Aprinde farurile de Sărbători!

Există campanii de genul “Fii mai bun de Crăciun!”, “Dăruiești și câștigi! ” sau “Șofează responsabil de Revelion!”. Sunt campanii bune, chiar dacă numele lor de aici sunt generice. În astfel de campanii m-am și implicat și eu cu energie. Dar stau și mă gândesc că ar mai putea fi și alte campanii care pot salva vieți. O astfel de campanie s-ar putea numi “Aprinde farurile de Sărbători!“. Ar putea salva multe vieți.

Bineînțeles, titlul “Aprinde farurile de Sărbători!” are o conotație mai mult sau mai puțin ironică, pentru că farurile ar trebui folosite TOT TIMPUL! E drept că legea nu te obligă să le folosești și în localitate, dar în rest ești obligat prin lege să folosești farurile (atenție, faza scurtă, nu pozițiile) indiferent că e zi sau noapte. În plus, eu recomand să folosești faza scurtă și în localitate pentru că reprezintă o măsură suplimentară de precauție și siguranță atât pentru tine cât și pentru ceilalți participanți la trafic. Mai mult, conform legislației în vigoare, în condiții de vizibilitate redusă precum ceață, ploaie torențială, ninsoare abundentă sau noapte (da, merită să menționez și noapte pentru că am văzut specimene care circulau fără lumini și noaptea) este obligatorie folosirea luminilor de întâlnire (faza scurtă).

Nu știu cum e la voi în oraș, dar în zona Galați a fost și este foarte multă ceață in perioada asta. Am scris acest articol inspirat de un drum Galați – Brașov și retur pe care l-am făcut astăzi. Aproape tot drumul am avut parte de ceață.

La întoarcere, pe porțiunea de drum dintre Onești și Adjud, am descoperit cât de periculos este să ai de-a face pe șosea cu șoferi indolenți și inconștienți. Un Opel Astra Break (model vechi) de culoare verde închis, circula pe drumul național fără nici un fel de lumină. Vorba unui prieten de-al meu de pe Facebook, dacă e zi afară și el vede, ce mai contează să fie și văzut? Da, era lumină afară, dar era o ceață de o tăiai cu cuțitul.

Unele autoutilitare chiar circulau și cu luminile de avarie pornite ca să se asigure că sunt văzute. Dacă ați circulat în ultima vreme pe drumurile patriei, știți la ce fel de ceață năprasnică mă refer. Din fericire nu s-a întâmplat nimic, dar asta nu înseamnă că dacă multora dintre noi nu li s-a întâmplat nimic, nu trebuie să luăm atitudine în acest sens. Pentru că data viitoare nu avem de unde să știm cum va fi.

Mulți dintre cei care circulă fără lumini în condiții de vizibilitate redusă nu cred că o fac cu rea voință. În general uită să aprindă farurile. Mai ales cei care pleacă pe drumuri scurte dintr-un sat în altul. Prin acest articol fac apel la Poliția Rutieră să fie mai vigilentă cu astfel de specimene – știu, nu există interes pentru asta din varii motive, dar gândiți-vă că propriul vostru copil care se duce acum la munte cade victimă unui indolent care nu a aprins farurile pe timp de ceață sau orice tip de condiții de trafic cu vizibilitate redusă. În plus, prin acest articol fac apel la toți cei care îl citesc să-l dea mai departe pe rețelele sociale (Facebook, Twitter, Google+ etc.) ca să fie cât mai mulți oameni care contribuie la următoarea chestie:

Hai să inventăm un semn general recunoscut, prin care să anunțăm un alt participant la trafic că are farurile stinse și că trebuie aprinse urgent.

Așa cum există flash-urile care anunță poliția (combinate cu semne specifice din deget pentru radar mobil sau cu semne specifice din mâini pentru “las-o mai ușor”, că e radar) sau răspunsurile din mână de genul “vino!/dăi!” când un coleg pe care l-ai atenționat că e radar îți arată că în sensul tău de mers e liber, de ce nu ar exista și un semn general recunoscut și pentru “aprinde farurile”?

Așa că, mă aștept ca voi, toți conducătorii auto care ajung pe acest articol, să lăsați acum un comentariu mai jos în care să descrieți care ar trebui să fie semnul general in trafic prin care anunțăm toți conducătorii auto de “Aprinde Farurile!“. Dacă există deja un astfel de semn, îmi cer scuze, dar nu știam și vă rog să mă informați și pe mine ca să știu cum anunț.

