SEO elementar

Vă spuneam că mi-am propus să mă concentrez mai mult pe blogul personal în următoarea perioadă pentru că timpul nu-mi permite altfel. Totuşi, mi-am rezervat timp pentru câte un articol interesant (zic eu) pe GabrielUrsan.ro.

În acest articol voi scrie câteva noţiuni de SEO elementar pe care merită să le citeşti dacă vrei să te asiguri că blogul, siteul sau magazinul tău online va fi prietenos cu motoare de căutare precum Google. A … ce înseamnă SEO? Direct, înseamnă Search Engine Optimization, iar în traducere şi adaptare înseamnă optimizare pentru motoarele de căutare. Am ţinut să fac o astfel de precizare pentru că toţi ne aflăm la început pe un anumit domeniu şi nu este o ruşine să nu ştim ce reprezintă anumiţi termeni.

Am să fiu scurt, direct şi la obiect. Iată la ce anume trebuie să fii atent dacă vrei ca proiectul tău online să fie mai bine văzut de motoarele de căutare şi să primească mai multe vizite prin intermediul acestora.

  1. Scrie articole originale şi de calitate, dar în număr ceva mai mare. Cu alte cuvinte, trebuie să ai conţinut mult şi bun. Treaba cu puţin şi bun nu merge decât dacă eşti vreun mare star în viaţă sau vreo mare corporaţie cu o notorietate demnă de invidiat.
  2. Oferă conţinut potrivit pentru audienţa ta. Asta înseamnă că trebuie să te intereseze cine te vizitează şi ce le place să vadă atunci când ajung la tine pe site.
  3. Promovează cele mai bune articole ale tale în reţelele de socializare. Atenţie: nu face SPAM. Dacă scrii prost sau copiezi articole de prin alte părţi şi tot insişti să le promovezi pe Twitter, Google Plus, Facebook, ş.a.m.d., lumea le va ignora din reflex. Revizuieşte punctul 1 şi 2 dacă te afli în această situaţie.
  4. Fă-ţi un cont de Twitter care să aibă numele domeniului tău. Nu ajută prea mult, dar ajută. Măcar oamenii ştiu pe cine urmăresc dacă au ales să te urmărească.
  5. Optimizează-ţi siteul pentru accesarea de pe un dispozitiv mobil precum telefon sau tabletă. Sunt din ce în ce mai mulţi oameni care aleg să navigheze pe internet de pe un dispozitiv mobil. Nu e greu. Există plugin-uri care să te ajute să faci asta, sau, dacă te pricepi mai bine poţi face chiar o redirecţionare automată către o versiune pentru mobil atunci când un vizitator intră la tine pe site de pe un astfel de device.
  6. Ai grijă ca atunci când cineva pune www în faţa domeniului tău să fie purtat către aceeaşi pagină. De obicei, asta se întâmplă automat, deci nu trebuie să-ţi faci probleme.
  7. Asigură-te că ai un fişier de tipul robots.txt şi sitemap.xml. Gen http://gabrielursan.ro/robots.txt sau http://gabrielursan.ro/sitemap.xml. De obicei se generează standard dacă foloseşti o platformă precum WordPress, dar s-ar putea să ai nevoie şi de un plugin pentru sitemap.
  8. Foloseşte titluri şi descrieri scurte pentru conţinutul tău. Un titlu bun de articol are până în 30 de caractere cu tot cu spaţii şi semne de punctuaţie, iar o descriere bună are până în 150 de caractere cu tot cu spaţii şi semne de punctuaţie.
  9. Foloseşte cuvinte cheie long tail ca să obţii trafic direcţionat. Google e bucuros când un vizitator găseşte din prima informaţia pe care o caută. Să ne gândim un pic cum căutăm noi informaţii pe Google. Scriem o expresie, nu doar un singur cuvânt, nu? Competiţia pe cuvinte cheie scurte şi simple e mare aşa că s-ar putea să nu obţii prea mult trafic dacă le foloseşti. Am să scriu cu siguranţă un articol separat pe acest subiect, însă am să închei acest punct cu un exemplu. Dacă vrei să scrii despre SEO elementar, nu folosi în câmpul de cuvinte cheie „seo” şi atât. Probabil, o expresie cheie de tipul „seo elementar” este mai potrivită.
  10. Încearcă să nu foloseşti flash şi iframe pe siteul tău. În plus, merită să asociezi un blog acestuia dacă nu ai deja un blog pe care vrei să-l optimizezi. Google iubeşte blogurile.
  11. Ai grijă la proporţia de linkuri interne versus proporţia de linkuri externe de pe siteul tău. Linkurile interne duc către pagini sau articole de pe siteul tău, iar linkurile externe duc către alte siteuri. Ai grijă să existe o proporţie mult mai mare de linkuri interne decât linkuri externe indiferent că vorbim de pagina principală sau de pagini sau articole secundare.
  12. Obţine constant backlinkuri relevante pentru site-ul tău. Aici e mult de discutat şi voi trata subiectul într-un alt articol.
  13. Adaugă un favicon siteului tău. Nu ajută prea mult, dar e cu folos uneori.
  14. Configurează o pagină customizată pentru eroarea 404 (Not Found).
  15. Asigură-te că blogul sau siteul tău are o viteză bună de încărcare (sub 2 secunde pentru încărcarea completă ar fi excelent). Renunţă la elemente grafice de care chiar nu ai nevoie. Briz brizurile nu plac nici vizitatorilor, nici motoarelor de căutare pentru că nu fac decât să îngreuneze încărcarea siteului tău. Am să scriu despre cum puteţi optimiza viteza de încărcare într-un alt articol. Viteza de încărcare contează foarte mult pentru că are impact direct atât asupra motoarelor de căutare cât şi asupra vizitatorilor care vor mereu un „internet mai rapid„.
  16. Declară limba siteului tău. Este important ca motoarele de căutare să ştie oficial (că oricum ştiu) în ce limbă scrii. Vorbim detaliat despre asta într-un alt articol.

