Cum poți obține PageRank mare la un site nou?

Am primit această întrebare de la Petre la unul dintre articolele mele și m-am gândit că răspunsul e prea lung ca să-l postez într-un comentariu, așa că am decis să scriu în acest articol cum obții PageRank mare la un site nou.

Ei bine, e foarte grea și frumoasă întrebarea asta. Aș putea răspunde pe scurt că pentru a obține PageRank mare la un site nou trebuie să muncești, să scrii bine, să scrii util, să scrii original, să scrii interesant, să optimizezi articolele d.p.d.v. SEO on-page, să obții backlink-uri naturale și să ai noroc :). Nimeni nu știe cu exactitate algoritmul de calcul Google pentru PageRank. Mai ales pentru că cei de la Google schimbă destul de des regulile, căutând constant și alert să ofere utilizatorilor o experiență extraordinară în căutări.

De aceea, nici o metodă de pe lumea asta nu poate garanta un PageRank mare la un site sau un blog, fie că e nou sau vechi. Totuși am să menționez câteva bune practici.

Cel mai important lucru pentru obținerea de PageRank este să nu te concentrezi numai pe asta. Matt Cutts (Google) spunea la un moment dat că fiecare poate face ce vrea cu și pe site-ul lui, însă și Google își rezervă dreptul de a interpreta așa cum dorește site-urile în rezultatele căutărilor.

Eu cred că valoarea PageRank este influențată de foarte mulți factori, iar ca să ai un PageRank mare trebuie să ții cont de fiecare dintre ei. Unii poate o să vi se pară ciudați, alții relevanți și de bun simț. Și când zic ciudați, mă refer inclusiv la valoarea brand-ului site-ului tău în mediul offline. Pentru că PageRank înseamnă un indice de valoare care ajută mai mult sau mai puțin. Însă, la bază, el rămâne un indice de valoare, iar dacă vrei să depășești un anumit prag trebuie să ai un mix de marketing solid, care să includă și componenta offline la un moment dat. E doar un feeling, e doar o părere – nu am teste sau rezultate ale acestora. Hai și cu lista!

Cum obții PageRank mare la un site?

  1. Cod curat în site – fără template-uri gratuite cu mizerii prin cod.
  2. Încărcare rapidă a site-ului – fără elemente care să îngreuneze inutil încărcarea.
  3. Design simplist și curat – asta nu înseamnă că nu trebuie să ai imagini pe site – uitați-vă la ăia mari și vă veți da seama la ce mă refer.
  4. Design Responsive sau optimizat așa cum trebuie pentru dispozitivele mobile (tablete, smartphones etc.).
  5. Conținut de calitate, util pentru cititori și complet original – realizat 100% de tine sau pentru tine, fără copy/paste sau chiar reformulări de conținut de pe alte site-uri.
  6. Activitate pe site – conținut nou de 3 ori pe săptămână sau măcar o dată pe săptămână.
  7. Obținere de backlink-uri relevante, eventual natural – prin relevant înțeleg site-uri cu un conținut similar, care îți oferă backlink.
  8. SEO on-page la fiecare tip de conținut și eventual imagine cu expresie cheie pe ea la fiecare articol.
  9. Mix de marketing online (advertoriale curate, guest posts, AdWords, Facebook Ads, bannere curate etc.) și offline (afișe, bannere, flyere, radio, TV etc.)
  10. Mențiuni naturale pe rețelele sociale – naturale pentru că Google face diferența între Facebook Ads, de exemplu, și like, +1, tweet, share etc. naturale – asta înseamnă great content.

Feel free ca să completați lista prin comentarii la acest articol sau să-mi adresați întrebări.

41 de comentarii la „Cum poți obține PageRank mare la un site nou?”

    • Am primit o întrebare și am răspuns :). Pentru mine PageRank nu mai înseamnă mare lucru de multă vreme.

      Totuși, e de luat în calcul și faptul ca Page Autorithy nu este un algoritm Google, ci un un algoritm SEO Moz.