După ce voi strânge suficiente comentarii încât să avem o părere comună pentru semnul rutier Aprinde Farurile, voi face update la acest articol cu ce ați hotărât împreună. De aceea, merită să vă abonați la comentarii ca să urmăriți firul discuțiilor și al dezbaterilor. În plus, un share pe Facebook sau în alte rețele de socializare pe care le folosiți ar aduce acestui articol mai multe comentarii și implicit mai multe păreri ale șoferilor.

Cum vedeți voi semnul Aprinde Farurile?

90 de comentarii la „Aprinde farurile de Sărbători!”

  1. sincer.. eu as anunta direct politia… NU te joci cu siguranta ta sau a altora.. e simplu! Nu uiti sa aprinzi farurile, nu uiti sa iti pui centura, NU te sui beat la volan! pentru ca d-asta ai dobandit permisul – ca sa iti asumi aceste responsabilitati. Pentru ca te obliga sa fi RESPONSABIL!

    Răspunde
    • Good point Vlad! Dar câți dintre noi am fi în stare să sunăm la 112 și să zicem că mașina cutare cu numărul cutare (dacă îl distingem) circulă cu farurile stinse și reprezintă un pericol public? Mulți dintre noi vom înjura puternic, ne vom descărca și apoi ne continuăm drumul. Uite, chiar o să fac un experiment cu treaba asta să vedem cum iese.

      Răspunde
      • Eu cunosc deja un semn aflat din prieteni……Incerc sa explic cat mai pe inteles.
        Dai din mana(degete),ca si cum ai spune despre unul ca vorbeste mult si aiurea,degeaba,ceva gen “vorba multa,saracia omului”…….Exista un semn asemanator pe messenger,sper ca m-am facut inteles.
        Multumesc

        Răspunde
        • eu stiu ca duci 2 degete spre ochii ceva de geul Frate esti chior ;) referitor la faruri dar vorba lu Vlad cum plm si-a luat permisul daca nu cunoaste legea si codul rutier??????

        • singurul semn pe care il stiu si il fac e ca imi sting si reaprind eu farurile sa vada ala si ii arat cu degetul in jos… la multi a functionat treaba asta…

      • Dar la chestia asta nu stiu cat de bine te poate vedea :| Asta se poate aplica in localitate,la semafoare,dar in afara si eu prefer flash-urile pt atentionare.

        Mi sa intamplat acum 3-4 zile cand era ceata densa sa intru in depasire si la jumatea depasirii m-am trezit cu O DUBA ALBA in fata la 300 m aproximativ………..FARA nici un fel de lumini……Asta e inconstienta.

        SI nu imi sariti in cap ca de ce am intrat in depasire,eram in afara si colegul mergea foarte incet din cauza incarcaturii.

        Răspunde
        • un apel fara urgenta la 112 este sanctionat cu amenda… La 112 se suna ptr cazuri grave , nu doar ptr o simpla durere de cap. Am fost amendat cu toate ca am avut nevoie de sprijinul lor si nu mai apelez..

        • Pai cel mai simplu! Sa le aratam cu degetele spre ochi poate asa inteleg si ei ca trebuie sa fie vazuti nu numai sa vada! Mai intai flash-uri multe si apoi gestul! De fapt,ar trebui schimbata legea in sensul de a te obliga sa mergi cu faza de intalnire aprinsa mereu! Ca in Danemarca de exemplu! Si daca ar penaliza cu puncte nerespectarea ,ar fi usor de impus !

    • si de cate ori ai sunat pana acum? nu imi spune ca daca esti sofer nu ai intalnit nici un participant la trafic care circula cu farurile stinse. cat despre semn eu folosesc cel mai des…..le sting si le aprind din nou de cateva ori consecutiv si nu mica mi-a fost mirarea sa ma uit in oglinda dupa ce treceam de respectivu si sa vad ca i se aprind farurile dupa ce trece de mine.

      Răspunde
  2. cred ca semn ar putea fi: faza lunga ttimp de 5 secunde apoi flash scurt. Eu asa procedez de mult timp dar, multi se uita la mine ca vitelul la poarta noua!!! Poate,in felul acesta generalizam gestul, iar cei vizati inteleg ce vrem! FELICITATARI PT INITIATIVA !!!!

