Am la mine în cartier un magazinaș (un chioșc, un butic, o consignație, cum vreți să-i spuneți). Există două vânzătoare acolo. Lucrează o zi cu o zi.

Ambele vânzătoare par femei de treabă. Recunosc, îmi place mai mult una dintre ele că e mereu veselă și optimistă și sincer să fiu nu știu de ce încă lucrează acolo. Dar fiecare facem alegeri în viață, nu mă bag. Pe cea drăguță și optimistă o găsesc mereu la ora 9 seara la program. Programul se termină la ora 21:00.

E acolo la ora 21:05, se pregătește să închidă. Până la 21:10 sigur reușește să pună cheia pe ușă și să plece acasă. Nu mă înțelegeți greșit. Chiar sunt de părere că toți oamenii merită să plece acasă când li se termină programul. Este o chestie firească și sănătoasă să pleci de la muncă când ți se termină programul de lucru. Mulți ar vrea asta, dar nu pot.

Însă să închizi mai devreme mi se pare de prost gust. Dacă programul e până la ora x, de ce nu pot beneficia de produse sau servicii de la tine până la ora x? Nici un minut peste.

Ei bine, aici vorbim de a doua vânzătoare de la acel magazin. Dacă ajungi cumva pe la 9 fără un sfert seara la ea ca să-ți cumperi ceva dai peste următoarele: ”Am făcut banii, nu mai pot să vând.” ”Dar n-ai fix banii care trebuie, că am făcut banii și n-am să-ți dau rest?” ”Nu îți pot da produsul y, le-am depozitat deja în spate.

Și tot felul de chestii de gen. Da, înțeleg, o vânzătoare de chioșc e plătită prost. Probabil de cele mai multe ori patronii își bat joc de ei cu diverse. Ori le întârzie salariile (și așa mici), ori cine știe ce mai fac. Însă a respecta un program de lucru atunci când lucrezi în vânzări și ai de-a face cu clienți mi se pare o chestie de bun simț. Consider că ține de valorile tale umane, nu de cât de nasol e jobul, cât de prost ești plătit sau ce șefi de rahat ai.

De aceea, în jurul orei 9 seara prefer să fac câțiva pași mai încolo și să-mi cumpăr tot ce am nevoie în momentul respectiv de la un magazin unde e o doamnă foarte drăguță și serviabilă sau chiar patronul care servește exemplar.

Greșesc spunând că nu e ok să închizi mai devreme?


Gabriel Ursan
Gabriel Ursan

Blogger @GabrielUrsan.ro. I love marketing & development. I also like how the internet changes the world.

    1 Response to "Să rupi ușa e una, să închizi mai devreme e alta"

    • Viorel

      Eu am avut odata un tip care a venit la 3 minute dupa ce a terminat programul. Eu faceam banii si omul s-a lovit de o usa inchisa. M-a vazut la casa si a inceput sa spuna ca vrea doar sa intrebe ceva. Am deschis usa desi nu trebuia si m-a intrebat daca am ceva in magazin si daca totusi pot sa il servesc. Eu i-am zis ca programul se terminase de 3 minute si a inceput sa ma ameninte ca daca nu il servesc imi face reclamatie la patron,etc. Atunci am cedat ( de fraier ce eram ) si l-am servit. Bineinteles ca omul s-a lungit ca a vrut si instalata respectiva componenta in pc(cu tot ce inseamna asta inclusiv proba!). Am terminat tot ce aveam de facut cam in 30 min dupa terminarea programului. Bineinteles ca la sfarsit a avut grija sa imi arunce pe birou o carte de vizita ca sa arate cine este el! Era ceva „director de programe” la APG Galati(Administratia Pietelor Agroalimentare Galati). De curiozitate m-am uitat sa vad in ce masina se urca. Oare era ceva banal? Bineinteles ca nu! Toata pulime avea dacii iar cei mai cu dare de mana aveau Dewoo Cielo sau Leganza ori Renault Clio(astea erau masinile de atunci de pe strada) iar el avea 4×4 Jeep. Ghiciti cine s-a intors peste 2 zile in magazin ca nu vroia sa cumpere acea piesa ci altceva?
      Politica magazinului era sa nu se primeasca inapoi componente vandute(asa era acolo). Asa ca l-am lasat sa se dea cu capul de toti peretii pentru ca stiam ca nu va mai gasi pe cineva sa cedeze la amenintarile lui. A vorbit omul zeci de minute cu cei de deasupra mea ca sa isi rezolve problema…degeaba. Eu puteam sa ii rezolv problema…insa putea sa ma plateasca si in aur ca tot nu il ajutam! Asta pentru ca a fost nesimtit!

Comentează la acest articol