Cam asta îmi vine în minte acum. Nu vreau să fac un articol stufos despre SEO elementar. La urma urmei este vorba despre SEO elementar, nu despre SEO în detaliu. Ştiu că s-ar putea să creez frustrări atunci când spun la un anumit subiect că voi vorbi despre el mai detaliat într-un articol viitor, dar nu puteam să umplu articolul ăsta cu de toate. Rămâneţi cu un ochi pe GabrielUrsan.ro şi nu vor înceta să apară informaţii noi.

Voi ce părere aveţi despre lista mea de lucruri de care trebuie să te asiguri pentru SEO elementar. Ce aţi mai adăuga?

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

3 Comments

  • laurentiu

    Reply Reply 12/04/2012

    Si cred ca ar mai fi ceva, sa punem o poza la fiecare articol, numele pozei sa fie asemanator cu titlul articolului, nu stiu exact cu ce ajuta in SEO, dar cand cineva cauta pe Google poze si da peste imaginea din articolul tau poate vrea sa si citeasca ce ai postat :) (asa mi s-a intamplat mie, aveam o postare cu iluzii optice, si lumea care a cautat in Google images, a gasit o iluzie interesanta si a vrut sa vada si celelalte :) )

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 12/04/2012

      Aşa este, o poză cu o denumire corect asociată subiectului poate ajuta destul de mult. Nu ştiu cum de mi-a scăpat aspectul ăsta. Mulţumesc de completare!

  • Yamasha

    Reply Reply 13/04/2012

    Sunt multe de zis in zona SEO. Dintre toate cred ca 1 si 2 sunt cele mai importante. Daca ai calitate poti reusi fara restul, dar daca ai cantitate nu existi. :)

Leave A Response

* Denotes Required Field