    Răspunde
    • Asta teoretic nu e buna pentru ca nu faci altceva decat si tu sa ii produci lui lipsa de vizibilitate deci cu ce esti mai “bun” ca el …???

      Răspunde
    • Sa conduci la ~60km/h cu faza lunga timp de 5 secunde, asta inseamna aproximativ 85m parcursi. In acesti metrii tu sigur jenezi ~20 participanti la trafic, ceea ce nu-i “rentabil”.

      Eu procedez precum Alin.

      Răspunde
    • ai fost vreodata 5 secunde de partea cealalta a fazei lungi? eu cred ca il orbesti pe cel din fata ta… cea mai practica si folosita este sa te asiguri ca poti sa stingi si sa reaprinzi farurile fara sa incurci pe nimeni…

      Răspunde
  3. Apropo de acest articol, azi dimineață la ora 6 AM mă duc spre casă. Că ești din GL: eram pe Basarabiei, coboram dinspre Coșbuc, și vroiam să fac stânga la baia comunală (pe Traian). Ceață încredibilă la ora aia, PLUS beznă afară!
    Era verde, intru în intersecție, mă asigur (sau cel puțin așa cred) din față și dau să fac stânga. De-odată îmi apare un SUV (venea din față) FĂRĂ LUMINI și cu viteză (pe timp de ceață de nu vedeai mai mult de 10m în față PLUS noapte!). Am luat brusc de volan la dreapta și-a trecut ăla la câțiva cm de mine de s-a zgâlțâit mașina. Nici n-a virat de volan când m-a văzut (dacă m-a văzut, chiar dacă aveam proiectoarele de ceață aprinse+semnalizare stânga)

    În legătură cu articolul, nu e prima dată când văd participanți în trafic fără lumini, zi sau noapte, ceață sau nu. Eu de obicei le dau flash-uri (fază scurtă->fază lungă), poate-și amintesc să aprindă luminile.

    Răspunde
    • Tocmai întâmplări din astea mă fac să scriu și să promovez astfel de articole că poate ajung și cei vizați cu ochii la ele și își dau seama cât de inconștienți și iresponsabili sunt.

      Răspunde
  4. Chiar daca nu sunt inca sofer, am avut si cateva incidente neplacute pe vreme de ceata. Am dat si eu un share sa vada lumea.

    Referitor la semnul pentru aprinderea farurilor, cred ca un flash poate spune multe, in rest nu stiu ce ar putea sa marcheze mai bine…

    Răspunde
  5. #aprindefarurile
    Clar e nevoie de o astfel de campanie pentru ca stimabilul legiuitor a facut o lege schioapa cand putea sa faca o lege simpla si clara.cu un singur articol.
    1 – Dupa ce pornesti motorul e OBLIGATORIU sa aprizi faza scurta. punct si gata … fara aiureli cu drumuri nationale, judetene etc.
    Despre ce semnal trebuie folosit – scurt, lung, scurt – dar cred ca pentru idiotii care merg seara in amurg sau pe ploaie, ceata fara lumini aprinse trebuie sa le facem un semn mai drastic :) – o bata peste ochi ca polutia nu-i vede si nu-i amendeaza … e mai usor sa dea amenzi pentru oprire sau stationare in locuri nepermise.

    Răspunde
  6. Funcționează foarte bine semnul ”stingi farurile complet și le reaprinzi”. Întotdeauana când am făcut asta și m-am uitat în oglindă, cel căruia i-am adresat acest semn și-a aprins farurile.

    Răspunde
  7. Eu sting farurile (1-2 sec) si le aprind. Poate daca ma vede ca eu le aprind, si cel care are farurile stinse si le va aprinde. Nu blitzuiesc, ca astfel isi va reduce doar viteza!.

    Răspunde
  8. Cred ca un flash , insotit de un gest din mana, cum ar fi cel de “bla bla bla”, dar cu mana deschisa, simbolizand luminile, ar fi mai sugestiv.

    Răspunde
  9. asta fac si eu cand vad ca un participant la trafic nu are farurile aprinse. Le sting si pe aprind iar iar celalalt observa si merge foarte des aceasta modalitate !!

    Răspunde
  10. Cine isi bate capul cu ei asa fac, stins-aprins, nu stiu daca te adresezi aici publicului vizat, daca tot vrei sa faci ceva si sa imprastii vorba ia legatura cu administratia TT (trafic tube) si atunci clar stii ca o sa fii pe segmentul corect.

