Ce să iei în calcul atunci când alegi un hosting web bun, mai ales când multe afaceri se mută online

În acest articol voi povesti din experiența mea ce să iei în calcul atunci când alegi un hosting web pentru a-ți găzdui site-ul online, pentru găzduirea blogului sau pentru găzduirea noului magazin online.

Dar înainte de a trece la discuțiile despre hosting web și domenii, aș vrea să vorbesc un pic despre contextul actual, context în care probabil vrei să-ți muți sau să-ți transferi afacerea online în 2021.

Migrarea către online din 2020 – 2021

Migrarea către online din 2020 – 2021

Din punctul meu de vedere orice criză reprezintă o oportunitate. De fapt, în limba chineză cuvântul criză este compus din două litere din alea chinezești din care una înseamnă criză și una oportunitate.

Trecerea către online era și înainte de pandemie în continuă creștere. Iar asta am văzut în calitate de om de marketing care și deține o mică agenție de marketing: prin concurența pe reclame online.

Dacă în anii 2011-2013 făceai cu un buget de 100 de Euro niște treburi foarte interesante pe social media într-un oraș de provincie, acum nu zic că nu mai faci nimic, dar rezultatele sunt la jumătate.

Totuși, dacă în 2019 creșterea comerțului online și creșterea companiilor în mediul online fie și printr-un simplu site de prezentare era relativ predictibilă, pandemia din 2020 a făcut ca totul să explodeze.

Prin urmare, foarte multe firme din România (și nu numai din România, ci și firme internaționale) și-au dat seama cât de importantă este prezența online și au început să acționeze în direcția asta.

Unele firme au ales să apeleze la agenții de marketing și firme de web hosting specializate, alte firme au ales să facă intern toată treaba, altele au apelat la vecinul student de la etajul 3 și așa mai departe.

Prin urmare, cererea de website-uri, magazine online și bloguri (care și ele pot fi dezvoltate ca o afacere online) a devenit din ce în ce mai mare. Dar și oferta de domenii și web hosting a devenit mare.

În acest articol îmi propun să povestesc simplu și pe înțelesul oricui ce trebuie să iei în calcul atunci când alegi un serviciu de găzduire web pentru noul tău proiect online: blog, website, ecommerce etc.

Blog vs Website vs Magazin Online

Blog vs Website vs Magazin Online

Multă lume nu face diferența dintre un blog, un website de prezentare sau un magazin online și înainte de a trece mai departe aș vrea să povestesc despre fiecare element în parte și să clarific ceva.

Ce este un blog

Ce este un blog

Blog vine de la Web Log, adică jurnal web.

Presupune un website foarte similar cu cel al unei publicații online de tip ziar sau revistă, numai că blogul are o tentă mai personală și de cele mai multe este format dintr-o echipă mai mică (uneori de un singur om).

Pe blog se publică articole despre diverse subiecte și se inițiază discuții în comentarii (deși alea s-au mutat mai mult în social media). Există bloguri de nișă, bloguri generaliste sau o combinație dintre cele două.

Blogurile (nu toate) sunt bine indexate de motoarele de căutare pentru că publică articole mai des și Google trebuie să le indexeze mereu pentru a agrega noutățile publicate de blogger pe blogul său.

Unele persoane își fac bloguri despre pasiunile lor și mai și câștigă bani din asta prin programe de afiliere, alte persoane își fac bloguri pentru brand personal, iar firmele își fac blog pentru SEO.

Pentru a avea un blog performant, flexibil și profesionist, vei avea nevoie de un serviciu de web hosting pentru bloguri.

Ce este un site de prezentare

Ce este un site de prezentare

Un site de prezentare, după cum îi spune și numele, este un website în care îți poți prezenta produsele și serviciile, compania sau portofoliul – dacă ești fotograf, videograf sau alt tip de freelancer.

Obiectivul unui site de prezentare este să-ți ofere o prezență online profesionistă atunci când te caută lumea pe Google, chiar dacă principalele tale leaduri nu vin de acolo.

