat de sacosi de la piata dupa o zi de munca si sa junga si bun de treaba acasa dupa asta. INCOMPETENTA si NESIMTIRE

    • mary

      Reply Reply 30/04/2015

      Asa e!!!!!!!!!! oameni fara locuri de munca, timp enorm pierdut in trafic, ce sa mai zic de autobuze! infecte , pur si simplu! si mai urca cate unul, care nu are bilet, desigur, care pute ingrozitor a alcool, urina si igiena precara, de parfumeaza intreg autobuzul! in maxi-taxi nu se intampla la fel. cei ce urca in ele platesc calatoria, si circuli si mai aerisit. nu urca toti betivii, aurolacii si mizerabilii in ele, cum se intampla in autobuze!

  • Sa le spui handicapati e putin spus .Criminali poate e mai potrivit ; nu se gindesc ca ramin oameni fara loc de munca ,fara un salariu , poate fara aceste salarii ajung sa moara de foame .Cu maxi-taxi ajungi mai repede la destinatie .Din tiglina sa ajungi in piata , astepti un 11 de-ti vine acru ,te ocoleste de te ia mama dracului si te lasa la naiba ca mergi pe jos o gramada .Criminalii nu se gindesc nici la soferi ca ajung muritori de foame , nici la calatori .In loc sa creeze locuri de munca , ei omoara si oamenii si orasul .Sa le fie rusine !

  • ionut

    Reply Reply 30/04/2015

    macar de ar avea in fiecare statie case de cumparat bilete, autobul e ful nu poti lua bilet vine controlul si ups nu ai bilet cresc amenzile creste bugetul la primarie defapt in buzunarele unora si noi romanul de rand ca de obicei o luam in gura inca o data, datorita faptului ca nu ai de unde naiba sa cumperi un bilet foarte frumos chiar nu vedeti ca ne ducem de rapa?

  • alex

    Reply Reply 30/04/2015

    As sustine soferii de maxi taxi doar daca si-ar respecta programul!!! De exemplu in weekend sau chiar si in timpul saptamanii dupa ora 8:30 cel tarziu, seara, pe anumite trasee nu mai vezi nici un maxi taxi, fiind obligati multi dintre noi sa luam taxiul sau sa mergem pe jos, neexistand nici statie de autobuz. Sa nu mai vorbim de imensa evaziune fiscala, o parte din soferi refuzand sa-ti dea biletul chiar daca le ceri

    • mihai

      Reply Reply 01/05/2015

      Tinere,poti sa dormi linistit pentru ca biletele sunt platite la Primarie in avans cu cel putin o luna.Evaziune e doar in capul tau de cercopitec.

      • alex

        Reply Reply 01/05/2015

        Si totusi, marea problema. De ce nu-si respecta orarul?? Se arunca doar la banii din orele de varf si fac tam-tam, in rest nu le pasa, ca dupa 8seara sau in weekend ca altii lucreaza si nu au cu ce ajunge acasa.

  • Mada

    Reply Reply 30/04/2015

    S-a aflat de maine 1 mai vor circula maxi taxi in continuare

  • Florin

    Reply Reply 30/04/2015

    Sigur ca dreptatea e la mijloc:
    – maxi este un element de poluare, de toate felurile, de la țigara șoferului si maneaua din difuzor, pana la ocuparea benzilor de circulație, fiindca cel putin sunt suficiente
    – maxi este alternativa la gaura neagra numita Transurb: lipsa orarului de traseu, organizarea interna conform cerintelor de partid) fonduri risipite pe vechituri, nici o preocupare pentru tehnologii in pas cu timpurile (adica tot poluare – dar cu motoare ce nu se compara cu maxi), iar daca ninge… macar pe cei cu maxi ii impinge foamea…

  • Micu Ion

    Reply Reply 30/04/2015

    Galatiul a fost privilegiat multi ani cu aceste „cascaranete”, fata de alte orase, chiar si fata de cele in care exista acest mijloc de transport. In Constanta, de exemplu, sunt masini vechi, si vin f rar (pretul fiind doar de 1 leu…). In alte orase, cum e Sibiul de exemplu, (care il lauda toata lumea, si presa si toti) nu exista maxi taxi, autobuzele vin foarte rar si controale la greu (desi n-ar trebui dupa cum se spune ca lumea e civilizata acolo, nu urca nimeni fara bilet!). Dar de ce sa aiba galatenii confort in transport cand se pot chinui cum fac romanii de prin mai toate celelalte orase??? Stiti ca primarul poate fi dat jos prin referendum ca si presedintele??? Opozitia cu ce se mai ocupa??? Presa locala, societatea civila, dorm toti??? :|

  • ionut dragomirescu

    Reply Reply 30/04/2015

    in privinta locurilor de munca sunt de acord….dar in privinta profesionalismului celor ce faceau maxi taxi….erau varza…90 % dintre ei…ceva mai bine decat in anii 90-95 cand opreau unde apucau…dar in rest…unii parca aveau saci de cartofi in spate.in alta ordine de idei as opta pentru reducerea treptata a maxi-taxi-urilor, asta din cauza ca parcul auto al transurb sa fim seriosi , nu poate satisface in totalitate cererea de transport in comun….

