Claudiu Farcas

Claudiu Farcaş scrie pe blogul eMAG despre marketingul afiliat în 2013

Trebuie să recunosc că am rămas plăcut surpins să citesc un articol foarte bun scris de Caludiu Farcaş despre marketingul afiliat.

Probabil puteţi spune că asta nu e o noutate şi că prietenul mai sus menţionat scrie des articole foarte bune despre marketing afiliat pe blogul său personal, însă plăcută mi-a mai fost surprinderea când am văzut publicat pe blogul eMAG un articol de-al său.

Claudiu nu e deloc străin de publicitatea online, acesta reuşind de ceva vreme să obţină şi două certificate importante de la Google: certificatul de freelancer Google AdWords şi certificatul de search & display.

Ne cunoaştem de suficientă vreme încât să spun despre Claudiu că e un mare om pe care te poţi baza şi la serviciile căruia poţi apela cu încredere. Am discutat multe despre marketingul afiliat de-a lungul timpului, iar sfaturile lui mi-ai fost de mare folos în momentele de cumpănă, de obicei pe la 2 noaptea când nici el, nici eu nu aveam somn :).

În cele ce urmează am să citez din articolul publicat de Claudiu Farcaş pe blogul eMAG despre marketing afiliat sau mai degrabă afiliere în 2013.

Claudiu FarcasUnul din super-afiliații eMAG Profitshare, Claudiu Fărcaș, împărtășește mai jos previziuni și recomandări pentru afilierea din 2013. Claudiu Fărcaș este afiliat eMAG Profitshare încă de la jumătatea anului 2010 și a reușit să acumuleze o experiență relevantă în marketing-ul afiliat precum și performanțe de top.

Afiliații noi pot să învețe multe de pe urma experienței lui Claudiu și pot aplica rapid, fără prea mult efort o parte din sfaturile sale de mai jos pentru rezultate îmbunătățite în eMAG Profitshare. Iată ce ne spune acesta:

Hai sa vedem cateva elemente cheie ale marketingului afiliat, pentru inceput:

  • rata de conversie a magazinului online promovat, gama de produse si serviciile post-vanzare oferite;
  • rata medie de conversie a gamei de produse;
  • recunoasterea brandului promovat, confortul vizitatorului in a naviga in pagina magazinul promovat;
  • rata de click a uneltelor de promovare folosite;
  • traficul adus spre paginile care contin linkuri de afiliere;
  • sursa de trafic si analiza comportamentului vizitatorilor;
  • relevanta instrumentului de promovare in raport cu pagina pe care se afla aceasta.

Daca unele dintre elementele care sunt fundatia marketingului afiliat le avem sub control direct prin existenta acestora in ograda proprie, unele depind in exclusivitate de magazinul online promovat si acesta este unul dintre motivele principale pentru care 90% din timp il aloc promovarii prin ProfitShare, stiind ca dupa redirectul facut de mine se intampla lucruri serioase. Astfel, am garantia (sau probabilitatea, dupa caz) ca dupa ce vizitatorul ajunge la finalul actiunii voi fi recompensat pentru directionarea spre achizitie a acestuia. Imi ramane, asadar, flexibilitatea de a ma concentra strict pe elementele care depind de mine in a genera dintr-o vizita un click si pe urma magazinul se ocupa de conversie.

2012 in afiliere, pe scurt

Anul 2012, cel putin pe plan personal, a insemnat trecerea marketingului afiliat din stadiul de posibilitate la certitudine – ajutat de implicarea din 2011 si avand statistica realizata in anul precedent am inteles mult mai bine mecanismele care stau la baza conversiei unui cumparator si cum a-i prezenta cumparatorului avantajele directionarii catre magazinul online partener. Pentru ca in marketingul afiliat trebuie sa iti alegi foarte bine magazinul promovat pentru a te putea identifica cu cele mai mari sanse in a realiza un comision.

