Cum a mers cu afilierea de Revolutia Preturilor eMAG

Recunosc că nu am ignorat acest eveniment de vânzări al eMAG și m-am implicat în promovarea lui din perspectiva de afiliat ProfitShare.

Promovare pe blog: am pus un banner în partea din dreapta sus a blogului. Practic, în zona cea mai vizibilă. Am anunțat în titlul widget-ului doar atât: “Promo valabil 25-27 iunie”, fără titluri bombastice, fără alte briz-brizuri. Bannerul a fost cel din campanie și l-am pus pe blog în noaptea de 24 spre 25 iunie.

Tot în noaptea de 24 spre 25 iunie am scris articolul ăsta care a fost cap de listă pe blog până în după-masa zilei de 25 iunie. În acel articol am scris succint despre ce reduceri s-ar putea să fie vorba și am făcut o comparație cu Black Friday. Link de afiliat pe un grup scurt de cuvinte din ultimul enunț al articolului.

În a doua zi de promoții am făcut un articol de follow-up la eveniment în care am spus sincer ce mi-am comandat și pe ce am pus ochii. Cu link de afiliat pe exemplele de produse plus link de afiliat pe un grup scurt de cuvinte din ultima propoziție a articolului, de data asta o propoziție mai de call to action.

Promovare pe Facebook: am dat câteva share-uri pe profilul personal și pe paginile mele. Am dat link atât către articolul de pe blog, cât și link direct de afiliat. Nu am folosit deloc promovarea pe grupuri sau alte medii întrucât nu am vrut să risc să încalc ToS ProfitShare.

Apoi, mi-am luat inima în dinți, am pus mâna pe card și am investit 350 lei în publicitate pe Facebook. 98 lei (nu m-a lăsat să selectez 100 lei) promoted post cu link direct de afiliat pe pagina mea de Facebook, 150 lei post targetat pe audiență cu link direct de afiliat și restul de 102 lei post cu link către primul articol de pe blog targetat tot pe audiență. Am avut un fel de A, B, C posts cu mesaje diferite, scurte și care să atragă atenția într-un mod decent (drept pentru care nu am primit nici un comentariu negativ de la băieții veseli de pe Facebook care se mai găsesc uneori să comenteze cu porcării la promoted posts pe Facebook indiferent ce ai promova – nu, n-am primit nici măcar comentariul ăla cu “citește mai departe acest mesaj sau vei muri în 2 ore”).

Rezultate: după cum se poate vedea și în print screen-ul de mai jos, strict în perioada 25-27 iunie am avut un total de 2.691 de click-uri pe link direct de afiliat pe Fb + link-uri de afiliat din cele două articole de pe blog care s-au tradus în 52 de conversii (rată de conversie 1.93%). Totalul de comisioane obținute a fost de 773,06 lei. La bannerul de pe blog am avut doar 23 de click-uri și un comision de 2,39 lei, lucru care ce mi-a adus matematic un procent bun de 4.35% la rata de conversie (a stat doar 3 zile). Widget-ul pe care îl țin constant pe blog și se află în dreapta, mai jos, nu a adus nimic.

În total, am realizat comisioane în valoare de 775,45 lei cu o investiție de 350 lei + un pic de timp, adică un profit de 425,45 lei. Aici trebuie să aștept să văd câte comenzi vor fi returnate de clienți dacă va fi cazul, dar sunt convins că vor mai veni comisioane și în perioada următoare datorită cookie-urilor care vor mai poposi 10 zile la cei care au dat click și vor cumpăra în viitorul apropiat. Voi cum stați după această campanie?

29 de comentarii la „Cum a mers cu afilierea de Revolutia Preturilor eMAG”

  1. Bravo! Am câștigat și eu vreo 300 și ceva de lei. :) Acum să-i și văd aprobați… Mai am un comision din ianuarie care încă stă “în așteptare”. :)

    Răspunde
  2. Vezi ca e o problema cu raportarea in Profitshare: in realitate o sa ai surpriza placuta sa descoperi ca numarul de comisioane si deci suma castigata este mai mare :)

    Răspunde
      • Ceea ce ti se afiseaza tie sunt conversiile doar pentru click-urile din perioada 25 – 27 iunie 2014 dar conversiile realizate ca urmare ca click-urilor facute inainte de 25 iunie nu sunt afisate chiar daca au avut loc in intervalul 25 – 27 iunie.

