Selfie autograf

De ce stai pe banda 2 like a boss?

Dragă conducător auto, e o întrebare, nu un răspuns sau un articol care să ceară atenție. Serios, am o curiozitate, de ce stai pe banda 2 când vreo trei mașini te-au depășit prin dreapta? De ce continui să stai acolo? Întreb pentru că chiar nu știu și nu înțeleg care e raționamentul tău având în vedere că ai făcut școala de șoferi și ai obținut permisul auto în urma unui examen? Ce cauți pe banda 2 dacă nu e nimeni pe banda 1? Cum gândești tu lucrurile de ții morțiș să stai cu ochii bulbucați și cu ambele mâini pe volan când încurci toată circulația? Că ești bou sunt convins. Că nu ai nici o treabă cu realitatea și cu mediul înconjurător iarăși sunt convins. Sunt doar curios ce e în mintea ta când insiști să fii deosebit de prost la volan. Poate sunt eu nebun și percep aiurea raționamentul tău. Te rog, fii blând și bun și ajută-mă cu un răspuns.

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

15 Comments

  • Dan

    Reply Reply 15/03/2015

    E simplu Gabi. Din același motiv pentru care parchează pe trotuar sau pe prima banda, pentru care nu semnalizează, s.a. și anume: politia nu da amenda pentru asa ceva. Sincer, ai auzit vreodată de o amenda data pentru folosirea incorecta a benzilor de mers? Sau folosirea incorecta a luminilor de ceata (proiectoarelor)?

    • Pato Basil

      Reply Reply 15/03/2015

      faza cu proiectoarele de ceata da…

    • Pato Basil

      Reply Reply 15/03/2015

      Uneori si eu merg pe banda a doua dar merg regulamentar cu 50-57 km/h (la limita legii) in localitate chiar daca sunt depasit cu 70-100 prin dreapta… fiindca merg legal si aia care ma depasesc nu o fac regulamentar, problema nu e ca sunt depasit, ci incerc sa-mi pastrez masina in stare buna de functionare fiindca in general pe unele strazi din orase prima banda e plina de guri de canalizari care nu-s aduse la acelasi nivel sau ies prea mult in evidenta fara de nivelul stratului de bitum.

      Nu incerc sa iau apararea nimanui, dar sa faca strazile cum se cade apoi o sa merg si pe prima banda mai mult, fara sa-mi trebuiasca Land Rover pentru asta.

      • Soacra

        Reply Reply 15/03/2015

        Estiatent la drum si te repiezi de pe o banza pe alta dupa nevoii… ( gropi, depasiri, caini, pietoni, biciclisti ) nu stai ca vaca pe banda 2 si astepti sa te depaseasca altii prin dreapta…

  • Andreea

    Reply Reply 15/03/2015

    ca sa arate ca e smecher si are masina mai puternica ca a ta.

  • Gabriel Ursan

    Reply Reply 15/03/2015

    Art.42. – Când circulatia se desfasoara pe doua sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de catre conducatorii de vehicule în functie de intensitatea traficului si viteza de deplasare, având obligatia sa revina pe prima banda ori de câte ori acest lucru este posibil, daca aceasta nu este destinata vehiculelor lente sau transportului public de persoane.

    Restul sunt păreri si discuții pe lângă. Va doresc o Duminica plăcută tuturor. And chill oameni buni, nu va certați

    P.S.: E clar ca nu ma refeream la situații când banda 1 e plina de gropi sau din diverse motive nu se poate circula pe ea.

