Bani de buzunar

Câştigă acum un ban, via Gabriel Ursan :)

Acest articol se adresează exclusiv celor care au un site, un blog sau un spaţiu publicitar online.

Recunosc că e destul de provocator să trăieşti din blogging în România sau să faci foarte mulţi bani din blogging în România, însă după cum spune şi titlul articolului, poţi câştiga un ban de buzunar.

Pe scurt, ideea e în felul următor (fără două puncte :)).

Bani de buzunar

În ultima perioadă am lucrat cu o agenţie inetrnaţională de publicitate care s-a ţinut de cuvânt. Iniţial am fost sceptic, dar s-au ţinut de cuvânt şi au plătit atât cât au promis pentru un advertorial.

Prima dată am colaborat de vreo două ori cu ei publicând pe GSMRo.ro. Ulterior am intermediat un advertorial pentru un alt blog de tehnologie din România pentru un preţ uşor peste media preţurilor din România. De fiecare dată au cerut articole în limba română pentru că firmele pentru care realizau intermedieri aveau public ţintă şi în România.

Nu înţelegeţi greşit, agenţia asta de publicitate caută siteuri şi bloguri pe toate nişele, mai exact siteuri şi bloguri care nu trebuie să aibă neapărat traficul, PageRank-ul sau notorietatea unui blog sau unui site extraordinar.

Apoi, mi-au zis că dacă pot intermedia pentru ei voi obţine un procent din deal (o formă de afiliere). Având în vedere că eu voi intermedia dealul, scopul meu este să „vă vând” spaţiul publicitar într-un mod cât mai avantajos. Cu cât obţineţi voi un preţ mai bun pe advertorial, cu atât mai mult câştig şi eu, deci e în interesul tuturor să fie o colaborare fair.

Procedura e în felul următor. Completezi formularul care se deschide dacă dai click pe textul mare de mai jos şi apoi citeşti mai departe sau citeşti direct mai departe şi apoi revii ca să completezi formularul :). Oricum, e atât de simplu încât dacă nu înţelegi ce trebuie să faci ca să te înscrii în baza de date, înseamnă că nu ar trebui să ai voie să vinzi publicitate pe blog :). Glumesc, mă întrebi şi te ajut.

Completează acum formularul de aici (click).

După cum scrie şi prin formularul respectiv, eu nu îţi pot garanta că dacă l-ai completat, brusc vei face câte 3 advertoriale pe săptămână a câte 50 de dolari fiecare. Eu îţi pot garanta doar că voi trimite lunar către agenţie baza de date în care se află blogurile şi siteurile tale completate în formularul pe care l-ai accesat cu un click pe textul mare de mai sus. Dacă blogul sau siteul tău va fi selectat pentru o campanie anume (asta poate să se întâmple într-o lună, într-un semestru, într-un an sau niciodată) se vor urma paşii de mai jos.

