marketing afiliat

Primii tăi pași în marketing afiliat

Anul 2016 a venit cu obiective noi pentru mulți. Unii vor să slăbească, alții vor să petreacă mai mult timp cu familia, iar unii vor să se apuce serios de marketing afiliat în România. Eu nu mai sunt un afiliat bun pe România. Am fost la vremea mea. Acum mă concentrez pe alte chestii pentru că pur și simplu simt că asta trebuie să fac acum. Totuși, dați-mi voie să îmi dau și eu cu părerea despre marketing afiliat. Poate ajută sau inspiră pe cineva.

Dacă vrei să te apuci să faci bani din marketing afiliat trebuie să ai un mindset potrivit. Cel mai corect mindset este că trebuie să muncești foarte mult. Concurența în România nu e chiar așa mare precum pare și încă este mult loc. Însă, afiliații buni devin și mai buni, iar afiliații care nu obțin rezultate imediat se lasă de meserie. Cumva, la fel e și în blogging dacă analizăm un pic.

În acest moment în România există două platforme considerabile de marketing afiliat. Vorbim despre Profitshare și 2Parale. Din punctul meu de vedere cam ăștia sunt jucătorii cei mai importanți. Știu că există și programe de afiliere separate pentru anumite siteuri bune, dar nu pot fi comparate ca putere și know-how cu Profitshare sau 2Parale. Să fim serioși, vorbim de maxim un affiliate manager în platformele separate. Nu zic că e rău pentru că la unii ai avantajul prețurilor mai bune sau a suportului de mai bună calitate, dar volumele rămân volume și sunt importante în ecuație.

La final voi publica o listă cu lucruri de care trebuie să ții cont când te apuci de marketing afiliat. Mai ai un pic de răbdare să mai aberez un pic în acest articol.

Din punctul meu de vedere în viață există două mari valute: bani și timp. Când te apuci de marketing afiliat trebuie să ai câte un pic din cele două valute. Ori ai mai mult timp și chef de muncă, ori compensezi cu bani (care nu sunt suficienți). Apoi, mai ai nevoie de ceva. De un plan și de voință. Una e să te lași de fumat o săptămână și alta e să te lași de fumat de tot. În spate e un plan și, bineînțeles, un mindset.

Banii din marketing afiliat nu se fac peste noapte. Toți știu asta și, totuși, toți vrem asta. Omul se hrănește cu rezultate imediate. Am mai dat un kil jos, am mai jucat un joc cu fiică-mea, am mai făcut un comision la un laptop de pe urma proiectului nou lansat. Rezultatele bune sunt factorul motivator în orice domeniu. Rezultatele bune aduc motivare. Lipsa banilor, însă, e principalul factor de demotivare. Dar sunt două scale diferite, nu le confunda. Poți citi ceva mai științific aici. Dacă te apuci serios de marketing afiliat programează-te serios să nu câștigi bani pe termen scurt. Gândește-te doar că lucrezi la un proiect din pură plăcere ca să ai combustibil să-l duci la capăt. Și nu te împrăștia imediat. Analizează. Acum, lista.

