99 de chestii pe care as fi vrut sa le stiu cand am intrat in publicitate (cartea Brief, de Sorin Tranca)

99 de chestii pe care aș fi vrut să le știu când am intrat în publicitate este descrierea cărții Brief, scrisă de Sorin Trâncă și îmbogățită de prietenii săi de breaslă. De mult nu am mai citit o carte atât de ”esențială”.

Brief este o carte plină de informații scurte și la obiect. Ușor de citit. Informații ușor de asimilat. Chestii pertinente din agenții. E drept că mulți s-ar fi așteptat la exemple sau povești. Însă Brief este o carte care surprinde chestii esențiale. Punctate pe scurt. Fără înflorituri. Fără povești de adormit copiii (din care să tragem învățăminte).

Tind să cred chiar că acest articol al meu se întinde pe textul a cel puțin 3-4 chestii pe care Sorin Trâncă le povestește în carte. Ca lungime. Brief este prima carte din viața mea citită într-o singură zi de la cap la coadă. E foarte ușor de parcurs și e genul de carte pe care îți dorești să o păstrezi mereu pe lângă tine. Ca să o deschizi și să cauți idei când te întâlnești cu vreo situație. Se poate porni foarte ușor un training pe publicitate pe baza acestei cărți. O deschizi, citești ”chestia” și începi să creezi în jurul ei.

Aș risca prin a spune chiar că ai avea cel puțin 99 sau 91 de subiecte de discuție zilnică cu cei din echipă pe marginea chestiilor abordate în Brief.

După cum se observă din ton, cartea chiar este pe gustul meu. Și o recomand. Și am început deja să scriu în propoziții mai scurte datorită unui sfat de acolo :) Dacă lucrați într-o agenție de publicitate sau cochetați cu ideea de a lucra într-o agenție de publicitate, cartea asta vă poate crea un sentiment de wow.

Dacă nu, așteptați-vă la o carte matură, care după cum tot am menționat, surprinde esențe scurte de după fiecare bătălie sau chiar război. Chiar și așa, vă poate pune pe gânduri să treceți în liga superioară. Și să urmăriți elementele care contează cu adevărat. Ca mai apoi să faceți reglaj fin pe ele. Și să le dezvoltați până muriți. Cartea Brief, de Sorin Trâncă conține 99 de chestii pe care autorul ar fi vrut să le știe înainte de a intra în publicitate. Știu că mulți vor fi interesați de ea. Aș putea să v-o împrumut. Dar nu am s-o fac. Pentru că, vorba autorului, dacă nu ești pregătit să investești măcar 10% din veniturile tale în dezvoltarea ta personală (fie că vorbim de cărți, muzică, filme etc.) nu ai să ajungi prea departe.

Cartea Brief (99 de chestii pe care aș fi vrut să le știu când am intrat în publicitate) poate fi comandată doar de aici momentan (cel puțin din câte știu eu). Vă doresc s-o citiți dacă sunteți niște creativi pasionați. Indiferent că faceți copywriting sau design. Indiferent că faceți foto sau video. De fapt, indiferent ce faceți atâta vreme cât e ceva creativ. Promit că nu durează mai mult de o zi să o citiți. Recititul va dura mai mult.

99 de chestii pe care as fi vrut sa le stiu cand am intrat in publicitate

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

Leave A Response

* Denotes Required Field