Toate aceste lucruri m-au ajutat sa trec din stadiul de afiliat part-time intr-un afiliat care cauta metode de a livra performanta magazinelor partenere iar beneficiile nu au intarziat sa apara, mai ales cele de ordin financiar. Desigur, inceputul este, ca in orice alt domeniu, destul de greu insa cu inspiratie si multa munca se poate ajunge la rezultate frumoase. Trebuie sa recunosc ca personal am fost ajutat in acest proces si de o experienta anterioara cu resurse disponibile marketingului online, in general.

De altfel, in 2012, intr-o singura zi am reusit sa obtin comisioane de 4000 lei iar cel mai mare comision aprobat a fost unul de aproximativ 800 lei.

2013 se anunta un an cu o crestere puternica a marketingului afiliat – direct proportionala cu rata de adoptie a comertului online, si odata cu constientizarea multor afiliati a rezultatelor care se pot obtine folosind aceasta resursa. Este practic o recompensa efectiv a comunicarii, si iata ca online-ul ne ajuta ca Word Of Mouth-ul sa fie absolut recompensat. De cate ori vi s-a intamplat sa recomandati un anumit produs de la un anumit supermarket? Ce beneficii ati avut in urma recomandarii? Sunt absolut sigur ca recompensele nu au existat, ori pentru cineva care comunica – acesta e un mare avantaj. Toate aceste elemente se impletesc cu comoditatea cumpararii online, stocurile mari, gama variata de produse si alegerea documentata si nu neaparat la impuls cum se intampla intr-un magazin offline.

Ramane de vazut cati vor profita de aceasta sansa de a creste odata cu marketingul afiliat. Daca citesti aceste randuri si te conving, vei avea in timp un mare avantaj – cresti odata cu piata si te adaptezi in acelasi timp cu schimbarea de comportament a celor care cumpara online. Pentru ca exista si un dezavantaj in marketingul online – in momentul in care ai ajuns sa crezi ca intelegi tot – iti dai seama ca unele elemente din ecuatie s-au schimbat la 180 grade.

Afilierea Performanta

Performanta in afiliere nu se traduce neaparat prin numarul comenzilor generate, ci mai ales prin interpretarea datelor si resurselor disponibile in mod gratuit sau in mod platit pe internet. Pentru acum ma voi limita la cateva resurse gratuite disponibile pentru a putea sa faci alegeri mai inspirate asupra produselor promovate.

1. Bloguri de specialitate si bloguri generaliste. Perierea intregului continut disponibil la tv sau in media.

Una dintre cele mai eficiente mijloace in a genera clickuri valoroase care au o mare probabilitate in a converti este efectiv sa citesti ce se scrie pe bloguri. Daca a aparut un produs nou, mai ales in sfera IT&C (se cauta foarte mult informatii despre telefoane noi) este foarte probabil ca vizitatorul sa caute informatie disponibila in mai multe locuri. Si aici poti sa te nisezi pe informatii care nu sunt disponibile in mod larg si efectiv sa livrezi informatia impreuna cu indemnul de a cumpara produsul.

Tin minte, acum cateva luni la Stirile de dimineata s-a anuntat lansarea unor GPS-uri cu sistem TMC, reclama practic platita de furnizor astfel ca vizitatorul se directiona spre magazine, cu nici un link sau adresa specifica. Am scris despre aceste gadgeturi si am indemnat vizitatorii sa cumpere de la eMAG iar acest lucru s-a transformat in comisioane, 88 clickuri au valorat 104 lei. Desigur, am fost ajutat de un landing page creat special si de eMAG.

gps smailo

Timpul investit? Cateva minute, impreuna cu inspiratia de a porni televizorul inca de dimineata. Un alt foarte bun exemplu despre cum functioneaza afilierea am mai gasit pe blogul lui Zoso, care a folosit o metoda similara insa cu promovare pe Facebook, direct in lista de prieteni.

Iar blogosfera este o resursa foarte valoroasa in afiliere: 12, mai ales cand vine vorba despre informatie.

2. Trenduri

Articolul aparţine blogului eMAG si poate fi citit în varianta originală şi completă aici.

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

Leave A Response

* Denotes Required Field