Schimbari blog Gabriel Ursan

Schimbări majore la blog + niște întrebări

Am schimbat tema. Am trecut înapoi pe framework-ul Genesis și tema Eleven40 Pro. Înainte am folosit Schema. Ambele sunt ok, dar Schema mi-a făcut niște figuri azi dimineață după un update. Probabil la cei mai mulți care folosesc acea temă le merge bine, însă la mine a făcut ceva conflicte pe undeva. Nu-i problemă, aveam chef de o schimbare. Am făcut-o.

După cum spuneam, recomand ambele tipuri de teme, dar parcă Genesis e un framework codat un pic mai bine. Nu crapă când faci anumite modificări. Plus de asta, îmi place că se vede mai bine pe mobil. Acum hai să vă povestesc de modificări.

Pe lângă temă, care este o schimbare majoră ce sper să nu mă afecteze în căutări decât vreo câteva zile, am scos pop-up-ul de abonare la newsletter. Deși avea cea mai bună conversie, era destul de enervant pentru că apărea ori de câte ori făceam un purge cache. Ar trebui să fie un avantaj pentru experiența vizitatorilor. Am lăsat widgeturile de abonare la newsletter doar în sidebar și la finalul fiecărui articol. Astfel, voi avea abonați mai rar, dar mai calificați. În paralel funcționează și abonarea prin Jetpack la comentarii și la articole, care apare la finalul câmpului de comentarii. Vă povesteam aici despre asta. Eu le prefer pe amândouă.

În cadrul articolelor am pus anunțuri AdSense o idee mai mari. Se potrivesc mai bine cu noua temă pentru că spațiul destinat articolelor e mai larg. Plus de asta cei de la AdSense mi-au analizat site-ul și mi-au spus că ar trebui să obțin venituri mai bune așa. În mod normal când scriu mai mult fac cam 5 euro pe zi. Când scriu mai puțin fac 2-3 euro.

Știu că probabil nu merită AdSense pentru banii ăștia, dar am eu un pitic pe creier că Google indexează mai des site-urile cu AdSense pe ele, tocmai pentru a verifica dacă acestea respectă politicile de publicitate. Am observat în analize că am un bounce rate mare. Citind mai multe despre asta, am aflat că un bounce rate mare e rezultatul a două potențiale aspecte.

Ori omul a intrat pe site, a găsit ce a vrut și a ieșit, ori omul a intrat pe site și nu a găsit ce a vrut și a ieșit. Adevărul e probabil pe undeva la mijloc. În cazul meu, tind să cred că fiind un blog generalist, oamenii intră punct ochit – punct lovit și apoi nu mai sunt tentați să mai citească și altceva. Iar un bounce rate mare apare proporțional și cu un trafic mare. Oricum, mă voi concentra mai mult pe asta. Drept urmare am adăugat ceva cu totul nou. Apar în jos în sidebar și la finalul fiecărui articol sub caseta de abonare. Opțiunea se numește Matched Content și mi-a spus un cititor de ea (mulțumesc dualexzeus, sper să pot să îți răspund la mail până plec în concediu). Opțiunea se găsește în AdSense și e valabilă doar pentru anumite site-uri eligibile. Din toate site-urile pe care rulez AdSense, doar GabrielUrsan.ro era eligibil :)

Așa că am zis să încerc. Practic, Google analizează ce ai citit și ce ai căutat și îți recomandă anumite articole de la mine de pe blog. Mai multe nu știu. Ideea e că dacă nu scade bounce rate, măcar poate crește numărul de vizualizări a blogului. O altă modificare sunt butoanele de share pe rețelele sociale. Le-am pus mari și la începutul și la sfârșitul fiecărui articol. Am ales varianta asta pentru că apar ok și pe mobil, iar acest aspect îmbunătățește UX pe mobil. Da, am adăugat și butonul ăla de Like din Jetpack. E o chestie proprietară WordPress.com. O să văd ce și cum.

