Gabriel Ursan

De ce consultanța se plătește

Nu sunt eu mare sculă de basculă, dar sunt pe segmentul meu. Și nu pe blogging, nu pe PPC, nu pe ecommerce. Ci pe vânzări. Iar vânzările online sau offline au aceeași roată.

Fără falsă modestie, firma pentru care lucrez dedicat acum mă plătește cu bani grei pentru rezultatele pe care i le ofer. Atenție, vorbim de rezultate, nu de muncă depusă.

Toți muncim. Unii dintre noi doar muncesc. Alții muncesc și obțin rezultate.

Roata de vânzări e aceeași

În loc să te concentrezi pe ce vrea clientul, te concentrezi pe ce crezi tu că vrea clientul. Și de asta nu ești mulțumit de rezultatele online. Nu ești tu clientul, bre!

Pauză publicitară: 12 cărți de vânzări mișto rău de tot

Pentru că tratezi onlineul cu superficialitate când alții câștigă de se cacă pe ei din online fără să aibă măcar un business online sau un magazin online. Mă refer la afaceri 100% offline aici.

Mulți trec peste a se pune în pielea clientului și sar fix 3 pași înainte să vândă. Toți se plac regăsindu-se în acțiune, când de fapt acțiunea nu e totul.

Există o roată de vânzări și e veche. Însă funcționează la fel în orice domeniu. Și mulți dintre cei care vând sar peste asta cu o nonșalanță de neimaginat.

De ce consilierea se plătește în orice domeniu

Oamenii care ți-o pot oferi au pierdut mulți bani ca să poată vorbi despre asta. Internetul pare gratis, dar nu e gratis deloc. E la fel ca și cum ai plăti chiria la un spațiu.

Eu am testat fel și fel de metode pe banii mei și pe banii companiei pentru care lucrez. Am descoperit ce funcționează și ce nu funcționează (unde irosești bani degeaba).

Tu dacă ai fi făcut același lucru ai oferi soluțiile tale gratis?

Nu cred.

Și chiar dacă ai zice da pentru că vrei să faci lumea o lume mai bună… ghici ce se întâmplă când dai gratis chestii = oamenii nu mai percep valoarea oferită de tine.

Nu au plătit nimic, deci nu vor fi obligați să ”take action”, adică să facă ceva cu sfaturile tale.

Se vor șterge la fund cu ele pentru că nu au plătit nimic pentru ele.

Chill, eu momentan nu vând nimic, deci nu e un articol de vânzare. E doar de conștientizare.

Consultanța se plătește

Fie că vrei să faci ceva sau nu cu sfaturile primite, cel care ți le-a oferit a cheltuit ceva. Timp.

Iar timpul e o resursă mai importantă decât banii.

De fapt, timpul e o resursă irecuperabilă.

Bani mai faci, timp nu mai faci.

Și de aceea dragilor consultanța se plătește.

Pentru că cine îți oferă timp ca să își analizeze afacerea ta sau ce vrei tu să faci, îți oferă de fapt bani. Și nimeni nu preferă să-ți răspundă la un mail în care ceri păreri gratis că sunt doar păreri, când poate face cu totul și cu totul altceva în timpul respectiv.

De asta la avocați plătești un onorariu de consultanță. Avocații consumă timp ca să-ți analizeze dosarul. După aia vedeți voi dacă te scapă de pușcărie sau nu și dacă ești de acord cu prețul cerut. Însă trebuie să plătești onorariul de consultanță.

La fel e în orice domeniu, mai ales al internetului (oportunitate imensă de exploatare).

Consilierea de calitate se plătește. În orice domeniu.

Consilierea de calitate aduce beneficii mult mai mari decât prețul acesteia. În orice domeniu.

Tocmai de asta plătești consultanța

  • ca să ai acces la know how dobândit în timp
  • ca să nu mai muncești în zadar și să obții rezultate
  • ca să faci bani
  • ca să faci mai mulți bani
  • ca să-ți găsești proprile răspunsuri (coaching)
  • ca să te ții de treabă (mentoring)

Eu ofer un astfel de serviciu aici, recunosc, dar din păcate nu mai am locuri și nu vreau să vă încurc. Așa că vă rog să nu apelați la mine momentan, că nu mai am timp fizic :(

Prefer să petrec timp cu familia. Când se vor elibera locuri voi anunța.

Până atunci, vă încurajez să vă gândiți doar la cine sunt clienții sau consumatorii voștri. Luați un lighean cu apă rece, băgați-vă picioarele în el și gândiți. Atât.

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

4 Comentarii

  • Cătălin

    Reply Reply 01/10/2016

    Eu cred că aproape orice are un preț, și nimic cu valoare nu vine gratis. Fie că este preț în bani, timp, sau orice altceva, poate fi fie un câștig mutual, fie unii câștigă, iar alții pierd…

  • Un articol foarte bun, am dat si altora acest link prin e-mail.

Leave A Response

* Denotes Required Field