Unelte de marketing online

Am făcut în acest articol o listă de unelte de marketing online care ți-ar putea fi utile în activitatea ta. Și pentru că e vorba de marketing online, bineînțeles că sunt afiliat. Eu pe unele le utilizez deja de multă vreme, pe unele de puțină vreme. Iar pe unele urmează să le utilizez.

Listă unelte de marketing online

Email Marketing: GetResponse – Folosesc GetResponse pentru a gestiona baza de abonați la newsletter. Atât pentru blog cât și pentru alte proiecte sau clienți. Să aduci trafic pe un site sau pe un landing page fără să culegi adrese de email mi se pare cel puțin ciudat în zilele noastre. Cu GetResponse ai newsletter, autoresponder, soluție de webinar, landing page-uri și marketing automation. Dacă ai un blog, un site sau un magazin online, mi se pare o unealtă indispensabilă.

Sales Funnels: ClickFunnels – Un funnel este o structură prin care îți poți atinge un obiectiv, fie că e vorba de o vânzare sau de o abonare la newsletter. Un funnel este o unealtă foarte puternică prin care poți să creezi o experiență de interacțiune online care să te ajute să-ți atingi obiectivele mai repede. De asemenea, un funnel bun poate aduce o rată de conversie mult mai bună dacă e făcut așa cum trebuie. Intră pe link pentru detalii și un video de prezentare.

Q&A: AnswerBase – Încă nu folosesc, dar am un proiect unde abia aștept să implementez treaba asta. Este o platformă de întrebări și răspunsuri care poate fi implementată rapid și ușor atât într-un WordPress cât și într-un alt tip de site. Scurtezi timpul de răspuns, implici comunitatea și… cel mai important… ai șanse să crești engagement-ul, lucru pe care orice marketer online și-l dorește. Nu se aplică în orice tip de business, dar e o unealtă fantastică.

Link traking: Snip.ly – Folosesc și mi se pare fantastic. M-am gândit mult înainte să scriu despre ea, pentru că e genul de unealtă care nu vrei să intre pe mâna concurenței :). Tu dai share pe rețele sociale la content. Dacă tot o faci, de ce să nu bagi neinvaziv și o reclamă acolo? Dar nu în link. Ci direct pe site-ul la care ai dat link. Tu dai share, omul citește conținutul, dar jos de tot apare reclamă la ce vrei tu. Poți da senzația că reclama ta e inclusiv pe CNN :)

Web hosting: iPage – Din start îți zic că nu sunt nici cei mai buni, nici cei mai rapizi. Însă sunt vechi pe piață și sunt perfecți dacă vrei să testezi ceva nou. Cel mai ieftin plan la ei costă doar 8 lei pe lună (1.99 dolari), iar domeniul .com, .net., .org etc. vine gratis la pachet. Dacă ai trafic pe proiectul tău îți vei permite ulterior să faci upgrade la un plan mai bun. Legat de hosting discuțiile sunt lungi și niciodată concluziile nu sunt perfecte. Am 3 proiecte cu ei și sunt ok.

Externalizare: SEOClerks – Uneori e mai simplu să apelezi la alții să te ajute pe partea de SEO. Pe platforma asta poți să contractezi rapid servicii de SEO care funcționează bine. La bani ok, nu te costă o avere. De asemenea, acolo poți să îți și vinzi serviciile SEO la bani buni (pentru că vinzi cu bani puțini către mulți). Recomand să dai o tură fie că ești furnizor de servicii SEO sau că ești în căutare de servicii SEO. Eu am început să caut chestii și sunt deja cu ochii pe oferte.

SEM: SEMRush – Probabil îi știi deja. Sunt super cunoscuți pentru serviciile de Search Engine Marketing. Atâta vreme cât nu bagi chestii cu diacritice sunt super ok și pentru România. La cel mai ieftin plan ai rapoarte, statistici și propuneri de îmbunătățire pe 500 de cuvinte cheie. Și ce oferă ei e chiar ieftin comparativ cu câți bani se cer de obiciei în piață pentru chestii de genul. Important e doar să știi un pic ce vrei și sigur vei avea rezultate foarte bune.

