Cum scad valoarea bounce rate

Cum scazi bounce rate-ul pe blog

Despre bounce rate am scris un alt articol pe care vă invit să-l citiți aici (citiți și comentariile) după ce îl terminați pe ăsta. De curând experimentez o metodă de scădere bounce rate și văd că începe să dea roade.

Practic, ca să ai un bounce rate mic trebuie ca vizitatorii să petreacă cât mai mult timp la tine pe blog vizitând mai multe articole și pagini, nu doar articolul pe care au aterizat. La mine valorile bounce rate sunt destul de mari din cauza reclamelor de pe blog. Dacă cineva dă click pe reclamele AdSense, spre exemplu, părăsește blogul meu mergând pe site-ul promovat.

Nu zic că e neapărat ceva rău :), dar contribuie la creșterea bounce rate-ului. Gina, de asta e normal să-ți crească rapid valoarea bounce rate dacă nu ai avut până acum reclame pe blog și ai început să pui (pentru cei care nu știu, îi invit să citească articolul și comentariile despre AdSense pe blogul ei). Metoda de scădere a acestei valori este un veche, dar pe care eu am ignorat-o sau hai să zicem că nu am crezut suficient de mult în ea.

În ce consta? Pe scurt: leg subiectele între ele. Adică, un bun exemplu ar fi articolul ăsta în care am anunțat noutățile Google de la I/O 2014.

În acel articol a fost cazul să fac multe mențiuni despre diverse produse sau servicii Google despre care am scris pe blog mai de mult. Și pentru că articolul cu pricina a fost unul scurt și la obiect pentru fast readers (oameni care vor informații valoroase într-un timp foarte scurt) nu a meritat să dau detalii suplimentare. Însă multe din subiectele la care făceam referire le abordasem pe larg în alte articole. De exemplu review-ul la Nexus 5, review-ul la tableta Nexus 7 2013 sau primele impresii despre HP Chromebook 11.

Așa că mi s-a părut normal să pun linkuri pe subiectele cu pricina astfel încât cei interesați să afle mai multe și să poată citi rapid cu un singur click despre ce îi interesează. Nu pe un site extern, ci la mine pe blog. Dacă aveam deja articole complexe pe subiectele alea nu era cazul să trimit oamenii pe site-uri externe ca să citească. Le-am putut da informații bune direct „din casă”.

În paralel, am mărit numărul de articole din widget-ul „Articole Recente” la 10 și am păstrat valoarea Related Posts la 3 – Vali povestea la BGG 5 că dacă pui mai mult de 3 related posts ai șanse să bulversezi cititorul și să nu mai aleagă nimic. E ca în vânzări: cu cât reduci numărul de opțiuni specifice nevoilor clientului (targhetezi), cu cât șansele de a încheia o vânzare cresc.

E prematur să trag concluzii acum despre metoda asta de scădere a bounce rate, dar mi-am propus ca în 45 de zile să scad valoarea actuală a bounce rate cu 10 procente, fără să fac abuz de acest stil.

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

4 Comments

  • Gina Bradea

    Reply Reply 28/06/2014

    Multumesc mult, Gabita, stii ca citesc articolele tale si imi sunt de un real folos. :) . Te pup cu mare drag, prietene!

  • Imobiliare

    Reply Reply 01/08/2014

    Multumesc pentru articol.
    Ai scazut pana la urma cu 10% cum ti-ai propus?

  • Imobiliare

    Reply Reply 01/08/2014

    Ai scazut cu 10% ? Este benefic artificiul?

Leave A Response

* Denotes Required Field