Gabriel Ursan Profil

Ce este blogul pentru mine?

Ce este blogul pentru mine? Ce este un blog? Ce reprezintă un blog? De ce scrii pe blog? Sunt deseori întrebat de chestii de astea. Recunosc, nu m-am gândit la un răspuns universal valabil. Nu cred că este un astfel de răspuns 100% corect. Să o luăm încet.

Blogul este un jurnal online. Asta e definiția lui de bază. În jurnal scrii chestii care ți s-au întâmplat, chestii pe care le-ai experimentat sau chestii pe care vrei să le faci. Apoi, chestii pe care le gândești despre lume, despre știri, despre lucrurile mari care se întâmplă în jurul tău.

Ăsta e un blog. O zonă online în care scrii chestii care îți trec prin cap. Unii sunt curioși să le urmărească. Alții nu. Unii le critică. Alții nu. E o chestie socială perfect normală. Unii o fac pentru a fi citiți și urmăriți (gen eu), alții pentru suflețelul lor propriu. Deși, recunosc, pentru mine blogul e terapie. E locul unde mă descarc. E locul unde mă exprim lumii. Indiferent cine e lumea. Vorba aia, lumea multă, oameni puțini.

Blogul este platforma ta proprie de exprimare. Da, proprie. Pentru că atâta vreme cât ai un domeniu propriu și un hosting ok, blogul e al tău și numai al tău. Explic imediat.

Cu toate că am senzația că am zis asta de o mie de ori, merită repetată. Orice cont pe o rețea de socializare nu e al tău de fapt. Se supune unor termeni și condiții. Oricând poate fi închis, oricând poate fi raportat. Pe Facebook ești.

Dar nu ești. Pentru că te supui termenilor lor. Ai o pagină de Facebook cu aproape 40.000 de like-uri ca a mea? Degeaba. Pentru că orice postez este vizualizat doar de o parte din cei care au dat like. Că așa zice Facebook și e veche treaba deja. Dacă vreau să am expunere trebuie să plătesc publicitate la Facebook. Și nu am ce să comentez. E platforma lor, regulile lor. Chiar îmi pare rău pentru cei care cred că pagina lor de Facebook este centrul universului lor. Și și-o mai promovează și pe mașini. De asta blogul e sfânt. E al tău. Iar exemplele pot continua.

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

9 Comentarii

  • Catalin

    Reply Reply 27/08/2015

    La treaba cu propriul spatiu.. nici blogul nu poti spune in totalitate ca este al tau, decat atunci cand il gazduiesti pe un server la care ai access fizic. Altfel, degeaba.. ca unii server admins mai strica treburi, se mai duce naibii backup-ul, sau pur si simplu fug cu banii..

  • cKy

    Reply Reply 27/08/2015

    Și totuși ai tot investit în promovare pe FB, inclusiv în like-uri, deci ceva pica și de acolo pentru blog, nu încât sa merite sa renunți la blog pentru o pagina celebra pe fb.

  • razvan

    Reply Reply 28/08/2015

    La 37.1k pe Facebook și 1-2k unici pe zi, abia dacă te citește Hristos, dintre cei care te-au like-uit pe FB. Hristos și câțiva apostoli.

  • Razvan

    Reply Reply 28/08/2015

    Dar cum ai reușit sa aduni atâția? Nu e îngrijorător ca au murit vreo 36k de când au dat like blogului? :))

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 28/08/2015

      De mulți ani. Campanii plătite împreuna cu parteneri. Adică, promovare articole parteneri pe pagina mea de FB si obținut likeuri.

  • Razvan

    Reply Reply 28/08/2015

    BTW, treaba asta cu „abonare newsletter” bifata by default e o măgărie. Utilizatorul nu trebuie sa verifice toate căsuțele din lume înainte sa comenteze.

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 28/08/2015

      O sa o scot. Sa văd cum. Dar sigur voi găsi o soluție. Ar trebui sa fie simplu. Dar de marți încolo ca nu prea sunt la computer pana atunci.

Leave A Response

* Denotes Required Field