Ce autoturism hybrid ți-ai cumpăra în 2021 sau 2022?

Te interesează crypto? Am un articol actualizat aici despre cum cumperi crypto și de unde cumperi crypto sigur, simplu și rapid.

Un prieten apropiat își dorește achiziția unui autoturism hybrid la sfârșitul anului 2021 sau la începutul anului 2022. Bugetul său este în jur de 20.000 Euro și mi-a cerut o părere. Vă cer și eu mai departe una :)

Înainte de a cere părerea, aș dori să ofer cât mai multe informații pentru că orice mașină hybrid e bună în felul său și orice mașină (fie că e hybrid, electrică, pe benzină sau pe motorină) are plusuri și minusuri.

De ce mașină hybrid?

Începând cu anul 2035 nu se vor mai vinde mașini pe benzină, motorină sau hybrid în U.E. și nici în statul California din S.U.A. (probabil și în alte state până atunci). Nu se vor mai vinde, nu că nu vor mai exista.

Asta înseamnă cel mai probabil că retragerea autoturismelor de pe străzi va fi descurajată de legislație progresiv (România included). Vor începe probabil cu înăsprirea pe diesel, apoi benzină, apoi hybrid.

Nu mă înțelegeți greșit, autovehiculele diesel de transport mărfuri (camionete, camioane, TIR-uri etc.), pasageri (autobuze, autocare etc.) vor mai fi mult și bine. Dar alea sunt autoutilitare. Eu zic de autoturisme.

Avantaje mașini hybrid

Avantaje auto hybrid

Dacă în anii ce urmează se preconizează că vor pune tunurile pe diesel și abia apoi pe benzină, mă gândesc că ultimele vizate for fi ”hybridele”. Prin urmare, un autoturism hybrid nu pare o alegere rea.

De asemenea, deși autoturismele electrice se preconizează că vor fi viitorul iar stațiile de încărcare se dezvoltă în ritm accelerat, dacă vrei și consum redus și lipsa ”electrofobiei”, hybrid e varianta logică.

Autoturismele hybrid consumă mai puțin combustibil (economie) și prin urmare sunt mai prietenoase cu mediul. Probabil vor fi ultimele interzise în centrele orașelor europene. E un avantaj considerabil.

Dezavantaje mașini hybrid

Dezavantaje auto hybrid

Știu că autoturismele hybrid vin și cu anumite dezavantaje precum greutatea ridicată a mașinii sau spațiul redus de transport (de obicei în cazul unor modele full hybrid, din cauza bateriilor).

Nu toate au portbagaj mic, pentru că sunt mașini hybrid gândite din start ca hybrid și alea sunt ok. Dar adaptările de la o mașină gândită pe benzină, la același model hybrid sunt deseori cu multe compromisuri.

Am condus la un moment dat un Ford Mondeo Hybrid. O superbitate de mașină. Manevrabilă, stabilă, elegantă și mai puternică decât alte hybride conduse până la ea. În portbagaj nu încăpea nici o bicicletă de copii.

Un alt lucru la mașinile hybrid este că au cutii CVT. Adică cu ”o singură viteză” sau ca la tramvai, ca să mă exprim așa cum s-a exprimat reprezentatul unui dealer auto când mi-a prezentat o mașină :)

Cutiile CVT merg progresiv și nu reprezintă un dezavantaj. Însă cei obișnuiți cu automatele vor simți că nu există același ”zvâc” cu care sunt obișnuiți. De obicei cutiile CVT sunt întâlnite la full hybrid.

Dacă vrei avantajele unei mașini hybrid și nu te interesează să mergi 100% cu motorul electric în anumite momente, dar te interesează senzația unei cutii automate, mild hybridele au deseori combinația asta.

Trebuie să mai ții cont că reviziile tehnice la o mașină hybrid vor fi sensibil mai scumpe (nu cu mult) și că în cazul în care se strică ceva la motorul electric, nu vor fi la fel de rapid/ușor de reparat (zice lumea rea).

Mild Hybrid vs Full Hybrid

Din punctul meu de vedere un full hybrid este alegerea mai bună, mai ales dacă este un plug-in hybrid. Însă în zona asta de preț de 20-25 K Euro nu cred că vom găsi un full hybrid conform dorințelor sale.

Din punctul meu de vedere un mild hybrid poate fi o variantă acceptabilă, chiar dacă multe guri rele spun că aceste ”mild hybride” sunt făcute ca să dea bine pe hârtie la taxe și impozite și eco tichete.

