In sfarsit, cum se toarna o galeata de apa cu gheata in cap

Cum sună provocarea? Cuvânt cu cuvânt sună cam așa: ori îți torni apă în cap, ori donezi, ori amândouă. Faza cu copiii din Africa și apa mi se pare dusă la extrem.

E trist ce se întâmplă cu copiii din Africa. Foarte trist, recunosc. Dar e ca și cum ai compara mere cu banane. E ca și cum m-ai condamna că trăiesc și că respir în România sau că mănânc uneori la KFC (toți o facem uneori) fie că îmi torn o găleată de apă cu gheață în cap sau nu.

Să nu exagerăm. Că exagerările duc în final la extremism, iar extremismul nu eu bun (remember). Părerea mea? Dacă îți torni apă în cap și nu donezi e degeaba. Pentru că am văzut destule turnări de apă cu gheață în cap care nu sunt însoțite de mesajul corect, de mesajul original. Fraților, toată șmecheria asta e o schemă de marketing menită să strângă bani pentru o boală nasoală, nu ca să vă dați voi mari pe rețelele de socializare. E normal, o respect. Marketingul mai face și lucruri bune uneori, nu fiți „urși”.

E ok să nu donați, dar măcar spuneți naibii pentru ce vă turnați rahatul ăla de găleată cu apă și gheață în cap. Nu e obligatoriu să donați odată ce v-ați turnat găleata aia cu apă și cuburi de gheață în cap. Obiectivul campaniei este de conștientizare. Adică, spune de ce o faci!

Dacă pur și simplu îți torni găleata în cap și nu spui de ce o faci, e degeaba. Nu te aștepta ca lumea să presupună de ce o faci. Asta e și ideea. De conștientizare a acestei boli rare, nu de atenție și șmechereală. Lumea nu presupune de ce o faci. Nu toți sunt așa deștepți ca tine.

Tata are Facebook, de exemplu. Dar dacă mă vede mâine că îmi torn o găleată de apă cu gheață în cap și pur și simplu dau provocarea mai departe va zice că sunt un pic dus cu pluta dacă nu menționez măcar pentru ce o fac, așa, cu cuvintele mele. Nu va înțelege nimic. Nu că ar fi stat cu pixul pe vreo filă cec gata să doneze o sumă exorbitantă. Dar, dacă fac gestul fără un minimum de explicații suplimentare pe înțelesul tuturor, înseamnă că am fost doar încă un viteaz egal cu 0 care și-a turnat o găleată de apă cu gheață în cap și a obținut niște like-uri de la prietenii care probabil știau deja cu ce se mănâncă treaba asta. Ha, ha, ha, frumos, hai să vedem ce a mai făcut Bianca Drăgușanu! A… stai să las și un comentariu aici cum că țara noastră e de rahat si mi-am făcut norma.

Și, da, cam așa ar fi cel mai frumos să ne turnăm o găleată de apă cu gheață în cap pentru o cauză nobilă. Voi răspunde la orice provocare întocmai exemplului de mai jos. Că am și donat deja nu se pune.

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

7 Comentarii

  • Sorin

    Reply Reply 24/08/2014

    Marketingul este acea ramură a științei care prin procedeul de marketingizare reușește să maximizeze vânzările. Marketingiştii care se ocupă de marketing au făcut facultatea de marketingologie. Una din ramurile marketingului este marketingentica, care se ocupă de inventarea de noi concepții și procedee de vânzare. Stabilirea graficelor de vânzări se face în cadrul marktingrafiei, unde lucrează marketingişti și marketingiste, scopul final fiind marketingistigizarea întregii economii. Sloganul și lozinca marketingului spune să vinzi orice, orice și cât mai mult, cât mai mult și cât mai prost numai mult să fie, cât mai mult și la câți mai mulți. Un aspect, care este elegant evitat de a fi spus direct ar fi acesta: nu are importanță dacă cineva are nevoie sau nu de un produs, marketingul trebuie să-l vândă, să facă bine și să inveteze ceva și să vândă pentru că altfel nu s-ar mai chema marketing.
    Stima noastră și mândria, Marketingul România !

  • amiralul

    Reply Reply 24/08/2014

    ei da, capitanul Picard nu se dezminte :)))

  • Claudiu C.

    Reply Reply 24/08/2014

    Sir Patrick Stewart este unul din actorii mei preferati, daca nu chiar pe primul loc. Are clasa, si poate juca orice rol foarte bine. Din acest motiv nu ma mira cum a procedat.

    Revenind la subiect. Vad ca ai scris ca provocarea este pentru copii din Africa. Nu are nici o legatura cu asta din pacate, dar asta este si ceea ce este gresit cu aceasta provocare. Oamenii nu inteleg pentru ce este.

    Este pentru ALS numit si Lou Gehrig disease (pentru ca el este prima vedeta care a facut aceasta boala publica). http://www.alsa.org. Pe romaneste: scleroza.

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 24/08/2014

      Nu, nu am scris ca provocarea este pentru copiii din Africa :)

      Ma refeream la faptul ca foarte multi condamna aceasta provocare pentru ca turnandu-ti o galeata de apa cu gheata pe cap faci risipa, in conditiile in care in Africa unii copii nu au apa potabila.

      Mie mi se pare cam exagerat sa puna cineva problema asa pentru ca e ca si cum nu ar trebui sa-mi pun o poza pe Fb cu o sticla de apa in mana, pentru simplul fapt ca undeva in lume nu este apa potabila. Ma rog, exemplul e deplasat, dar sunt convins ca ai inteles :)

  • Flavy

    Reply Reply 24/08/2014

    Un alt IceBucketChallenge fain a fost cel al lui Charlie Sheen, sa cauti pe youtube daca nu ai vazut :)

  • Lospa

    Reply Reply 24/08/2014

    Faza e ca mai toate vedetele au facut un icebucketchallenge. Daca nu esti „vedeta” degeaba. Who cares? Adica cui i-ar pasa ca-ti torni tu, Gigi de capre, apa-n cap? Adica nu e chiar asa „awesome”. Mai era faza cu „daca nu dai 100 de dolari, torni o galeata de apa cu gheata-n cap si dai doar 10 dolari.

  • Catalin

    Reply Reply 27/08/2014

    Sunt de acord cu tine referitor la modul in care poti ajuta pe cineva, ca te uzi tu, si mai dai si bani pe medicamente, n-are rost, mai bine aceeasi bani i-ai dona. Cat despre treaba din Africa, sa fim seriosi, multi romani au inteles ca de fapt doneaza pe apa potabila in africa, nu pentru scleroza.

Leave A Response

* Denotes Required Field