Merită să țin abonările de la Jetpack în paralel cu o soluție de Email Marketing

Din punctul meu de vedere răspunsul e un da absolut. Și am să detaliez. Jetpack este un plugin de la Automattic menit să aducă o parte din funcționalitățile de pe WordPress.com pe versiunile self-installed de WordPress. Pe lângă multe chestii, acest plugin oferă și posibilități de abonare a cititorilor la blogul tău. Sub diverse forme.

În primul rând, poți pune un widget în partea dreaptă cu o casetă de abonare. Apoi, sub fiecare câmp de comentarii poți pune două căsuțe pe care utilizatorul să le bifeze. O căsuță este pentru urmărirea comentariilor strict de la respectivul articol, iar a doua căsuță este pentru urmărirea viitoarelor articole de pe blog. Pot fi bifate amândouă. Am și eu pe blog.

În paralel folosesc și o soluție profesională de email marketing de la GetResponse (pe care v-o și recomand de altfel). De ce? Pentru că Subscribe din Jetpack este foarte limitat. Nu ai statistici, nu poți segmenta lista de abonați, nu poți face autorespondere, nu poți face call to actions ca lumea, nu poți trimite mailuri doar subscriberilor etc. Nu poți face multe. Și de aceea am ales un serviciu complementar de email marketing. Dacă faci afiliere e un must have și e timpul să se folosească mai des și în România. În acest moment construiesc un proiect cu cineva pe acest aspect și probabil la sfârșitul anului voi veni și cu niște statistici în care vă voi spune cât de eficient este.

Variantele de abonare la blog se completează frumos una pe alta. Și nu am de gând să renunț la nici una dintre ele. Pe GetResponse am deja peste 500 de abonați activi (ăia care s-au abonat și nu au confirmat nu se pun la socoteală).

Sunt cititori care preferă să vadă instant ce am publicat. Aceeia se abonează prin Jetpack la finalul articolului, bifând căsuțele. De asemenea, este o oprtunitate bună de urmărire strictă a unui articol pentru cei care au comentat și vor să vadă dacă au primit răspuns sau cum se continuă discuția. Nu am ales să pun widget de abonare Jetpack în sidebar pentru că oricum lumea nu prea se mai abonează la un site de acolo.

Acum îl am pe cel de la GetResponse în sidebar, dar mă gândesc să renunț la poziționarea lui de acolo. Pentru că are o rată de conversie minusculă. Câțiva abonați pe an. Cel mai bine convertește pop-up-ul. Acela apare doar vizitatorilor noi atunci când vor să iasă de pe pagină. Apoi, am setat cookie la 300 de zile ca să nu mai apară vizitatorilor recurenți, că deranjează. Pe locul 2 se situează widgetul de abonare GetResponse de sub articole. Acela este folosit de cititori care au ajuns la mine pe blog de mai multe ori și se gândesc ”hai mă să mă abonez la ăsta să văd ce mai scrie”. Dacă scriu zilnic, observ că deschid mailurile maxim odată pe săptămână și dau click doar pe articolul care îi interesează. Dacă scriu rar, rata de click la newslettere e mai mare (pe principiul ”ce-i răruț e mai drăguț”).

După cum observați, nu ofer nimic la schimb celor care se abonează. De aceea, media mea este cam de un subscriber pe zi la traficul pe care îl am. Dacă aș oferi ceva util în schimbul abonării (un ebook, un soft, un ceva) și aș face call to action pe treaba asta, probabil că rata de abonari s-ar tripla. Dar momentan nu știu ce aș putea oferi având în vedere că ăsta e un blog personal generalist. Nu știu dacă s-ar preta să ofer un ghid de instalare WordPress când unii intră la mine să citească despre un laptop sau despre cum am mai dat eu 4 Kg jos. Însă pe nișe schema asta ar putea face minuni. Nu că ar putea, face. Știu că v-am dat idei. Așa că puneți mâna să vă faceți un cont pe GetResponse aici (că nu merge cu self refer nici de pe alt IP sau adresă de mail) și dezvoltați-vă proiectele.

Din punctul meu de vedere, dacă nu ai un sistem de email marketing foarte bine pus la punct, orice vizitator care nu-ți dă click pe linkul de afiliat sau nu-ți cumpără (depinde de scopul site-ului tău) poate fi un potențial client pe care l-ai pierdut pe vecie. Email marketing-ul îți dă o șansă în plus de a vinde, mai ales dacă ai un cârlig excelent combinat cu un autoresponder (funnel) bun. Pentru că vânzările mai multe și mai bune se halesc cu mult (kindly made) follow-up (automatizat – adică muncești odată și bine). Succes!

Email marketing

5 comentarii la „Merită să țin abonările de la Jetpack în paralel cu o soluție de Email Marketing”

Comentează la acest articol

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.