Cel puțin în acest moment, fie că îți iei o mașină full hybrid sau mild hybrid taxele și impozitele mai scăzute, precum și eco tichetul sunt la fel. Cel puțin așa știu eu. Cu scuzele de rigoare, să mă corectați vă rog dacă greșesc.

Conform website-ului Toyota România, diferențele dintre un autoturism full hybrid și un autoturism mild hybrid sunt explicate elegant, frumos și diplomatic în felul următor, citez:

Toate masinile hibrid au o alimentare pe benzina si una electrica.

In comparatie cu mild hybrids, principalul beneficiu al hibridelor integrale Toyota este faptul ca cele doua surse de alimentare functioneaza complet independent una de cealalta.

Masinile mild hybrids isi folosesc motoarele electrice pentru a sustine motorul in timpul acceleratiei si al calatoriei – motorul electric nu poate alimenta singur vehiculul.

Intr-un hibrid integral Toyota sau intr-un hibrid care se incarca singur, va puteti bucura de energie electrica pana la 50% din calatoria pe care o parcurgeti dumneavoastra in oras atunci cand viteza nu depaseste 50 km/h.

La viteze mai mari, motorul pe benzina si cel electric lucreaza impreuna pentru a va oferi un boost de putere.

Sursa: Toyota.ro

Ce vrei să faci cu autoturismul hybrid?

Cum vei folosi autoturismul hybrid

Prima întrebare pe care i-am pus-o prietenului meu a fost ce vrea să facă cu autoturismul său hybrid. Va circula mai mult în oraș, mai mult în afara orașului, cât de mare este familia, cine face cumpărăturile etc.?

Am primit următoarele răspunsuri:

  • Va circula 60% în oraș, iar restul de de 40% va fi pentru drumuri Galați către București sau prin țară, dar și pentru drumuri ușor offroad care conduc către baza unui deal sau a unui munte.
  • Își dorește să aibă cârlig de remorcare pentru că este pasionat de motociclism enduro și își cară motocicleta sa și a prietenilor pe drumurile offorad pe o remorcă moto.
  • Nu îl interesează dacă are schimbător de viteze manual sau automat. Deși ar fi de preferat să aibă o cutie de viteze automată sau CVT pentru că sora lui e obișnuită să conducă astfel.
  • Uneori mașina va fi folosită și pentru transportul unui copil mai mic (până în 10 ani) de la școală, la pregătire, la diverse alte cursuri și înapoi. Plus mai mulți adulți, dar nu distanțe mari.
  • Portbagajul ar trebui să fie suficient de încăpător pentru a transporta un câine de talie mare (poate chiar 2) la veterinar din când în când. Sau o bicicletă de talie mică (20 inchi).
  • Deși acest prieten știe să conducă o motocicletă mai bine decât mine, cu mașinile e la început, așa că orice senzor de parcare, cameră de marșarier sau chestii de gen sunt un plus.
  • Nu va fi singura mașină din familie, celelate mașini probabil fiind mai premium, mai confortabile, mai etc. Prin urmare aceasta se dorește a fi o mașină bună și iarna, mai de tăvăleală etc.
  • Tinde la SUV pentru că va conduce și sora sau mama sa, iar un SUV, chiar dacă e unul mic oferă o prezență mai fermă și siguranță sporită în trafic. Plus că e mai ok cât de cât la gropi și borduri.

Mai exact, cred că are buget de crossover.

Variante de mașini hybrid luate în calcul

Recomandari masini hybrid

Având în vedere acele dorințe menționate, lista de potențiale mașini devine destul de scurtă. Este clar că bugetul nu îi permite să se uite la branduri precum Mercedes-Benz, BMW sau Audi.

Chiar dacă ăia 20.000 de euro buget mai pot fi suplimentați cu câteva mii de euro, tot nu se apropie de branduri premium. Lui îi place mult Honda Civic sau VW Golf. Mașini mișto rău. Dar nu sunt hybrid.

O altă variantă ar fi Toyota CH-R pentru că este un full hybrid, nu un mild-hybrid (mild-hybrid-ul e ăla care nu merge singur pe 100% electric niciodată și cică ar ajuta la consum doar în mers).

Totuși, Toyota CH-R nu are o gardă la sol tocmai potrivită pentru off-road, oricât de SUV ar fi. Iar varianta hybrid nu are tracțiune integrală (denumită pe la alții și AllRoad sau 4×4 mai în popor).