    Răspunde
  11. alina are dreptate la faza cu stansul farurilor si reaprinsul …. dar mai am inca ceva de spus .. nu toate masinile au montate faruri de ceata … acelor oameni ce le sugerati ?

    Răspunde
    • Eu sugerez să folosească ce au, adică farurile normale. Nu orice mașină are proiectoare de ceață și fiecare se descurcă cu ce poate. Dacă sunt aprinse farurile tot e de bine.

      Răspunde
  12. Pai din cate am observat merge destul de frecvent semnul cu inchisul si reaprinsul farurilor ! Dar degeaba facem asta pentru ca majoritatea sunt ciobani si nu le pasa daca ii vezi sau nu ! Vezi doamne ei au masini primite de la parinti si sunt niste “zmei” pe sosele ! Foarte bun articolul !

    Răspunde
  13. Unele masini au si faruri de zi, speciale..(Daylight) Acele masini nu cred ca au nevoie neaparata pt faza scurta aprinsa pe timp de zi, nici in oras si nici afara. iar tutorialul de mai sus mi se pare super ok.. ar fi bine daca am face toti semne cum sunt in acel video. :)

    Răspunde
  14. Propunere: Cand vezi un dobitoc pe timp de noapte cu farurile stinse, intors masina instant, taiat fata instant, coborat din masina si dat cu capul de far pana isi da seama ca nu le are aprinse.

    P.s un prieten a murit din cauza unui imbecil de genul, care circula cu farurile oprite noaptea, a adormit la volan si a intrat pe contrasens.

    Răspunde
  15. Parerea mea e sa nu va agitate prea tare, faza cu ceata e doar o chestiune de perioada, de regula in aceasta perioada a anului asa e, E CEATA! Trebuie sa acceptam asta cum si in ianuarie-februarie sunt caderi massive de zapada si e ger! (in ultimii ani cam asa a fost)
    Cat despre indolenta, nu stiu daca e neaparat indolenta eu am auzit si explicatia: “Pai dc sa merg cu ele aprinse si ziua? Atunci ce diferenta mai e intre noapte si zi?” sau “Dc sa imi ard becurile aiurea sau sa-mi consum bateria cand vizibilitatea e buna daca sunt in afara orasului si e soare? Imi plateste politia romana o baterie noua?” Sunt doar cateva dintre explicatiile pe care le-am auzit eu nefiind nici pro nici contra doar analizez.
    Acum revin la ce spuneam initial, sa nu va agitate prea tare pentru ca ultimele norme in domeniul industriei auto doteaza autovehiculele toate noi chiar si in echiparea standard cu lumini de zi automate care sunt APRINSE NON-STOP si au un effect f bun frontal, iar la cele mai scumpe marci deja farurile cu LED ca lumina de zi non stop aprinsa numai sunt o noutate!
    Deci in concluzie nu e decat o chestiune de timp poate cativa ani pana cand TOATE AUTOVEHICULELE ce circula pe strazi vor avea lumini de zi automat pornite (ca un exemplu noua Dacia Logan are asa ceva, si nu poti merge chiar daca vrei cu luminile stinse)

    Răspunde
    • Tu te auzi ce spui? Tu chiar ai impresia ca pe sosea o sa vezi doar masini destepte care fac singure ceea ce ar trebui sa faca prostul de la volan? Fii serios, masinile SH o sa fie mult mult timp deacum incolo pe sosea si nu doar din cauza pretului.

      Răspunde
  16. Eu le aprind indiferent unde sunt,in localitate sau inafara.Pentru mai multa siguranta si vizibilitate sporita va recomand si voua un Kit Xenon pe masina.Nu trebuie sa aiba o culoare cat mai sofisticata sau sa fii smecher,iti pui un kit de 4300 si ai vizibilitate mult mai ridicata decat cu un halogen.Sustin,Aprindeti farurile de Sarbatori!

    Răspunde
  17. eu in general le sting si le aprind cu tot cu faza lunga(on) ,dar bineinteles asta in timp extraordinar de scurt incat nu prezint nici-un pericol pentru mine sau ceilalti participanti la trafic .