Totuși, eu am văzut foarte multe persoane care nu au crezut prea mult într-un site de prezentare pentru că la vremea aceea trăiau din renume și din recomandări, dar azi ar da faliment fără acel website de firmă.

La fel cum spuneam și în cazul blogului, pentru a avea un site de prezentare bun, care se încarcă rapid și care e stabil, ai nevoie de găzduire web ok.

Ce este un magazin online

Ce este un magazin online

Un magazin online nu are nevoie de vreo prezentare explicită. Este un magazin, numai că online. Poți expune produse sau servicii pe el pe care le descrii și le afișezi cu poze faine ca să cumpere clienții.

Un magazin online este cea mai simplă, rapidă și ieftină metodă de a fi prezent online cu un business. Dacă ai o idee pe care vrei să o testezi și să vezi dacă este viabilă, iei un hosting ecommerce, un domeniu & go!

Costurile sunt mult mai mici decât cu un magazin stradal deoarece un hosting web bun pentru magazine online pleacă de la sume gen 25 de Euro pe lună (cu posibilitatea de scalare dacă afacerea ta crește).

La fel ca și în cazul blogurilor și a website-urilor de prezentare, pentru a avea un magazin online performant, care să se încarce repede, trebuie să ai un hosting web bun pentru magazine online.

Concluzie blog, website și magazin online

Concluzie blog, website și magazin online

Nu trebuie să fie trei site-uri diferite. Le poți privi ca pe trei părți diferite ale prezenței tale online, firește. Însă nu e nevoie de trei domenii web separate sau de subdomenii pentru toate.

Poți pe același site www să ai și un blog de companie dacă ești firmă sau un blog personal dacă ești consultant, poți să ai și un site de prezentare care să povestească ce faci și poți să ai și servicii sau produse.

Un exemplu pe care ți-l pot da din online-ul românesc este www.abeauty.ro care are și blog pentru a comunica chestii și pentru SEO, are și landing page-uri de prezentare, are și magazin online de servicii.

Prin urmare, indiferent de prezența ta online, de tipul afacerii tale sau de intențiile tale online, ai nevoie de un web hosting bun pentru a nu avea bătăi de cap cu viteza și siguranța prezenței tale pe net.

Ce să iei în calcul când alegi un hosting web bun

Concluzie blog, website și magazin online

Ca un fel de concluzie la acest articol, îți împărtășesc câteva elemente din experiența mea pentru a alege un web hosting bun, fie că vei alege un hosting pentru WordPress, PrestaShop sau orice altceva.

  • Sunt foarte multe oferte de web hosting. Nu îl alege pe cel mai ieftin cu ochii închiși. Nu există cel mai bun hosting web pe care să ți-l recomand pentru că lucrez cu multe firme bune, dar atenție la preț.
  • Atenție la prețul introductiv, prețul pe lună și prețul pe an. Există companii de web hosting (de obicei internaționale), care îți dau un super preț în primul an și apoi din anul 2 te taxează de te rup.
  • Având în vedere punctul de mai sus, odtată ce ai ales o companie de web hosting bună, greu o mai schimbi cu alta. Asigură-te în acest caz că au recenzii ok, că vă înțelegeți bine și că ai uptime 99% real.
  • Este bine să ai suport în limba română dacă websiteul tău se adresează publicului vorbitor de limbă română iar tu nu comunici confortabil în scris în engleză. Că probleme mereu mai apar.
  • Dacă ai un website pe WordPress și poți achiziționa un web hosting bun dedicat WordPress (fie el și shared) ia-ți special pentru WordPress chiar dacă va costa un pic mai mult decât găzduirea obișnuită.
  • Unul dintre criteriile de performanță ale unui website reprezintă viteza de încărcare pentru că influențează atât dpdv SEO cât și al conversiei. Un hosting web bun poate face diferența la viteză.

Acestea fiind spuse, dacă ai întrebări sau nelămuriri nu ezita să-mi lași un comentariu la acest articol, iar dacă mă pricep la vreo întrebare specifică de web hosting îți răspund cu drag. Ne vedem online!

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.