Abelle

Metode de promovare magazin online de îmbrăcăminte și accesorii

Scriu acest articol despre metode de promovare magazin online de îmbrăcăminte și accesorii cu gândul la o bună prietenă din blogosfera gălățeană, Anca Botezatu. Anca are un blog de beauty și fashion pe care îl puteți citi aici, la 101FashionStreet.com. Dar nu despre blogul ei vom vorbi acum, ci despre noul, proaspătul, tânărul magazin online de îmbrăcăminte și accesorii pentru femei pe care l-a lansat de curând: Abelle.ro

Pe lângă faptul că numele domeniului ales pentru magazinul online este unul scurt și ușor de reținut, aspect care din punctul meu de vedere este primordial în succesului unui magazin online, Abelle Boutique știu sigur că va fi un succes pentru că în spatele acestuia se lucrează cu foarte multă pasiune și entuziasm. Discutând cu Anca despre metode de promovare magazin online de îmbrăcăminte și accesorii, mi-am dat seama că merită să-i scriu un articol dedicat în care să-i povestesc tot ce știu. Nu sunt eu expert în metode de promovare magazin online de îmbrăcăminte și accesorii, dar mi se pare mult mai ok să-mi exprim recomandările public, astfel încât să mă ajutați și cu niște completări exprimate prin comentarii la finalul acestui articol.

Metode de promovare magazin online de îmbrăcăminte și accesorii

Dragă Anca, iată ce metode de promovare magazin online de îmbrăcăminte și accesorii am eu în cap pentru Abelle.ro ;):

Comparatoarele de prețuri pot fi un punct bun de start. Există mai multe variante, deși la început ar merita să investești măcar câte 150 lei la fiecare ca să vezi care comparator îți aduce rezultatele cele mai bune din punct de vedere conversii. Ai de unde alege: Price.ro, Compari.ro, ShopMania.ro etc. Cel mai important este să ai prețuri bune pe repere care se regăsesc și la alți comercianți sau să ai repere unice, cu denumire unică. Recomand să nu pui prețul cu tot cu transport inclus. Marea majoritate a clienților se uită la prețul produsului și au tendința să verifice magazinul cel mai ieftin. Abia mai târziu studiază costurile de transport. După o lună intensivă de folosit comparatoare de prețuri vei ști cam ce buget vrei să aloci acestui tip de promovare.

Publicitatea pe bloguri este iarăși o metodă bună de promovare. Îți recomand să faci o clasificare a blogurilor din nișa beauty & fashion sau a blogurilor a căror audiență este formată din femei, indiferent de subiectul abordat. Caută să iei articole peste 300 de cuvinte și un singur link către magazinul tău online sau categoria de produse pe care vrei s-o promovezi în link. Deși unii experți SEO mi-ar arunca cu pietre în cap citind ceea ce îți voi scrie în continuare, mă risc :). Când cineva inserează un link către pagina principală (nu categorii secundare), să rogi să îți pună ca text ancoră numele brandului (adică Abelle sau Abelle Boutique) nu cuvinte cheie folosite de toată lumea pentru un magazin online de îmbrăcăminte și accesorii (gen imbracaminte femei, esarfe femei, esarfe unicat femei).

Concursurile online pot atrage un pic de buzz. Cel mai important este să faci concursuri online extrem de simple, cu cerințe puține. Iar ca premii, mai degrabă oferi mai multe premii mici sau medii, decât un premiu mare, deoarece atrage mai mult. Eu în acest moment, de exemplu, aș oferi niște vouchere de cumpărături prin tragere la sorți celor care se abonează la newsletter-ul Abelle Boutique până pe data de 15 septembrie. Este important să ai cui să te adresezi cu oferte și promoții săptămânale pe email. Ok, la început se vor înscrie probabil mai mulți amatori de concursuri online decât potențiali clienți, dar păstrând o strategie motivatoare de abonare la newsletter vei vedea că rezultatele nu vor înceta să apară. Concursurile online le poți promova foarte ok pe site-ul Concursuri.biz.

