Toate jocurile au o mecanică în spate

Unul dintre primele lucruri pe care designerii de jocuri încearcă să le realizeze cu fiecare proiect nou, este să contureze mecanica jocului. Mai exact, încearcă să determine ce vor face jucătorii pe parcursul jocului și cum anume o vor face.

Jucătorii de jocuri de masă pot cunoaște unele mecanisme principale, cum ar fi aruncarea (zarurilor) și mișcări precum așezarea de piese precum pionii sau amestecarea de cărți.

Jucătorii de jocuri video cunosc multe mecanisme, cum ar fi, alegerea opțiunilor de selectare a dialogului (jocuri de rol).

Dar ce este de fapt mecanica? Cum pun designerii de jocuri mecanica în practică și cum pot educatorii să folosească mecanica jocurilor pentru a crea jocuri pentru învățare?

Jocuri

Mecanica jocului reprezintă unele dintre cele mai rudimentare blocuri de construcție pentru crearea de jocuri. Aceasta constituie regulile și structurile jocurilor, care creează experiența captivantă pentru jucător și pentru cel care învață.

O modalitate bună de a ne gândi la rolul central pe care mecanica îl joacă în proiectarea jocului, este de a rezuma modul principal în care jucătorul va interacționa cu mediul de joc.

Mecanica este o modalitate prin care jucătorii pot atinge obiectivele jocului, întreprind acțiuni specifice unor oponenți și avansează strategii care îi ajută să progreseze pe parcursul jocului.

De exemplu, modul în care funcționează aparatele de sloturi, este la îndemâna tuturor entuziaștilor, arătându-le că nu e nevoie să aibă cunoștințe în prealabil. Tehnologia din spate s-a schimbat, într-adevăr, de-a lungul anilor. Modelele mecanice clasice au fost aproape complet înlocuite de mașini controlate de computer, dar jocul a rămas același.

Mecanica poate fi, de asemenea, împărțită mai amănunțit în diferite acțiuni, procese și imagini. Acele părți diferite reprezintă caracteristici abstracte, pe care jocul încearcă să le reprezinte. De exemplu, să ne gândim la mișcarea unui cal într-un joc de masă.

Jucătorul poate muta calul într-un spațiu atunci când joacă o carte din mână, care indică „mută trei spații”. Acea carte se numește „sprint”. Mâna completă a unui jucător este formată dintr-un total de cinci cărți. Una dintre acele cărți e sprintul, iar restul cărților se numesc „trap”, unde calul se poate mișca doar cu un spațiu.

Acest mecanism din spatele unui joc simplu, în care un jucător încearcă să mute calul pe o tablă, reprezintă o buclă de bază a unui joc de curse de cai. Cărțile reprezintă versiuni abstracte ale energiei calului, de a alerga pe o anumită distanță. Restul reprezintă capacitatea calului de a tropăi într-un ritm mai lent.

Acest exemplu reprezintă totodată, una dintre caracteristicile cheie ale mecanicii jocului. Mecanica va controla doar o parte de bază a jocului. Pentru acest exemplu, mișcarea calului este controlată de utilizarea cărților de către jucător.

Regulile jocului pot face astfel încât: un cal să se poată mișca numai atunci când un jucător folosește anumite cărți din mâna sa și, totodată, astfel încât jucătorii să poată juca doar o singură carte la un moment dat. În acest fel, folosirea cărților de joc reprezintă demonstrația unei reguli de mișcare în joc.

Jocul poate evolua apoi prin utilizarea acestei mecanici principale. Un jucător poate adăuga sau poate elimina cărți din mână, pentru a schimba viteza de mișcare a calului său. Schimbarea modului în care aceste cărți pot fi adăugate sau îndepărtate din mâna unui jucător reprezintă o altă mecanică în joc: construirea mâinilor.

Acum jucătorilor li se oferă și mai multă libertate de mișcare, deoarece pot alege cum să joace anumite cărți pentru a-și muta calul, precum și ce tipuri pot adăuga sau elimina din mână. Ambele reprezintă modalități prin care jucătorii pot lua decizii semnificative.

Jocuri inteligente

O modalitate bună de a ne aminti rolul central pe care mecanica îl joacă în proiectarea jocului este de a rezuma modul principal în care jucătorul va interacționa cu mediul de joc.

Spre exemplu, mecanica principală a Scrabble, de a desena și de a plasa litere pe tablă, le demonstrează jucătorilor cum pot lua puncte pentru a câștiga jocul.

Procedând astfel, ei învață că literele mai puțin frecvente precum „Q” și „P” le pot câștiga mai multe puncte – așa că, ar trebui să caute mai multe oportunități de a le juca.

Cu toate acestea, jucătorii învață strategia în continuă ascensiune a Scrabble, pur și simplu, jucând jocul. Mecanica jocului poate reprezenta, de asemenea, capacitatea jucătorilor de a se distra și de a-și menține motivația.

close

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

Comentează la acest articol

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.