  1. Studiază nișe. Ăsta e cel mai greu pas pentru oamenii de acțiune. Însă e fundamental. Generalismul ciupește așa cum fac eu pe blogul personal, dar nu-ți aduce constanță. Studiază nișe. Vezi cereri. Vezi oferte. Vezi găuri. Vezi concurență. Vezi unde te poți băga pe ceva profitabil. Visul și ideea ta de-o viață este egală cu 0 dacă ai mai făcut încă un site care nu produce nimic. Oricum noul tău proiect nu va produce nimic de la sine la început, dar dacă ai un plan și o direcție susținută de date, va produce. Dacă nu, va fi încă o poveste la o bere despre cum ai încercat tu ceva pe afiliere.
  2. Fă-ți un site bun. Bun înseamnă rapid, curat și optimizat SEO on-page măcar. Știu că vrei să-i dai drumul cât mai repede, dar nu e așa simplu. Fiecare categorie, fiecare tag, fiecare focus keyword, fiecare încadrare de text, fiecare poză, fiecare buton, fiecare banner, fiecare conținut, fiecare secțiune, fiecare etc. contează al naibii de mult. Fii foarte atent la detalii dacă vrei să scoți capul din mulțime. Că siteuri pe bandă rulantă poate lansa și Gigel după ce a citit câteva informații despre afiliere. Dar tu nu ești Gigel și te vei chinui ca site-ul tău să fie exemplar. Măcar atât poți face, că e on-page.
  3. Studiază termenii și condițiile. Fiecare magazin online are propriile reguli. Unii nu te lasă să promovezi nimic pe Facebook cu anunț plătit. Alții te lasă să promovezi pe Facebook doar cu share pe contul tău, dar fără promoted post. Unii nu vor să fie în tabele de comparare a prețurilor. Alții te lasă să promovezi pe Facebook, dar nu te lasă să promovezi pe grupurile de Facebook. Unii nu te lasă să promovezi pe anumite cuvinte cheie pe Google. Și tot așa. Nu de alta, dar ți se anulează comisioanele sau contul și te superi ca măgarul pe sat și zici că nu mai ”cumperi” niciodată de la x.
  4. Învață să măsori. E bine să măsori și când ai succes și când nu ai succes. Ca să știi de ce ai avut succes și cu ce. Ca să știi dacă nu ai avut succes și cu ce. Marketingul afiliat nu e doar despre ”bag acolo” și o să iasă ceva, că bugetul tău de timp și bani nu e nelimitat, nu? După ce înveți să măsori (adică să te uiți atent în primă fază la niște statistici de pe contul tău de afiliat, de pe promouri și de pe Analytics) vei ști ce merge bine și ce nu. Vei putea măcar să arunci niște bani pe trafic direcționat mai bine sau pe pe o rată de conversie mai bună (optimizări și alte nebunii).
  5. Pregătește-te să pierzi bani și timp. Marketingul afiliat e o cale nouă pentru magazinele online să facă mai multe vânzări prin intermediul unor terțe părți (adică tu). Dacă ei știau cum să facă asta fără aportul tău, o făceau. Dacă aveau timp să facă asta fără aportul tău, o făceau. Așa că va trebui să investești în promovare și dezvoltare. Și aici poți să mai pierzi niște chestii care se numesc timp și bani. Marketingul afiliat e businessul tău. Uneori investeși și câștigi de zici că nu-i adevărat, alteori investești și pierzi de zici că nu-i adevărat.
  6. Nu irosi traficul. Dacă oamenii aterizează cumva pe siteul tău străduiește-te să menții relația cu ei. Nu neglija partea de email marketing. Un om indecis va intra și va ieși. Dar dacă ai ceva care să-l capteze și să ți-l adauge la baza ta de date nu ezita să o faci. S-ar putea ca omul ăla să fie indecis acum, dar cu un follow up bun s-ar putea să cumpere ceva prin intermediul tău. Un contact nou în lista ta de subscriberi valorează de 8 ori mai mult decât o interacțiune pe Facebook. Recomand să arunci o privire la GetResponse și să vezi cum poți folosi asta pentru a construi o listă.
  7. Calitate, calitate. Știu că vrei să scrii despre cât mai multe într-un timp cât mai scurt. Înțeleg perfect senzația. Tu ești gata de a face bani din marketing afiliat și vrei rezultate acum. Dar nu cantitatea e cheia uneori. Cantitate bagi doar după ce ai o bază stabilă de calitate. Articolele care vând ceva sunt articolele originale și utile, nu știri. Că nu ești Pro TV. Să zicem că ești pe prima pagină cu ceva cu al tău SEO SPAM. Dacă oferi trei lulele trei surcele când omul aterizează la tine poți să pui și mama butonului verde de ”vezi prețuri și stocuri acum” că la punctul 4. tot îți va da cu virgulă.
  8. Studiază psihologia cumpărătorului tău online. Cui te adresezi? Pe net, cel mai mult trafic îl fac al` de pierde vară. Vrei trafic sau vrei trafic de calitate? Ăla care cumpără are alt comportament pe net față de ăla care o freacă și se dă deștept prin comentarii în care îți explică că ce recomanzi tu nu e bun și că poți face același lucru cu o chinezărie la 3 lei. Ăla cu chinezăria la 3 lei are timp să comenteze pentru că probabil e paznic pe undeva și îți mai bulește și audiența pe la 3 noaptea când tu dormi și nu ai cum să moderezi niște chestii.

9 și 10 le bagi tu în comentarii dacă ești băiat. Și mai dai și un share dacă ți-a plăcut :).

marketing afiliat

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

17 Comentarii

  • Coffee

    Reply Reply 16/01/2016

    Ai revenit la articolele care te-au consacrat. Bravo!

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 16/01/2016

      Eu credeam că ălea cu slăbitul erau ”forță” :). Mulțumesc!

    • Coffee

      Reply Reply 16/01/2016

      Despre teme wordpress nu mai scrii? Despre Adsense?

      • Gabriel Ursan

        Reply Reply 16/01/2016

        Despre Genesis si MyThemeShop am tot scris. Momentan am rămas pe Schema pentru că m-am obișnuit cu ea, e rapidă și se potrivește nevoilor mele. Am descoperit însă niște băieți din Iași care fac template-uri faine pentru WordPress și voi scrie în scurtă vreme despre ei.

    • iceuniq

      Reply Reply 18/01/2016

      Gabi, cine sunt băieții din Iași?
      M-ar interesa o thema pentru cky

    • Coffee

      Reply Reply 20/01/2016

      Te referi la temele de pe Themeforest, nu?