În rest, Toyota CH-R știu că e o mașină super. Au niște prieteni apropiați. Consumă puțin, se mișcă bine și cel puțin pentru șofer și pasagerul din dreapta mașina este foarte încăpătoare.

O altă opțiune ar fi Ford Puma, dar mi se pare mică la interior (gen cât un Fiesta model nou) și am auzit că are doar cutie de viteze manuală. Hybrid, 2021, cutie de viteze manuală…

Nu merge configuratorul la Ford Puma pe site (12 mai 2021) ca să pot zice mai multe sau ca să-mi fac o idee de prețuri. În rest, e fabricat în România și are un design făinuț Puma. O mașină ce merită susținută.

Hyundai Kona are un design atrăgător și dotări corecte. Se și încadrează în preț. Însă nu e 4×4 și nu știu cum e cu spațiul la interior.

Mai există și Kia Niro, dar nu cunosc suficiente date despre brandul Kia, deși mulți spun că oferă foarte multe dotări bune raportate la preț. Voi mai studia și eventual mai discutăm în comentarii.

Era să uit să spun de Suzuki Vitara sau SX4 S-CROSS, două modele cu design diferit, dar foarte similare care cu dotări full pot arăta premium și la interior. Sunt doar mild hybrid, dar nu mă deranjează.

Mai există și alți producători de mașini hybrid, dar fie nu se încadrează în dorințele prietenului meu. Adică fie sunt prea mici. Fie sunt prea scumpe. Așa că orice sfat este binevenit (comentariu pls).

Recomandări mașini hybrid 2021 și 2022

Crossovere hybrid 2022

Ce mașini hybrid recomanzi în anul 2021 și 2022? Raportat la ce buget și necesități am scris mai sus, pentru că ne putem întinde pe discuții ample și mișto cu Volvo, Lexus, BMW sau Mercedes.

Mie îmi place în zona asta de preț Toyota CH-R, chiar dacă s-ar putea să îi depășească ușor bugetul. Însă dacă nu sunt bani de dotări mișto pe CH-R, m-aș uita la un mild Suzuki 4×4 full options cu drag.

Dacă prietenul meu mai strânge bani sau pune bani de-o parte se poate uita și la un Ford Kuga Hybrid, la o Honda CR-V Hybrid sau la o Toyota RAV4. Și i-aș mai spune să se uite cu atenție la dotările de tehnologie și confort.

Pentru că o mașină nu este aceeași mașină doar după nume, ci și după motorizare, cutie de viteze, culoare (mai ales la interior), tapițerie, sistem multimedia, confort, încălzire etc.

Eu sunt mai degrabă pe sistemul o mașină corectă la care să-i adaug mai multe opțiuni de confort, asistență și multimedia decât o clasă în plus cheală pentru că nu-mi permit dotări mai bune.

În 2019 când mi-am comandat Passat-ul, puteam cu aceeași bani să-mi iau Arteon, care arată într-un anume fel. Dar era un Arteon aproape chel. Așa că am configurat un Passat 4×4 aproape full în aceeași bani.

De aceea zic că sunt mai multe perspective de luat în calcul atunci când cumperi o mașină hybrid midrange (adică nici cea mai mică și mai ieftină, dar nici un model premium, peste 30 K Euro).

Tu ce mașină hybrid recomanzi?

Pareri masini hybrid

Prin urmare, dacă ai dat peste acest articol și l-ai citit până la capăt, să știi că nu a fost clickbait ca să fac trafic și la final să vă recomand o mașină hybrid, ci chiar e o întrebare legit: ce mașină hybrid recomanzi?

Lasă comentariul tău direct la acest articol adică direct aici pe blog (nu pe Facebook sau alte rețele de socializare) ca să rămână ca sfat util și argumentat și pentru alții ca mine care caută răspunsuri pe subiect.

Nu cumperi o mașină, cu atât mai mult un autoturism hybrid în fiecare zi. Prin urmare în procesul de căutare și selecție a unui automobil hybrid de clasă medie este bine să întrebi și să afli mai multe păreri.

Te interesează marketingul? Am un articol actualizat aici despre cele mai bune unelte de marketing care îți cresc câștigurile.

Vrei un email Duminica?

Trimit un email pe saptamana, Duminica la 11:00. Contine articolele din saptamana anterioara. Doar daca scriu ceva. Altfel nu te deranjez.

Multumesc!

Eroare

10 comentarii la „Ce autoturism hybrid ți-ai cumpăra în 2021 sau 2022?”

