De ce e bun marketingul local pe baza de retele

Pentru că dacă n-ați avut timp, disponibilitate sau deschidere să citiți ultimele cărți în domeniu, vă fac eu rezumatul. Marketingul local pe bază de rețele reprezintă viitorul.

Putem foarte bine să spunem că există Google și Facebook. Da, putem. Însă Google și Facebook nu sunt singurele chestii de care ați auzit sau de care veți mai auzi. Pentru că viitorul sună bine, dar e improbabil. Așa că, singura noastră șansă este să privim chestii și să învățăm din evoluția lor. Google e un bun exemplu.

Și vă recomand două cărți aici. Pentru că un articol de-al meu este prea scurt și prea puțin convingător să faceți ceva major. Așa că, citiți cărți. Oamenii ăia care le-au scris sunt mult mai smecheri ca mine, așa că de ce să vă uitați în gura unui blogger cu 9 ani de experiență în business pe bani care nu vinde nici un seminar sau un curs când puteți foarte bine să puneți mâna pe o carte bună, să o citiți când trebuie și să începeți să aplicați din ea? Dacă mă întrebați pe mine, eu v-aș recomanda să citiți cărți proaste și cărți bune. Cu siguranță nu veți avea de pierdut dacă veți aplica ce scrie în ele. Măcar 1%. Nu mai mult.

Vă recomand să citiți în ordinea asta: Ce-ar face Google și apoi Cum funcționează Google. Dar nu le citiți doar de dragul de a mai bifa încă o carte citită. Citiți-le ca lumea și după aia mai vorbim.

Marketingul local pe bază de rețele reprezintă viitorul. Și până la finalul acestui articol hai să ducem un exemplu uzual până la capăt. Restaurantele. Toate restaurantele bune fac pe naiba-n patru să arate că sunt bune, iar asta e ok. Respect pentru burgeri. Pe bune, Radu chiar se chinuie să ofere niște articole faine, iar prin turul burgerilor în care este băgat face exact ce povestesc eu, dar la un nivel ceva mai subiectiv.

Cum ar fi să existe o rețea de restaurante care se află în concurență directă, dar care printr-un sistem recomandă meniuri unui celuilalt? Să fim serioși, nici un om care își permite să mănânce zilnic la un restaurant, nu mănâncă zilnic la același restaurant oricât de mult îi place. Într-o seară ai chef de chinezesc, în alta de românesc, uneori de ai chef de o shaorma și tot așa. Vis-a-vis de titlul articolului meu, dacă patronii de restaurante ar gândi cum gândesc clienții, cel mai înțelept lucru în 2015 ar fi să-și creeze sau să facă parte dintr-o rețea de marketing bazată pe cultura serviciilor superioare, nu? Măsurată bine, care oferă recomandări.

Un fel de traffic exchange pe care îl făcea Tony Hsiesh (tipul de la Zappos) până să vândă pe câteva milioane. Bine, adaptat la zilele noastre. Adică un serviciu pe care lumea chiar să îl folosească cum trebuie, că Google și Facebook Places avem, mulțumim. Și exemplele ar putea continua. Dar merge de-un start-up. Bun.

marketing

Sursă foto: marketing via Shutterstock

Update: Da, nu e un articol ”mură-n gură”. Dacă era așa îi dădeam titlu de tutorial. Nu mă pricep la din astea. Vă rog să nu mă citiți pentru din astea. Nu fac tutoriale ”mură-n gură”. Că nu mă pricep. Nu știu.

Comentează la acest articol

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.