Optimizarea SEO încă funcționează și merită să investești în ea pentru o prezență corectă online

Majoritatea cititorilor mei știu ce înseamnă SEO. Pentru cei care încă nu știu voi spune că abrevierea SEO vine de la Search Engine Optimization. Adică optimizarea pentru motoarele de căutare. Știm deja că mediul online este viitorul și mai știm deja că orice afacere are nevoie de o prezență online solidă atunci când vine vorba de propriul website. Cei de la Bavali Expert m-au provocat să scriu un pic pe înțelesul oricui despre optimizarea SEO.

O să zic cam așa. Printre multitudinea de tipuri de marketing eu am să vorbesc acum despre două tipuri. Marketing inbound și marketing outbound. Bineînțeles, pe scurt. Marketingul outbound este atunci când tu te afișezi cu diverse forme de reclamă în fața audienței tale. Dacă mergi pe stradă și vezi un panou publicitar cu o reclamă la noul Mercedes S Klasse înseamnă că vezi o formă de marketing outbound.

La fel și atunci când intri pe un site și vezi diverse bannere. Cineva se expune cu o potențială ofertă în fața ta chiar dacă tu nu ești neapărat în targetul lor de clienți. Ăsta e marketingul outbound. E bun, pentru că ai șansa să te contectezi și să te reconectezi la potențiali clienți. Însă nu e tocmai o formă de a face marketing de tip sniper. Adică nu țintești la fix clientul. Pui o formă de publicitate și aștepți ca cei interesați să te contacteze prin diverse forme, să facă o acțiune pe siteul tău etc. E ca și cum ai fi la pescuit și încerci cu diverse momeli, apoi aștepți :)

Optimizarea SEO ține mai degrabă de partea de inbound marketing, cel puțin din punctul meu de vedere. Mai pe înțelesul oricui, dacă ai un site bine optimizat SEO componenta asta de marketing te ajută să te găsească clienții pe tine, nu tu pe ei.

Imaginează-ți că te doare ceva sau ai o afecțiune medicală. Începi să cauți pe Google diverse informații și remedii. Dai peste mai multe siteuri. Iar unul dintre site-urile optimizate SEO peste care dai are și posibilitatea să te ajute. Îți oferă gratuit informațiile de care ai nevoie, dar îți oferă și posibilitatea să intri în contact cu ei, să vezi ce proceduri îți oferă etc.

În momentul ăsta clientul e mult mai HOT, cum se spune în vânzări. Adică acesta are și nevoia și urgența de a alege serviciul tău odată ce tot îl caută pe internet. Iar faptul că site-ul tău este găsit de el e o formă de marketing inbound realizată prin optimizarea SEO. Numai că lucrururile nu se opresc aici. Optimizarea SEO nu e atât de ușoară precum pare. Presupune muncă, presupune conținut de calitate, presupune analiză, presupune mult mai multe aspecte. Tocmai de aceea eu recomand servicii de optimizare SEO astfel încât proprietarul de afacere să se concentreze pe ce știe el să facă mai bine și să lase specialiștii să-și facă treaba. Mai ales că experimentele SEO pot face mai mult rău decât bine.

Însă cam atât pe azi despre optimizarea SEO. Cu siguranță voi mai trata acest subiect în multe alte articole. Nu ezitați să scrieți un comentariu cu întrebări, iar cei de la Bavali vor răspunde.

Servicii de optimizare SEO

14 comentarii la „Optimizarea SEO încă funcționează și merită să investești în ea pentru o prezență corectă online”

  1. Recunosc că am citit acest advertorial în diagonală pentru că subiectul îmi este familiar și vreau să spun doar atât: viteza de încărcare a paginii este un factor seo important și prin urmare e greu să faci optimizare pentru un client când propria ta afacere se încarcă în 5 secunde.

    Răspunde
    • De curiozitate am dat un PageSpeed Insights pe Bavali și stă binișor. Adică are 70/100 pe mobil și 88/100 pe desktop. Pingdom Tools îmi arată 3 secunde pe încărcare, dar testat pe Suedia. Probabil pe România se încarcă ceva mai rapid.

      E drept că SEO ține și de viteza de încărcare a site-ului, însă la un moment dat trebuie să ai un echilibru între design, viteză și UX ca să-ți atingi obiectivele cu siteul. Îți dai seama că e destul de greu să le împaci pe toate și să ai și o super viteză de încărcare.

      Răspunde
    • Va multumim pentru vizita pe site si analiza sumara pe care ne-ati facut-o, dar vrem sa va anuntam ca website-ul nostru a trecut si inca trece printr-o perioada de redesign, reorganizare, etc… iar deocamdata nu am ajuns in faza in care sa lucram la viteza paginiilor, dar va promitem ca se va rezolva in viitorul foarte apropiat.

      Iar din punctul nostru de vedere viteza de incarcare a paginii este un element foarte importand in ROI.

      Răspunde
  2. In lipsa unui plan de afaceri pe termen mediu si lung au nevoie de rezultate seo imediate. Nu au timp sa astepte. La noi predomina oportunistii. Si apoi, dupa ce se uita peste gard, sustin ca seo nu merge.

    Răspunde
    • In Romania orice „patron” crede ca se poate imbogatii peste noapte, iar cand isi dau seama ca nu este asa, incep sa caute solutii disperate sa-si vanda produsele/serviciile cat mai repede si dau peste persoane/firme care le promit marea cu sarea intr-un timp foarte scurt la un pret foarte mic. Aceia sunt „speciistii SEO” care acum spun ca SEO a murit.

      Răspunde
  3. E greu, mai ales ca in ziua de azi lucrurile s-au schimbat, dar multi webmasteri isi „optimizeaza” site-ul dupa metodele de acum 4-5-6 ani. Apoi vin sa le scoatem site-ul din … probleme. Si vor si rezultate de pe o zi pe alta .. :(

    Răspunde
    • Sper ca ai dorit sa spui „webmasteri”, deoarece doar ei cred ca SEO este PPC dar la costuri mult mai mici, adica ai dat click si esti in prima pagina. Pentru cei care se considera webmasteri sau administratori de site/afacere, fara „”, ei stiu ca orice investitie buna se intoarce in cel putin 6 luni, iar noi cu ei ar trebui sa lucram.

      Răspunde
      • Da, m-am referit la webmasteri cu ghilimele. Pana la urma este de inteles, ei administreaza site-uri, nu fac SEO, nu le pot face bine pe toate, insa e frustrant cand vine si iti spune „Site-ul meu a fost penalizat. Nu stiu de ce. Il reparam?”

        Răspunde

Comentează la acest articol

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.