Monitorizarea linkurilor către site

Există multe variante prin care poți face monitorizarea linkurilor către site sau către diverse pagini din acesta. Majoritatea variantelor de monitorizare a linkurilor sunt variante de monitorizare cantitativă, prin care afli pur și simplu cam câte alte site-uri sau bloguri trimit către site-ul sau blogul tău. Totuși, nu există garanția că numărul respectiv este corect. Puteți să vă dați seama de acest aspect numai comparând numărul de linkuri raportat de Alexa cu numărul de linkuri raportat de Google Webmaster Tools. Bine, aici se poate naște o discuție destul de lungă, însă nu face obiectul acestui articol.

Că tot vorbeam de Google Webmaster Tools, trebuie să spun că asta e o soluție bună de monitorizare a linkurilor către siteul tău. Vezi numărul de linkuri și componența acestora. Dacă ai timp și chiar îți pasa de acest lucru, poți să verifici la mâna cine și cum te linkează. S-ar putea să descoperi lucruri interesante, mai ales că site-ul tău este linkat de site-uri care nu ai vrea să te linkeze :-). Dar, per total, s-ar putea să nu fie o soluție care să te ajute cu adevărat mai ales dacă tu urmărești doar linkurile pe care ar trebui să le primești doar din partea anumitor site-uri.

Monitorizarea linkurilor către site

Sursă foto: economiaonline.ro

Așa că pentru o monitorizare mult mai bună a linkurilor ce duc către site-ul tău, exista unealta Monitor Backlinks. Trebuie să o menționez, mai ales că este realizată de un român de-al nostru pe nume Răzvan Gîrmacea, cunoscut prin mediul online românesc și drept cel care repara bloguri WordPress pe o bere sau un simplu mulțumesc :-).

Monitor Backlinks permite monitorizarea personalizată a linkurilor și din punctul meu de vedere nici o companie de web advertising nu trebuie sa se lipsească de ea. Contul gratuit permite monitorizarea a 20 de linkuri, dar mie mi-a fost suficient ca să-mi dau seama cum funcționează. Iată, am făcut și un print screen unde am adăugat trei bloguri care linkează către mine.

După cum observați, în dashboard aveți informații despre fiecare link în parte: ce PageRank are siteul respectiv, care este rankingul din Alexa, dacă ai link nofollow sau dofollow, care sunt paramentrii SeoMOZ (actualmente MOZ), cu ce text ancoră ești linkat etc.

Poți adăuga mai multe siteuri pe care să le monitorizezi, nu se rezumă totul doar la unul singur, iar dacă achiziționezi linkuri sau advertoriale, poți seta o perioadă de expirare a înțelegerii cu siteul de unde ai cumpărat, astfel încât să fii anunțat când expiră perioada respectivă. Mai mult, dacă achiziționezi advertoriale este bine de știut că ele se află unde trebuie. De multe ori se întâmplă ca cel care ți-a oferit un astfel de serviciu să se gândească că vrea să schimbe tot la siteul lui, să șteargă ce era pe el și să o ia de la 0. În acel caz pierzi și advertorialul pe care l-ai plătit, iar Monitor Backlinks te anunță imediat, astfel încât să iei legătura cu site ownerul și să afli ce s-a întâmplat cu linkul tău.

Sunt de acord că multe din informațiile oferite în dashboard-ul Monitor Backlinks le poți afla prin alte servicii conexe, dar acest lucru trebuie făcut manual și înseamnă o pierdere mare de timp. De aceea zic că Monitor Backlinks este o soluție ideală pentru toți cei care desfășoară campanii online, iar companiile românești ar trebui să se gândească bine la ea, mai ales pentru că sunt deja destul de multe companii din afara țării care au ales Monitor Backlinks drept soluție principală pentru monitorizarea campaniilor online pe care le desfășoară pentru ei sau pentru clienții lor.

Eu vă recomand să vă faceți un cont gratuit aici și să vă jucați un pic cu unealta asta de monitorizare a linkurilor astfel încât să vă faceți o primă impresie despre ea. Chiar dacă nu aveți nevoie de un cont premium, merită măcar să scrieți despre ea pe blogurile voastre pentru că are și un sistem de afiliere cu bonusuri destul de atractive ;).

8 comentarii la „Monitorizarea linkurilor către site”

Comentează la acest articol

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.