  • Andra

    Reply Reply 30/04/2015

    O sa fie groaznic fara maxi-taxi-uri, si o sa zic mai multe motive. In maxi-taxi esti in siguranta deoarece nu orice persoana isi permite sa mearga in fiecare zi cu el, daca intelegeti ce vreau sa zic, fata de autobuz in care mereu urci cu frica: sa nu fie tigani, hoti, golani, drogati sau mai stiu eu ce lume de genul asta. Un alt motiv ar fii confortul, pentru ca in maxi-taxi te simti bine in locul tau si totul e frumos, pe cand in autobuz sunt numai batrani imputiti care se imbulzesc si daca nu le convine ceva incep sa comenteze si tu esti ceva gen: ” du-te-n …”. Ceea ce vreau sa zic este ca in autobuze urca absolut oricine. In fiecare zi trebuie sa simt mirosul unui boschetar pisat pe el. Hello, unde am ajuns ? De ce trebuie sa ne imbulzim in niste vechituri, fiare care vin in statie in maxim 30 de min, cand putem merge civilizat, fara teama ca ne-ar putea face cineva rau ? Ca sa nu mai zic de „cersetorii” care isi spun rugaciunea… Stiu ca acum multi o sa aveti probabil de comentat la ce am spus eu, dar sincer nu stiu daca puteti nega ceva pentru ca eu am gandit destul de realist.

  • laur

    Reply Reply 30/04/2015

    A avea un oras civilizat inseamna: spitale dotate cu doctori calificati de unde sa iesi VIU,scoli cu profesori pregatiti special pt. acesta meserie (NU avocati,doctori sau nu mai stiu eu ce, care predau copiilor materii la care nu au calificare) si unde copii sa invete cu adevarat carte,strazi fara gauri care sa tina macar 10-15 ani nu 2-3, oamenii sa aiba apa-caldura si curatenie in oras, salarii decente si LOCURI DE MUNCA. In tarile civilizate exista aceste facilitati deoarece STATUL le asigura nevoile. La noi STATUL nu ofera nimic, nici salarii decente, nici locuri de munca,sanatatea si invatamantul sunt la pamant si nu se produce nimic,doar se consuma, la STAT. Noi romanii trebuie sa ne descurcam singuri pt. a ne castiga traiul, dar nu suntem lasati. Oamenii AU dreptul la munca,NU le luati acest drept ,ei produc taxe si impozite, fara privati GUVERNUL v-a scumpi taxele celorlalti pt. a putea trai el bine. NU trebuie desfiintata o institutie care produce din cauza unora, NU toti suntem INVIDIOSI ca ei. Cui nu ii place acest tip de transport-privat- are optiunea de a alege autobuzul, asa ca lasti-ne si noua optiunea de a alege, nu numai lor…..Acest SUBIECT nu este PRIORITAR, avem lucruri mai importante care cer rezolvari cat mai urgent…..Cele enumerate….

  • trimut

    Reply Reply 30/04/2015

    Bravo domnule primar, sunt convins ca, transportul in comun este singura varianta civilizata in Galati, ca de altfel in toata Europa. Gata cu maxi-txi, garaje comuniste (pentru unii pline doar de muraturi), chioscuri ordinare. Intradevar, se puteau face mult mai multe lucruri, dar si numai cu acestea, fata orasului s-a schimbat in 3 ani cat nu a facut Nicolae in 8 ani. Bravo domnule Stan. Tin sa precizez ca sunt apolitic.