  • Milu

    Reply Reply 16/03/2015

    Mersul cu mașina prin oraș, pe banda 1, e o activitate care poate produce din belșug adrenalină. În afară de legendarele gropi și canalizări mult denivelate, există un factor care întrece de departe gropile: alți șoferi. Cei mai mulți ies fără să se asigure, ba din parcări, ba de pe străzi laterale. Alții parchează în loc nepermis și astfel ruinează utilitatea benzii #1.
    Acum… cei care merg pe banda 2 ca melcul, trebuiesc ocoliți și gata, rareori este impusă viteză minimă legală în orașe, așa că nu ai mare lucru de reproșat respectivului „șofer”. Iar despre amendă pentru mers pe 2 când e liber 1, va mai curge apă pe Dunăre până vom vedea așa ceva. Cred că acest subiect ar merita mai multă atenție în momentul în care drumurile vor fi mai bune și bizonii care nu se asigură, mai rari. Poliția n-are resurse pentru a-i amenda pe cei care anchetă și reduc vizibilitatea lângă zebre, doar cu pescuitul (de amenzi) ce se mai descurcă să facă un ban la buget.
    Aștept întrebări mai pertinente, precum: ce motivează bizonii să: meargă cu proiectoare aprinse când nu e ceață sau să facă „flash” – uri când ajung în spatele unuia care merge în limitele vitezei legale, deși mai sunt benzi libere pe drum, de ce nu se amendează cetățenii staționați la linie continuă, etc.

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 16/03/2015

      Într-un articol viitor vorbim și de proiectoarele de ceață, cei care uită faza lungă aprinsă sau cei care fac flash-uri :)

      Legat de articolul ăsta, e clar că nu mă refeream la situațiile când nu putem circula pe banda 1 ;)

      • dan

        Reply Reply 22/03/2015

        Trebuie avut in vedere un mic amănunt legat de cele doua benzi: in cele mai multe localitati nu există două benzi.este o singură bandă de circulație vehicule si cealaltă demarcată de linii scurte si dese pentru pietoni si vehicule cu tractiune animală.

  • Viorel

    Reply Reply 17/03/2015

    Ai mult mai multe avantaje daca circuli pe banda 2(au scris altii in comentarii). Ca sa eviti problemele stai pe banda 2. Eu, cand eram incepator, conduceam din bun simt pe banda 1 deoarece eram mai lent. Acest „bun simt” m-a costat 2 cauciucuri noi(taiate)+2 jante indoite. Pe banda 1 erau 2 cratere „necartografiate” iar drumul nu era iluminat fix in dreptul craterelor. In cel mai bun caz as fi tras de volan ca sa evit si cine stie ce se intampla(incepator fiind). Acum sa mai conduc pe banda 1 mai ales daca nu cunosc drumul? Eu zic ca „banda 2 trece primejdia rea”. Acum daca chiar vezi ca lumea fluiera pe langa tine este de bun simt sa iti asumi riscul si sa treci pe banda 1…cel putin temporar pana trece Gabriel Ursan si altii care sunt mai grabiti. pana la urma tine de OM!

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 17/03/2015

      Citește și comentariile mele de la acest articol :) Ai să vezi că am scris că nu mă refer la situațiile când banda 1 nu e ok, că aș fi tâmpit să zic că musai oamenii trebuie să circule pe banda 1 indiferent de condiția acesteia. Până la urmă am să scriu cu blod, majuscule și roșu în articol mențiunea asta, că nu o citește mai nimeni :)

      Apoi, cazul meu concret e următorul. Merg des pe drumul european dintre Tișița și Adjud. E un drum bun. Pe partea din dreapta nu sunt gropi sau surprize. E un drum bun și se vede de la distanță. Nu trebuie să îl parcurgi zilnic ca să te convingi ca șofer. E drept că banda din dreapta nu e chiar banda 1, zona aia e considerată acostament (știu), dar conform legii, după ce ai efectuat depășirile, trebuie să te retragi acolo, spre dreapta (art. 42). Ei bine, nu se întâmplă de cele mai multe ori. Mulți stau acolo, exact cum scrie în titlu, adică ”like a boss”, fără nici un fel de empatie. Și vorbim de 70-80 Km/h (cam cu atâta merg – de multe ori sunt pierduți în discuții la telefonul mobil, îți zic eu), adică nu sunt nevoit să încalc legea ca să-i depășesc.

      • Viorel

        Reply Reply 17/03/2015

        În cazul este suficient sa îl claxonezi și sa ii dai flash-uri. Va ceda psihic și se va da pe banda 1. De ce sa riști tu când poate sa se dea el mai pe dreapta?

Leave A Response

* Denotes Required Field