Pentru oamenii de vânzări: când și la ce ore să nu-ți suni potențialii clienți

S-ar putea să nu se aplice la toată lumea și în toate domeniile ce spun eu aici, dar în urma consultărilor cu mai mulți prieteni am ajuns la concluzia că sunt măcar chestii de bun simț.

Există câteva momente cheie de care voi vorbi în acest articol: ziua de luni, dimineața până la ora 10:00 și orele prânzului. Nu voi vorbi despre când sunt momentele bune să îți suni clienții, ci despre când nu sunt momentele bune să îți suni clienții.

Voi începe cu ziua de luni. E o vorbă: ”lunea nici iarba nu crește”. Deși toată lumea își începe din nou activitatea în zilele de luni, inclusiv noi oamenii de vânzări, acestă zi nu e tocmai propice să-ți suni clienții noi. Pentru că în zilele de luni toți corporatiștii intră în ședințe de la prima oră. Iar ziua de luni este o zi destul de stresantă pentru toată lumea. Un apel telefonic pe la 9 dimineața e tot ce ar mai putea lipsi din programul unui om aglomerat și agitat să-și pună la punct planul pe toată săptămâna. Dacă trebuie totuși, sună în a doua parte a zilei.

Continui cu… dimineața până la ora 10:00. În general, programul de lucru al unui om care ți-ar putea fi client (presupunând că și el merge la muncă și poate chiar are un job care implică achiziții) începe dimineața. Că e ora 8 sau 9 sau mai devreme, începe dimineața.

Ei bine, dimineața oamenii au anumite tabieturi din care nu vor să fie deranjați. Unii își beau cafeaua și își fumează țigara, alții își citesc mailurile și tot așa. În prima parte a zilei, mai exact dimineața, oamenii sunt cei mai productivi și se vor concentra pe realizarea activităților importante sau/și urgente din ziua respectivă.

Nu vei avea șanse prea mari să vinzi sau să fii plăcut dacă deranjezi un client total nou cu un telefon la prima oră. Aceeași poveste și cu telefoanele în orele prânzului. Noi oamenii suntem ca niște animale când ne este foame sau când mâncăm. Uneori. Nimănui nu-i place să fie deranjat de la masă. Dacă suni pe cineva la ora 14:00 și nu-ți răspunde, gândește-te că s-ar putea să-l fi deranjat de la masă. Pentru că deși nu ți-a răspuns, s-ar putea ca în tot timpul în care mănâncă să se gândească ”oare de la cine o fi fost apelul?”, ”oare ce-o fi vrut?”.

Tot ce am scris aici nu este valabil și pentru noi, oamenii de vânzări. Pentru că în general suntem bucuroși când ne sună telefonul. La orice oră din timpul programului de lucru.

sunat clientiSursă foto: ”femeie care se uită la telefon” via ShutterStock

 

5 comentarii la „Pentru oamenii de vânzări: când și la ce ore să nu-ți suni potențialii clienți”

  1. Eu cred ca ziua de luni este cea mai buna , mai ales dacă ai purtat o discuție săptămâna precedentă. Pentru ca e profi sa începi săptămâna cu omul cu care ai avut niște discuții deja, în plus Îți pui tranzacția ta pe primul loc în agenda omului.

    Intradevar sun dupa orele 15:00

    Răspunde
  2. În cazul articolului de față gândești ca un BUGETAR… și chestia cu potențialii clienți sună că apelurile de la FOREX… pe care le am notate în agendă cu NU RĂSPUNDE (1, 2, 3, …)

    Și cunosc cel puțin 3 oameni care au trecut testul timpului în business-ul lor (aceasta înseamnă minim 25 de ani) care știu să gestioneze cu calm și diplomație orice apel din partea clienților sau potențialilor clienți venit la momente „nepotrivite”.

    Știu, noi cei mai tineri, nu prea putem gestiona situația și preferăm să NU facem aia, să nu facem cealaltă…

    PS – Scoate Abonarea la newsletter by default. Nu e profi!!!

    Răspunde
    • Păi eu mă refeream la postura de client, nu de vânzător. (Adică, să îți suni clienți noi potențiali, nu să fii sunat de ei.).

      P.S.: Încerc. Trebuie să fie setări de prin plugin. Deși aș mai sta un pic să tesez cum funcționează. La urma urmei, dacă lumea nu dă confirm opt-in, nu se abonează.

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.