Magazin online: Shopify – Dacă nu ai nici în clin nici în mânecă cu activitatea asta de a vinde online, serviciul ăsta este perfect. Pentru că îți oferă o soluție de magazin online la cheie fără să îți bați capul. Trebuie doar să știi un pic de engleză ca să îți setezi chestii pe acolo. În rest, ei sunt la curent cu cele mai bune practici legate de comerțul online și te scapă de multe nedumeriri. Dacă vrei să începi ceva (doar ca și idee incipientă) legat de comerțul online, ți-i recomand.

Imagini: Shutterstock – Atunci când ai un blog, e mai ușor să te strecori cu imaginile. Dar când e vorba de un business serios vrei imagini de calitate, vrei să nu fii dat în judecată etc. Deci, trebuie să cumperi imaginile. Sunt mulți care oferă imagini pe net, dar de departe, din experiența mea, cei de la Shutterstock sunt cei mai buni pentru că au imagini de calitate foarte bună. Majoritatea fotografilor buni din lume lucrează cu ei și vei avea parte de imagini ok.

Logo-uri: 48HoursLogo – Nu de puține ori am fost pus în fața faptului de a ”fă-mi și mie un logo rapid”. A face un logo nu e treabă ușoară, iar eu cum nu mă pricep la grafică îmi este și mai greu. Discuția e lungă. Da, vei întâlni mulți proști pentru care logo-ul nu e important și nu vor să plătească atât cât face. Dar nu merită să blochezi colaborarea cu ei acolo. Așa că merită să faci un logo profi` printr-un serviciu intermediar și apoi îți vezi de treabă.

Chat online: Olark – Oamenii intră pe site-ul tău, văd ceva și apoi cumpără, completează un formular, se abonează șa newsletter, dau like la pagina ta de Facebook sau… pur și simplu pleacă. De foarte multe ori implementarea unui chat online în spatele căruia să se afle o persoană reală crește rata de retenție a omului pe site și implicit rata de conversie. Pentru că omul are șansa de a discuta cu o persoană reală care să-i ofere sfaturi și recomandări.

Afiliere: Affiliorama și WealthyAffiliate – Ca să faci bani online nu trebuie neapărat să bagi bani, deși eu sunt de acord cu chestia asta. Însă cel mai mult trebuie să ai răbdare ca să înveți. De cele mai multe ori noi, oamenii de online, ne trezim mereu în acțiune și nu mai ne oferim timp pentru învățare. Platformele recomandate sunt pentru a învăța. Bănuiesc că ești la curent cu tendințele de globalizare și că vrei să fii cu un pas înaintea celorlalți, nu?

Teme: TemplateMonster, MyThemeShop și Genesis – Dacă ești în poziția de a construi mereu website-uri pentru clienți bănuiesc că vrei să oferi calitate. Așa că merită să pleci la drum cu un framework bun, un framework cu care să nu-ți bați capul după aia. Preferatul meu e Genesis, dar dacă nu ai buget pentru așa ceva, poți oricând să arunci un ochi la TemplateMonster pentru că vei găsi mereu ceva de cuviință acolo. Folosește teme bine codate.

Domenii Web: NameCheap – Uneori este necesar să cumperi doar un domeniu web pentru că ai hosting și toate cele. Și atunci când cumperi un domeniu web acesta trebuie să fie cât mai ieftin și să fie achiziționat de la un provider de încredere. Sunt mulți care vând domenii online, dar NameCheap mie mi s-a părut cel mai ok pentru că e simplu, rapid și de încredere. Recomand să verificați pe la ei înainte să cumpărați un domeniu web pentru un proiect nou.

Sunt multe unelte de marketing online și cu siguranță puteți să contribuiți la acest articol lăsând un comentariu proactiv. Mulțumesc anticipat și nu uitați de treaba aia cu share ;)

4 comentarii la „Unelte de marketing online”

  1. Wealthy Affiliate e cea mai faină rețea de socializare pentru afiliați, dacă nu chiar singura. Iar pentru imagini gratis si de calitate, vezi si unsplash.com

    Răspunde

Comentează la acest articol

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.