E bun drumul pe la Lepșa și Ojdula

Fac Galați – Brașov cu mașina cam de două ori pe lună. De câteva luni merg pe ruta Galați – Focșani – Lepșa – Ojdula – Târgu Secuiesc – Brașov. La un moment dat, o porțiune de pe drumul Focșani – Ojdula nu prea era circulabilă. Voiam doar să spun că acuma e :)

Și se circulă foarte bine. Drumul respectiv îmi place din mai multe motive. 1. Peisajul e foarte frumos. E mai frumos decât pe Oituz. 2. Drumul e mai liber. Deși e plin de serpentine, drumul e mult mai liber. Pentru că mașinile mari (gen TIR) nu circulă pe acolo.

Fiind mai multe serpentine consumul e mai mare și înțeleg de ce mașinile mari nu aleg acest drum. 3. E mai liber oricum. Cu sau fără mașini mari. Probabil mulți nu știu că acum drumul e circulabil și aleg alte rute. Acum vor ști :). 4. Nu sunt atât de multe radare. Bine, nici nu poți prinde viteze amețitoare pe serpentinele alea, dar e și ăsta un factor important. 5. Am 100 și ceva de Km de liniște, fără orașe mari.

Înainte mergeam pe ruta Galați – Tecuci – Adjud – Onești – Târgu Secuiesc – Brașov. Acum, pe ruta Galați – Focșani – Ojdula – Târgu Secuiesc – Brașov, tai din aglomerația de localități dintre Hanu Conachi și Tecuci, din Tecuci, din Adjud și din Onești.

Nu scurtezi decât cu 20-30 de minute, dar măcar ai o porțiune de peste 100 Km fără orașe mari. Există totuși și niște dezavantaje. 1. Primul se subînțelege. Consumul. Serpentine = accelerări și frănări dese. 2. Fiind trafic scăzut, nu prea găsești oameni care să folosească Waze. 3. După ce intri în munți, adică treci de primele sate de după Focșani, nu prea ai semnal la Orange.

În caz de ceva e mai greu să suni după ajutor. De exemplu, la ieșire din Lepșa eu nu am deloc semnal. 4. Deși am spus că nu prea sunt radare, asta nu înseamnă că nu sunt deloc. În primele sate de după Focșani s-ar putea să dai peste un radar vechi la un moment dat (nu mai țin minte exact numele localității). Parcă odată am văzut și un MCV. 5. Nu prea ai benzinării ok gen Rompetrol sau OMW ca să oprești să faci un pipi decent. Dar merge și pe marginea străzii dacă te apucă :). Sau oprești pe undeva prin Focșani înainte :). Uite și niște poze de pe drum.

Lepsa Ojdula 1 Lepsa Ojdula 2 Lepsa Ojdula 3 Lepsa Ojdula 4 Lepsa Ojdula 5 Lepsa Ojdula 6

12 comentarii la „E bun drumul pe la Lepșa și Ojdula”

  1. am facut acest drum cand inca era forestier, ba chiar odata si in plina iarna cu zapada pana la burta masinii.superb peisaj.

    • Am vazut acest comentariu si nu mi-am putut retine un zambet…prin anii 90, am trecut pe acest drum impreuna cu sotia si copilul ( pe atunci de vreo 7 anisori), vara. Cu un Oltcit la “mana a doua”, unde din cauza prafului de pe drum aproape ca s-a infundat filtrul de aer…Am fost nevoit sa trag socul sa pot ajunge pana la Lepsa, sotia era palida ( si nu din cauza serpentinelor,….era un fel de drumul oaselor ,in caz de ceva,…pe atunci nici nu aparuse reteaua de telefonie mobila.. :-).
      Chiar nu am stiut ca este asfaltat, pana astazi.Voi incerca cu urmatoarea ocazie.Drum bun tuturor.

  2. Multe femei si multi copii au probleme din cauza serpentinelor, cred ca sunt vreo 40 pe tot drumul. Eu personal am oprit de vreo 5-6 ori pentru pauze de rau de masina a pasagerilor, asa ca recomand sa luati antivomitive cei ce se stiu cu probleme.In sezonul zmeurei , pe marginea drumului se gaseste din abundenta.Radarul se gaseste deobicei la Vidra- Valea Sarii. Parerea mea este ca e cea dificila trecere a muntilor chiar inaintea celei de la Siriu – Intorsura Buzaului.

  3. Forte fumose peisajele sunt din zona dar momentan plecat in afara…da sunt multe curbe dar pentru cine e amator de senzati tari…raliu e cel mai perfect drum…?

  4. Sunt din Vidra – comuna aflată la 35 km de Focșani ți o viață întreagă am așteptat ca DN2D să fie terminat. În noiembrie anul trecut am fost special la Brașov să văd cum este. Perfect. Fiind din zonă eu nu am avut niciodată rău de mașină, iar serpentine mari cum scrieti ca sunt, nu sunt asa cum credeti, parerea mea… Skoda Fabia mea este iute intre Greșu și Ojdula…

Comentează la acest articol

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.