    Răspunde
    • Pai si eu de obicei dau faza lunga faza scurta.Asta e ce-a mai buna pentru ca alte semne nu prea apuci sa faci.Si de obicei functioneaza pentru ca asta se aplica la radare dar ma gandesc ca daca ii faci cu faza lunga faza scurta se gandeste si el ca nu e ceva in regula

      Răspunde
  18. Eu sunt sofer profesionist si circul evident destul de mult pe drumurile patriei. Apronderea si stingerea farurilor este un semn bun, de asemenea intalnesc de multe ori, si folosesc de asemenea urmatorul semn ca o adaugare dupa ce i-am atras atentia soferului cu pricina: dupa ce ii atragi atentia cu semnul mentionat ulterior ii mai fac si semn cu doua degete duse la ochi, ceva gen “verifica ochii masinii”

    Răspunde
    • eu in general dau falsh-uri sai inghid si deschid palma deasupra volanului sa il atentionez pe uituc sau rauvoitor …. undeori mai arat si cu degetu ca la copii aia mici :)) totusi avem niste soferi iresponsabili ….

      Răspunde
  19. Sincer eu cand ii vad fara faza scurta sau lumina de drum de obicei ziua… Eu pun faza lunga pe ei si atunci ii fac sa se razbune si vor sa faca acelasi lucru si cu siguranta si aduc aminte ca nu au becurile pornite :)) ma injura prima oara dar dupa ce trec si vad ca nu au becurile pornite imi multumesc probabil :)

    Răspunde
  20. Buna! sunt sofer din 2008 si am avut si eu “mici incidente” cu unii “profesionisti”care circula pe “intuneric”…!cel mai bun semn e sa stingi si sa reaprinzi luminile ( sa le stingi complet) dar nu de prea multe ori pentru ca se pot confunda cu blitz-urile si poate duce soferul in eroare!!

    Răspunde
  21. Buna ideea cu stinsul si aprinsul :) doar asa poate sa isi dea seama ca e ceva legat de luminile lui si nicidecum radar !

    Răspunde
  22. Referitor la farurile aprinse din localitate, eu ma ghidez dupa ele sa-mi dau seama daca masina merge sau nu. Atunci cand este oprita o las pe pozitii, cand merg am faza scurta aprinsa.

    De cele mai multe ori ii flashuiesc pana trec de ei, multi isi dau seama si aprind farurile, alti sunt mai inceti (la minte sau in actiuni, inca nu am reusit sa-mi dau seama). Daca sunt in spatele meu si ii vad le dau avarii in mod repetat. Si aici la fel, multi isi dau seama, altii nu.

    Răspunde
  23. Cred ca cel mai adecvat semn este acela de a stinge si aprinde din nou luminile , pentru ca sincer si eu le mai uit oprite dar vad din gresala oameni care atunci cand le aprind imediat reactionez si eu . Salut!

    Răspunde
    • Uneori chiar politia da un exemplu prost in trafic……..am vazut masina de politie care iese de pe un ,,sens unic” si face stanga de pe banda dreapta sau masina politiei rutiere merge 20-30 km/h in localitate pe o sosea europeana si nici macar nu au faza scurta aprinsa….sau poate la ei faza scurta inseamna pozitii si proectoare toate astea se intampla in luna august pe la un 2.30 asa nu cred ca e un motiv sa mearga cu o viteza asa de redusa ca sa nu mai zic de restul….ceva gen formeaza coloana de masini dupa ei.daca politia face asta ce pretentii sa mai avem sa ii traga la raspundere pe restul soferilor imprudenti?!

      Răspunde
  24. pai cel mai simplu, cand vezi pe unu ca nu are farurile aprinse (daca esti in spate, te tii cu faza lunga dupa el, si ii mai dai vre-o 2 flash-uri … intr-un final tot le aprinde :) ) daca esti din fata, tot regula cu flashu :), si poate ii vine mintea in cap …

    Răspunde
  25. cunosc o persoana care pe conditii de ceata am mers in masina si am intrebat de ce nu porneste farurile . mi-a zis ca el daca aprinde farurile lumina se reflecta in ceata si il orbeste ( deoarece are fotofobie) daca ati mai vazut oameni cu ochelari de soare cand e zapada ( nu sunt cocalari , au aceasta problema la ochi)
    P.S si eu sunt sofer si ma enerveaza cei care nu merg cu luminile aprinse ( mai ales in conditii meteorologice nefavorabile)

    Răspunde
  26. Schimbat pe faza lunga cand intalnim pe cineva ce nu are aprinse farurile, asa cred ca o sa vrea sa bliteze inapoi si poate o sa aprinda si farurile.

