Nu imi place notiunea de Black Friday prelungit

Cum naiba să sărbătorești o vineri într-o miercuri sau o joi? Vinerea neagră e vinerea neagră. E ca și cum mi-aș sărbători ziua mea (21 noiembrie) de pe 19 noiembrie până pe 23 noiembrie. Înțeleg că e ok să preluăm sărbători și obiceiuri de la alții, dar e de porc să îți bați joc de ele și să le transformi în ceva de prost gust. Black Friday este Black Friday. Prima condiție este să fie într-o vineri. De preferat în ultima vineri de înainte de începutul lunii decembrie. Dar nici pe 21 noiembrie nu e rău. Măcar cei de la eMAG și Flanco și-au asumat că organizează Black Friday pe 21 noiembrie și atât. Nu și în altă zi. Prin urmare, sunt alături de inițiativa lui George Buhnici: eu nu recunosc nici un Black Friday al nici unui magazin online dacă este organizat mai devreme de 21 noiembrie. Articolele de genul ăsta merită un share, nu? Măcar pentru discuții.

19 comentarii la „Nu imi place notiunea de Black Friday prelungit”

    • Ba da. Exact cum spuneam și eu ”de preferat în ultima vineri de înainte de începutul lunii decembrie”. Însă dacă e pe 21 noiembrie măcar se respectă condiția de vineri. Sunt unele magazine online care organizează black friday de miercuri mână vineri și uite așa se pierde esența evenimentului…

      Răspunde
    • Exact! Trebuia sa fie de ziua mea, dar foamea, foame asta-i mare, si trimisii Satanei isi fac chip cioplit si baga mai devreme, ca asa sunt ei, cretini.

      Răspunde
  1. “Nu îmi place moţiunea de Black Friday prelungit…”, aş putea spune că nici eu nu agreez “ideea” Blackk Fraieriday, pentru că nu este altceva decît o altă tehnică de marketing, aş zice ramura separatistă ultra-agresivă a şi aşa agresivului marketing practicat în ziua de azi. Totul pentru fotbal, totul pentru victorie, un frumos film din epoca cealaltă, a devenit acum totul pentru marketing, totul pentru profit. Ori dacă Zilele Fraierilor, care totuşi de desfăşoară noaptea, se petrece deci odată pe an, avem şi un alt caz de fraiereală pentru fiecare produs vândul şi cred că bănuiţi foarte bine la cine mă refer, profitul fiind scris pe frontispiciul templului lor, fiind deviza supremă, adică profit cu orice preţ…
    Mă rog, acuma ce se petrece în ţara noastră, care a aderat şi ea la politikile marketingistice mondiale, se petrece fenomenul de “adaptare”, adică devansăm un pic data desfăşurării, din motive obiective(!) şi ca fraieri ce suntem respectăm continuarea reclamelor de groază care au precedat Halowinul. C’asai în marketing, trebe să profiţi de orice sărbătoare, mai mult sau mai puţin consacrată, mai mult sau mai puţin sfântă, trebe profitat de orice ocazie de a mai vinde cîte ceva. Dacă încă nu v-aţi prins până acuma, asta face parte din planul mondial de îndobbitocire a populaţiei, ori asta e o cu totul altă poveste…

    Răspunde
  2. Inspirat de această însemnare, curios cum sunt eu din fire şi fiindcă nu ştiam mare brânză despre “Black Friday”, m-am aşternut la scormonit printre docomentele ethernetului. Aşa se face de-am aflat că americanii, cu ocazia “Zilei Recunoştinţei” (Thanksgiving Day), au liber de la locul de muncă. Dat fiind faptul că această sărbătoare este stabilită an de an într-o zi de joi, s-a promulgat ideea de-a celebra în acelaşi confort nonlucrativ şi ziua de vineri. Şi, dacă tot ai încă o zi liberă – după aceea în care ţi-ai dovedit, într-un fel sau altul, recunoştinţa – cel mai la îndemână lucru de făcut, care, totuşi, nu poate fi numit muncă, este de a merge la cumpărături (Shopping). Minune mare, domle! Ce să vezi (deşi nu-i nici o mirare), năroadele minţi sau noroadele cuminţi s-au năpustit ca lăcustele asupra magazinelor (supermarket-uri, hypermarket-uri, mall-uri şi alte centre comerciale), iară de-aici, povestea nu mai e chiar atât de întortocheată… Problema este că românul, de zece ori mai înzestrat (de la natură) decât orice altă naţie – zic asta ca să nu fiu declarat zgârcit ori poate dintr-un exces de patriotism – s-a învrednicit, ca-ntotdeauna s-o ia înaintea tuturor. Că, deh, seminţia noastră-i mai tare-n… cap sau (nu ştiu exact care – care-o fi) e mai tare de cap. În fine, de scris tare-ar fi multe de spus, însă mă tem că ajung să bat câmpiile (altele decât cele Elizee).
    În orice caz, aşteptăm cu sufletul la gură implementarea cât mai grabnică a altor ocazii (care există deja în lume) de-a ne plânge că nu ne ajung banii: “Small Business Saturday”, “Cyber Monday”. Aşa că, fraţilor, scoateţi bănuţeii din buzunăraşe, căscaţi ochii la magazinele on-line şi puneţi mâna de luaţi!
    Vorba lui Creangă:
    “Cucurigu ! boieri mari,
    Daţi punguţa cu doi bani !”

    Răspunde
  3. Acest eveniment trebuie sa se consume in ultima zi de vineri a lunii noiembrie! Conform calendarului in vigoare inca, ultima vineri din noiembrie este 28. De unde pana unde emag rescrie regulile? Cei care fac blackfriday pe 21 nu ucid evenimentul? Sa ne amintim si faptul ca tot emag a avut initiativa de a inregistra marca ‘blackfriday’ pe teritoriul Romaniei. Asta insemna ca doar ei puteau folosi aceasta denumire! Frumos nu? Prea multa putere dauneaza grav competitiei!

    Răspunde
  4. Ce ce va suparati ca vinerea incepe miercuri? Baietii sunt pe motorina, pornesc mai greu si trebuie sa-si ia avant. ;)
    Tare agitati sunt sudistii astia! ;)
    Ardeleanul din mine priveste lucrurile cu muult calm. ;)
    Asta este ca o betie, tine trei zile inainte si trei zile dupa evenimentul serbat. ;)
    Stiti cum era bancul acela cu “am un frate care este sora medicala?” ;) Cam asa este si Black Halloween-ul Fridey Ciber Monday si alte dei. ;)
    No, daca-i musai, ii musai! ;) (traducerea se plateste in bere) ;)

    Răspunde
  5. Eu zic ca de Black Friday ar trebui sa se sarbatoareasca intr-o singura zi de vineri prin reduceri mari, dar nu, la noi se sarbatoreste o vineri timp de 3 zile si cumparatorul nici nu are prea mult de profitat, reducerile sunt mici (uneori cu o luna inainte cresc preturile ca de BF sa le scada la cele initiale..). Pana la urma toata treaba e de marketing..

    Răspunde

Comentează la acest articol

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.