Niște întrebări dacă sunteți amabili

  • Cum se vede blogul la voi pe computer/mobil?
  • Există vreun plugin care să facă linkurile interne să se deschidă în aceeși pagină (_self) și linkurile externe să se deschidă într-un tab nou (_new)?
  • Cum vi se pare că se încarcă blogul? E destul de rapid? (am mai umblat la setările cache)
  • Ce chestii nasoale de detaliu ați observat?
About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

25 Comments

  • Coffee

    Reply Reply 02/02/2016

    Mie îmi place cum se vede pe mobil. În rest am observat și eu ca Genesis e mult mai stabil. Mythemeshop are opțiuni mai multe, dar nu sunt suficient de atenți la update-uri. În plus la Mythemeshop plătești tema anual, la Genesis one time. Sunt convins ca după o scurta vreme vei urca în căutări. Mie asa mi-a lăsat impresia. Exista o tema Mythemeshop – Interactive care am văzut ca rankeaza bine, dar nu e pt blog personal.
    Îmi place ca ai revenit la tema asta, vorba lui Adrian Bolocan – Schema nu arata Pro
    Succes!

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 02/02/2016

      Mulțumesc!

    • Adi

      Reply Reply 03/02/2016

      Am zis mereu că Schema e o temă care nu arată deloc ok pentru că nu arată evoluția bloggingului. Poate acu vreo 4-5 ani arăta bine, însă pare veche. Asta de la Genesis e asemănătoare însă are acel ceva, câteva detalii mici dar importante care o face să arate bine, profi.

  • Coffee

    Reply Reply 03/02/2016

    Nou update la Schema, tocmai ce ziceam :)

  • Mie mi se pare cam negru, poate ar fi o idee sa customizezi putin tema (parerea mea, vorba unui fost prim ministru).
    Te ajuta asta: https://ro.wordpress.org/plugins/open-external-links-in-a-new-window/ sau asta: https://wordpress.org/plugins/wp-external-links/ ?

  • Marius

    Reply Reply 03/02/2016

    S a făcut update iar la schemă?sau ală de acum câteva săptămâni?

  • Marius

    Reply Reply 03/02/2016

    Am facut in dimineata asta si totul pare ok :) Pe 4 bloguri chiar.

    • Marius

      Reply Reply 03/02/2016

      Apropo, mie nu-mi place deloc cu 2 nested atunci cand discuția e mai lunga un pic :)

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 03/02/2016

      Da mă, pe mine m-a mâncat în cur să mă joc cu codurile alea de Matched Content de la AdSense și Schema s-a dat peste cap iremediabil. Crede-mă, la coduri mai ciudate pentru indieni nu e stabilă :)

      • Marius

        Reply Reply 03/02/2016

        Eu tin site-urile chele. As renunta si la jetpack si la toate balariile.

  • Badu

    Reply Reply 03/02/2016

    Pentru linkuri : uite-te la „target” (de exemplu, in pagina asta ai un link propriu http://www.gabrielursan.ro/merita-sa-tin-abonarile-de-la-jetpack-in-paralel-cu-o-solutie-de-email-marketing/” target=”_blank”). Target „_blank” inseamna sa deschida un tab nou. Ca sa se deschida in acelasi tab, trebuie sa folosesti _self la target. Uite-te aici pentru explicatii -> http://www.w3schools.com/tags/att_a_target.asp

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 03/02/2016

      Știu :) Ideea e că eu m-am obișnuit să pun target _blank sau _new la majoritatea linkurilor, inclusiv cele interne. După cum vezi, am pus și în acest articol. De schimbat știu cum să le schimb, dar manual. Și la peste 2.000 de articole pe care le am ar trebui să stau o săptămână. Mie mi-ar plăcea o unealtă specifică WordPress care să-mi seteze automat ca toate linkurile interne să se deschidă în aceeași pagină, iar toate linkurile externe să se deschidă în tab nou. Plugin pentru linkuri externe am găsit: ceva care să forțeze deschiderea linkurilor în altă pagină/tab. Însă n-am găsit ceva pentru linkuri interne.

  • Coffee

    Reply Reply 03/02/2016

    doua update-uri azi la Schema

    • Marius Cucu

      Reply Reply 03/02/2016

      Dacă vine și mâine unul… îl împușc :D

      • Coffee

        Reply Reply 03/02/2016

        Vine.Unii zic ca intra în conflict cu yoast. :)

Leave A Response

* Denotes Required Field