Galeata cu gheata nu merge de multe ori la apa

În România, marketingul a devenit la fel ca fotbalul și politica. Toată lumea se pricepe la marketing. Toți își dau cu părerea legat de acest subiect, de strategii, de spoturi, de imagini, de machete, de tot. E și normal. Majoritatea sunt consumatori. Dar una e să-ți dai cu părerea despre marketing din perspectiva de consumator și alta e să-ți dai cu părerea despre marketing din perspectiva omului care-și câștigă existența făcând asta.

Și asemănări există. Dar ar trebui tratate ca atare. Așa cum nu-ți place sau îți place o echipă de fotbal sau un partid politic, așa poate să-ți placă sau să nu-ți placă o strategie/direcție de marketing. Asta nu înseamnă că strategia/direcția respectivă de marketing nu are susținătorii ei, așa cum are fiecare echipă de fotbal sau partid politic. Cam cu asta se mănâncă libertatea de opinie & stuff. Nu înseamnă că dacă eu țin cu Oțelul Galați, iar tu ții cu Steaua nu putem fi prieteni, nu?

Mai greu e cu ăia care se uită la Antena 3 vs restul lumii. Cu ăia nu prea se poate discuta în contradictoriu. Te reneagă și ca verișor sau cumătru dacă simt până și cea mai mică urmă de băsism. Iar dacă ești apolitic, adică nu ești cu ei, ești clar împotriva lor, deci băsist. Fanaticii ăștia încep să semene din ce în ce mai mult cu Statul Islamic ca și apucături. Și e grav. Foarte grav. Nu degeaba zicea Vali la un moment dat că Antena 3 e o Biserică. La urma urmei este despre un fel de black marketing în subiectul ăsta. Așa cum există și black hat seo sau magie neagră :), așa și marketingul poate fi folosit în diverse scopuri.

Să vă zic câteva despre găleata cu gheață. Nu ce zic toți. Altceva. Poate v-ați gândit și voi la asta, dar de aceea există câmpul de comentarii la mine pe blog. Ca să dezvoltăm subiectul :)

Absolut orice om care are măcar niște vagi cunoștințe legate de marketing știe o regulă de aur: ce a mers odată nu mai merge și a doua oară pentru ceva timp de acum încolo. Sau cum zice proverbul care mi-a inspirat titlul: ulciorul nu merge de multe ori la apă. Pe lângă foarte mulți oameni care își turnau o găleată de apă în cap fără să știe de ce o fac, a mai apărut un trend: cum să copiem Ice Bucket Challenge în stilul nostru?

Am văzut oameni care cred și acum că vor porni virale cu treaba asta prin derivarea conceptului de turnare de apă cu gheață în cap. Gen: Te provoc să faci o faptă bună! Provocarea merge la Vasile, Ion și Gheorghe. Aveți 24 de ore să faceți o faptă bună. Asta am văzut-o fugitiv azi pe Facebook, dar sunt convins că mai există și altele. Oameni buni, nu mă înțelegeți greșit. Nu e nimic rău în a promova faptele bune. Dar nu așa. Pentru că a copia o tendință foarte actuală nu te va ajuta să-ți atingi scopul. Doar te vei face de rahat că n-ai o idee originală și vor râde de tine până și cei care nu știu pentru ce și-au turnat o găleată de apă cu gheață în cap și au postat mândri videoclipul pe Facebook.

E greu să vii în ziua de azi cu idei originale în tot ceea ce înseamnă marketing și publicitate. E al naibii de greu. Dar regula numărul 1 este să nu copiezi ceva ce este deja la modă pentru că te va mirosi lumea de fraier. Și 2, chiar dacă nu poți veni cu ceva original, vino cu ceva frumos. Ceva reciclat frumos, în stil propriu. Adaugă măcar o virgulă autentică la conceptul tău și vei fi privit altfel. Până atunci uitați vreo 5 ani de conceptul Harlem Shake, Happy by Pharrell sau Ice Bucket Challenge și vedeți cum puteți adăuga virgula, punctul sau semnul de exclamare autentic în proiectul vostru de promovare a ceva, orice.

Poate un share îi va inspira și pe alții să-și găsească virgula lor autentică :)

7 comentarii la „Galeata cu gheata nu merge de multe ori la apa”

  1. E primul articol pe care il citesc referitor la asta, adica care nu lauda conceptul asta de turnare a apei cu gheata in cap. Nu trebuie sa exageram, ce e prea mult strica. Daca creezi altceva tot pe baza ice bucket challenge, va intra tot la categoria asta, deci disperi lumea. Majoritatea prietenilor mi-au zis ca s-au plictisit de videoclipurile de genul, mai ales cand au devenit virale.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.