  • trimut

    Reply Reply 30/04/2015

    NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU MAXI-TAXI

  • Nelu Brancardieru'

    Reply Reply 01/05/2015

    Pretenasilor, nu va doriti mai multe autobuze/troleibuze. Sunt din Bucuresti si acolo avem suficiente. Galatiul este FOARTE aerisit, sunt prin galati de vre-o 8 luni si n-am vazut niciodata, repet, niciodata, aglomeratie, doar 10-15 masini la semafor. Nu am avut placerea de a folosi transportul public din Galati dar, max-taxi-ul ajungea mai rapid in statie ce-i drept, DAR faceai o vesnicie pana la destinatie pentru ca soferul astepta la fiecare trecere de pietoni, fiecare colt de strada, pentru un eventual client. Daca Galatiul parea aglomerat din cauza maxi-taxiu-urilor, stati sa vedeti cand v-a fi dotat transurb-ul cu mai multe masini. Ah, si va plangeti ca nu au infrastructura bine pusa la punct? Cumparati-va bilete, nu mai circulati blat si or sa aiba si aia din ce bani sa puna la punct infrastructura. Am obs. ca unii sunt ofuscati ca trebuie sa schimbe 2 mijloace de transport pentru a ajunge la destinatie, cat de comod si lenes sa fi, tinind cont ca atunci cand traversez orasul cu masina de munca, nu apuc sa termin tigarea si am trecut dintr-un capat in altul. Tipul care se plangea ca a stat 35 min. in statie.. pretenas, in 40 min traversezi orasul la picior, in Bucuresti faci 2 ore pana la munca cu autobuzul, Dr. Taberei – Televiziune. Hai sa ne plangem si sa fim milogi, ca asta stim cel mai bine.

    • Ion

      Reply Reply 25/08/2015

      Pleaca bai de aici cu Bucurestiul tau. Auzi ce solutie inteligenta la el, cica sa traversezi orasul la picior, mori de ras. Ce vii tu cu comparatiile astea, adica daca in cloaca aia de Bucuresti faci 2 ore cu autobuzul, cei din alte orase ar trebui sa faca la fel, daca aici e loc de mai bine?
      Mars inapoi la cloaca ta.

  • alexandra

    Reply Reply 01/05/2015

    Frate,eu ce sa mai spun,ca stau in port? Aici circula doar 10(odata la 45 de minute)si 34 care nu prea stiu ce traseu are. Acum,ori ajung la munca prea devreme,ori prea tarziu,pe cand cu maxi taxi puteai pleca oricand,deci sunt pro maxi! Nu trb sa astept juma de ora sa merg cu autobuzul pana la spicu(k nu am eu chef sa merg pe jos)si apoi inca 45 sa ajung in alta parte..

  • Arghi sandu

    Reply Reply 01/05/2015

    Da , o sa ne învățăm și cu transportul în comun. Nu mai stai sa asculți certuri intre șoferi pe tot parcursul , și sa oprească unde voiau ei.aveau fiecare legea lor. Bănuiesc ca o sa fie mai multe autobuze și mai multe locuri de munca cu o lege fixa preferam și înainte sa circul cu autobuzul sau pe jos din cauza șoferilorsstresanți din maxi taxi

  • viorel

    Reply Reply 01/05/2015

    salut sunt din galati,si cred ca retragerea lientelor de maxi taxi este o tampenie,si cine spune ca daca se scoat microbuzele de pe trasee se fluidizeaza traficul ,asta nu este adevarat pentru ca toti au iesit cu masinile personale si este un trafic infernal.ieri am stat la semafor 12 minute la intersectia cosbuc cu brailei. si nici macar un politist care sa dirizeze cat de cat .sincer nu sunt de acord cu aceasta masura

  • MIHAELA

    Reply Reply 01/05/2015

    Cand scoti ceva inlocuiesti.Primarul asta a creat un haos total.Ma obliga efectiv sa circul in mijloace de transport in comun mai ceva ca in comunism.Este ceva infernal….nu ai nici cum sa respiri,cand cobori din autobuz esti transpirat de ti-e sila de tine….Pe unele trasee nici macar nu a avut bunul simt sa mareasca numarul de autobuze …Unde mai pui ca trebuie sa ocolesti un cartier intreg sa ajungi intr-o statie de unde sa apuci sa urci intr-un autobuz arhiplin…
    Mi-e greata de orasul asta si de regulile impuse …
    Si nu uitati cata lume a ramas fara locuri de munca…

  • Eur

    Reply Reply 01/05/2015

    In nici un caz maxi taxi,incurca traficul,prostia asta numai in romania poti auzi

  • ana

    Reply Reply 01/05/2015

    Eu sunt din Galați circul cu mașina proprie dar iarna când zăpadă e mare îmi este de ajutor maxi- taxi, mai ales ca ele vin mult mai des decât autobuzele, deci zic sa nu le scoata.fiecate cu părerea lui.ms

  • florentina axente

    Reply Reply 01/05/2015

    am circulat cu maxi taxi de nevoie, pentru ca autobuzele sunt foarte rare. Pe traseul tiglina-Catusa am varianta cu maxi -taxi care dureaza 20 minute si cu autobuzul care dureaza 7 minute (cu ochii pe ceas). pe deasupra, in maxi taxi ascult manele, injuraturi, discutii ale soferului la telefon cu alti soferi,(de multe ori certuri, injuraturi) respir fumul lor de tigara, iar daca le cer socoteala, ma invita sa merg cu masina personala sau cu un taxi. Ca sa ramana pe trasee, ar fi bine ca soferii sa treaca se la niste cursuri de bun simt si educatie cetateneasca!

