Facebook Messenger

Discuțiile pe Facebook Messenger

Discuțiile pe Facebook Messenger nu sunt ca în viața reală. Adică, nu e ca și cum omul pe care îl abordezi e acolo cu tine față în față și disponibil doar pentru tine. Nu te amăgi cu asta.

Faptul că cineva stă pe Facebook și e aparent disponibil nu înseamnă că o freacă pe acolo, pe Facebook, și e disponibil la discuții. Unii muncesc pe Facebook. Ăla e locul lor de muncă. Din punctul meu de vedere discuțiile pe Facebook Messenger ar trebui să fie ca niște SMS-uri. Scurte și la obiect.

Dacă trimiți comunicate de presă pe Facebook ai șanse mari să: 1. Nu ți le publice nimeni. 2. Să prinzi omul într-un moment nepotrivit. De asta există mailul. Ca să-i trimiți omului detalii. Și omul să-și lase mailul în inbox și să se ocupe de subiect când are timp. Fii empatic. Da, poți să-l abordezi pe Facebook și să-i ceri adresa de email pentru ceva, iar peste 2 zile să faci un follow up. Dar cam atât și nimic mai mult.

Dacă încerci să convingi omul să se alăture unui proiect adresându-te pe Facebook Messenger, ai șanse mari să nu-l prinzi concentrat sau să-l prinzi concentrat pe un alt subiect. Și îți va zice ceva ok, dar va uita ce i-ai zis în secunda 2. Mai ales dacă se află la volan, într-o ședință, într-un training etc. Pe Facebook Messenger merită să faci un prim contact, să faci follow-up și eventual să ajustezi detalii în timp real după ce în prealabil v-ați înțeles pe mail.

Dar după cum ziceam, chestii scurte și la obiect. Ce e scris rămâne scris. De asta prefer mailul. Da, ce e scris rămâne scris și pe Facebook Messenger, dar nu stă nimeni să vadă ce mesaje de căpătâi mai are acolo. Nu își face workflow din treaba asta.

Doar dacă Facebook Messenger și Facebook (în general) e sursa principală de bani (iar aici e o altă poveste, știu, nu generalizez – deși nu sunt adeptul strategiei de a avea un business pe un pământ pe care nu îl deții, pentru că rețelele de socializare sunt un pământ în arendă – nu îl deții, doar prășești pe el). Revin. Nici o companie serioasă nu îți va trimite brieful pe Facebook Messenger. Așa că, indiferent de intențiile bune pe care le-ai avea abordând omul pe Facebook Messenger și povestindu-i acolo despre proiectul tău (că așa se face frumos b2b, h2h sau p2p :)), încearcă să sintetizezi totul într-un mail și să-l trimiți. Pentru că oamenii serioși își citesc mailul. Și răspund la el. Iar dacă ai vreo temere că mailul tău ajunge în SPAM și de asta preferi Facebook Messenger, well… mailul ăla nu ajunge în SPAM degeaba (din experiența mea 99% din mailurile ajunse în SPAM merită să ajungă acolo). Și cu asta am zis tot. Mulțumesc anticipat :)

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

Leave A Response

* Denotes Required Field