10 elemente cruciale pentru a scrie articole cu un conținut scanabil


Majoritatea cititorilor online scanează conținutul, nu citesc rând cu rând. Ce înseamnă conținut scanabil sau articol scanabil?

După forbes.com, conținutul scanabil este scurt, precis și punctual. Frazele și paragrafele sunt scurte. Textul cu bold și bullet points-urile subliniază punctele cheie ale articolului.

Linkuri către alt conținut sunt folosite pentru a oferi cititorului informații suplimentare.

Îți prezint mai jos cele 10 elemente cruciale pentru a scrie articole cu conținut scanabil.

  1. Scrie paragrafe scurte. Chiar foarte scurte. Pot să fie formate dintr-o singură propoziție. Ține minte că spațiul alb este prietenul tău, așa că folosește mult spațiu alb ca să împarți textul în bucăți mai mici.
  2. Folosește propoziții scurte. Nu este necesar să scri paragrafe mari și să folosești limbaj de academician doctor inginer :) Pentru că lumea nu va înțelege. Cititorii fac parte din categorii diferite de educație. Folosește limbaj practic, și încearcă să simplifici conținutul cât de mult posibil ca să înțeleagă toată lumea.
  3. Folosește titluri și subtitluri. Mulți dintre cititorii tai nu vor fi interesați de tot ce scrie în articol. Ei vor căuta bucăți de conținut care este important pentru ei. Poți să-i ajuți incluzând câteva subtitluri în articol.
  4. Folosește bullet points. Toată lumea iubește bullet points. Ele împart informația pentru ca cititorii să extragă datele cheie fără a trebui să se gândească prea mult. În loc să scri o lista într-un paragraf și să o separi cu virgule, mai bine: faci o listă cu bullet points și cititorii tăi te vor iubi pentru asta.
  5. Presară câteva imagini. Sunt ca niște bomboane pentru ochi și servesc nevoia subconștientă a cititorului pentru stimuli vizuali. Oferă pauze periodice între calupurile de text.  Ambele țin cititorii pe site și îi încurajează să interacționeze cu conținutul tău.
  6. Pune linkuri către surse externe. Ca să adaugi autoritate și credibilitate, este o idee bună să incluzi citate și linkuri din surse de încredere. Dacă cititorii tăi vor să învețe mai mult despre subiectul despre care scri, pur și simplu pot vizită linkul. Ca rezultat, lucrul asta nu încărca conținutul tău cu informații suplimentare.
  7. Fă liste. Îmi plac listele. Poți vedea un exemplu de listă în acest articol : 8 Probleme La Hidrofor Si Rezolvarea Lor . Dacă chiar vrei să maximizezi scanabilitatea conținutului tău, folosește multe liste. Ele sunt scanabile de la sine. Nu le folosi la fiecare articol, dar în jur de 50% din articolele tale pot să fie liste.
  8. Folosește text bold și italic. Folosirea scrisului bold și italic poate îmbunătăți claritatea conținutului tău. Folosește text bold pentru cuvinte ce trebuiesc subliniate sau conțin un mesaj important. Folosește text italic pentru titlurile de cărți, reviste, filme și altele.
  9. Scrie în mod conversațional. Scrie cum vorbesc oamenii între ei, dar folosește o gramatică bună. Articolul tău ar trebui să sune ca o conversație între prieteni. Creează o relație cu cititorii folosind cuvinte precum tu și noi.
  10. Dă ce ai mai bun la început. Reporterii folosesc de multe ori abordarea piramidei inverse. Cele mai importante detalii sunt expuse la început. Oamenii vor da scroll pe pagină ta, dar nu la nesfârșit. Asta înseamnă că trebuie să pui cel mai bun conținut „deasupra” (la începutul articolului).

În concluzie 

Este deosebit de important să creezi conținut scanabil care să fie ușor de citit. Rezultatul final este un cititor fericit, care petrece mai mult timp pe blogul tău și care are mai multe șanse să convertească.

Acum este rândul tău:

Dacă-ți place articolul, te invit să-l distribui ca să ajutăm cât mai mulți oameni.

Care din cele 10 sfaturi de mai sus este nou pentru tine, și pe care îl vei folosi de acum încolo? 

Despre autor 

Pe Cosmin îl găsești pe siteul blogdeinstalatii.ro unde scrie despre… ai ghicit :) instalații. Adică tot ce ține de centrale termice, termostate, convectoare electrice, pompe și hidrofoare.

Pe lângă instalații, este pasionat și de online marketing și de afiliere.

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

3 Comments

  • Ion Cretu

    Reply Reply 12/12/2016

    Superincantat. Mersi!

  • Ioan Faur

    Reply Reply 12/12/2016

    Din punctul meu de vedere ceea ce este precizat mai sus in regula.
    La mai multe articole scurte , concrete si la obiect.

  • florin

    Reply Reply 15/12/2016

    ok=de-acord….

Leave A Response

* Denotes Required Field