Cei care nu stiu sa zica cu placere, merita oare un multumesc?

Ieri, după ce am venit cu Sara de la FTK am oprit să iau un urs Barni de la un chioșc ce mi s-a ivit în drum spre mașină. Stau la rând. Trei persoane în fața mea. Toți au dat bună ziua vânzătoarei, toți au spus mulțumesc. Vânzătoarea nici nu a clipit, nici nu a auzit și, bineînțeles, nici nu a răspuns. Am zis că n-au folosit ei inflexiunea potrivită. Hai să vină rândul meu. Dau bună ziua. Nimic. Iau produsul. Zic mulțumesc suficient de tare și apăsat încât să mă audă lumea și de la 5 metri. Nimic. Wtf? Cu toate că am fost educat să zic bună ziua și mulțumesc la tot pasul, față de astfel de oameni parcă nu-mi mai vine. Voi pățiți din astea?

20 de comentarii la „Cei care nu stiu sa zica cu placere, merita oare un multumesc?”

  1. Des. Unele dintre vanzatoare par derajate de clienti, altele parca ne considera inamici. Stai si te gandesti cu ce ai gresit de se rastesc, te ignora, arunca restul si sa nu indrajnesti sa nu ai maruntis. Ar trebui sa ia exemplul vanzatorilor de la supermarket. Pe la tarabele din piata uneori sunt amabili si te si miri, dar pana acasa cand observi ce ti-au aruncat in punga. Dar sa recunoastem ca sunt si vanzatori exemplari.

    Răspunde
    • Eu în micro 39 știu un chioșc unde vânzătoarele îți vorbesc mai frumos decât în cel mai de lux restaurant. Se numește “La prima”. Se poate și la chioșcuri. Totul ține de atitudinea umană.

      Răspunde
  2. Gabi,
    daca e vorba de chioscul din imagini sa stii ca au circumstante atenunate.
    Cu cateva zile inaintea avut loc o tentativa de omor chiar in interiorul acelui chiosc, nu cred ca mai are cineva chef de bineturi cand stii ca ai o colega in spital injunghiata de vreo 30 de ori.
    Per total iti dau dreptate, dar particular … are circumstante atenuante.

    Răspunde
  3. Sa inteleg ca o tragedie iti anuleaza bunele maniere? Un om bun si amabil este la fel orice s-ar intampla. Hai sa fim seriosi. Cum ar fi ca toti sa ne comportam urat in momentul in care avem necazuri?

    Răspunde
    • Sunt de acord cu tine Mihaela. Asta e de fapt și concluzia mea. Chiar dacă nu-mi vine, tot nu pot să nu mulțumesc sau să nu zic bună ziua. Așa sunt eu fabricat, nu pot altfel.

      Răspunde
  4. Gabi, nu te-au plăcut. Mai erai şi cu copilul după tine, deci prezentai interes zero (cred, nu ştiu cum funcţionează creierul de vânzătoare).
    P.S. Cumpăr relativ des de-acolo şi mi se răspunde la saluturi :p

    Răspunde
    • Deci, în momentul ăsta sunt deja 3 ipoteze: 1. nu îi plac oamenii îmbrăcați în cămașă mai ales cu copil de mână, pentru că sunt niște lepre care stau la birou (+ aer condiționat) toată ziua și câștigă bani pentru asta. 2. este încă șocată de tristul eveniment cu înjunghierea colegei. 3. salută random, iar tu ai un bulan fantastic.

      + ipoteză bonus: poate n-am nimerit aceeași persoană pe tură :)

      Răspunde
  5. Eu nu am păţit aşa ceva niciodata şi eu zic întotdeauna zic bună ziua şi multumesc :)
    Dar am intrat, odată într-un magazin şi se uita vânzătoarea urât, prin tot magazinu’ a fost în spatele meu.Da şi eu am dat roată la tot magazinu’ de vreo 10 ori, a obosit săraca :).Noroc că cealaltă vânzătoare mă cunoştea şi i-a zis să înceteze.Daca nu îi zicea mai dădeam încă de vreo 10 ori roată magazinului :).

    Răspunde
  6. De cele mai multe ori mi se răspunde cu acest „Cu plăcere!”. Eu mai spun şi „La revedere!” când ies din magazin, probabil din obişnuiţă. Unii îmi răspund, altora li se pare deja prea mult… :)

    Răspunde
  7. cei mai rai in privinta asta sunt asa zisi functionarii publici, adicatelea casierele de pe la tot felul de institutii de stat, nu toate dar oricum majoritatea. Au niste figuri si impresii in cap de ai impresia ca ele conduc institutia respectiva.

    Răspunde
  8. Am ajuns de mult la concluzia că în România, cel/cea care îţi vinde un produs nu a aflat că dacă nu ţi-l vinde de fapt nu-şi ia salariul. De multe ori am plecat pur şi simplu din magazin (uneori chiar de la casa de marcat), datorită “amabilităţii” personalului.

    Răspunde

Comentează la acest articol

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.