mancare sanatoasa

Dietă sau stil de viaţă?

Am un organism al naibii de rapid. Ba mă îngraş, ba slăbesc. Iar asta se întâmplă într-un timp foarte scurt. Dintr-un anumit punct de vedere e bine, dintr-un anumit punct de vedere nu.

În acest moment am pus un pic de burtă şi aş vrea să o dau jos în următoarele două săptămâni. Nu e ceva grav, dar pur şi simplu nu mă simt bine cu ea :). Cu ceva timp în urmă scriam aici că am încercat dieta Max Planck. Nu că nu am avut rezultate, dar n-am reuşit să o ţin mai mult de o săptămână. Parcă respectivul regim alimentar a fost mult prea drastic pentru mine şi am început să am ameţeli şi alte stări nasoale.

Aşa că am renunţat şi am abordat pentru o anumită perioadă de timp un stil de viaţă ceva mai sănătos. Surpriză. Am pierdut în greutate aşa cum mi-am dorit, m-am simţit mai bine şi mi-am păstrat greutatea sub control o bună bucată de timp, chiar dacă mai făceam excese uneori. Acum m-am îngrăşat la loc pentru că am avut în ultima lună un program destul de alert, cu mâncat ce prindeam, pe unde prindeam sau când prindeam. Mult.

De aceea, am decis să revin la stilul de viaţă care mi-a adus succesul atunci. De fapt, stilul de viaţă legat de alimentaţie, pentru că din perspectiva odihnei (foarte importantă de fel) şi a încărcării, nu prea am variante de ieşire. Poate după ce mai creşte Sara :).

mancare sanatoasa

În cazul în care sunteţi interesaţi, iată cum ar arăta o săptămână dintr-o dietă normală, simplă şi nesolicitantă, dietă care la mine a dat rezultate. Atenţie, poate nu se potriveşte pentru organismul fiecăruia, dar poate vă inspiră.

Nu uitaţi că între mese merge mereu un măr ;).

Dimineaţă
Luni Cafea fără zahăr sau cu zaharină + iaurt dietetic + musli
Marţi Cafea + 2 ouă fierte + 2 felii telemea + salată
Miercuri Cafea fără zahăr sau cu zaharină + iaurt dietetic + musli
Joi Cafea + 2 ouă fierte + 2 felii telemea + salată
Vineri Cafea fără zahăr sau cu zaharină + iaurt dietetic + musli
Sâmbătă Cafea + 2 ouă fierte + 2 felii telemea + salată
Duminică Cafea fără zahăr sau cu zaharină + iaurt dietetic + musli
Prânz
Luni Grătar pui + legume pe grătar + salată
Marţi Grătar pui + ciuperci + salată
Miercuri Maximum 6-7 sarmale
Joi Grătar pui + legume pe grătar + salată
Vineri Păstrăv la cuptor sau la grătar + lămâie
Sâmbătă Carne de pui la cuptor + salată
Duminică Grătar de vită + salată
Seara
Luni Ton cu lămâie
Marţi Supă de pui
Miercuri Telemea + salată
Joi Telemea + salată
Vineri Iaurt + musli
Sâmbătă Telemea + salată
Duminică Ton cu lămâie

Totuşi, dacă vreţi să faceţi o treabă seriosă şi să vă transformaţi o simplă dietă într-un stil de viaţă sănătos, dar plin de mâncăruri diversificate, merită să aruncaţi un ochi pe o secţiune de gastronomie şi să vă comandaţi o carte de acolo. E mai sigur aşa.

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

11 Comments

  • cotos

    Reply Reply 12/03/2013

    Am fost la o dieta stricat timp de 6 luni de zile..Din cauza unei hepatite A din toamna..Acum ca a trecut am realizat ca am burta..Urmeaza sa merg la sala, si sa tin o dieta exclusiva pe legume si peste

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 12/03/2013

      Important e sa nu te infometezi si sa te simti bine. Eu asa vad stilul de alimentatie cel mai potrivit.

  • Yamasha

    Reply Reply 12/03/2013

    eu inca n-am nevoie de o dieta, nu se depune inca, probabil ca dupa 30 de ani va fi o problema asta…:D

  • Pato Basil

    Reply Reply 13/03/2013

    sunt norocos ca n-am probleme… desi uneori la camin mai mananc si la 12 noaptea

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 13/03/2013

      Pai la tine se vede de la o posta ca iti vei permite sa mananci orice si orcand pana pe la cel putin 30 de ani :). Probabil ai un metabolism foarte ok.

  • elena

    Reply Reply 13/03/2013

    Bineinteles ca nu ma pot abtine sa nu zic ceva; in primul rand eu as arunca zaharina, care pe langa faptul ca este nociva produce un fenomen paradoxal- chiar daca nu are calorii, in loc sa te ajute sa slabesti chiar poate favoriza ingrasarea; asta pt ca gustul dulce artificial pacaleste creierul, ce asteapta sa apara si caloriile care de fapt nu sunt in zaharina; astfel ca, prin secretia unor hormoni, creierul modifica metabolismul si astfel retine calorii mai mari din celelalte alimente; iar in timp, ne vom ingrasa si imbolnavi.

    De asemenea este f importanta combinarea alimentelor- nu tb asociate mai multe tipuri de proteine la aceeasi masa- de ex oua cu telemea; aceasta combinatie solicita mult prea stomacul pt a le digera si cheltuie o gramada de energie; or scopul micului dejun este de a ne furniza energie pt a putea functiona cel putin pana la orele pranzului, nu de a folosi energia pt digestie.

    Iar cafeaua in nici un caz pe stomacul gol, dar nici imediat dupa masa; consumarea acesteia imediat dupa masa va impinge alimentelor tocmai ingerate catre intestin, nedigerate si neputand organismul sa isi extraga din ele ceea ce are nevoie.
    Si ma opresc aici pt a nu fi luata la bataie:)))))si fiindca e ff tarziu.

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 13/03/2013

      Nu dormi la ora asta Elena :)? Ce zici, te bagi la un guest post despre nutritie pe blogul meu?

    • Mihaela Năstase

      Reply Reply 31/05/2013

      Elenaaaaa, te rugăm să continui, nimeni nu sare la bătaie ( sau dacă s-ar întîmpla aş….face ceva în privinţa asta), şi de altfel adăugările tale îmi păreau cît se poate de pertinente, aşa că..
      Teee roooooooog, revino ! :)

  • anamaria

    Reply Reply 25/03/2013

    Este o dieta foarte buna de a slabi cu rezultate imediate si sanatoasa in acelasi timp.

Leave A Response

* Denotes Required Field