Cum se semnalizeaza in sensul giratoriu

Cum se semnalizează în sensul giratoriu?

Am dat peste un articol în Adevărul.ro legat de cum se semnalizează în sensul giratoriu. Articolul oferă în primă fază mai multe perspective ale șoferilor care scriu pe forumuri despre cum se semnalizează în sensul giratoriu. Unii dintre ei susțin chiar că în sensul giratoriu nu se semnalizează deloc dacă păstrezi direcția de mers. Culmea, autorii articolului susțin prin intermediul specialiștilor (instructor auto din Suceava și polițist de la rutieră) că în decret nu este specificat clar cum se semnalizează în sensul giratoriu. În decret este specificat că sensul giratoriu este o intersecție ca oricare alta și că trebuie aplicată regula conform căreia la intrarea în orice intersecție se semnalizează direcția intenționată de mers cu 50 m înainte în localități și cu 100 m înainte în afara localităților. După câte păreri am văzut în acest articol pe care vă recomand să-l citiți dacă aveți timp (e foarte lung), nici eu nu mai știu ce să zic legat de cum se semnalizează în sensul giratoriu. Eu spre exemplu, semnalizez întotdeauna când intru într-un sens giratoriu. Dacă urmează să ies pe prima la dreapta, mă încadrez pe banda unu, semnalizez dreapta și mă duc. Dacă merg înainte sau la altă ieșire în afară de prima, semnalizez prima dată la stânga, mă încadrez pe banda 2 sau 3 (în funcție de cât de la stânga e ieșirea și dacă am 3 benzi sau mai multe, bineînțeles) și apoi semnalizez dreapta imediat ce am trecut de ieșirea de înaintea ieșirii pe care urmează să o abordez. Poate greșesc, dar instinctual cam asta fac. Voi ce spuneți? Cum se semnalizează în sensul giratoriu în opinia voastră?

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

9 Comments

  • Semnalizarea in zona senurilor giratorii este necesara din doua motive:
    – sa stie cei care sunt in spatele tau ce intentii ai in ceea ce priveste directia;
    – sa stie cei care asteapta intre in sensul giratoriu care-ti sunt intentiile si in functie de aceasta ia decizia de a continua sa intre in sens sau sa-ti acorde prioritate;

    Cum procedez eu in Brasov, orasul cu cele mai multe sensuri giratorii din Romania? Ma incadrez pe prima banda daca fac la dreapta sau merg inainte, pe a doua banda daca merg inainte sau fac la stanga si pe banda a treia daca fac la stanga sau intorc in sensul giratoriu.

    Daca fac la dreapta semnalizez inca inainte de a intra in sens aceasta intentie, daca merg inainte dupa se am intrat in sens semnalizez drepta.

    Semnal stanga, urmat de semnal dreapta la momentul corespunzator, daca fac la stanga sau intorc in sensul giratoriu.

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 10/08/2013

      Cam la fel ca mine, numai că nu semnalizezi dacă mergi înainte. Asta dacă am înțeles bine.

      • Daca merg inainte semnalizez iesirea spre dreapta, ca sa stie cei care asteapta pe directia mea de mers ca eu ies si ei se pot baga nu sa astepte dupa mine…

  • Acum am bagat se seama ca poza cu care ilustrezi articolul e din BRASOV: probabil singurul sens giratoriu semaforizat pe doua directii de mers: Blvd. 15 Noiembrie (sens unic), Calea Bucuresti, Str. Zizinului, Str. Toamnei (sens unic).

    Semafoarele sunt pe Blvd. 15 Noiembrie si pe Calea Bucuresti pentru ca-s destul de late si soferii nu opreau niciodata sa lase si pietonii sa treaca.

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 10/08/2013

      Și la intrare în Focșani e un sens giratoriu semaforizat, deci nu mai e chiar sens giratoriu :). Nu știu cum e în Brașov, dar semaforizarea celui din Focșani uneori merge, alteori nu – probabil e și chestie de fluidizare în anumite momente ale zilei.

  • Robert Ilie

    Reply Reply 11/08/2013

    Nu șofez, dar încadrarea pe banda corespunzătoare nu ar trebui să indice direcția în care mă îndrept. De fapt, toți cei din spate ar trebui să mă urmeze, nu? Poate semnalizarea este utilă atunci când sensul giratoriu nu este prevăzut cu suficiente benzi de circulație în funcție de ieșirea pe care o alegi. Cam asta așa se întâmplă la mine în oraș: te trezești cu unul din față care așteaptă ca cei din banda din dreapta să elibereze ca să intre și el. Probabil că la școală nu au învățat să circule în sensurile giratorii.

    Dar mai bine semnalizezi peste tot, decât să te trezești că îți intră în obișnuință să nu mai semnalizezi.

  • Babu

    Reply Reply 08/11/2013

    E logic ca si orice altceva doar in Romania a fost facuta legislatia la popota la un spritzm ca pe urma toata lumea sa isi dea cu parerea.
    nu este correct si nici normal sa tii semnalul stanga aprins pe toata distanta parcursa in sens pana in momentul in care vrei sa iesi.
    Dai semnal stanga numai daca sensul are mai multe benzi si vrei sa te incadrezi pe o banda mai apropiata centrului de sens dupa schimbarea benzi il opresti ca induci lumea in eroare.
    Nu semnalizezi stanga la intrarea in sens ca nu o sa intorci pe contrasens.
    la un sens giratoriu cu o singura banda de exemplu nu semnalizezi deloc stanga doarece nu vei schimba nici o banda.
    Sensul giratoriu este un drum separate deci semnalizezi la schimbarile de benzi sau directive care poate fi doar dreapta nu poti panasii un sens in stanga fiind un drum circular poti sa il consideri o curba daca nu ai inteles pe deprin conceptual inca iar daca e sa te raportezi la un drum mai lung pe care la un moment dat vei avea o curba mare la stanga si un drum secundar la dreapta tu nedorind sa intri pe drumul secundar iti vei continua drumul in curba la dreapta FARA SEMNAL STANGA deoarece nu e nevoie si nu e logic.

  • Babu

    Reply Reply 08/11/2013

    corectez mai sus ”in curba la stanga scuze” tu practic esti pe un singur drum singura schimbare de directie o vei face in momentul in care iesi in dreapta faptul ca sensul este directionat la stanga nu inseamna ca tu intorci la stanga ca si intr-o intersectie fara sens e un drum in sine cat timp te invarti in el fara schimbare de benzi nu semnalizezi stanga in momentul in care te-ai ametit de atata invartit vei semnaliza dreapta inaintea iesirii pe care dorest sa parasesti sensul.
    ”inca o data subliniez singurul semnal stanga necesar in sens este in momentul in care sensul are mai multe benzi si tu vrei sa te incadrezi pe o banda mai aproape de centru adica mai in stanga.
    Sant sofer pe comunitate si asa e peste tot credema problema la noi e ca au aparut recent sensuri ca si ciupercile dupa ploaie lumea nue obisnuita cu ele si legislatia nu ajuta deloc deoarece este foarte vaga si lasa loc de prea multa interpretare.

Leave A Response

* Denotes Required Field