chestii gratuite

Viitorul publicitatii online va fi bazat pe informatii relevante pe care le oferi complet gratuit si fara obligatii

Acest articol nu este scris pentru cei care știu deja acest lucru și care de câțiva ani încoace îl văd ca pe un aspect evident, de bun simț. Acest articol este scris pentru cei care îmi mai pun întrebări punctuale legate de acest aspect. Voi, cititorii blogului meu (care probabil știți cât de cât cum merg treburile prin online) nu merită neapărat să îl citiți. L-am scris doar ca să pot da link rapid către el la nevoie :)

Internetul e o cale ușoară să ajungi rapid la potențialii tăi clienți dacă e folosit așa cum trebuie. Problema este că toată lumea s-a săturat de bannere sau de forme de reclame intruzive. Intrați pe site-ul Pro TV fără Adblock instalat și veți înțelege la ce mă refer. De asemenea, oamenii s-au săturat să se aboneze la newsletter-ul tău ca să obțină ceva, ca mai apoi tu să le vinzi altceva. Bine, treaba asta încă mai merge și va mai merge mulți ani de acum încolo dacă oferi chestii relevante, de calitate. Dar oamenii vor fi din ce în ce mai puțin receptivi la formele astea de creare de baze de date.

Singura șansă e să te pregătești pentru viitor. Care e viitorul în publicitate? Eu personal nu știu. Mergeți pe la conferințe ca să-i ascultați pe alții cum își dau corigența cu vorbitul în public sau cum încearcă să își facă reclamă povestind cât de tari sunt. Nu generalizez, sunt și conferințe foarte bune. Dacă cineva m-ar întreba pe mine despre viitorul în publicitatea online sau dacă m-ar întreba pe ce merită să se concentreze atunci când începe să-și facă simțită prezența online, aș răspunde la fel cum aș răspunde cuiva care mă întreabă ce merită să facă atunci când se apucă de blogging.

Oferă conținut relevant, util, original și de calitate. E o provocare din ce în ce mai mare pentru că zilnic apare pe internet conținut relevant, util, original și e calitate. N-am zis că e și ușor. Aviz amatorilor care cred că de partea online a unui business se poate ocupa un singur om sau un grup de oameni care ”le au cu calculatoarele”. E mult mai mult decât credem. E mult de muncă. E nevoie de și mai multă creativitate.

Recomandarea mea ar fi să vă gândiți serios la inbound marketing. Nu are neapărat legătură cu subiectul, dar citiți și acest articol, că mulți care mă întreabă activează în domeniul pe care îl menționez acolo. Inbound marketing este să oferi atât de multă și atât de bună informație utilă gratuită încât oamenii să te caute pe tine, nu să le apari în față cu un banner când le este lumea mai dragă (mai ales pe WC – navigarea pe internet de pe mobil e într-o creștere vertiginoasă).

Inbound marketing înseamnă să fii în locul potrivit la momentul potrivit pentru prospectul tău. Vânzările se bazează din ce în ce mai mult pe relații, fie că vorbim despre trainerul tău personal sau despre zidarul care îți face chestii prin casă. Relația se construiește în timp îndelungat și se poate pierde în câteva secunde. La fel și încrederea. Fie că vrem sau nu, așa merg lucrurile. Iar internetul poate ajuta la construirea încrederii. În egală măsură poate ajuta la pierderea ei. Inbound marketing înseamnă să fii mereu în ochii clientului tău expertul de care are nevoie atunci când are nevoie de ceva de la tine. Asta înseamnă să oferi informații gratuite, complet gratuite, și fără obligații (adică omul să nu fie obligat să facă ceva în plus să le obțină). Gen, cum ți-am răspuns eu la întrebarea de pe email cu acest articol, chiar dacă voi refuza orice muncă online care mi se propune pentru că în acest moment am un job full time în care mă dedic cu plăcere și cu pasiune. Să luăm și câteva exemple.

Priviți blogul ăsta. Prima dată când am intrat pe el m-am întrebat cum câștigă omul ăla bani de pe urma lui. Nici un link de afiliere prin articole, nici un banner în sidebar. De fapt, nu e nici un sidebar pe acolo. Și totuși, omul are milioane de unici pe lună. Ce face? Oferă conținut relevant, util, original și de calitate pentru nișa în care activează. Cum câștigă bani? Scrie cărți pe care lumea le cumpără în număr mare chiar dacă esențialul e la el pe blog. Vinde consultanță sau coaching. Se descurcă bine, stați liniștiți.

Un alt exemplu de a oferi chestii gratis și a face bani din asta? Google. Da, marele Google. Citesc acum niște cărți interesante despre ei. Trebuie să recunosc că simpla lor abordare de la început (și de acum) e genială (bine, acum nu ni se mai pare genială când foarte mulți merg pe același trend). Google oferă o grămadă de chestii gratuite, utile, relevante, de calitate (în cele mai multe cazuri) și originale (în anumite cazuri, dacă ne raportăm la prezent, nu la fazele incipiente ale companiei). Și face o groază de bani din asta. Cum? E la mintea cocoșului. Știți ce se plătește la Google și de ce și știți ce nu se plătește la Google și de ce (sper).

Exemplele ar putea continua, dar ați prins ideea. Acum, hai la treabă. Hai la produs ceva util pentru prospecții care ți-ar putea deveni clienți. Dacă nu, stai liniștit, o va face concurența. Fii convins că mă citește concurența ta. Și a mea. Dacă iese o lume mai bună din toată treaba asta, mi-am îndeplinit scopul :)chestii gratuite

Sursă foto: chestii gratuite via Shutterstock

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

2 Comments

Leave A Response

* Denotes Required Field