      Răspunde
  1. Eu am obținut PR2 pe un blog unde am doar 35..40 articole, are vechime doar un an, n-am nici un link către el, și n-am mai scris de vreo 5 luni. Cred că pun și ei să se afle în treabă :D

    Răspunde
    • Probabil contează un pic tare de tot. Poziția în motoarele de căutare nu țin numai de el, asta e clar. Însă pe un subiect cu o concurență mare pe o expresie cheie, are șanse să fie mai bine afișat un site cu un PageRank mai mare, dar care în același timp are vechime pe nișa subiectului în cauză.

      Răspunde
  2. Ok eu am luat in considerare acest articol exprimat mai mult catre bloggeri, insa ne-ar ajuta foarte mult cateva articole legate de comertul online intern/extern. O zi buna si multumim pentru articolele postate.

    Răspunde
    • Salut Florin … am ajuns din greseala aici pe acest blog si chiar ma bucur , sincer …Multumesc in primul rand lui Gabriel pentru raspunsul lui cat si pentru articol si tin sa precizez ca m-am interesat pentru PR exact pentru comert online ,mai exact un magazin online (cel din semnatura) si , incerc sa ma descurc singur din toate punctele de vedere .Nimeni nu s-a nascut invatat insa doar din greseli si sfaturi putem invata.Bafta si toate cele bune

      Răspunde
  3. Ia-ți PR-ul si bagați-l în fund Gabriele… și nu te supăra ca sunt atât de direct dar realitatea cam aceasta este: PR 5 – 30 de vizitatori zilnici, PR 3 – 3.000 de vizitatori zilnici… restul e can-can…

    Răspunde
    • Am vorbit și pe Facebook – ai citit calumea articolul sau…? Unde am scris eu despre MAREA IMPORTANȚĂ a PageRank-ului? Mai citește odată articolul și vin-o din nou cu un comentariu.

      Răspunde
  4. Este importanta si optimizarea, dar pe noi link-urile ne omoara. Si viteza la fel, degeaba ai sub o secunda la load fata de unul care are trei secunde dar are 5 backlink-uri bune(pr>4)

    Ne axam mult prea mult pe optimizare si uitam de backlink-uri, care sunt cele mai importante, deoarece majoritatea site-urilor sunt optimizate acceptabil – nimeni nu are nevoie de optimizare excesiva.

    Teoretic, google spune sa optimizam pentru vizitatorii, iar vizitatorii romani au viteza nu gluma.

    Răspunde
  5. Regula de baza este extrem de simpla – scrie documentat, original si sincer – restul vine de la sine. Urmaresc blog-uri care nu au investit nimic in diseminare, dar prin calitate isi atrag cititorii mai ceva ca albinele la flori.

    Răspunde
  6. Ce inseamna asta: Cod curat în site – fără template-uri gratuite cu mizerii prin cod.
    Eu am in medie peste 2000 de unici, de ex ieri am avut 3500, postez aproape zilnic, am continut original si de calitate..etc. Inca nu ma accepta adsense si nu inteleg de ce. Am Pr 0 pentru ca in decembrie, cand s-a facut evaluarea, abia schimbasem serverul si am domeniu din septembrie.
    Pai, daca blogul meu nu e bun, cat de bun e un blog cu 10 articole, care scrie un articol pe luna? Am fost refuzata de multe ori pt ca nu am PR si a fost ales un blog vai de el, dar care are PR 3. :(

    Răspunde
    • Nu are legătură traficul cu codul curat de programare. Și un site de piraterie are unici mulți, dar multe probleme în cod sau prin fișiere. Deci, nu compara așa.

      Partea nasoală e că eu mai multe nu știu, pentru că nu știu nici o iotă despre programare și design html, css etc. Poate se găsește cineva mai priceput de pe aici ca să arunce o privire.

      Răspunde

Comentează la acest articol

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.