  • in primul rand da maxi taxi incurca traficul cand sta cu zecile de minute la semafor si in statii in al doilea rand soferi de maxi taxi sunt needucati se cearta intre ei se injura cu clienti in masina iar in al treilea rand cand au ei chef fugaresc masinile alea de parca ar cara saci de cartofi nu pasageri asa ca din punctul meu de vedere mai bine merg cu autobuzul decat sa ma umplu de nervi cu tot felul de handicapati care nu merita nici macar sa aiba permis de conducere lasatine soferi de maxi taxi fara bun simt si experienta cautativa de drum

  • ghisa

    Reply Reply 01/05/2015

    Sa dispara Maxi-Taxi .Sunt galatean din 2002 si de atunci si pana acum nu am vazut macar un microbuza sa circule cu AC pornit or din ce stiu eu e principala conditie pentru a primi licenta este ca masina sa fie dotata cu AC.Apoi mai vine si evaziunea ca nu prea sa dau bilete la calatori administratorii de firme declara cate bilete vor ei . Si daca vreti sa intrati in rand cu tarile UE scoateti maxi-taxi bagati autobuze faceti benzi speciale pt bus si apoi veti vedea ca nu vor mai fii intarzieri.

  • Madalin

    Reply Reply 01/05/2015

    Salut!
    Eu sunt plecat din Galati de vreo 7 ani si va spun ca oras mai aglomerat si in care se circula prost nu prea gadesti. Este o lipsa de civilizatie in trafic, atat din partea celor cu maxi-taxi cat si a celorlalti participanti la trafic.In Pitest, de exemplu, primaria a scos licentele de maxi taxi, dar au investit bani frumosi in autobuze. Daca s-ar respecta si in Galati statiile si locurile de oprire ptr microbuze, iar soferii acestora nu ar mai fi chiar niste taximetristi pusi pe facut bani, nu as avea nimic de comentat. Nu e usor sa ramai fara locuri de munca, dar nici dezastrul asta din oras nu mai poate continia.

  • paola

    Reply Reply 01/05/2015

    Cred si eu ca cei cu masini personale fac apologia autobuzului ca ei isi plimba fundul in masina si nu sunt nevoiti sa astepte un autobuz jumate de ora. Masinile maxi-taxi or fi creand ele multe neplaceri insa am circulat cu autobuzul timp de 4 zile si mi-a fost de ajuns, la orele de varf este groaznic: oamenii se calca in picioare si te imping sa urce, desi autobuzul est plin ochi, iti rup hainele de pe tine, ajungi dimineata la serviciu transpirat si sifonat. In plus, cu autobuzul circula gratis toti tiganii si boschetarii, ce sa mai vorbesc de hotii de buzunare, de babele si mosii care nu se spala cu lunile si trebuie sa le miros eu transpiratia. SUNT de acord cu maxi taxi, atat timp cat primaria nu este in masura sa permita cetatenilor sai sa calatoreasca civilizat cu autobuzul!

  • Nicolae

    Reply Reply 01/05/2015

    E foarte bine…. Nu ii mai plangeti atat pe cei cu maxi-taxi.. investitia e de mult scoasa… Trebuie modernizat parcul auto transurb si o strategie foarte buna… Mai multe trasee si mai dese ar fi cheia succesului…. Si ideal ar fi sa investeasca in Masini electrice !!!!

  • Ciortanii

    Reply Reply 08/05/2016

    Eu văd problema altfel nu am citit toate commenturile poate a scris cineva deja ce urmează sa scriu eu. Ma refer strict la persoanele care considera ca scoaterea maxi taxiurilor este un lucru bun, ,,pentru a fi si noi un oraș european”. Degeaba suntem un oraș european atâta timp cât oamenii care locuiesc in orașul respectiv sunt niște,, ciortanii” îmi si imaginez 40 de persoane înghesuite într-un autobuz din care 20 îs nespălati. Va urez mult succes + manele si toate alea

Comment navigation

Leave A Response

* Denotes Required Field