Cum să aduni 100 abonaţi la newsletter pe luna cu trafic puţin

Salut, numele meu este Radu, sunt din Oradea și în urmă cu mai multe luni am început un blog de excel, www.excelninja.ro. Fiindcă pentru mine rezultatele sunt importante și nu am vrut doar să arunc acolo câteva articole și să sper că oamenii le vor citi m-am gândit mult la modul în care pot să transform vizitatorii în abonați. Iar eu Radu îți mulțumesc pentru acest guest post minunat :)

Motivul e simplu, cred că succesul în blogging vine de la capacitatea de a forma o comunitate în jurul unui subiect, în cazul meu e vorba despre Excel. Asta înseamnă că trebuie să agăț cumva vizitatorii ocazionali și să îi transform în abonați fideli.

Email vs Facebook

Prima întrebare care mi-a venit în minte a fost: pe ce să mă concentrez, să adun like-uri pe Facebook sau adrese de email? La prima vedere mi se părea evident ca Facebook reprezintă viitorul, că doar nimeni nu mai folosește în ziua de azi adresa de email. După ce am citit mai multe am văzut că de fapt mă cam înșelasem. Nu susțin că ar trebui să uităm de fanii de pe Facebook, spun doar că principalul focus ar trebui sa fie creșterea abonaților la lista noastră de email.

Motivele sunt simple: Facebook limitează reach-ul organic pentru postările tale  undeva la 6%, asta inseamnă ca doar 6% din abonaţii tăi ajung să vadă postările … WHAT, PE BUNE? Da, aşa am zis şi eu. Ştiu că te lauzi cu 1000 de fani pe Fb, din punctul meu de vedere poţi să îi consideri 60. Oamenii primesc mult mai putine email-uri intr-o zi decat totalitatea statusurilor (multe irelevante) care ne apar pe Facebook.

Trafic redus

M-am reorientat înspre atragerea de abonați la newsletter, m-am lovit însă de o problemă, traficul redus. Având un blog la început după prima luna am tras linie și am văzut că am în total 5 abonați, majoritatea fiind prieteni de ai mei. Cam deprimant gândul de a face un newsletter sau email de promovare pentru 5 oameni. Practic eram într-un cerc vicios, nu aveam abonați pentru că nu aveam destui vizitatori și nu aveam mai mulți vizitatori pentru că nu aveam destui abonați.

Rezolv eu 1.000 de abonați imediat

În 2 minute puteam avea peste 1.000 de abonați la lista de email doar descărcând contactele din Gmail. Fiindcă nu vreau să fiu considerat spammer am ales să nu fac asta, probabil că m-aș fi ales cu rate de dezabonări de 2 cifre și mark as spam.

Apoi mi-a venit o idee

Articolul #5 pe care l-am postat a fost un program de facturare realizat în Excel. Multe persoane deja îl foloseau și am primit feedback destul de ok, atunci m-am întrebat: dar de ce dau link-ul de download așa pur și simplu, fără să cer ceva în schimb? Ce-ar fi dacă le-aș cere adresa de email înainte de download? Dar stai puțin, nu e nașpa să cer adresele de email în schimbul descărcării unui fișier? Sigur nu îl va mai descărca nimeni și în caz contrar sigur se vor dezabona imediat. Cam așa credeam și eu, dar dacă mă uit peste statisticile din ultimele 2 luni în care am avut aproape 200 de abonări noi și doar 6 dezabonări, cred că m-am înșelat.

Dar cum pot face asta?

Problema de care m-am lovit era una tehnică, m-am tot chinuit să găsesc un soft, o chestie, ceva care să îmi dea link-ul de download doar după ce introduc adresa de email. Doar nu era să le spun să îmi scrie email și o să le trimit programul de facturare la fiecare în parte. Pe de altă parte, nici nu aș fi vrut să mă pun să scriu eu codul vieții care sa facă asta, aveam nevoie de ceva creat gata. Cumva am dat peste JotForm, cel mai uber tare plugin pe care l-am folosit până acum. Îmi permite să am un signup form care îmi dă link-ul de download doar după ce își scriu numele și adresa de email sau să le trimit acest link direct în inbox. Mai mult decât atât, se integrează cu MailChimp (programul de email marketing pe care îl folosesc) și îmi adaugă automat adresele.

Rezultate

Nu aș vrea să credeți că astea sunt doar povești, de asta vreau să vă arăt câteva imagini despre lista de email pe care am construit-o pană acum. O primă imagine arată rata de deschidere pentru toate campaniile. Se poate vedea că am doar 6 persoane care s-au dezabonat din 250.

Rata dezabonare newsletter

Și încă o imagine în care puteți vedea rata de deschidere pentru ultimele 3 email-uri trimise. Cei care mai trimiteți newslettere știți că o rată de deschidere de peste 40% e destul de rară, iar un click rate de 24% la fel.

Rata de deschidere newsletter

Așa am ajuns eu în momentul de față la 250 de abonați la newsletter în contextul în care traficul pe care îl am e de 20-50 de vizitatori unici pe lună, sperăm totuși să mai crească și traficul acesta :).

Numar abonati newsletter

 Radu Popa

6 comentarii la „Cum să aduni 100 abonaţi la newsletter pe luna cu trafic puţin”

Comentează la acest articol

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.