Cam astea ar fi sfaturile pe care ți le pot da pentru început eu. Mai jos, la rubrica de comentarii sper să apară sfaturi și de la alte persoane. Legat de publicitatea prin Google AdWords, Facebook, agenții de publicitate sau de publicitatea offline, nu am menționat încă pentru că asta va face obiectul unei alte discuții pe larg. Mai pe scurt mai jos.

Concluzii

Metode de promovare magazin online de îmbrăcăminte și accesorii

  • Comparatoare de prețuri: pot fi o sursă rapidă de conversii dacă ai produse ușor identificabile, care sunt căutate de obicei de clienți pe net.
  • Publicitate pe bloguri: nu aduce rezultate pe termen scurt, dar pentru rezultate pe termen lung trebuie să plantezi această sămânță chiar azi.
  • Concursurile online: șanse foarte mici să producă niște comenzi pe site, dar oferă expunere și buzz în primele 5 zile de la lansare.
  • Google AdWords: concurența e foarte mare pe nișa fashion și va trebui să te pregătești cu un buget serios dacă vrei multe comenzi.
  • Facebook Ads: deși în anumite nișe anunțurile de pe Facebook nu aduc conversii, ci doar brand awareness, s-ar putea ca pe fashion să fie bune.
  • Blogul: un blog activ al magazinului online poate aduce oameni din căutări pe Google. Eu aș folosi și lega foarte mult blogul 101FashionStreet.com de Abelle.ro.
  • Offline: publicitatea offline e bună, dar e greu să măsori conversiile pe care ți le aduce în online. Momentan recomand să mai aștepți și să vezi în ce direcție se duce magazinul.

Mult succes Anca și Cătălin! Mult succes Abelle Boutique!

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

18 Comments

  • Anca

    Reply Reply 16/08/2013

    Iti multumim din suflet Gabi. Cu siguranta vom lua in considerare acest articol :).

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 16/08/2013

      Cu mare drag! Să fii și cu ochii pe comentarii că și aici se zic lucruri interesante ;)

  • Yamasha

    Reply Reply 16/08/2013

    Poate alege chiar si un fotograf profesionist care sa ii faca pozele pentru site, care sa ii puna in valoare hainele, sa le scoata in evidenta.

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 16/08/2013

      Fotografiile sunt realizate de către prietenul ei, Cătălin. Deși el recunoaște că nu e fotograf profesionist, părerea mea e că are foarte mult talent și dacă va continua să se dezvolte în această direcție, nici nu se va mai pune problema angajării unui fotograf din exterior.

  • Vladko

    Reply Reply 16/08/2013

    Cele mai eficiente cred ca sunt concursurile. Decat sa investesti ceva intr-o campanie adwords mai bine organizezi niste concursuri prin care sa dai niste haine gratuite. Poti la fel de bine sa implici si bloggeri in promovare organizand un concurs pentru ei. Lumea adora sa primeasca lucruri gratis si astfel vor reveni pe site ori pentru alte concursuri ori pentru a cumpara ceva.

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 16/08/2013

      Și eu cred în concursuri eficiente. Singura chestie la concursuri este că trebuie să te ții de ele, adică să ai o oarecare constanță în organizarea concursurilor. Pentru că dacă se organizează o singură dată, oamenii au tendința să uite repede unde au participat.

      • Vladko

        Reply Reply 16/08/2013

        Da e buna precizarea asta. Ideal ar fi un concurs lunar intr-o anumita perioada a lunii. Sa devina ca si o „traditie” a siteului respectiv.

        • cdany

          17/08/2013

          La organizarea de concursuri exista posibilitatea sa iti alegi o audienta cu care nu prea ai ce sa faci in viitor. Pentru inceput da, sunt deacord ca merge facut un concurs pentru a crea un buzz, dar sa faci asta constant nu prea sa mereta nici din punct de vedere bussiness dar nici din punct de vedere al audientei pe care vrei sa ti-o creezi. Cu astfel de concursuri organizate regulat, ai ocazia sa ramai cu un anumit segment de oameni care sunt acolo si .. cam atat.

