Gravatar (Globally Recognized Avatar) este un serviciu oferit de către compania Automattic (companie care deţine şi WordPress) care îţi permite să asociezi o imagine adresei tale de mail astfel încât atunci când comentezi pe un blog să apară respectiva imagine în dreptul comentariului tău.

Imaginea aleasă de tine va apărea în locul imaginii standard care a fost setată de administratorul blogului respectiv să apară în dreptul cititorilor care comentează, cititori care nu au prin serviciul Gravatar o adresă de email asociată unei imagini proprii.

Practic, dacă adresa de mail cu care scriu eu comentarii pe acest blog sau pe alte bloguri nu ar avea o asociere în serviciul Gravatar cu poza mea, atunci nu ar mai apărea poza mea. Simplu, nu?

Eu recomand cu încredere folosirea acestui serviciu. Sunt de părere că fiecare comentariu este unic în felul său, iar o fotografie aleasă de tine care să apară în dreptul fiecărui comentariu pe care îl scrii atât la tine pe blog cât şi pe alte bloguri, adaugă o notă personală prezenţei tale cu un comentariu pe undeva.

Dacă nu foloseşti deja Gravatar, îţi poţi face un cont foarte rapid cu un click aici. Faci upload la o poză de profil şi gata. În plus, partea frumoasă e că toate comentariile scrise de tine până acum pe alte bloguri se vor reîmprospăta cu noua imagine aleasă de tine, deci nu este niciodată prea târziu ca să începi să foloseşti acest serviciu.

Nu garantează nimeni că imaginea ta va apărea pe 100% din blogurile sau siteurile de ştiri pe care le comentezi, însă este o certitudine că majoritatea bloggerilor folosesc acest serviciu pe blogurile lor, indiferent de platforma.

Bloggerii şi webmasterii care vor să implementeze Gravatar nu au foarte multe bătăi de cap. Cei care folosesc o platformă de WordPress trebuie doar să se asigure că în secţiunea de setări a discuţiilor este bifată opţiunea de afişare a avatarelor. Cei care folosesc alte platforme de blogging sau de forum pot citi aici mai multe detalii simple pentru implementarea Gravatar pe siteul lor.

Voi ce părere aveţi? Folosiţi? Nu folosiţi? Aveţi de gând să folosiţi?


Gabriel Ursan
Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Despre publicitatea pe blog.

Comentează la acest articol