        Asa functioneaza raportarile la Profitshare si multi sar in sus de fund caci li se pare ca li se raporteaza mai putin decat ar trebui. Vad ca tu inca nu ai realizat aceasta si esti multumit de rezultate…

        Răspunde
  3. Esti scutit de taxe de catre Profitshare, insa oricum iti platesti sanatatea si toate cele. Deci sincer parerea mea este ca profitul este cam mic tinand cont de investitie. Eu nu detin un blog specializat pe afiliere, dar am promovat pe facebook fara bani si am profit mai mare. Daca doresti sa vezi dovezi, da-mi un semn :D

    Oricum, spor la treaba!

    Răspunde
  4. Ma joc cu afilierea de cateva luni si acum mi-am dat seama ca emag imi ofera un potential mare de cresterea conversilor. Am profitat si eu cat am putut, am facut doar 126 de lei dar sunt foarte buni, avand in vedere ca sunt nou cu afilierea.

    Răspunde
  5. O intrebare pentru cei care se pricep la filiere – recomandati pastrarea linkurilor de afiliere naturale sau utilizarea unui plugin gen Pretty URL sau Simple URL? Cele de la 2parale arata destul de spammy asa cum sunt. Are vreun impact asupra SEO mascarea linkurilor?

    Răspunde
  6. Felicitari Gabriel, totusi la numarul acela de click-uri mi se par prea putine comisioane. Este doar parerea mea tinand cont ca sunt si eu afiliat si stiu cum merg treburile.
    Pot spune ca am un comision asemanator cu un numar de click-uri de 10 ori mai mic.

    Răspunde
  7. Pentru promovarea pe fb, nu se percepe si TVA? adica sa ai de platit 350 + 24% ? Intreb din curiozitate, ca stiu ca la AdWords asa e :)

    Răspunde
  8. sal. si pe mine ma bate sa incep promovarea ppc prin adwords si fb. cu adwords vreau sa o fac constant iar pe fb doar cand sunt oferte sau campanii atractive. pe fb am inteles ca poti face si direct linkung cu link de afiliere (banuiesc ca il lasi asa cum este generat fara prescurtari de url) sau cu landing page (bridge page). ce nu mi-e clar inca este daca adwords accepta direct linking cu link de afiliere generat prin uneltele 2parale sau profitshare. am tot citit multe pareri pe forumuri si bloguri. unii spun ca merge altii spun ca nu s-ar risca. poate este cineva care a mai facut si stie. cu bridge page in adwords este destul de delicat am inteles dar daca pagina destinatie nu este gen “thin affiliate content” poate aproba campania. la fel la url ul display care apare in anunt banuiesc ca trebuie trecut ceva de genu nume-magazin.ro/categorie sau /produs. cred ca saptamana viitoare incep sa promovez ceva pe fashion asa timid sa vad ce rezultate am. bineinteles ca trebuie sa aleg atent advertiserul care sa aprobe si repede si sa plateasca la timp. pe .com din ce am studiat sunt multi care promoveaza oferte de la maxbounty de ex prin PPV pe leadimpact sau traficvance cu rezultate chiar bune. pe adwords cica merge shareaasale si altele de genu asta cu advertiseri care au reputatie buna. chiar sunt tare curios ce va fi :). majoritatea am observat ca-si monitorizeaza evolutia cu prosper202 insa asta e deja pt avansati. cine stie poate mai incolo voi incerca.

    Răspunde
  9. inca ceva nu-mi mai e clar. daca am cont adwords personal (adica nu pe persoana juridica) imi aproba campaniile de afiliere oare? am citit pe acolo ca daca anunturile sunt in scop comercial trebuie sa ai cont de persoana juridica. sper ca totusi se poate si pe cont personal.

    Răspunde

Comentează la acest articol

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.