          Legat de Adwords, daca il faci cu cap, sau daca iti face cineva structura contului de Adwords, obtii rezultate super ok, la costuri minime ;).

        • Vladko

          17/08/2013

          O campanie de advertising facuta corect face toti banii. Avem exemplul Mercador. Eu stau intr-un judet in care sunt foarte multe zone rurale si nu toata lumea are net insa mai tot omul a auzit de Mercador. Se vand gaini, tractoare, utilaje, cereale pe Mercador.

        • Gabriel Ursan

          17/08/2013

          Nu știu dacă acest magazin online pleacă cu același resurse la drum precum Mercador. Cei de la Mercador au avut și reclame la TV, lucru care în mediul rural prinde încă bine.

    • Alecia

      Reply Reply 16/08/2013

      In acest caz practica bate teoria si tin sa te contrazic.
      Cei care participa la astfel de concursuri sunt in cea mai mare persoane fara prea mare putere de cumparare, care spera ca dand un share pe facebook si like unei pagini sa castige ceva. Pur si simplu, vei atrage vizitatori netargetati care nu sunt interesati de produsele tale, ci doar s-ar bucura sa castige ceva. Aceste concursuri se fac mai mult pentru branding, nu pentru a genera conversii cu ajutorul lor.

      In schimb o campanie adwords bine gandita va genera automat vanzari. Costurile nu sunt atat de mari daca iti sacrifici putin timp pentru research si „ataci” pe longtail, ba chiar satisfactiile vor fi foarte mari pentru ca rata de conversie va fi … frumoasa :)

      @Gabriel, ai omis o optiune de promovare care ar putea fi mai eficienta decat toate cele precizate si anume afilierea.M-am uitat in mare la produsele din magazin si chiar cred ca ar avea succes intr-un program de afiliere.

      @Anca, iti doresc mult succes cu magazinul. Ai inceput cu dreptul, continua asa ;)

      • Gabriel Ursan

        Reply Reply 16/08/2013

        Ai dreptate Alecia, pe la evenimentele de marketing organizate de Cristian Manafu li se zice tomboliști. Cică sunt vreo 800 care participă constant la toate concursurile online posibile și imposibile :).

        Uff, am uitat de afiliere, care mai ales pe această nișă aduce conversii bune. Mulțumesc pentru completare!

      • Și eu tot pe afiliere aș merge. Nu știu cât de greu este de implementat din punct de vedere tehnic dar probabil aduce rezultatele cele mai spctaculoase.

  • Ioana Isaia

    Reply Reply 12/09/2013

    Cred ca si retelele de cupoane si reduceri ar fi o varianta pentru magazinele online. Cel putin in prima etapa cand inca se creeaza notorietate. Este si o modalitate de a folosi pentru awareness niste baze de date destul de bine puse la punct.

  • Naskwik

    Reply Reply 23/08/2014

    Utile sfaturile privind promovarea. Cred ca, se merita pus link-ul, spre una din categoriile site-ului.

  • Vreau sa va felicit pentru articol, este de calitate si contine idei foarte bune pe care daca le aplici, este imposibil sa dai gres. Eu am un magazin care aduce in atentia oamenilor pasionati de accesorii, mai ales in atentia femeilor o gama foarte variata cu diverse modele de cercei, de aur cu perle.

  • Ideiile prezentate sunt foarte bune, motiv pentru care as vrea sa te felicit. Si eu vreau sa-mi deschid magazin online cu imbracaminte, in principiu produsele principale sunt blugii/ pantalonii. Singura probolema este ca sunt foarte multi concurenti si nu care este secretul unei promovari de calitate astfel incat sa ajung in primele cautari.

Leave A Response

* Denotes Required Field