  1. Man, Toyota CH-R e mare doar pe locurile din fata. Fa tu un drum lung copil de 10-12 ani si un adult in spate vreo 5 ore si vei behai de lipsa de spatiu :)) Nu te lua numai dupa consum mic, ca si o bicicleta consuma putin daca te uiti doar la asta. Iar legat de faptul ca e SUV, nu te amagi. Un Logan are garda la sol mai mare. Mai bine iti iei logan si legi remorca aia de el :))

    Răspunde
  2. Toyota RAV-4 e ce trebuie, iar in calitate de hibrizi ei sunt primii si prin urmare cred ca au cea mai mare experianta. Insa pretul la Toyota pare cam exagerat, inclusiv pentru modelele mici. O fi de la taxe si importuri. Oricum, daca omul e tanar probabil singura Toyota decenta ar fi un CH-R. Restul sunt urata ca naiba, iarta-ma. Zici ca sunt masini concepute pentru varsta 50+, no offence.

    Răspunde
  3. Bun articol, mi-ai dat cateva idei. Si eu am in plan sa-i iau sotiei o masina hibrid ca a avut una mica pana acum si as merge pe ceva mai mare, dar un suv inaltat de la o masina mica tot nu-i schema. Am vazut de Ford Puma. E o gluma la interior. E la fel de incapator ca o Fiesta, numai ca mai costa cateva mii de euro peste.

    Răspunde
  4. Ai sa razi dar Suzuki pare cea mai buna alegere din ce ai zis aici. Mai ales ca ziceai sa imcapa bicicleta sau caine in portbagaj iar la drumuri lungi sa aiba loc lumea sa intinda picioarele si stand pe locurile din spate. Fata de Vitara, SX4 e un pic mai lunga si mai lata si are portbagajul mai mare, dar e cu 100 kg mai grea si are garda la sol cu 5 mm mai mica (decat vitara) – aici calculeaza el si compara cat de des iese pe drum de tara. Nu mai vorbim ca are 4×4 si ca toti offroaderii stiu de la Suzuki Jimni sau Samurai ca Suzuki stie sa faca masini bune 4×4. Plus ca are dotari super in varianta Luxus: computer de bord cu apple ca play si google, scaune incalzite, camera mers cu spatele, senzori, boxe decente, piele plus alcantara la interior si TRAPA! Acum doar sa nu se astepte la vreun bolid, ca la banii pe care ii are si la gama mentionata toate masinile din articol sunt cuminti. Ai zis hybrid, hybrid sa fie indiferent ca e full sau mild. Cele mild trag mai tare pentru ca eu doar ca un fel de baterie mai mare (adica sunt mai mult niste benzinare), dar consuma aproape la fel ca la o benzina normala spre deosebire de full hubrid care mai face niste economii dar care pe o cutie CVT ai senzatia ca nu mai pleaca de pe loc.

    Răspunde
  5. Gabriel, dragul meu, se vede că te-ai documentat pentru acest articol dar practica ne omoară… mașina pe care o caută amicul tău nu există… undeva trebuie să facă un compromis… ieftin și bun nu există… și ori renunță la unele cerințe/așteptări… ori mai pune un ban deoparte și îți cumpără Toyota RAV4 Hybrid care se apropie cel mai mult de nevoile pe care crede că le are. Pentru că, deocamdată în domeniul mașinilor hybride, avem Toyota și celelalte… nu o spun eu ci numărul de vânzări făcute de Toyota de-a lungul vremii… iar tu ești un om care se bazează pe rezultate concrete nu pe vorbe :)

    CH-R doar arată bine, se mișcă bine, dar în rest nu bifează cerințele prietenul tău… a mai scris cineva mai sus de ce… iar un mild-hybrid e o glumă de marketing… folosește doar la plecatul de pe loc a mașinii și… atât…

    Răspunde
    • Salut, Dumitru! Ai perfectă dreptate. M-am mai uitat și eu și Toyota RAV 4 pare mașina perfectă, deși cu dotări de top trece și de 40 K. Va merge cel mai probabil pe CH-R datorită prețului și a faptului că îi place cum arată. Probabil spațiul din spate și din portbagaj nu va fi ce trebuie, dar își va duce pe rând câinii la veterinar :D

      Răspunde

Comentează la acest articol

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Multumesc pentru share!
Mă poți urmări și pe alte rețele sociale dacă dorești să ținem legătura.
Send this to a friend