  1. Îţi trimit un mail în care te întreb dacă mai eşti interesat să vinzi publicitate pe siteul sau blogul declarat în formularul din cadrul acestui articol.
  2. Dacă nu-mi răspunzi în 5 zile lucrătoare, voi trimite negaţie către agenţie şi voi ruga să aleagă pe alticineva. Dacă-mi răspunzi negativ, voi face la fel. Dacă-mi răspunzi pozitiv, mergem mai departe.
  3. În funcţie de preţul tău, eu mă apuc să negociez cu agenţia. Nici prea mic ca să nu muncim degeaba, dar nici prea mare ca să fugă de noi pe viitor.
  4. După ce termin negocierile (maximum 2-3 zile lucrătoare, dar deobicei în aceeaşi zi că răspund repede oamenii :)), îţi trimit un brief în limba engleză cu ce trebuie să faci în articolul respectiv şi îţi comunic preţul final pe care nu mai putem să-l negociem încă odată, că la ei nu se fac treburile ca la noi, românii :), iar feelingul meu e că nu-s chiar atât de disperaţi să cumpere publicitate (sigur nu lucrează doar cu mine, clar).
  5. Dacă eşti deacord, în 5 zile lucrătoare trebuie să finalizezi articolul. Acesta trebuie să respecte brieful, să fie scris cu interes (nu pe grabă), fără greşeli gramaticale sau greşeli de punctuaţie. Trebuie să oferim calitate pentru banii primiţi.
  6. După finalizarea articolului, îmi trimiţi un mail cu linkul către el. Ne uităm împreună pe ce ai scris, iar dacă mai trebuie retuşuri, le facem împreună înainte să trimitem articolul către validare. De obicei, cei care aprobă plata nu prea citesc integral că le este greu să traducă cu Google Translate. Dar asta e mai puţin important. Cert e că măsoară rezultatele aduse de articolul tău. Dacă e un raport calitate preţ ok, vor mai solicita colaborări cu siteul sau cu blogul tău. Dacă nu, îşi asumă preţul plătit şi nu mai apelează pe viitor.
  7. În cazul în care din varii motive agenţia refuză plata şi noi nu ne înţelegem cu refacerea articolului tău, nu te pot plăti din buzunarul meu, aşa că punctul 7. va fi un fel de disclaimer. Dacă în 7 zile lucrătoare nu ţi-am trimis banii prin PayPal, poţi şterge articolul publicat. Îl menţii timp de 30 de zile lucrătoare în trash, că poate se răzgândesc, şi apoi vedem ce facem. Sper să nu fie cazul, dar nimeni nu face muncă patriotică şi eu ştiu cât de multă muncă e la un articol bine scris.

Am spus şi o repet. Completarea chestionarului din linkul aflat pe textul mare de mai sus nu garantează o colaborare imediată şi bani peste noapte. Nu te pun să te abonezi la mine pentru a descărca nu ştiu ce raport special în care înveţi „Cum să te îmbogăţeşti în 10 paşi” :), nu te pun să dai share la acest articol cu toate că dacă se înscriu cât mai multe bloguri şi siteuri avem putere de negociere mai mare deci e în avantajul fiecăruia, nu te pun să faci nimic din ceea ce ar face unii să facă trafic masiv sau să pună mâna pe datele tale de contact în mod legal şi asumat.

Pur şi simplu ţi-am spus cum stă treaba şi care este oportunitatea. Nu sunt nici mare blogger care să trăiesc din aşa ceva, dar nici nu-mi strică un ban de buzunar făcut din pasiunea pentru blogging, mediul social online şi internet în general. Dacă eşti în aceeaşi barcă, pune şi completează acum chestionarul de mai sus că nu durează mai mult de 30 de secunde dacă te mişti „natural” :). S-ar putea să nu câştigi nici un ban, dar măcar e o şansă în plus, nu în minus.

Mă aştept să completeze chestionarul atât bloggeri consacraţi, cât şi bloggeri aflaţi la început de drum. Nu contează cât de tare sau de nou eşti în onlineul românesc. Staţi liniştiţi că banii agenţiilor internaţionale de publicitate sunt la fel de buni şi chiar mai uşor de obţinut decât banii agenţiilor de publicitate interne (sau poate aşa ştiu eu).

Aş aprecia să promovaţi acest articol prin onlineul românesc, dar repet, nu este obligatoriu. Cel mai important este să setaţi corect aşteptările intreprinzătorilor online ca să nu se aştepte la cai verzi pe pereţi peste noapte şi să se apuce să arunce gratuit cu ouă 2.0 în GabrielUrsan.ro :). Nu e nimeni obligat să încerce să mai facă câte un ban de buzunar stând pe net.

La urma urmei, ştiţi vorba aia românească: „Ce-am avut şi ce-am pierdut!?

Sursă foto.

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

3 Comments

Leave A Response

* Denotes Required Field