  • Andrei

    Reply Reply 16/01/2016

    9. Inovația e mama succesului. Ți-ai găsit nișa pe care vrei să mergi, subiectele nu prea au cum să fie diferite de cele ale concurenței și totuși pe orice dai căutare Google îți rankează bine concurență, tu …tu ce faci? Intri pe concurență și te apuci să dai copy/paste la tot design-ul gândind că „Dacă lui îi merge, voi lua și eu”. În marketing în general nu poți rezista dacă nu ești inovativ, marketingul e cel ce naște idei iar ideile bune au succes până când încep să fie folosite în masă, apoi omul de marketing trebuie să caute alte idei.

    10. Originalitatea, treaba asta specifică fiecărui individ în parte a fost mereu o chestie atractivă pentru mase. Originalitatea fiecărui individ atrage, trebuie doar să îi pui un ambalaj și un preț. Tu știi că toate site-urile au aceleași articole cu aceleași modele de text și pentru că sunt mari, ai impresia că sunt și bune. Dezvoltă-ți propriul stil de a scrie, de a prezenta dintr-o latură sau alta un produs. 9 din 10 site-uri vor pune accent pe specificațiile unui telefon, fii tu cel de a-l 10-lea care treci specificațiile în revistă dar focusul e pe baterie de exemplu.
    Cumpărătorii nu fac niciodată achiziții importante până nu citesc 1-2 articole, deci pregătește-te să îți dezvolți un stil unic și bazat nevoile utilizatorului, apoi cu siguranță îl vei trimite direct în magazin.

  • As pune la punctul 9. Nu fa reclama agresiva. Nimic nu e mai naspa decat o fereastra cu CLICK AICI PT A CONTINUA, iar click-ul sa te duca pe pagina sponsorului, nu pe a blogului.

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 16/01/2016

      Asta e deja altceva :). O fac băieții pe site-urile cu filme online. Legenda spune că dacă vrei să vezi un film online trebuie să treci testul celor 100 de reclame.

  • Bucur

    Reply Reply 16/01/2016

    Toate sfaturile sunt foarte bune, mai ales ca vine din partea unui om avizat ca tine. Excelent articol 10+

  • Bogdan

    Reply Reply 16/01/2016

    Salut, interesant articolul. As vrea sa mai adaug ceva..Banii cu adevarat buni sunt pe marketingu de afiliere international, mai ales pe piata din US. Si cand ma refer bani cu advarat buni ma refer la ZILE in care comisonul meu e de 4 chiar si 5 cifre ,si nu vorbim de lei, vorbim de dolari.Stiu ca pentru unii aceste sume tin de literatura science fiction,lucrurile acestea sunt o realitate in afara.Acum nu spun ca fiecare face banii astia, dar sunt destui.Vorbesc aici in mare parte de afiliare pe produse digitale Puteti gasi produse pentru promovare pe urmatoarele platforme :Clickbank, WarriorPlus,Jvzoo,Zaxxa,Digitalkickstarter..etc

    • Bogdan

      Reply Reply 16/01/2016

      P.S Nu sunt analfabet..doar ca tastatura imi face probleme..Scuze pentru greselile gramaticale :)

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 16/01/2016

      Ai dreptate, așa este! Dacă ai timp si disponibilitate te invit sa scrii un guest post la mine despre acest subiect.

  • TSBogdan

    Reply Reply 16/01/2016

    Deși ai spus și tu, reiau la al meu punct 9: înarmează-te cu multă răbdare și fii pregătit să fii dezamăgit (de mai multe ori).
    10. Fii tu însuți! Ce merge la alții poate să nu fie bun și pentru tine și vice-versa!

  • Bogdan

    Reply Reply 20/01/2016

    Ar fi atatea de multe de spus, incat nu cred ca un guest post ar fi de ajuns.. ar trebui o miniserie :) Oricum ma poti contacta pe adresa de email de pe contul meu si sa vorbim. Lucrul care ma bucura e ca recent am inceput sa vad din ce in ce mai multi romani pe leaderboardurile internationale..Daca pana acum 2-3 ani vedeai maxim un nume.. acum sunt 3 chiar si 4 nume pe un leader board de 10-20 persoane..Ceea ce e foarte foarte bine!
    Majoritatea afiliatilor si persoanele ce activeaza in domeniul marketingului online din Romania, sunt cu muuult muuuuuuult in urma fata de ceea ce merge pe piata acum.
    Am asistat recent la un webinar tinut de cineva care este arhi mega cunoscut in Romania ca si marketer..si care tine multe discursui si a activat in cadrul multor companii etc..numele nu conteaza.
    Ceea ce conteaza este ca am asistat la un seminar atat de prost prezentat ca am avut senzatia la un moment dat ca persoana care prezinta tocmai s a apucat ieri de marketing.
    Sarit de la un subiect la altul fara legatura, povestea de prezentare fara esenta.. si multe multe erori…Nu numai ca nu am cumparat nimic, dar am salvat clipul pentru a l folosi ca si exemplu atunci cand voi angaja copywriteri de pe piata din Romania, si sa le arat ceea ce NU se face.

Leave A Response

* Denotes Required Field