De ce să comentezi direct pe bloguri dacă ai ceva bun de spus?

Probabil că citești majoritatea articolelor de pe site-uri sau bloguri prin intermediul Facebook. Acolo îți apar, acolo îți este mai ușor să comentezi. Recunosc că și eu o mai fac.

Dacă vrei ca al tău comentariu să aducă cu adevărat plus valoare internetului, lasă comentariul direct la articolul de pe blog. Nu pe Facebook, nu pe alte rețele sociale. De ce? Păi, e simplu. Dacă vei comenta pe Facebook, comentariul tău se pierde în neant.

Să zicem că vei comenta ceva interesant la o rețetă, la un articol legat de nutriție, la un articol legat de sport sau la orice altceva care i-ar putea fi util omului care ar citi comentariul tău. După câteva zile comentariul tău este îngropat și nu-l mai dezgroapă nimeni. Însă dacă vei comenta direct pe blogul respectiv comentariul tău va fi citit și peste ani de zile de cei care au nevoie de sfatul tău. Oamenii vor găsi pe Google articolul respectiv + comentariul tău.

Îți dau trei exemple. Primul exemplu. Am articolul ăsta în care povesteam acum 2 ani că am probleme cu copilul care nu mănâncă. Periodic intră părinți îngrijorați acolo care citesc articolul, citesc comentariile și eventual pleacă cu o direcție sau o soluție. Dacă toate comentariile de acolo erau lăsate pe Facebook nu mai beneficia nici un părinte de ele. Pentru că lumea caută pe Google când are o problemă, nu pe Facebook.

Al doilea exemplu este cu acest articol despre instalarea iGO pe Android, astfel încât să ai navigație GPS pe telefon fără internet. Apar tot felul de probleme la instalare, tot felul de kit-uri noi. Oamenii își găsesc răspunsurile în comentariile de pe blog, nu pe Facebook.

Al treilea exemplu. Am testat la un moment dat niște produse de la un MLM. Am scris despre asta total dezinteresat. Însă există oameni care vor să se bage în subiect și să afle mai multe. Oamenii comentează acolo cu bune și cu rele. Unii își găsesc parteneri noi, alții se lămuresc. Dacă toate comentariile de acolo ar fi fost doar pe Facebook s-ar fi pierdut în neant.

Un exemplu bonus este atunci când am povestit aici despre mașina mea VW Jetta. Sunt extrem de mulți oameni care intră și citesc acel articol plus comentariile. Și asta după 4 ani. Oameni care obțin păreri pertinente. Dacă vrei să faci lumea un loc mai bun, iar sfaturile tale să fie luate în considerare, comentează direct pe bloguri, nu pe rețelele sociale.

Comentariul tău s-ar putea să ajute sau să influențeze pozitiv pe cineva, chiar dacă atunci când scrii despre asta nici măcar nu te gândești cât mult bine poți face. Comentează pe bloguri.

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

10 comentarii la „De ce să comentezi direct pe bloguri dacă ai ceva bun de spus?”

  1. Pun pariu ca toti cei care au comentat la acest articol, sunt si ei bloggeri, including myself. Subiectul asta doare…uneori. Cele mai intrigante teme au de obicei cele mai multe comentarii. Depinde de ce anume scrii.

    Răspunde
  2. E bine sa-ti comenteze si pe blog si pe facebook. De ce? Comentariile pe blog dau bine la Google si iti pozitioneaza articolul mai bine. Cu cat ai comentarii mai multe pe Facebook, cu atat ai reach mai mare la postare, de unde iti pot ajunge oameni pe blog. Deci e bine sa ai si acolo si acolo. Iti spusesem si eu aici: https://www.gabrielursan.ro/autori-noi-pe-blog/ ca ar trebui sa ai comentariile mai sus :)

    Răspunde
  3. Pe mine mă exasperează când cineva îmi citește articolul pe blog și îmi comentează pe Twitter/Facebook. La fel cum mă enervează atunci când trimit un mail și, în loc de răspuns, primesc… un telefon.

    @Gabriel: la tine e foarte confuză partea cu „VREI UN #UNSHPEMAIL?” și box-ul negru de după…

    Răspunde
  4. Nu cred ca e atat de dificil sa comentezi pe un blog, eu am observat ca multi au si o lejeritate de a comenta direct pe facebook mai ales daca citeste doar titlul. Sau pur si simplu ii doare mana sa-si puna numele si o adresa de mail acolo.

    Răspunde
  5. De cele mai multe ori nu e vina utilizatorului. Sunt foarte multe bloguri la care este destul de greu să comentezi.
    Poate că nouă, bloggerilor, ne este ușor să găsim zona de comentarii, dar pentru un utilizator normal nu e așa simplu, mai ales dacă nu e interesat să comenteze. Trebuie să facem ca acest proces să fie mai ușor.

    Am observat pe un blog de-al meu că după ce am schimbat tema au început să apară comentarii mai multe. Am analizat puțin situația la rece și formularul de comentarii era mult mai la îndemâna utilizatorului pe noua temă față de cum era pe cea veche. Nu pot să îmi explic cum influențează treaba asta pe cititor, dar important e că le este mai ușor să comenteze.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.