Recunosc, apreciez foarte mult bloggerii din zona fashion. Pe lângă faptul că e o nișă cu care colaborez, e o nișă care se dezvoltă bine în România. ȘI îmi place. Dragelor, știu cât de mult se muncește la o ședință foto și la un review pe bune. Însă putem îmbunătăți.
(P) Obține reducere pe viață de -20% la comisioanele de tranzacționare crypto Binance folosind linkul meu de afiliere. Reducerea de -20% este reducerea maximă pe care probabil o poate oferi un afiliat Binance cu vechime. Acest material nu este un îndemn sau un sfat de investiții.
O poză face cât o mie de cuvinte, recunosc. Însă doar face. Nu înlocuiește o mie de cuvinte. Asta înseamnă că tu, ca blogger de fashion, lifestyle și chestii pentru femei, trebuie să și produci conținut text de calitate. Iar acest conținut de calitate este format și din text, nu doar din poze și videoclipuri. Pentru indexare e nevoie și de text. Este foarte important.
De ce? Pentru că advertiserii te vor alege și în funcție de ce postezi. De cum te adresezi comunității. De ce trafic organic faci. Oamenii verifică ce număr de comentarii ai, ce trafic ai și ce autoritate web ai în domeniu. Asta înseamnă că nu e suficientă expunerea. Sunt neceseare și niște cifre. Iar aceste cifre se obțin cu niște conțnut de calitate care să fie la rândul său dat mai departe și indexat într-un mod organic. Adică pe Google.
Eu sunt blogger. Și știu ce înseamnă să muncești la o ședință foto sau la un conținut de calitate. Nu mă înțelegeți greșit. Dar pozele superbe merită însoțite de plus valoare.
Nu scriu acest articol pentru că mi s-a pus pata pe ceva sau cineva, dar un coleg îmi face diverse selecții de bloggeri de fashion și lifestyle. Și le primesc. Dar sunt siderat cum de sunt atât de puține bloguri pe această nișă care publică ceva măcar săptămânal.
Iar atunci când publică, nu e ceva despre o experiență proprie sau trăire interioară (aspecte care fac dintr-un blog, un blog), ci doar niște cataloage de produse. Nu generalizez. Am găsit și bloguri super tari pe nișa asta față de care mă înclin. Dar foarte puține. În rest, fiecare postare este despre crema aia sau ailaltă. Frate, și eu scriu despre produse IT&C cu linkuri de afiliere sau publicitate. Dar nu articol după articol. O rație bună pentru a te numi blog este 80-20. Adică 80% conținut propriu și util. Și 20% reclamă de orice fel. Dar când tu ai 100% reclamă articol după articol, e nasol. Nici dacă i-aș face blog lui tata nu s-ar preta la 100% articole de publicitate. Și are 66 de ani. Pentru că și el înțelege că dacă faci un spațiu de expunere de genul ăsta ești catalog de produse, nu blog. Să nu uităm ce înseamnă un blog.
:) Și eu sunt interesată de modă și stil. Caut rar articole de genul acesta pe internet, doar recent am descoperit că există în România fete care trăiesc și câștigă foarte bine din asta. Adică din modă, din crearea de ținute. Ținute postate pe Instagram și pe blog. Pe blog ținutele sunt explicate și există o notă personală în acele texte.
Conținut util? Mm.. În modă, pe mine m-a interesat cromatica feței, cum să te îmbraci în funcție de tipul de siluetă, tendințe în modă, articolele pe care le-am găsit pe internet aparțin unor bloguri care nu prezintă conținut constant. Adică.. nu de genul acesta, personal, cum scrii tu. Există câteva articole și atât.
Fetele acestea care câștigă bani din modă și din ”blogurile lor de modă”, cum ar fi Alina Ceușan și Fabulous Muses nu au articole tehnice despre modă ci doar prezintă ținute, fac reclamă și pun în articole și o notă personală. Utilitatea conținutului este dată de ținutele respective, te poți inspira.
Cred că atâta înțeleg ele despre blogging :)
Din câte am citit și eu pe internet, se pare că da, nu există bloggeri de fashion care să scrie conținut așa cum scrii tu, de exemplu.
Definitia cuvantului blog a evoluat in timp de la doar un simplu jurnal. Nu e obligatoriu ca blogurile sa fie neaparat personale, exista bloguri tehnice, bloguri ale magazinelor online, bloguri de afiliere etc.
Știu, dar și acele tipuri de bloguri merită să ofere și conținut util pentru cititori, nu doar advertoriale.