Experimente cu Blogger – a doua zi

Vă povesteam în acest articol că am început o serie de experimente cu Blogger, serviciul de blogging oferit direct de cei de la Google. Vă recomand să citiți mai întâi acel articol și apoi să-l citiți pe acesta ca să nu vi se pară că informațiile sunt prea sărace. Acolo am scris deja seria de lucruri care îmi plac la Blogger și seria de lucruri care nu îmi plac la Blogger. Astăzi am descoperit mai multe lucruri care nu-mi plac la Blogger și unele dintre ele sunt chiar ciudate, mai ales în partea de administrare a comentariilor.

Probabil acest articol va fi mai scurt pentru că prima impresie povestită în articolul anterior a fost destul de detaliată pe scurt, dacă îmi permiteți această exprimare :). Ca să trec direct la subiect, am să vă povestesc ce nu mi-a plăcut în a doua zi de folosire a serviciului Google Blogger. Odată cu promovarea blogului Jurnal de food, adică blogul pe care experimentez platforma Blogger, a început să crească traficul, iar un prieten din blogosferă mi-a lăsat și câteva comentarii acolo. Ei bine, când a trebuit să răspund la comentariile sale, mi-am dat seama că nu pot face acest lucru din interfața de administrare. Ba mai mult, când am intrat în interfața de administrare nu am fost atenționat de comentarii noi așa cum sunt atenționat pe WordPress. Noroc că am activat notificările de comentarii noi pe mail.

Așa că a trebuit să intru direct pe articol ca un utilizator obișnuit, adică pe pagina principală, să identific comentariul cu pricina și să răspund de acolo. E o mare bilă neagră din punctul meu de vedere în ceea ce privește ușurința în utilizare.

În articolul anterior lăudam Blogger pentru integrarea facilă cu Google AdSense. Ok, integrarea e facilă. Ok, nu putem vorbi despre monetizare încă. Însă anunțurile care sunt livrate sunt de tot rahatul. Scuzați exprimarea, dar așa e. Nu știu cât de bine poți să monetizezi în condițiile în care sunt livrate constant anunțuri generaliste și irelevante.

Folosesc Google AdSense și pe www.GabrielUrsan.ro după cum observați. Însă în 30 de minute de la activarea acestora au și început să ruleze anunțuri relevante, care să convertească traficul în click-uri. Nu e verdict final totuși. Am să încerc să configurez anunțuri AdSense direct din contul Google și să le adaug altfel pe blogul de test. Dacă vor începe să-mi fie livrate anunțuri relevante după implementarea acestei metode, voi reveni asupra subiectului în articolul final despre WordPress vs Blogger.

Urmează să mai testez poziționarea imaginilor și să văd cât de SEO friendly este Blogger, dar acest lucru se va întâmpla în timp. Probabil voi scrie următorul articol și ultimul despre WordPress vs Blogger abia prin septembrie când voi concluziona experiențele mele. Până atunci, feel free to comment on this post.

4 comentarii la „Experimente cu Blogger – a doua zi”

  1. Dacă vorbim de varianta gratuită a worspress, deşi la capitolul template stă mai bine, la cel de uzabilitate mie mi s-a părut bloggerul ceva mai acătări. Caz concret, pe un blog destinat şahului n-am reuşit să adaug o tablă de joc pentru exemplificare în postările de pe wordpress, lucru extrem de facil pe blogspot. Sigur acum depinde foarte mult ceea ce te interesează să faci pe blog, ambele platforme au plusuri şi minusuri, pt. cerinţele mele (chiar şi pe celălat blog) se blogger se mulează mai bine. Despre partea monetizării cu AdSense, nu ştiu, nu mă bag ;) Comentarii, în cazul meu nefiind cu sutelem nu mă deranjează câtuşi de puţin.

    Răspunde
  2. Și pe mine mă deranjează partea cu comentariile. Cât despre adsense poți folosi codul de la contul curent. Sau poate că ai făcut așa; în acest caz, înseamnă că sunt varză.

    Legat de comentarii, când nu ai multe, este ușor să le urmărești, dar când ai…, te-ai pierdut.

    Răspunde
  3. Pentru comentarii incearca sa folosesti Disqus, se instaleaza foarte usor si primesti un link gen numelesiteului.disqus.com si acolo poti sa administrezi mai usor comentariile.

    Răspunde

Comentează la acest articol

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.