Ăsta e un articol foarte bun pe care merită să-l citiți până la capăt. Și nu e foarte bun pentru că l-am scris eu, ci pentru că Lorand Soares Szas mi-a oferit niște slide-uri excelente pe care vi le voi oferi la final. Mulțumesc Lorand! În primul rând hai să vedem care e treaba cu criza economică. Nu am să fac o analiză amănunțită. Am să vă spun doar că etapa de criză economică face parte dintr-un ciclu, la fel ca și anotimpurile. Bine, acest ciclu nu se întinde pe perioada unui an de zile la fel ca cele 4 anotimpuri din România. Fiecare anotimp economic are propria lui durată de timp care se poate întinde pe unul sau mai mulți ani (așa cum ne-a învățat istoria până acum).
Deci, criza economică sau perioada de belșug general nu ar mai trebui să ne ia prin surprindere pentru că face parte dintr-un ciclu care inevitabil își urmează cursul. Nu ar trebui să ne ia prin surprindere nici perioada de belșug economic. Diferența dintre oamenii din spatele companiilor de succes și oamenii din spatele companiilor care se plâng este că oamenii din spatele companiilor de succes anticipează și știu să miroasă fiecare etapă a unui anotimp economic. E drept că mai există și o excepție: războiul. Atunci când există război civil sau militar, în țara sau țările direct afectate (pe teritoriul căruia/cărora se desfășoară războiul) se oprește ciclul economic.
Războiul este singurul lucru care poate opri pe perioada desfășurării acestuia un ciclu economic – adică îl îngheață.
Citeam în cărțile de istorie că din punct de vedere economic un război înseamnă un restart economic. Sunt de acord că acest lucru este adevărat, însă nu sunt de acord că războaiele trebuie purtate pentru a genera restarturi economice. Putem face restarturi economice mult mai frumos și am încredere deplină în generația noastră de tineri – împreună vom putea schimba mentalități, vom fi suficient de inteligenți ca să putem lungi cicluri economice pozitive și vom fi suficient de inteligenți ca să putem scurta cicluri economice negative.
Pentru a face acest lucru este important să știm să mirosim criza economică, să recunoaștem anotimpurile economice și anticipăm mișcările următoare. Și nu în ultimul rând, să știm să acționăm în funcție de anumiți indici economici, nu să reacționăm în funcție de anumiți indici economici sau chiar în funcție de anumite catastrofe economice inevitabile, precum crizele economice. În cele ce urmează, am să vă prezint slide-urile din seminarul gratuit pe care l-a susținut Lorand Soares Szas la Galați în urmă cu câteva luni. Sper să vă fie de ajutor și să le considerați utile. Iar dacă veți considera că mai merită să afle și alții de acest articol, nu ezitați să-l distribuiți pe rețelele sociale sau/și să vă abonați la newsletter-ul meu cu un click aici.
Deci iese Hillary Clinton si avem 3 ani „de vara”; crestere pe indicii bursieri, credite, belsug, covrigi in coada.
Hmm… doar parţial de acord cu teoria anotimpurilor, la modul foarte general. In rest, exista destule alte cauze ale restartului economic, nu numai razboiul. Tehnologia, spre exemplu. Inventarea motorului, in diversele lui faze, a determinat restart economic. Utilizarea pe scara larga a petrolului, la fel. Sau a gazelor de sist, acum cativa ani, restart pe care noi din pacate suntem pe cale sa-l pierdem…
Din pacate am ajuns la o ora cam tarzie la articol si sunt cam obosit, iar despre toate astea cred ca se poate discuta cam cat un intreg BGG :P
@dcp: tu zici bine ce zici, dar hai să ne gândim când s-au petrecut restarturile economice prin intermediul tehnologiei de care zici. Eu înțeleg: cele mai semnificative cu putință s-au petrecut în plin război (cu precădere în al doilea război mondial): rachete, sisteme informatice de bază sau chiar sisteme oculte la care cel mai mare fan era ăla cu mustața scurtă, noi metode de tortură fizică și mai ales psihică (rușii no. 1) etc., dar cei mai buni pași economici din zilele noastre de acum s-au pus pe vreme de pace cu temere de război: sisteme informatice open, pârghii economice complexe care sunt dezvoltate la nivel de business legal, CSR, manipulare prin consum, marketing și PR :) etc. De asta merită ca BGG să fie BGG, iar noi să dezvoltăm împreună BGG after hours după BGG (adică să rămâi după, ca și data trecută :)). Că îmi place și mie :)