SEO local sau SEO global pentru businessul tău?

SEO sau optimizarea pentru motoarele de căutare este procesul de îmbunătățire a vizibilității site-urilor web sau paginilor web în cadrul rezultatelor căutarii în lista facută de motorul de căutare. Mai pe scurt, acțiunile SEO fac ca site-ul tău să ocupe o poziție privilegiată pe Google sau pe alte motoare de căutare, ceea ce atrage clienți mai mulți și vânzări mai mari.

Tacticile SEO aplicate asupra site-ului afacerii tale depind de ce fel de clienți cauți. Altfel spus, ești interesat să atragi clienți din zona în care îți desfășori activitatea sau din lumea întreagă? Răspunsul la această întrebare te va face să înțelegi dacă ai nevoie de SEO pe plan local sau SEO global.

În cazul în care conținutul de pe site-ul tău include cuvinte cheie și fraze care se potrivesc sau seamănă cu căutarile comune făcute de utilizatorii de Internet pe Google, site-ul tău are mai multe șanse să apară în primele rezultate oferite de motorul de căutare. Fiecare cuvânt cheie sau expresie pe care le plasezi pe site-ul tău acționează ca un steag care indică faptul că site-ul tău este relevant pentru cei ce caută anumite subiecte.

Mai jos vom examina pe ce tip de SEO, local sau global, ar trebui să se concentreze afacerile, în funcție de obiective, public țintă și buget.

SEO local

SEO local se concentrează pe atragerea pe site-ul tău a clienților locali. În general, afacerile mai mici, care își desfășoară activitatea pe plan local, restaurantele și business-urile cu o singură sau două locații au nevoie de SEO local.

Optimizarea site-ului la nivel local înseamnă că te vei concentra asupra informațiilor care sunt relevante clienților din zona ta de activitate, care pot fi interesați de produsele sau serviciile tale. De exemplu, date despre program, locație și date de contact. Aceste informații îți vor aduce clienții direct la ușă.

Printre beneficiile SEO local se regăsesc:

  • căutările pe Internet de pe telefonul mobil sunt în creștere. Cele mai multe căutari de pe mobil sunt făcute de persoanele aflate în mișcare. Mai exact, unul din doi clienți caută pe Internet o afacere în timp ce se află în mers și jumătate dintre ei ajung să viziteze locurile pe care le-au căutat în ziua respectivă. De aceea sunt foarte importanți markerii pe care SEO local îi folosește pentru ca afacerea ta să apară în cadrul rezultatelor când cineva este în preajmă.
  • în încercarea de a oferi utilizatorilor săi o experiență personalizată, Google a ajuns să favorizeze afacerile locale mai mult decât pe cele mari. Prin multele schimbări de algoritm ale Google, companiile locale au suferit întotdeauna mult mai puțin.

SEO global

Afacerile care vor să fie recunoscute ca parte a unei industrii, și nu doar ca o afacere pe plan local, ar trebui să se concentreze pe SEO Global. O companie care dorește să facă afaceri la nivel național sau internațional nu vrea să fie „prinsă”  într-o regiune specifică. În loc să creeze listing-uri ale datelor de la nivel local, aceste companii ar trebui să se concentreze pe crearea de pagini de brand, care să distribuie informații despre companie ca întreg decât despre locație.

Beneficiile SEO global sunt:

  • concentrarea pe piața internațională. Doar o șeptime din populația lumii vorbește engleza, iar dintre vorbitorii de engleză doar 340 de milioane pentru care reprezintă prima limbă. Dacă ești un comerciant online care livrează la nivel global, aceste cifre sunt dovada că trebuie să creezi mai multe versiuni ale site-ului în diferite limbi și să atragi atenția și altor motoare de căutare puternice în respectivele țări.
  • optimizarea site-ului la nivel global nu înseamnă că îi limitează abilitatea de a atrage clienți la nivel local. De fapt, strategiile SEO locale și globale lucrează împreună pentru afacerile care vând bunuri, atât pe web, cât și în magazinele reale.

2 comentarii la „SEO local sau SEO global pentru businessul tău?”

  1. Salut! Daca ai nevoie de SEO de calitate pentru afacerea ta trimite-ne un email la roghostcopy@gmail.com

    Suntem o echipa de ghost copywriteri ce realizează articole SEO premium si unice, nu genul ala de articole seo la 50 lei de 300 de cuvinte pentru care iti poti lua ban de la Google.

    De asemenea, putem scrie articole pentru siteuri de stiri si chiar carti.

    Preturile variaza intre 100 si 300 lei pentru un articol seo premium in functie de lungimea acestuia, research-ul facut, brieful primit, numarul de linkuri si imagini. Lucram discret. Nu ne cunosti, nu te cunoastem, continutul devine proprietatea ta dupa achitare si poate fi verificata originalitatea cu Creative Commons.

    Si inca ceva, Gabriel. Acest mesaj nu este unul de tip spam. Este un mesaj cu care am vrut sa-ti atragem atentia pentru ca stim ca primesti multe emailuri in care unii vor sa-ti vanda servicii. Poti sa nici nu publici acest comentariu :)

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.