    Răspunde
  27. agitatie mare mon cher…da intreb si eu ca omu:ce ne facem cu semnalizarea?mai e obligatorie?ca in ultimii ani vad ca a devenit facultativa…ce ne facem in Galati cu cocalarii de Braila care vin aici sa conduca ca intr-un circuit de curse?…si apropo de faruri,ce ne facem cu inconstientii care schimba faza cand le tuna,daca le tuna(lucru pe care eu il consider mai rau decat neacordarea de prioritate),sau cu cei care au 100W in far pe scurta si mai au si farul dereglat?

    Răspunde
  28. geniale idei doar k unele piese din capul volanului nu anteleg idea ;zii sau noapte;an 90% din cazurile antalnite am procedat asfel;
    STINS FAZA SKURTA 1\2 sec URMAT DE FLASH SI APOI ARINS SKURTA LA LOK te anjura poate sau aty multumeste depinde de aracter dar functyoneaza

    Răspunde
  29. Flaşuri poţi să dai şi fără să aprinzi defel luminile. Cel mai bun semnal este cel descris de Gaben în clipul postat mai sus. Recomand însuşirea acestor semnale…

    Răspunde
  30. Cea mai buna metoda pentru a-i avertiza ca nu au farurile pornite este sa le oprim si sa le aprindem pe ale noastre si sa aratam cu degetul in jos spre (farurile) fata vechiculului care nu are farurile pornite.!

    Răspunde
  31. Salutare tuturor . Problema farurilor este una foarte deranjanta pt mine atunci cand vad pe cineva care pe un drum european mai ales vine cu ele inchise ,Citeam printre comentarii de metoda sa facem “ON/OFF la faruri”adica sa le inchidem si sa le reaprindem repede. E ok metoda doar ca , mai nou masinile sunt dotate cu AUTO LIGHTS direct din calculatorul de bord adica se aprind si orice insemn din consola l-ai folosi indiferent ca e 0 ele nu se vor inchide. Eu folosesc ca metoda de indemn sa deschida farurile participantul de pe contrasens metoda flashului de durata putin mai lunga gen o secunda ,o secunda jumatate . In Suedia se foloseste tot aceasta metoda plus un gest facut cu palma tinand pumnul strans si departand repede degetele . Sper sa fie de folos parerea mea

    Răspunde
  32. Am citit mai sus comentarile altor utilizatori (oprirea/pornirea farurilor), este si asta o varianta. Eu le fac un semn din mana, inchid si deschid pumnul de cateva ori repejor, a functionat la toata lumea. Sarbatori fericite.

    Răspunde
  33. Sugerez ca daca paricipantul care are farurile aprinse si il intalneste un autovehicul care nu are farurile aprinse… sa le stinga si sa le apinda in fata lui ….

    Răspunde
  34. Ar trebui sa stingem si noi farurile si sa le repornim de mai multe ori timp de cateva secunde,cel care v-a vedea isi va da seama !

    Răspunde
  35. Și eu votez pentru oprire / repornire faruri :) E mesajul cel mai clar.

    Văd că e o discuție lungă aici și destul de veche, dar din păcate subiectul nu se învechește. Am găsit și eu acum câțiva ani pe drumul dintre Galați și Tecuci un DOBITOC care nu numai că mergea fără lumini, dar nici semnalizare nu avea. M-am trezit că s-a oprit deodată să facă stânga și mai că era să întru în el, norocul meu că acostamentul era lat și am putut să-l evit fără incidente.

    Pe de altă parte, nu am să fiu ipocrit. Și eu la vremea mea, la puțin timp după ce mi-am luat permisul, am pornit de pe loc fără să aprind luminile. Eram în oraș și era seară. Nu noapte! Afară era încă vizibilitate și datorită luminilor de pe stradă. Nu am mers mai mult de 50m pe o străduță printre blocuri și la prima intersecție, când am oprit să dau prioritate, șoferul mașinii ce trecea prin fața mea mi-a făcut semn cu degetul. Nu știam ce vrea, dar mi-am dat seama imediat când mi-am văzut bordul mașinii stins :)
    Acum dacă nu am luminile din bord aprinse, nu mă simt bine :)

    Răspunde

Comentează la acest articol

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.